Vinger gebroken, blijft altijd scheef staan??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

llittlellady

Re: Vinger gebroken, blijft altijd scheef staan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:45

ik heb mijn pink ook is gebroken. hij was op 2 plaatsen uit de kom en gebroken (in de gewrichten) Ik heb 3 weken gips gehad (zo om 3 vingers en dan stukje arm) en toen weer foto's en bleek dt hij nog steeds gebroken was. Toen heb ik 3 weken zonder iets moeten lopen. Als ze err nl weer wat omheen gedaan zouden hebben zou ik hem daarna nooit meer kunnen bewegen omdat hij dan verstijft ofzo. Dat was wel ff rot zo 3 weken rondlopen zonder bescherming.
Nu is dat alweer 9 jaar geleden ofzo en hij is nog altijd krom en beetje dik en ikan hem nog altijd niet helemaal buigen. Als het koud weer is doet hij ook echt nog veel pijn. Haha ik heb iig daardoor altijd een mooie herinnering aan mijn paardje Haha! Want die heeft het gedaan Tong uitsteken

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 19:54

@ llittlellady: ''mooie'' herinnering? Tong uitsteken
Ik ben ook een herinnering rijker aan de pony waar ik toevallig deze maand mee zou stoppen, omdat ik 18 wordt.
Dus had het liever anders afgesloten!!
Had die zaterdag erop nml. ook Nederlands kampioenschap en wilde nog een debuut in het L springen maken als afsluiter!
Was ze het blijkbaar niet mee eens, want die gebroken vinger is gekomen toen ik voor 't L springen ging oefenen. Clown .

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:55

hihi bij mij kwam het ook door springen.
mijn paardje kon het nog niet zo goed, en ik was ook nog een kleine spruit op een veel te groot paard Tong uitsteken
Bij iedere sprong stopte ze een beetje en sprong dan heel hoog en sloeg haar kont enorm de lucht in waardoor ik iedere keer op der nek lag. En toen klapte mijn pink dubbel op haar hals (jaja toen wist ik nog niet dat je je handen NAAST de hals moest houden ipv erboven Knipoog)

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 20:19

Had ik ook, pony weigerde en toen sprong ze alsnog maar de hindernis was wel erg hoog om er vanuit stilstand overheen te springen. Of mijn vinger is ook gebroken door de knal tegen haar hals of iets dergelijks, of tijdens mijn val!

Heb nog steeds niks van mn tante gehoord die huisarts is Gaaaap !!
loop nu zonder iets eromheen.
Binnenkort toch maar proberen paard te rijden denk ik.. Bloos

_Remona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:32

Ik was van m'n pony gevallen. In mijn middenhandsbeentje ( Noem je dat zo? ) zat een scheurtje. Ik heb wel 3 weken gips gehad. Nooit geen last meer van gehad.

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:33

Maar, daarin tegen heb ik wel mijn pols gebroken van de zomer. Daar heb ik nogsteeds last van en staat ook nog steeds scheef!

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 16:21

Bericht van mijn tante:

Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 07-11-08 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privécorrespondentie verwijderd.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:11

Mijn teen is enkele jaren terug gebroken, en is nu ontzettend scheef. Resultaat is dat mijn nagel niet goed groeit, en ik daar geregeld last van heb.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:53

Ik heb toen ik 14 was mijn pinkgewricht gebroken. Dat hebben ze toen niet direct gezien, waardoor ik na een weekje gips naar de fysio werd gestuurd (ze dachten dat het een kneuzing was). Mijn vinger bleef enorm scheef en pijnlijk en na een jaar zh in zh uit, kwamen ze erachter dat er een grote breuk scheef gegroeid was. Ik ben op mijn 15de geopereerd, toen is mijn vinger opnieuw gebroken en zijn er schroeven in gezet. Mijn vinger was toen recht, maar trok krom. Bovendien kreeg ik Dystrofie. Op mijn 16de is mijn vinger nogmaals geopereerd, ze hebben de bandjes langer gemaakt, zodat mijn vinger weer kon strekken. Dit heeft weinig aangehaald. Inmiddels ben ik 19 en twee weken terug brak ik opnieuw dat pinkgewricht. Stom toeval. Ik heb een week gips gehad en nu een spalkje. Het ziet er niet best uit, mn vinger heeft nu helemaal een rare stand. *Zucht.

Ik zou als ik jou was er achteraan gaan, want het is mega irritant zo'n scheve stand in je vinger! Ik heb er veel last van gehad altijd.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:24

Hier ook een keer mn pink gebroken, niets mee gedaan behalve zelf getapes aan buurvrouw voor een paar dagen, en die is mooi recht. Nu pas mn middelvinger gebroken bij val van mn paard. was dik, blau, rood, warm en scheef maar ben niet naar dokter geweest. Denk dat het al zo'n 8/9 weken geleden s en behalve een bult op de zijkant bij bovenste kootje merk ik er niets maar van, nou ja doe beetje pijn met buigen en erop duwen Bloos

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 19:42

Mijn staat nog steeds scheef (goh) zit nu 1 week zonder tape en moet zeggen dat ik er nog niet echt veel last van heb Haha!

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:22

Ga naar de St Maartenskliniek in Nijmegen, je hoeft een scheve vinger niet te accepteren.
Sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:28

Hier nog één. Ongeveer 5 jaar geleden is mijn vinger geplet tussen een ijzeren hek en een muur. Nou, flink pijn natuurlijk dus ik rende naar huis. Toen ik op de bel drukte zag ik op de witte kozijnen állemaal bloed, dus ik was helemaal in paniek. Mijn moeder had toen een handoek gepakt en daar m'n hand in gelegd. Toen m'n moeder de handoek weer open deed, zag ze pas goed wát er aan de hand was: Het hele velletje lag eraf, open tot het bot, op meerdere plaatsen verbrijzeld. Wij naar de dokter, die zei dat we wel meteen naar het ziekenhuis konden gaan. Een dag later ben ik geopereerd, en tot de dag van vandaag heb ik nog steeds een hele rare pink! Nagelbijten / Gniffelen

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:30

Ik ben bang dat je je erbij neer moet leggen.
Heb zelf mijn pink en ringvinger ook gebroken gehad.
Ik zou mijn paard uit de bak halen (die behoorlijk drekkerig was) en toen bleef ik zelf in de modder hangen terwijl mijn paard doorliep. Het trouw sloeg om mijn beide vingers en ze waren beide gebroken. Ze werden blauw/paars en ik ben er mee naar het ziekenhuis geweest. Daar zeiden ze tegen mij dat ze er niks aan kunnen doen, omdat het dan alleen nog maar erger zou worden. Mijn pink staat nog steeds scheef en op mijn ringvinger zit nog steeds een verdikking.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:32

nee hoor ik heb allebij mijn pinken gebroken
allebij zijn ze in het gips geweest.
Ze gaan tellen vanaf de bovenkant

1 week voor het eerste kootje
2 weken voor het 2e kootje
3 weken voor het 3e kootje (had ikzelf)
alles daaronder is 6 weken

de ene was helemaal verbrijzeld en hebben ze recht moeten zetten
de ander zat een scheurtje in maar toch 3 weken

eerst kreeg ik een gips verband zodat alles kon opzwellen zonder afknellen.
daarna voor 2 weken echt gips.
Heb er echt veel last van gehad.
En nog staan ze allebij scheef en tintelt er 1 nog steeds.

Echt slecht dat ze het bij jou zo hebben gelaten.
Bij me moeder vroeger hebben ze het ook zo gelaten en moest d'r vinger weken in water.
nu nog steeds is ie scheef. wel 30 jaar geleden

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:20

Oh, wat veel mensen met een gebroken vinger zeg!
Ik heb ook, nu bijna een jaar geleden een vinger gebroken.
En jawel, mijn middelvinger Bloos.
Mijn paard wilde wegrennen en ik dacht haar nog wel even te vangen!
Helaas bleef mijn middelvinger aan het halster haken toen ze zich omdraaide!
Toen hoorde is KRNAK! In eerste instantie dacht ik dat ie nog heel was, want ik kon hem nog buigen, later werd hij wel erg stijf dik en blauw! Ik maar mijn moeder gebeld of we even naar de eerste hulp konden, het eerste wat ze zei; kunnen we niet nog een dagje wachten? Maargoed dat we toch zijn gegaan, want hij was gebroken. Betergezegd verbrijzeld, het eerste kootje van af mijn hand gezien was in drieen gespilts, en nog scheef gebroken ook. Huilen van het lachen
Toen hebben ze hem eerst recht moeten zetten(auwauwauw) en in het gips gedaan. Alleen m'n vinger was gebroken, maar mn hele arm zat in het gips haha.
De artsen zaten wel met de handen in het haar, want ze wisten niet of het zo wel goed zou komen..
Later moest ik er dus toch aan geopereerd worden!
Nu is hij nog steeds achterlijk dik, zit er een litteken op en kan ik hem niet helemaal mee buigen Dromen
Voortaan steek ik wel mijn linker middelvinger op, hehe! Bloos

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:47

Enkele maanden terug heb ik ook mijn ringvinger gebroken. Was wel mijn eigen domme fout, had de leadrope niet goed vast, was zo'n beetje rond mijn hand gestrengeld (en was er niet met mijn gedachten bij), tot mijn oersterke Haflinger onverwachts schrok en achteruit sprong... Hoorde de vinger knappen en hij stond gelijk scheef. Deed wel geen pijn, was alleen gevoelloos. Heb mijn paard nog rustig terug op stal gezet en ben daarna naar de huisarts geweest. Inmiddels zat mijn hand helemaal blauw en dik en deed het wel veel pijn.

Nu kan ik die vinger nog altijd niet volledig plooien en staat ie nog altijd een beetje scheef, waardoor hij soms onder mijn ringvinger wil duiken. Zit ook nog dik rond het knokkeltje van de extra kalkaangroei. Bij koud weer doet het behoorlijk pijn. Als ik vinger te veel probeer te buigen, blokkeert er soms iets en kan ik hem helemaal niet meer bewegen. Dan is het wachten tot ie weer uit zijn slotje springt...

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:49

Ik heb bijna 2 jaar geleden mijn pink uit de kom gehad en hij nog altijd scheef!! Ik kan hem ook niet meer helemaal strekken...

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:55

Ik heb een paar jaar terug mijn ringvinger gebroken, door het onderste kootje en gewrichtje heen (tweede gewrichtje dus van boven en het kootje daaronder). Ik heb wel een soort van spalk gehad toen. Mijn vinger is nu wel weer aardig recht, alleen het gewichtje is aan één kant breder geworden. Maar ben niet ontevreden met de genezing ervan, ik kan hem weer heel behoorlijk gebruiken.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:57

Een aantal jaren geleden heb ik m'n middelvinger gebroken, net het bovenste hoekje van de middelste koot. Dat gebeurde toen ik een paard los wilde zetten, paard zette een paar stappen achteruit en het touw spande in m'n hand. In het ziekenhuis werd getwijfeld of ik onder het mes moest om het stukje vast te lijmen, maar uiteindelijk is dat niet gebeurd.
Ik heb een week in een gipsspalk gezeten, met m'n hele hand en onderarm. Daarna kreeg ik een speciaal hulsje om m'n vinger van dat lichte gips. Die moest ik een week of 3 omlaten.
Maar helaas is bij mij het bovenste kootje gaan draaien omdat ie de stevigheid miste van het middelste kootje, heb dus een hele rare kromme middelvinger Haha! Heb er sinds die breuk minder kracht mee.
Kon het laten opereren maar er werd al meteen verteld dat die draaiïng ws niet verholpen kon worden, dus heb ik dat niet laten doen.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 23:00

Ik zou gaan voor een second-opinion! En anders, wat ik zelf ook heb gedaan (wel voor iets anders), net zolang bij de huisarts komen totdat ze je doorsturen!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:28

ik heb 2 jaar geleden een ongelukje met een paard gehad en daarbij mijn vinger gekneusd(ok iets anders dan breken)
mijn vinger stond ook heel scheef (lees, ringvinger hing/stond rechts onder mijn pink langs) fotos gemaakt bleek gekneusd te zijn. heel lang last van gehouden en in september (was het in april gebeurt) was ik het zat. opnieuw naar de huisarts die heeft me door gestuurd naar een botjes en pezen man(ben even zn naam kwijt) in het ziekenhuis. hij heeft een mri en een echo laten maken. niks op te zien. door gestuurd naar een plastisch chirurg (ondertussen is het mei 2008!) hij vertelde mij dat ik een peesbuisontsteking heb(waarschijnlijk te snel te veel dingen met mijn vinger gedaan) en heeft mij een spuit gegeven met antibiotica. mijn vinger staat nog steeds scheef maar is (gelukkig) wel weer pijnvrij.

miss kun je over een poosje ook na een plastisch chirurg. ik ben in apeldoorn geweest, weet niet waar jij woont maar bij ons is tuffenet (zo spreek je het uit maar schrijf je het niet) de bekenste plastisch voor handen/vingers

suc6!