Áltijd koud?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: Áltijd koud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:53

Antoontje schreef:
In bed valt het mee bij mij, maar heb al wel een dikke pyama, wollen sokken en 2 dekens.
Als het nou nog kouder wordt, komt er een 3e deken op mn bed Nagelbijten / Gniffelen

OMG, ik moet er niet aan denken! Ik lig nu nog praktisch naakt onder een zomerdekbed en dat is warm genoeg...! Clown

Sokken in trouwens slecht in bed. Je gaat er in zweten en op den duur worden je voeten juist koud van zweet i.p.v. warm Knipoog

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:54

Nog een koukleum die zich meldt!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:55

Sokken in bed is niet erg, zolang je maar schone aandoet en sokken die goed ademen Lachen (dus natuurlijke materialen).

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:57

Sokken in bed is pas slecht als je daadwerkelijk gaat zweten Knipoog

Maar voor mensen die te warm zijn is misschien ook wel wat te doen hoor Haha!

Ik werk met chinese kruiden. Na een diagnose (kan per internet, makkelijk voor beide partijen), stel ik een mengsel samen. Reken er wel op, het koud hebben is vaak niet jullie enige klacht. Vaak hangen meerdere dingen samen (ook met te warm zijn trouwens Knipoog ).

Bij te koud zijn moet je niet denken aan een huis op 18 graden stoken en een extra trui aan. Maar bij 22 graden in huis nog extra trui aan doen Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:09

Welke meerdere dingen doel je op? Lachen

Ik dacht dat het altijd genetisch bepaald was... mijn pa is altijd warm, ik ook. Mijn moeder altijd koud, net als mijn broer en zus Tong uitsteken

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:12

Er zit inderdaad wel een genetische achtergrond.

Dingen als afwijkingen aan je spijsvertering (diarree of tegenovergestelde). Bij warm loop je misschien einde van de dag met rode koontjes rond en zweet in je handpalmen/voeten? Kans is dat je vader en jij wat expressiever zijn dan de familieleden die het altijd koud hebben (kruipen meer weg, zoeken een warm hoekje op).

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:14

Ik heb twee jaar geen last meer van kou....Ik deed daarvoor eigenlijk continu aan de lijn en dronk veel water waardoor ik het heel snel koud had. Nu sport ik heel veel wat de bloedcirculatie stimuleert door het hele lichaam. Sindsdien heb ik het niet snel koud meer maar heb ik het eigenlijk veel te snel warm. Ik douche nu ook veel kouder (water op 25 graden...maar ik douchede eigenlijk altijd best wel koud...) omdat ik dat veel aangenamer vind... Lachen

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:45

Adil18 schreef:
Antoontje schreef:
In bed valt het mee bij mij, maar heb al wel een dikke pyama, wollen sokken en 2 dekens.
Als het nou nog kouder wordt, komt er een 3e deken op mn bed Nagelbijten / Gniffelen

OMG, ik moet er niet aan denken! Ik lig nu nog praktisch naakt onder een zomerdekbed en dat is warm genoeg...! Clown

Sokken in trouwens slecht in bed. Je gaat er in zweten en op den duur worden je voeten juist koud van zweet i.p.v. warm Knipoog

Als ik geen sokken aan doe, heb ik echt ijsklompjes als voeten Huilen van het lachen

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:47

ik heb het probleem dat ik het of mega koud heb of ik zweet me kapot. zit ik thuis op de bank bevries ik bijna gaik sporten ben ik nog gee 5 min bezig en dan zweet ik me al kapot. ik heb het nooit normaal zeg maar das ook echt super vervelend.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:51

ik heb het ook altijd! Koede voeten, koude handen, alles Tong uitsteken zóó irritant! 's avonds ook, m'n voeten worden soms echt niet warm, maakt niet uit hoe warm ofzo ik ze inpak(dan gaan ze dus idd zweten en blijven koud Scheve mond)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:53

Hier nog 1. Ja En laat ik dan net een computeropleiding volgen waardoor ik de hele dag stil moet zitten. Haha! Krijg je het helemaal koud van.. Bij mij helpt bewegen wel, maarja..

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:57

Moet ook eerlijk zeggen, dat als jullie alleen koude handen en voeten hebben en verder geen klachten, je eens moet kijken naar je eet gewoontes. Probeer dan alle koude dingen weg te laten. Dus geen koude dranken, alleen gekookte groentes (dus niet salades!!!). Probeer melkproducten te laten staan en probeer regelmatig drie maaltijden per dag te eten (en ja, geen ontbijt overslaan). Dus als ontbijt liever een boterham met wat dan koude yoghurt of melk. En als je echt wat wilt proberen, neem eens soep in de ochtend (kippensoep of groente soep en probeer met pakjes of een klein blikje eerst).

Heb je klachten met gewrichten, spieren, spijsvertering en emotionele klachten kan kruiden helpen je balans wat te herstellen maar zal aanpassing van je voeding ook zeker een belangrijk deel kunnen zijn.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:59

Niet alleen mij handen en voeten zijn koud, ik heb het gewoon helemaal koud Clown
Soep 's morgens ga ik niet weg krijgen denk ik Nagelbijten / Gniffelen Ik heb al moeite met een cracker Huilen van het lachen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:00

Antoontje schreef:
Niet alleen mij handen en voeten zijn koud, ik heb het gewoon helemaal koud Clown
Soep 's morgens ga ik niet weg krijgen denk ik Nagelbijten / Gniffelen Ik heb al moeite met een cracker Huilen van het lachen

eigenlijk zou je een ontbijt van 500 kilocalorien moeten nuttigen... Bloos

Lady_xx

* Meld zich *

Ik heb het ook echt altijd koud! En als je dan op school zit krijg je het ook niet echt warm Tong uitsteken Dan zie ik mensen met korte mouwen lopen, terwijl ik met een trui & een vest aanloop!
Ik heb ook bijna altijd spierwitte vingers en paarse nagels. Mijn moeder en oma hebben hier ook last van.
Laatst bijgewerkt door Lady_xx op 27-10-08 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

zobras

Dan juist Antoontje zal je merken dat als je wat warms eet in de ochtend je toch wat beter gaat voelen. Gewoon proberen. Of wat anders wat je lekker vindt, licht verteerbaar en warm is.

Maar, geen eetlust kan ook horen bij het patroon. Door daarbij wat te helpen zal je waarschijnlijk wel wat meer eetlust krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:02

Eleonoor schreef:
Moet ook eerlijk zeggen, dat als jullie alleen koude handen en voeten hebben en verder geen klachten, je eens moet kijken naar je eet gewoontes. Probeer dan alle koude dingen weg te laten. Dus geen koude dranken, alleen gekookte groentes (dus niet salades!!!). Probeer melkproducten te laten staan en probeer regelmatig drie maaltijden per dag te eten (en ja, geen ontbijt overslaan). Dus als ontbijt liever een boterham met wat dan koude yoghurt of melk. En als je echt wat wilt proberen, neem eens soep in de ochtend (kippensoep of groente soep en probeer met pakjes of een klein blikje eerst).

Heb je klachten met gewrichten, spieren, spijsvertering en emotionele klachten kan kruiden helpen je balans wat te herstellen maar zal aanpassing van je voeding ook zeker een belangrijk deel kunnen zijn.

Melkproducten laten staan lijkt me niet slim. Ben het met je eens dat voeding ook een hoop scheelt. Er zijn een hoop mensen die niet genoeg vitamines etc. binnenkrijgen doordat ze geen groente of fruit bijvoorbeeld eten. Maar dan denk ik meer in de trant van een appel ipv een snoepje zegmaar. Gewoon volgens de schijf van 5 eten, dan zit dat wel goed... Maar geen noodzakelijke voedingsmiddelen laten staan omdat ze koud zijn. Melk kun je warmen..

Zeeuwtje68

Ik heb het zelden of nooit koud wel vaak te warm.
Nu staat de kachel ook aan hier. En ik heb het bloedheet en mijn vriend vind het heerlijk, en die zit nog in een trui.
Ik in een t shirt Knipoog

MandyL

er zijn dus meer van dit soort !! iedereen loopt altijd zo te klagen dat ik zo'n kaukleum ben.. maar ik dan ben ik dus toch niet de enigste Bloos Haha! maar ik heb het gewoon áltijd koud... en hou me jas meestal gewoon aan als ik thuis kom ( ik weet het heel slecht ) .. maar ik word anders gewoon echt niet warm.
het enigste wat bij mij werkt is een té hete douche nemen en dan gauw mn bed in duiken maar dat is smiddags niet echt handig

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:08

En dan de douche vooral voorbij het veiligheidspinnetje drukken dat hij nog warmer wordt. Daarna gaat m'n vriend eronder en die verbrand dan Haha!.

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:10

haha ja Tong uitsteken maar dat is meestal als je in een keer onder een gloeiend hete douche gaat.. ik bouw het gewoon heel snel op .. tot ik niks meer kan zien in de douche van de stoom Nagelbijten / Gniffelen

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:12

Knipoog Van melk wordt van oudsher gedacht dat het belangrijk is voor je kalk. Maar wetenschappelijk is nooit gelukt dit aan te tonen. Vandaar dat de melk producenten dit ook niet meer mogen gebruiken voor verkoop van hun producten.
Melk is gemaakt voor baby's en kinderen tot 7 jaar. Oudere krijgen heel veel last met slijm problemen. Denk maar aan die bekende slijmprop in je keel na drinken van melk. Mensen met astma kunnen baat hebben bij weglaten van melk producten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:18

Eleonoor schreef:
Knipoog Van melk wordt van oudsher gedacht dat het belangrijk is voor je kalk. Maar wetenschappelijk is nooit gelukt dit aan te tonen. Vandaar dat de melk producenten dit ook niet meer mogen gebruiken voor verkoop van hun producten.
Melk is gemaakt voor baby's en kinderen tot 7 jaar. Oudere krijgen heel veel last met slijm problemen. Denk maar aan die bekende slijmprop in je keel na drinken van melk. Mensen met astma kunnen baat hebben bij weglaten van melk producten.

Die is nieuw voor mij. Nagelbijten / Gniffelen Dit heb ik echt nog nooit gehoord. Zat net even te googelen en je kan wel eens gelijk hebben idd. Heeft ook met kalkontrekking juist te maken door de zuurgraad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:18

Jeetje wat veel reacties, dat had ik niet verwacht. Zo veel mensen die er ook last van hebben. *kleine opluchting Schijnheilig

Iedereen hier in huis schreeuwt inderdaad dat ik me na moet laten kijken,
erg irritant als ik het zo mag noemen.

Eleonoor: kan me geen andere klachten oid bij bedenken, het enige wat ik wel heb na het douchen overal (vooral onderbenen) rode vlekken heb.

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:19

Ook even doorgelezen. Heb het ook veel koud of snel koud. Loopt iedereen hier met 20 graden in een shirtje heb ik nog lekker mn vest aan. Nu ook brr koud kachel staat hier al aan en zit met 2 vesten.

Weet ook dat mensen met wat meer gewicht het minder snel koud hebben als mensen met minder gewist.