IndianLady schreef:Nog nooit van jullie immuunsysteem gehoord? Tsjonge echt waar, als ik jullie zo hoor heb ik bijna zin om naar de ha te gaan
Moet je even wachten tot morgen!
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
IndianLady schreef:Nog nooit van jullie immuunsysteem gehoord? Tsjonge echt waar, als ik jullie zo hoor heb ik bijna zin om naar de ha te gaan
Ninx schreef:'en niet naar EHBO programma's kijken en denken dat je arts bent'.
IndianLady schreef:Ninx schreef:'en niet naar EHBO programma's kijken en denken dat je arts bent'.
Ben verpleegkundige![]()
EN ik ben baas over eigen lijf, ik zal dus echt niet zomaar naar de SEH of iets gaan omdat ik een wondje heb. Ben 1 keer naar de hapost geweest omdat ik tijdens mn werk aangereden werd en een brandwond had op mn enkel. Hun advies: laat maar open.
Ja dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken.
Heb nu een schitterend litteken op mn enkel, 1 van de vele
IndianLady schreef:uiteraard niet, in geval van de TS zou ik aanbevelen even een volwassene ernaar te laten kijken.
IndianLady schreef:ik bedoel dan een normaal, rationeel denkend volwassen iemand, niet een kindervriend, wannabe homo of familie asociaal en uiteraard ook geen hypochonder.
IndianLady schreef:Tsjonge ben jij een wereldverbeteraar? Oke als het een groot gapend gat is ga je naar de ha. Maar als het in lengte 2 cm is, en ach er zit een druppeltje bloed aan. Nou dan vind ik je erg zielig als jij denkt dat het een ha nodig heeft.
Welshcobfan schreef:Bij elke beschadiging van de huid kunnen bacterien en virussen hun gang al gaanHet gaat niet om het verbinden hier, dus grootte wond doet er als het gaat om een tetanusinjectie niet toe. Het gaat om het halen van een tetanusinjectie. En of je nou je hele arm open hebt liggen of maar een kleine wond: prik moet je toch halen
Enige verschil is dat je met een kleine wond niet met spoed heen hoeft![]()
Want elke dokter en verpleegkundige zal toch aanraden om bij een vieze wond (zoals een bijtwond absoluut is!) een tetanusinjectie te halen als het meer dan 10 jaar geleden is dat je de injectie hebt gehad.
Enne je kan beter een keer te vaak je na laten kijken, dan te weinig![]()
Maar is de huid nog volledig intact? kan er niet zoveel gebeuren behalve pijnlijk gevoel. Is je tetanusprik nog in orde en de wond valt mee? ook niets aan doen verder behalve goed schoonmaken.
suuzepuus schreef:dat is waar, blaffende pony's bi!jten niet
Olster4ever schreef:Nou ben naar de dierenarts geweest voor prikjes En kreeg wel een prik had ik 2 jaar geleden moeten doen blijkbaar maar ik hoefde alleen tetanus prik en ik moest nog een prik tegen een ziekte weet ik veel wat de naam is maar ik kreeg dus een voor tetanus en nog dus me arm was gevoelloos me broer kon er zohard op rammen als hij wou voelde toch niks
Welshcobfan schreef:Hmm toen ik door de hond gebeten werd kreeg ik direct 2 prikken en was ik voor 10 jaar klaar
Olster4ever schreef:Nou ben naar de dierenarts geweest voor prikjes En kreeg wel een prik had ik 2 jaar geleden moeten doen blijkbaar maar ik hoefde alleen tetanus prik en ik moest nog een prik tegen een ziekte weet ik veel wat de naam is maar ik kreeg dus een voor tetanus en nog dus me arm was gevoelloos me broer kon er zohard op rammen als hij wou voelde toch niks
furious schreef:Als de wond bloed zou ik wel langs de huisarts gaan.
Ik zou voor de hondsdolheidsprik gaan als het 'paard' ook blaft en kwispelt.
IndianLady schreef:Das niet niks Zilfstar. Gelukkig hebben jullie het allebei overleefd.