Achtervolgingsfobie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marlies22

Re: Achtervolgingsfobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:22

Bodan schreef:
sinds ik die kl*te film 'the ring' heb gezien zie ik ze vliegen haha. Bloos

Ik ook.. Ik ben nadat ik de Ring heb gekeken bij een vriendinnetje blijven slapen, zij had zwart lang haar, en een tv boven haar bed.. Ik werd midden in de nacht wakker, en zag haar toen liggen met het zwarte lange haar voor haar gezicht en die tv.. Ben nog nooit zo bang geweest Bloos

Ook hebben wij het zolderluik boven de trap zitten, daar loop je dus onderdoor als je de trap opgaat.. Sinds 'the ring' ren ik als een achterlijke de trap op altijd, omdat ik bang ben dat er iemand in dat zolderluik zit ofzo Bloos Bloos

Ook in het donker op de fiets op afgelegen weggetjes kijk ik iedere 10 seconde achterom.. Bloos

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:23

Het komt wel eens voor dat ik 's avonds laat terug moet fietsen naar huis van m'n vriend vandaan. Dan kijk ik in die 5 minuten ook zo'n 3 keer achterom, of niemand achter me aan komt.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:33

ik heb dat ook inderdaad. Of als je aan het fietsen bent, dat je dan telkens achterom kijkt en niet weet hoe snel je gaat trappen.
Vreselijk, ook thuis heb ik er last van.
Vind het zo'n rotgevoel..

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:45

Ik heb het ook wel eens. Ook gewoon buiten hier bij de stallen, gewoon het idee dat er iemand loopt. En met honden uitlaten ga ik nooit te ver. En idd op de trap, we hebben een open trap en dan het gevoel als of je bij je enkels kan worden gepakt.

Als ik in het donker fiets ben ik niet zo bang, ook al moet ik wel door een soort polder. Maar dan is het niet dat ik elke keer omkijk.
En als ik alleen thuis ben het liefste de deur op de knip. Want er zou toch iemand naar binnen kunnen komen Huilen van het lachen

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:12

Bodan schreef:
sinds ik die kl*te film 'the ring' heb gezien zie ik ze vliegen haha. Bloos
als ik alleen thuis ben doe ik eerst de tv aan, als de tv uit staat dan zie dat meisje alweer uit de tv kruipen Lips are sealed als ik naar de wc ben gegaan hol ik de trap op en duik in mijn bed.
heb dan altijd een gevoel dat iemand zo bij mijn enkels pakt Nagelbijten / Gniffelen
ook als ik in het donker fiets/loop heb ik t idee dat ik word gevolg terwijl er niemand is, mijn fantasie slaat helaas regelmatig op hol haha Clown vrouweigen??

Haha ik heb die hele film niet eens gezien (omdat ik weet dat ik daar niet echt geschikt voor ben), maar natuurlijk wel eens wat verhalen opgepikt en ík ben zelfs jaren ontzettend bang geweest voor dat stomme meisje!! Clown

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:17

Ik herken je verhaal volkomen! ik ren ook altijd van de WC naar de huiskamer. Of als er iemand beneden zit en ik ben boven, roep ik welleens naar beneden: "Pap?!" "Ja?" "O,nee laat maar" Clown Op zo'n manier van even controleren of er nog iemand beneden is.
Ook spring ik altijd in mijn bed zodat niemand mijn voeten vast kan pakken als ik naast mijn bed sta.

Ben trouwens ook totaal niet geschikt voor enge films. (Zelfs scary movie vind ik dood eng!) Bloos

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 10:44

Ik heb het ook..
Soms denk ik echt dat er iemand me achtervolgt en dan ren/fiets ik als een bezetene. Clown
Zelf wordt ik dan helemaal stresserig. Scheve mond

Celede; Ik sprong vroeger ook altijd op mijn bed of ik keek van een afstand eronder of ik niemand kon vinden. Huilen van het lachen

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:05

dat had ikook! echt goed kijken of er niemand onder zit!
Vroeger had ik dat echt extreem. Ik sprong als een bezetene in bed zodat ik niet gepakt kon worden bij mijn benen en dan ging ik heel zacht ook nog heeeeel bang kijken zo vanuit mijn bed of er niemand onder lag.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 02:56

Heb het ook vaak, reden is mij bekend maar dat maakt het niet minder rot. Ik voel me wel veilig als ik met mijn dieren ben. De hond beschermt me hoe dan ook en mijn paard kan op commando bokken, eventueel gericht. Als er in de auto iemand lang achter me zit ga ik meestal heel plotseling een afrit af (wel als het kan c.q. rustig is op de weg en de afrit vrij is) om te checken en fietsen weiger ik buiten de bebouwde kom.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 09:43

Ik heb dit soms ook inderdaad en dan eigenlijk alleen als het donker is en ik op straat loop

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 09:51

Mas schreef:
Ik heb het in de steeg achter ons huis, als ik daar door het donker doorheen moet lopen of fietsen hoor en zie ik ook dingen die er niet zijn, ik maak mezelf er helemaal gek mee... Het helpt soms bij mij om muziek op te zetten, dat geeft wat afleiding Lachen

heb ik ook ook als ik fiets gewoon bij dag licht vind het zo vervelnd als mensen achter me fietsen ook al is het 10 meter maar het is gewooon vervelend ik ga dan altijd keihard fietsen tot dat ze uit zicht zijn dan pas word ik weer rustig

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:14

Oh wat zijn we toch een stelletje mietjes hier Bloos
ik ook hoor! Bloos

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 10:17

Ik heb niet onder mn bed ofzo hoor *LOL*
Echt alleen als ik buiten loop (woon tegen bos, en hier zitten veel polen Nagelbijten / Gniffelen Huilen van het lachen )
Maar ook als er een vriendin s avonds int donker achter me aanrent, dan draai ik me vet snel om haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:11

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:24

Ja precies raar eigenlijk he en dat ook iedereen dat heeft...

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:27

Ja s'avonds ga ik ook altijd op m'n bed springen ik ben zo bang dat iemand inderdaad mijn voeten pakt Tong uitsteken
Of als ik s'avonds even alleen boven ben dan heb ik écht dat gevoel dat er iets achter me aankomt dus dan ren ik altijd heel hard naar beneden en durf ik niet achterom te kijken maar zodra ik beneden ben is het weer weg Tong uitsteken

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:27

Ik ook, vooral als ik ergens alleen ben.
Maar volgens mij is het gewoon mijn eigen angst, en is er nooit echt wat aan de hand. *LOL*
Wel ontzettend vervelend, want normaal ren ik zo snel mogelijk naar mijn kamer..Alleen lukt dat nu dus niet met een gebroken enkel. En vind ik het 's avonds echt doodeng. Huilen van het lachen

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:30

Liesje89 schreef:
Ik heb het ook 's avonds in het bos, op de scooter.. als het donker is. Dan rijd er echt niemand achter me, maar dan zit ik wel vet in de stress dat er dus wel iemand achter me rijd of dat ik iemand of iets (zwijn ofzo..) tegen kom, haha Clown

Meiske, wat doe jij 's avonds alleen in het bos op een scooter, dat is echt niet vertrouwd, brr er zal maar wat gebeuren! Zou ik echt niet doen, kan niet!

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:55

ook als het donker is.
en ben beneden en de gordijnen zijn nog niet dicht .
durf ik ze niet dicht te doen.
ben bang dat er een man in de tuin staat met een mes ofzo die ik niet kan zien en die ziet dat er iemand benede is ofzo ren dan altijd heel snel naar boven

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:56

Ik ken er nog een!

Zelfs alshet gewoon overdag is, in huis bijvoorbeeld Nagelbijten / Gniffelen
Zo dom... dan maak ik mezelf gewoon gek.

Of dan loop ik de trap af, ga ik allemaal ideeen bedenken dat er iemand achter me aankomt, of me erafduwt. Dan sjees ik zo snel mogel van die trap af. Gevolg: al 10 x bijna gevallen. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:05

dat heb ik ook als het donker is.. als ik dan buiten loop of fiets (fiets nu niet meer in het donker) steeds om kijken en het gevoel hebben dat iemand achter je loopt..
als ik in het donker nog even naar de paarden moest om iets te brengen oid had ik altijd 1 van de honden mee die we toen nog hadden, de ene hond was heel beschermend, mannen moesten niet dichterbij dan een meter komen, want dan werd hij agressief, de andere deed helemaal niets, maar dat was een stafford, waar mensen toch wel wat bang voor zijn, dat gaf me wel een veilig gevoel Ja
nu ga ik op de scooter, en ik kijk wel als er iemand rondhangt en naar me kijkt.. maar op mijn scooter voel ik me veiliger.
ook heb ik het als ik snachts naar de wc moet.. dan ben ik bang dat er iemand in de gang of de wc staat Nagelbijten / Gniffelen dom is dat eigenlijk, want de honden slaan wel aan als iemand de deur open doet..

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:13

Ik heb dat ook wel eens ja.. In het donker.. Of als ik echt dagen alleen thuis ben Clown.. Al vind ik het aan de andere kant ook wel weer heerlijk om alleen te zijn, lekker tegenstrijdig weer Tong uitsteken..

(TS; zat even in je profiel te kijken, wat heb jij een ontzettend gave tinker!)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 13:35

Dank je Bloos

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:46

ik heb het buiten juist totaal niet, dan denk ik, ach als ik gil is er altijd wel iemand die me hoort en me komt helpen..
thuis heb ik het wel, ook al ben ik niet alleen..
vooral de trap op en af.. als iemand achter me aanrent de trap op, en ik weet dat, dan raak ik ook helemaal in panie, als ik me toch een keer verstap Bloos

hihi dacht dat ik de enige was die zon schijtluis is..
ik durf trouwens ook niet met mijn rug naar een deur te staan of lopen, stel dat er iemand uitkomt Bloos

zou niet weten hoe het komt, maar wil er wel graag van af!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:54

Pistasche schreef:
Ja s'avonds ga ik ook altijd op m'n bed springen ik ben zo bang dat iemand inderdaad mijn voeten pakt Tong uitsteken
Of als ik s'avonds even alleen boven ben dan heb ik écht dat gevoel dat er iets achter me aankomt dus dan ren ik altijd heel hard naar beneden en durf ik niet achterom te kijken maar zodra ik beneden ben is het weer weg Tong uitsteken

Ben ik blij dat ik binnenbort een bed krijg met lage pootjes Haha! ROFL kijken of dat helpt Tong uitsteken