Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zwelgje schreef:...en een bepaald gevoel van controle. Daarbij is de controle over mijn gewicht en uiterlijk wel van belang...
.....Ik twijfel en ben bang om te ver te gaan.
Zelf zie ik niet meteen een 'probleem', ik geniet er nog wel van en heb er over het algemeen plezier van.
Bedenk dat wat wij vinden een handvat voor je is geen oordeel. Je eigen oordeel en wil weegt het zwaarst, ook in de beslissingen die je neemt.
Ik houd veel te veel van eten, hahaha. Maar ik voel me wel sneller schuldig over het eten van bijvoorbeeld pizza of chocolade. Ik kan me daarna dan ook best een beetje depri voelen, heel stom. Meestal heb ik dan voor de dag erna al weer een schema samengesteld zodat ik die Kcal van die pizza of chocolade reep er weer af train. En dan voel ik me weer goed.
Ik had als smoes dat ik al gegeten had…ik voelde me toen wel schuldig. Maar ik had die dag gewoon nog niet veel gedaan en dan vind ik niet dat ik dat mag eten. 

Er komt heel duidelijk een angst voor (in jouw ogen) te veel calorieën naar voren, je sport door je eigen pijn en moeheid heen, je verbied jezelf dingen te eten als je het niet weer kan compenseren en je sport veel meer dan de gemiddelde meid van jou leeftijd doet..

)
Ilja000 schreef:Op woensdagavond is er zo'n tv programma, met een extreem zwaar en extreem licht persoon. De lichte personen ontdekken in het programma meestal dat ze zich fitter en beter voelen als ze meer eten. En zelfs dat als je een week het 'dieet' van de zware persoon volgt, je niet extreem aankomt, dus dat van zondigen de wereld niet vergaat.

Ilja000 schreef:Psies, maar da's de andere kant van het verhaal van TS. Die 'zondigt' waarschijnlijk nauwelijks en als ze het al doet, dan volgt de sportschool. En waarschijnlijk (ik doe een gokje) sport ze dan meteen wat extra.