Pfeiffer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Figaro

Re: Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:13

Ik heb Pfeiffer gehad zonder dat ik het heb gemerkt gelukkig. Het is heel erg per persoon afhankelijk hoeveel last je ervan hebt, ik had er dus gelukkig weinig last van.

In principe ben ik het eens met iedereen die zegt 'luister naar je lichaam' maar voorkom dat je als je moe bent uren op de bank hangt en als het even beter gaat meteen alles gaat doen wat je hebt laten liggen. Je hebt minder energie dan voorheen, probeer daar goed mee om te gaan, doseer je energie over de dag.
Dus blijf niet te lang liggen op bed, verdeel je dag in 'blokken' met daartussen voldoende pauze. En neem ook die pauze, ook als je voelt dat je nog een beetje energie over hebt. Anders ren je jezelf voorbij en kun je de rest van de dag niets meer.
'Sporten'/lichamelijke activiteit kan juist prima en is juist goed, mits je geen moeite meer hebt met ademhalen. Maar ken je grens, en overvraag jezelf niet.

Veel sterkte!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 13:13

ik zou idd wel graag wat willen sporten, maar ben daar dus echt te moe voor, en daarbij mag het ook niet van het uwv omdat het mn genezing in de weg zou staan... lang op bed liggen doe ik sowieso niet omdat ik nog moet leren voor tentamens etc en ik anders toch alleen maar hoofdpijn krijg hahah

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:18

Frouk schreef:
ik zou idd wel graag wat willen sporten, maar ben daar dus echt te moe voor, en daarbij mag het ook niet van het uwv omdat het mn genezing in de weg zou staan...

Ik denk dat zij doelen op flink sporten waar je ook van uitgeput raakt. Een stukje wandelen/fietsen/zwemmen op een niet al te hoog tempo kun je prima doen hoor. Je moet alleen geen topprestaties van jezelf verlangen. Misschien dat je er straks iets meer energie voor hebt.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 13:19

fietsen en wandelen doe ik idd ook nog wel, maar de sportschool mis ik bv wel enorm hahaha

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:25

O en misschien niet zo'n leuke tip.. computeren slurpt energie.. Knipoog

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 13:28

haha maar dat moet dus helaas wel want ik heb tentamen en de helft gaat via de computer Clown

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:04

Ik heb het gahad. Weinig last van gehad. 2 maandje sgeduurt.
Had het ook in een lichte vorm en voor de rest ben ik een doorzetter.
Gewoon niet aan denken en stoppen als je lichaam het aan geeft.
Maar niet bijvoorbeeld als je op het paard een buitenrit gaat maken de hele tijd denken: Aaawh straks kan ik het niet meer aan! Ja dan word je ook moe Lachen
beterschap!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:58

Hier nog iemand met pfeiffer, door fout van huisarts pas heel laat achter gekomen.

Oktober 2007 liet ik bloedprikken op vanalles en nogwat+pfeiffer ivm vermoeidhed, veel griep/verkoudheid en altijd opgzette keel.
uitslag was goed werd er gezegd.
November 2007 tm augustus 2008 ALTIJD moe, beroerd, slap, nergens energie voor en als ik ook maar 1x was gaan stappen of zelfs maar iets te laat was gaan slapen werd ik wakker met opgezette keel, zooooo moe en bijna standaard verkouden.
Meerdere keren bij huisarts geweest ivm keelontsteking, kreeg steeds weer antibiotica mee en knapte dan wel weer redelijk op, om 2-3 weken later wéér beroerd te zijn maarja ik ga niet voor elk griepje naar de huisarts, pas als ik écht niet meer kon slikken/hoge koorts had.

Inmiddels was ook mn maag naar de kl*te ivm alle antibiotica en zit ik dagelijks aan de Pantozol, de 20 mg helpt inmiddels niet meer dus de 40 mg(op doktersvoorschrift) ondanks dat nog altijd erge maagpijn en dus ook aan de Gaviscon
Toen kreeg ik er deze zomer blaasontsteking bij en ik was letterlijk om de week een week goed ziek.

Ben toen ik terwijl ik nog aan de antibiotica zat, al een week op bed lag en tóch weer wakker werd met opnieuw koorts+opgezette keel naar de huisarts gegaan, alles eruit gegooid en gezegd dat ik NU wilde weten wat ik had!!
Al maanden niet op stap geweest, nergens energie voor, liet zelfs de paarden staan!! En dan ben je dus pas 25 maar leeft als een 75 jarige!

Gelukkig zat er een vervangend arts en zij zei ik laat je op pfeiffer testen, want een korte nacht die meteen zo'n opgezette klieren geeft en alsmaar zo moe en ziek, dat klinkt toch aardig als pfeiffer.

5 dagen later de uitslag, inderdaad pfeiffer.

Wat bleek, de test in oktober 2007 had 1x positief en 1x dubieus, wat aangeeft dat je óf net pfeiffer hebt gehad óf dat het in aantocht is. Test deze zomer gaf 2x positief, dus idd pfeiffer.

Huisarts had met mijn aanhoudende keelontstekingen, grieperigheid en vermoeidheidsklachten dus nogmaals op pfeiffer moeten testen, en niet klakkeloos tig antibiotica kuren moeten meegeven en zeggen dat ik gewoon een slechte weerstand heb.
Ik ben sinds oktober gewoon doorgegaan, met véél redbull, en wat is het slechtste wat je kan doen met pfeiffer... juist zo doorgaan alsmaar over je grens heen.

Resultaat hiervan is dat ik nu al een hele lange tijd in de ziektewet zit, bijna niets kan en nergens energie vor heb en t is de vraag of ik nog volledig zal herstellen omdat ik zo'n lange tijd er mee rond heb gelopen zonder rust te pakken.

Nog meer vervelende gevolgen zijn dat ik maar 70% uitkering krijg, en daardoor dus financieel niet lekker zit, mn sociale leven is naar de kl*te en ik lig echt dagenlang zwaar gefrustreerd op bed!
heb dagen dat ik me oke voel, dan kan ik 3,5 uur werken en 1 paard rijden(halfuurtje bos) of longeren, wel moet ik dan de dag daarna extra rust pakken.
Mn jongste paard maakt van haar gebrek aan beweging heerlijk misbruik en ik was zo ver met haar maar ben bijna weer terug bij af Verdrietig
Heb helaas ook dagen dat ik letterlijk mn bed niet uit kan komen, kom ik er toch uit val ik meerdere keren flauw, gewoon zo slap van vermoeidheid en op die dagen is zelfs de pc/tv/radio te vermoeiend.

Kortom, ik doe bijna niets meer, mag op therapeutische basis een paar keer per week een paar uurtjes werken.
Op een dag dat ik niet werk kan ik een beetje iets met de paarden doen, en heel veel dagen doe ik letterlijk niets.
Ben soms zelfs te moe om me gefrustreerd te voelen, dan slaap ik gewoon 18 uur aan een stuk.

Ik ken zoveel mensen die pfeiffer hebben gehad, die het wel optijd wisten en er binnen een halfjaar/jaar zo goed als vanaf waren!
Mn vriend heeft het zelfs ooit gehad zonder het gemerkt te hebben! Was alleen in zn bloed te zien, meer niet gemerkt!

Iedereen die weet dat ie pfeiffer heeft neem dus echt rust!
Voor mij is het goed verkl**t door een niet oplettende huisarts, maar als je dus weet dat je pfeiffer hebt verkl**t het niet voor jezelf en doe een tijd rustig aan.

Beter nu 3 maanden rusten, niet stappen, weinig leuke dingen doen en dan over een paar maanden alles inhalen, dan nu aan blijven modderen terwijl je je half fit voelt maar iets toch perséé wilt doen, dan loop je er over een jaar net zo bij als ik nu, en dat wens ik niemand toe

Avondje stappen is voor mij nu na een hele dag me rustig te hebben gehouden een paar uurtjes vroeg op de avond ergens wat drinken(zittend) geen alcohol kunnen verdragen ivm maag, rond middernacht total loss naar huis en een dag of 2-3 niets kunnen omdat je een avondje 'uit' bent geweest.

Avondje stappen voor mij wás: Overdag drukdrukdruk met school/werk/paarden dan eten en bij vriendinnen indrinken, dan de stad in en tot sluitingstijd dansen, drinken, helemaal los gaan! Dan nog ff ergens wat eten en dan kruipend naar huis en lam het bed in rollen Clown
Dag daarna rond 10.00 mn bed weer uit, opweg naar huis en dan lekker paardrijden, vaak ging ik zelfs do+za+zo op stap!!
Alles kon, niets was te gek, en nu.... de vraag is dus of ik ooit weer helemaal fit zal zijn.

Bedankt huisarts Scheve mond

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:06

Lianne84 schreef:
Frouk schreef:
ik zou idd wel graag wat willen sporten, maar ben daar dus echt te moe voor, en daarbij mag het ook niet van het uwv omdat het mn genezing in de weg zou staan...

Ik denk dat zij doelen op flink sporten waar je ook van uitgeput raakt. Een stukje wandelen/fietsen/zwemmen op een niet al te hoog tempo kun je prima doen hoor. Je moet alleen geen topprestaties van jezelf verlangen. Misschien dat je er straks iets meer energie voor hebt.

mocht ik niet van m'n HA
werd mij afgeraden juist níet te doen....

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:11

Nog ff op wat anderen gereageerd!

Frouk schreef:
ja rust nemen is echt wel het belangrijkste, zegt iedereen om mij heen ook. Moest vanmorgen naar het UWV omdat ik ook niet kan werken momenteel, ben benieuwd wat daar verder uitkomt, want het gesprek duurde maar 5 minuten ofzo Vork
Moet zeggen dat ik momenteel alleen maar moeier wordt in plaats van fitter, dus ben bang dat ik er momenteel ook nog niet vanaf ben. Probeer veel te slapen, optijd op bed te gaan en goed mn rust te houden, maar t valt me nog vies tegen omdat ik normaal echt het tegen overgestelde ben Tong uitsteken

Ik ben benieuwd, ik moet 5 nov naar de arts van het UWV
Telefonisch zijn ze erg vriendelijk en verbaasd dat i alweer wat wilde gaan werken.
Maar omdat het opbouwen niet verder lukt(ik val gewoon flauw op mn werk terwijl ik dan heel de dag niet veel heb gedaan en maar 3-4 uurtjes werk) ben ik benieuwd wat ze gaan zeggen....

patjelisa schreef:
Nou heb het drie keer geprobeerd... (werken)
Waarschijnlijk is het bij mij chronische geworden.

Heb ook nog steeds dagelijks last van mijn keel (opgezette klieren)en ben elke dag doodmoe...

erg herkenbaar!
Mijn klieren zijn bijna 24/7 opgezet, heb ik iets gedaan(paardrijden, bppdschappen doen, werken) dan donder ik daarna meteen in slaap om met een nog dikke keel wakker te worden, vaak samen met wat koorts.
Kan geen paracetamol etc slikken ivm mn maag, dus dan voel ik me nog extra verrot ivm de koorts en keelpijn boven de vermoeidheid.
Vreselijk dat jij het al zo lang hebt!

Frouk schreef:
ik zou idd wel graag wat willen sporten, maar ben daar dus echt te moe voor, en daarbij mag het ook niet van het uwv omdat het mn genezing in de weg zou staan... lang op bed liggen doe ik sowieso niet omdat ik nog moet leren voor tentamens etc en ik anders toch alleen maar hoofdpijn krijg hahah

klopt ik mag het ook niet, mag niets doen wat een vorm van inspanning is Scheve mond
maargoed, ik ga dus ook meteen tegen de grond als ik dat wel doe.
(zelfs tijdens of vlak na de sex val ik soms flauw Bloos )

mireya schreef:
Ik heb het gahad. Weinig last van gehad. 2 maandje sgeduurt.
Had het ook in een lichte vorm en voor de rest ben ik een doorzetter.
Gewoon niet aan denken en stoppen als je lichaam het aan geeft.
Maar niet bijvoorbeeld als je op het paard een buitenrit gaat maken de hele tijd denken: Aaawh straks kan ik het niet meer aan! Ja dan word je ook moe Lachen
beterschap!

Tsja, doorgaan heb ik bijna een jaar gedaan, met als resultaat dat ik wrsch nooit meer de oude word.
Ik wist ook heel lang niet dat ik het had dus dacht ook niet van ow straks hou ik het niet vol, ik deed alles gewoon, met als resultaat dat ik heel vaak met flinke koorts etc op bed lag.
Je hebt idd wel gelijk dat negatief denken je slechter kan laten voelen, das helemaal waar! Ja
Maar helaas is doorgaan dus niet bij iedere vorm van pfeiffer haalbaar en ook nietverstandig.

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:21

luisteren naar je lijf, verder worden van die weerstand tabletten aanbevolen, dit omdat pfeiffer ook met je weerstand te maken heeft.

bij mij ging het zo: als ik energie had deed ik alles wat ik kon en ging ik hele dagen door, dit hield ik 4 dagen vol en dan was ik weer 3 a 4 dagen ziek. waarna ik weer energie had en weer ging rennen.
toen heb ik als tip gekregen: ga elke middag een uurtje rusten en s'avonds vroeg naar bed. zo draai ik nu op stage en op school nog maar halve dagen, zodat ik in de middag slapen kan en dus wel 7 dagen in de week present ben.

wel doen we het om en om. als ik alleen in de ochtend op school ben mis ik alle middag vakken, dit ook op stage. ik kom dus de ene week s'ochtens en de andere week s'middags zodat ik in de morgen langer kan blijven liggen.

ik heb nu dus ook pfeiffer maar op deze manier is het een stuk beter vol te houden,

ik hoop dat je er iets aan hebt!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 18:37

Nou fietsen en wandelen doe ik dus wel, fietsen omdat ik anders nergens kom (heb geen auto of iets dergelijks) en wandelen doe ik wel omdat ik anders ook niet buiten kom (al is het maar een kwartiertje) en frisse lucht is ook belangrijk vind ik Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:43

Klopt, ik heb de paarden thuis dus doe dagelijks te stallen(of zit op t muurtje te kijken hoe mn vriend het zware werk doet Knipoog ) en dat even buiten zijn doet wel goed!

Zoals Cavaliere het doet is ook mijn doel, alleen is dat dus helaas nog niet haalbaar.
Na een halve dag iets inspannends doen lig ik de dag daarna echt slecht op bed, koorts etc op die dagen ook geen tv/pc/radio dat is allemaal te vermoeiend.

Blijf het een hele aparte ziekte vinden Scheve mond

Ow wat wel wat helpt bij mij zijn Vit C pillen, vit B pillen, weerstandtabletjes(moeilijke naam, stinkende donkere pilletjes, helpen wel!) en visolie capsule's.
Sinds ik die slik, en dagelijks extra veel fruit etc eet gaat het wel iets beter en zijn er minder hele slechte dagen Lachen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 18:46

ik eet indd extra fruit, ben meer zout gaan eten, en ook extra weerstand tabletjes, maar dat deed ik altijd al op zout na, dus merk weinig verschil..
Erbij gaan werken is momenteel ook geen optie voor mij, na een halfuurtje leren voor een tentamen moet ik echt al minimaal 1 tot 1,5 uur gaan liggen om weer bij te komen..

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:28

Wandelen heb ik toen idd ook wel af en toe gedaan heb zelfs af en toe op me paard gezeten wellis waar gestapt met dr, omdat ik niet energie had.. (wist toen nog niet dat ik 't had) en nadat ik m'n hond gekregen heb ben k 3x per dag buiten gekomen, wat ook wel geholpen heeft Lachen (maar gelukkig niet alleen daarbij Knipoog)

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:30

Renske_ schreef:
Klopt, ik heb de paarden thuis dus doe dagelijks te stallen(of zit op t muurtje te kijken hoe mn vriend het zware werk doet Knipoog ) en dat even buiten zijn doet wel goed!

Zoals Cavaliere het doet is ook mijn doel, alleen is dat dus helaas nog niet haalbaar.
Na een halve dag iets inspannends doen lig ik de dag daarna echt slecht op bed, koorts etc op die dagen ook geen tv/pc/radio dat is allemaal te vermoeiend.

Blijf het een hele aparte ziekte vinden Scheve mond

Ow wat wel wat helpt bij mij zijn Vit C pillen, vit B pillen, weerstandtabletjes(moeilijke naam, stinkende donkere pilletjes, helpen wel!) en visolie capsule's.
Sinds ik die slik, en dagelijks extra veel fruit etc eet gaat het wel iets beter en zijn er minder hele slechte dagen Lachen

idd, na een dag inspannende dingen doen ben je die dag daar na ziek.
maar mijn stage dagen waren als volgd: 8.15 beginnen. om 11.45 werden de kinderen opgehaald en had ik totdat de kinderen werden gebracht 13.15 pauze. nu ga ik om 11.45 naar huis. en de andere dag ben ik er van 13.15 tot 15.45, als ik er in de morgen ben slaap ik in de middag, ben ik er in de middag dan slaap ik in de middag. zo ook op school. ik moet zeggen dat ik veel minder ziek ben nu omdat je niet hele dagen gaat rennen, waarna je daarna weer dagen lang ziek bent. ik heb natuurlijk wel de mazzel dat dit op school en op stage allemaal kan.

MWTBAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:42

Ik heb nu ong. 2 maanden lang Pfeiffer.
Het begon met een heel pijnlijke keelontsteking, opgezette lymfklieren en vermoeidheid.
Nu heb ik gelukkig alleen nog maar last van vermoeidheid.
Het is idd erg vervelend als je niet de dingen kunt doen die je wilt doen. Ik mis ook wel veel schooluren nu. Gelukkig valt het allemaal makkelijk bij te benen voor mij, dus mijn school leidt er niet echt onder.
En natuurlijk is het vervelend dat je niet weet hoe lang het nog duurt hè.
Ik wens je/jullie veel beterschap! Lachen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:49

ik heb eind juni nog pfeiffer gehad.
ik was net een week naar oostenrijk geweest, de dag dat ik thuis kwam nog tot laat ik de nacht uitgeweest, en de weken erna ziek + pfeiffer hebben gehad.
t is vervelend omdat je veel dingen wilt doen, maar t eigelijk niet kan.
ik deed t allemaal wel, maar tussen door ging ik altijd even slapen Bloos

beterschap Lachen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 19:50

Mijn probleem is dus echt, dat hoe moe ik ook ben ik dus echt niet kan slapen overdag

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:34

Frouk schreef:
Mijn probleem is dus echt, dat hoe moe ik ook ben ik dus echt niet kan slapen overdag

al ga je alleen maar een uurtje in bed/op de bank liggen. dan rust je ook. wel zonder tv/computer etc.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:53

Ik heb in 2007 pfeiffer gehad. Van begin tot oktober/november. Nog steeds heb ik er wel erg last van dat ik erg moe ben, hoewel het wel steeds wat beter gaat.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:34

Jemig Marchador, das ook al een hele tijd Scheve mond
Het is echt zo'n rare ziekte, en als je je dan even beter voelt en iets leuks doet wordt je meteen gestraft door weer een paar dagen echt goed ziek te zijn
En t kan ook nog eens heel lang blijven sluimeren, denk je dat je er vaaf bent en dan speelt het ineens weer helemaal op, dat had mn overbuurmeisje(met dezelfde fijne huisarts als ik)

ellende Verdrietig

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:28

[quote="Sophie2"]Ik heb net precies Pfeiffer overwonnen. Heb 't waarschijnlijk wel meer dan een jaar gehad, maar ontdekte het pas in december.(begin december). Op een zaterdag op het werk kwam opeens een superdikke bult opzetten in mijn hals en aan de hand hiervan naar de dokter gegaan. Er was iemand die nog in opleiding was en die stuurde me naar huis met dat het een virus zou zijn. Naarmate de bult steeds groter werd, een week erop weer naar de huisarts geweest. Mijn eigen huisarts zei direct dat het Pfeiffer was. M'n klieren waren zo dik, dat ik echt bang werd. Had het gevoel dat m'n hoofd elk moment ging ontploffen, werd er zelfs benauwd van. quote]

ik ben dus ook al paar keer naar de dokter geweest omdat ik vaak zo moe ben,niet heel erg maar gewoon als ik wat gehaast ben geweest of wat dingen heb gedaan dan ben ik gewoon moe en voel me beetje tja niet ziek maar vervelend.
bv bij de logopedie met mijn dochtertje zou ik zo in slaap vallen moet ik me eigen echt wakker schudden.
is niet iedere dag zo maar wel vaak.
dus dokter zegt je neemt te veel hooi op je vork en moet rustig aan doen anders stort je eens in elkaar.
o pfff jeetje.
ik weekje al rustiger gedaan,krijg ik afgelopen weekend een enorme pijn in mijn nek net onder mijn oor en tussen mijn kin.
ik voel een bult denk gelijk opgezette klieren.
dag er na werd hij dikker en de dag daarna nog dikker lijk wel een bochel.
dus weer naar de dokter wordt ik naar huis gestuurd van zal wel een ontsteking zijn.
ik hoop het ook maar voel me er niet fijn bij.
dus als het vrijdag niet over was dan moet ik terug komen.we zullen ziendoet in ieder geval erg veel zeer

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:08

Hier nog een, heb het al 2 jaar. Waarschijnlijk zit ik in de nasleep ervan, want echt hebben doe ik het niet meer. Maar jeetje, wat duurt dat lang. Als je je even wat beter voelt 'fleur' je weer helemaal op en voel je je alsof je de hele wereld aan kunt, om een paar dagen later weer 'in te storten'.
Mijn fout is denk ik geweest om steeds over mijn grenzen te gaan. Dat heb ik altijd gedaan en doe het nu nog steeds. Niet slim natuurlijk, maar dat ligt gewoon in mijn aard.
Overigens heb ik nooit last gehad van opgezette klieren oid, gelukkig Lachen Wel heb ik keelontsteking gehad, maar dat duurde niet zo heel lang. Keelpijn (witte puntjes) en stem kwijt was het ergste.
Klopt het dat je alleen maar moe/lam wordt van heel de dag om bed liggen? Ik kan beter iéts doen (het liefst buiten) dan dat ik de hele dag lam op de bank hang. Dan wordt het juist erger bij mij..

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:28

solina schreef:
Sophie2 schreef:
Ik heb net precies Pfeiffer overwonnen. Heb 't waarschijnlijk wel meer dan een jaar gehad, maar ontdekte het pas in december.(begin december). Op een zaterdag op het werk kwam opeens een superdikke bult opzetten in mijn hals en aan de hand hiervan naar de dokter gegaan. Er was iemand die nog in opleiding was en die stuurde me naar huis met dat het een virus zou zijn. Naarmate de bult steeds groter werd, een week erop weer naar de huisarts geweest. Mijn eigen huisarts zei direct dat het Pfeiffer was. M'n klieren waren zo dik, dat ik echt bang werd. Had het gevoel dat m'n hoofd elk moment ging ontploffen, werd er zelfs benauwd van. quote]

ik ben dus ook al paar keer naar de dokter geweest omdat ik vaak zo moe ben,niet heel erg maar gewoon als ik wat gehaast ben geweest of wat dingen heb gedaan dan ben ik gewoon moe en voel me beetje tja niet ziek maar vervelend.
bv bij de logopedie met mijn dochtertje zou ik zo in slaap vallen moet ik me eigen echt wakker schudden.
is niet iedere dag zo maar wel vaak.
dus dokter zegt je neemt te veel hooi op je vork en moet rustig aan doen anders stort je eens in elkaar.
o pfff jeetje.
ik weekje al rustiger gedaan,krijg ik afgelopen weekend een enorme pijn in mijn nek net onder mijn oor en tussen mijn kin.
ik voel een bult denk gelijk opgezette klieren.
dag er na werd hij dikker en de dag daarna nog dikker lijk wel een bochel.
dus weer naar de dokter wordt ik naar huis gestuurd van zal wel een ontsteking zijn.
ik hoop het ook maar voel me er niet fijn bij.
dus als het vrijdag niet over was dan moet ik terug komen.we zullen ziendoet in ieder geval erg veel zeer

Het is net of je mijn verhaal hebt getypt, beter kan ik het zelf niet zeggen.
Bij mij hebben ze idd ook een keer in het bloed een ontsteking van de bovenste luchtwegen gevonden. En er zat wel een infectie achter, maar wat die infectie precies was, konden ze niet achter komen omdat er een ontsteking zat Nors opkijken

Ik heb morgen op school een gesprek met mijn mentor.
Ik haal dit schooljaar toch niet meer...
Dit is de 5e volle week wie ik ga missen... Rolleyes
Maarja, ik heb zelf wel zoiets, ik kan er niks aan doen, en als het dan een schooljaar kost ja jammer dan..
Maar dat heb ik liever dan dat het chronisch wordt!!