Zo moe...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lotje02

Re: Zo moe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:28

Pfff, het had mijn verhaal kunnen zijn! Ik lees even mee.....
Ik werk 40 uur, doe daarnaast een avondopleiding, rij 5x per week paard en heb nog een vriendje wat ik graag vaak wil zien. Ik heb ook het idee dat ik constant aan het rennen ben om alles gedaan te krijgen. Vriendinnen klagen dat ze me nooit meer zien, maar ik probeer echt tijd voor ze te maken. Maar als ik een keer met hen op stap ga dan ben ik zo moe dat ik eigenlijk liever naar bed zou willen. Ik eet verder wel gezond en sport genoeg dus daar kan het niet aan liggen. Ik slaap ook goed, als ik even op de bank zit dan slaap ik al.
En ik herken het moe, chagerijnig en emotioneel zijn ook heel erg. Wij willen binnenkort ook een huis kopen en als ik daar alleen al aan denk wordt ik weer doodmoe. Er moeten zoveel beslissingen genomen worden......

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 12:40

Lotje02 schreef:
Pfff, het had mijn verhaal kunnen zijn! Ik lees even mee.....
Ik werk 40 uur, doe daarnaast een avondopleiding, rij 5x per week paard en heb nog een vriendje wat ik graag vaak wil zien. Ik heb ook het idee dat ik constant aan het rennen ben om alles gedaan te krijgen. Vriendinnen klagen dat ze me nooit meer zien, maar ik probeer echt tijd voor ze te maken. Maar als ik een keer met hen op stap ga dan ben ik zo moe dat ik eigenlijk liever naar bed zou willen. Ik eet verder wel gezond en sport genoeg dus daar kan het niet aan liggen. Ik slaap ook goed, als ik even op de bank zit dan slaap ik al.
En ik herken het moe, chagerijnig en emotioneel zijn ook heel erg. Wij willen binnenkort ook een huis kopen en als ik daar alleen al aan denk wordt ik weer doodmoe. Er moeten zoveel beslissingen genomen worden......

Herkenbaar!
Ik snap het helemaal... ik zit nu midden in het huizenkoop- gedoe en er gaat idd veel tijd in zitten...

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:34

pffff, wij hebben nog niet gekocht. Maar ik hoop dat ik me tegen die tijd wel wat beter voel, want zo kan ik echt geen beslissing nemen. Laat staan klussen....
Ik heb morgenvroeg een afspraak met de dokter, want die moeheid en elledigheid duurt nu al een paar weken. Ik heb ook een bult in mijn nek en keelpijn.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:00

Hinke schreef:
Ik ben ook best vaak moe Tong uitsteken Wat ik daar tegen doe: ik drink op een doordeweekse dag zo'n 7 energydrinks met caffeine, dat werkt heel goed. En verder moet je niet te vaak tegen jezelf gaan zeggen dat je zo moe bent want daar wordt het alleen maar erger van!
Ben je van half zeven tot 10 uur aan het werk? Dan zou ik zeggen dat het misschien wat te veel is.. In totaal ben ik ook wel van zeven tot half elf continu bezig maar dat is inclusief naar mijn paard gaan, wat voor mij ontspanning is. Dan is het wel goed vol te houden Knipoog Maar als je elke dag van half zeven tot tien uur werkt kan ik me voorstellen dat je overwerkt raakt...

Poeh, da's niet echt gezond te noemen, zoveel van die drankjes. Bloos
Verder is het denk ik vooral constateren wat TS doet, niet zozeer zichzelf "moe "praten...

Door de butienwereld wordt vaak weinig begrip getoond bij dergelijke klachten, het is zwak, blabla..

Onzin, TS, die klachten heb je niet voor niks! Knipoog

Ik was vroeger zo'n drukke sprinkhaan, echt een spriet met energie voor twee. Voel me nu soms zo'n uitgeblust mens. Clown

Heb soms last van magnetische straling, ook van mijn mobiel, merk ik dat ik moe wordt; veel wandelen helpt me te aarden, veel buitenlucht doet goed en gezond eten, niet teveel suikers. Knipoog

Heb veel hulp gehad bij mijn homeopaat.

Stomme vraag, maar hoe is je ontslasting? Winderigheid?..

Bloed prikken is ook nog optie, heel veel sterkte en gewoon luisteren naar je lijf hoor, je stelt je NIET aan.
Sterkte! Ach gut

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 17:34

detour schreef:
Poeh, da's niet echt gezond te noemen, zoveel van die drankjes. Bloos
Verder is het denk ik vooral constateren wat TS doet, niet zozeer zichzelf "moe "praten...

Door de butienwereld wordt vaak weinig begrip getoond bij dergelijke klachten, het is zwak, blabla..

Onzin, TS, die klachten heb je niet voor niks! Knipoog

Ik was vroeger zo'n drukke sprinkhaan, echt een spriet met energie voor twee. Voel me nu soms zo'n uitgeblust mens. Clown

Heb soms last van magnetische straling, ook van mijn mobiel, merk ik dat ik moe wordt; veel wandelen helpt me te aarden, veel buitenlucht doet goed en gezond eten, niet teveel suikers. Knipoog

Heb veel hulp gehad bij mijn homeopaat.

Stomme vraag, maar hoe is je ontslasting? Winderigheid?..

Bloed prikken is ook nog optie, heel veel sterkte en gewoon luisteren naar je lijf hoor, je stelt je NIET aan.
Sterkte! Ach gut

Bedankt voor je bericht. Ik herken niet echt die magnetische straling, maar het is bekend dat wandelen nieuwe energie kan geven (dit doe ik elke dag min. half uur met een van mijn paarden). Bedankt voor de tip over goed eten, soms neem ik te veel suikers op doordat ik echt enorm kan snoepen.

Mijn ontlasting is onregelmatig, soms ga ik 2 x per dag en soms 3 dagen niet. Winderigheid heb ik niet echt last van, soms wel na bepaalde maaltijden (zoals met ui, net als bij ieder ander).

Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met de reacties hier in het topic. Ik probeer nu rustiger aan te doen en minder te haasten. Net als vandaag bijvoorbeeld: ik kon er voor kiezen om iets met de paarden te doen naast de verzorging, of om eten e.d. te gaan voor hun. Normaal zou ik proberen om beiden te doen maar nu heb ik gekozen voor eten e.d. te halen voor mijn paarden.
Ik ben nog steeds veel moe maar niet meer compleet uitgeblust, ondanks dat het nu op mijn werk niet lekker gaat. Maar ook dat komt wel weer goed!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:47

Goed zo, hoor, houd moed enneh.. Ja, suikers geven energie maar daarna ben je meer uitgeblust, meer groente, ruawkost, minder kleurstoffen etc..

En als je darmen niet goed werken en de voedigsstoffen niet goed kunnen openemen haal je er geen energie uit en poep je het zo weer uit.

Soms komt dit ook voor bij mensen die een tijdje antibiotica hebben geslikt..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:12

Goh heb ik een SA Clown
Nee serieus, herken me er heel erg in.
Ik sta om 6 uur op en om max 10 uur moet ik mijn laptop inleveren. Daar zit ik best vaak op, maar als er iets moet gebeuren dan doe ik hem wel uit (heel makkelijk met zo'n klep Knipoog )
Ik heb school, meestal van 8.20 tot 14.10. Keertje langer keertje korter.
Daarnaast moet ik een uur naar school fietsen, en weer terug.
Huiswerk moet ook gedaan worden.
Ik heb 3 pony's die ik minimaal 3X per week wil rijden, wedstrijden er niet bij gerekend. (ook elke week, laatste tijd vaak 2 wedstrijden per week)
Ik zou nog een paard bijrijden, spullen zijn alleen nog niet aanwezig.
Ik heb ook nog een vriendje die ik graag wil zien.

Het valt mezelf de laatste 2 weken wel op dat ik weinig/niets eet.
Ik drink wel, per dag iig 1 blikje energy drink. Vaak nog een glaasje water ofzo

En de laatste dagen heb ik ook een zere keel.
Maar ben zo bang dat ik Pfeiffer heb, daar heb ik gewoon de tijd niet voor (klinkt beetje raar, maar het is gewoon zo)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:00

Ach, wie heeft wel tijd voor- en zin in een ziekte? Niemand toch? Toch is luisteren naar je lijf wel belangrijk, hoor!( Zei iemand die ook teveel op haar schouders nam)..

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 00:24

Ik begin het nu ook te hebben,
6uur opstaan , 2uur in bus en dan zo een lange dag school en dan weer 2uur in de bus.
Kbegin echt uitgeput te geraken en zeker als je huiswerk erna moet doen.

Maarja ik drink elke dag nu weer energydrank, ma helpt niet veel bij me, ben gwn uitgeput . en uitslapen lukt me niet, sta altijd vroeger op.

Maar volgens mij zijn er veel die het hebben.
Ma je moet echt oppassen als je zoveel werkt,
neem eens een dagje vrij ga met je vriendje of vriendinne ergens shoppen Lachen