Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Derma is zeker een aanrader, zeker omdat zij ook meer en andere zalven mogen voorschrijven dan huisartsen. (Protopic, Elidel)
). Als het heel erg is gebruik ik hormoonzalf, maar het gaat al een tijdje heel goed. Ik gebruik nu die Essential Moisture bodylocking of weet ik veel hoe het heet van Vaseline. Het is een witte verpakking. Dat helpt bij mij echt. Ik was vorige week op vakantie en toen had ik het niet meegenomen want ik had alleen handbagage en dat was teveel vloeistof. Maar toen kwam het dus weer helemaal opzetten. Echt heel erg, dus dat er helemaal van die bultjes met vocht enzo komen. Thuis snel hormoonzalf opgedaan en zo vaak als nodig Vaseline erop en het is al weer weg. 
Geen varkensvlees meer eten hielp bij mij ook niet.
Weg gaat het nooit maar ik leer er steeds beter mee leven.
Ik heb van alles geprobeerd: paardenmelktabletten, paardenmelkbodylotion, parfenac, andere homeopatische middeltjes, slakkencreme, echt niks werkt.
Behalve de hormoonzalf. Dus zo'n 2 keer per jaar zit ik bij de dokter voor een zalfje..
Ik moest 13 oktober afrijden en een week later zat ik weer bij de HA, eczeem op m'n rug, knieholte, armen, e.d. Ook in het voorjaar heb ik er extra veel last van, dan gaat het gepaard met mijn hooikoorts...