Waarschijnlijk haalt de HA nieteens de hele hechting eruit, maar knipt hij alleen de knoop af. Hierdoor kan de ontsteking eruit, gaat de druk eraf, pijn weg en kan het genezen. De pijn zal niet van de hechting zijn, maar puur van de ontsteking, even doorbijten dus..
Overigens ben ik iemand die dat gewoon zelf doet..
Heb vanmorgen de HA gebelt, maar helaas was hij er vandaag niet.... Ik kon wel naar een vervanger, maar met die vervanger hebben we niet zo'n goede ervaring. Dus hechting zit er nog in, ga zo nog eens proberen of ik het knoopje los kan knippen...
Ik was vroeger met mijn kin op een stoeprand gevallen en moest gehecht worden , en na een paar weken zat er ook nog 1 hechting in en de andere waren er al uit , ik naar de dokter maar kon er nog niet uit want het was onstoken toen heb ik het maar zelf gedaan had een schaar gepakt ( goed ontsmetten) en zelf maar pielen en het was gelukt
Heb net weer de hele tijd aan dat ding gezeten, bultje was nu ook wat minder geworden. Op een gegeven moment pakte ik dat knoopje vast met mijn pincet, en het viel er zo uit. Zat naderhand nog een draadje in ( met een hoop andere troep, maar zal daar verder niet op in gaan, want ) heb het draadje verwijderd en daarna mijn tanden gepoetst en gespoeld met listerine
Heb er gelijk geen pijn meer aan, hopelijk verdwijnt de ontsteking ook snel nu. Bedankt voor alle reacties