Eerste keer ongesteld...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xShanty

Re: Eerste keer ongesteld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:26

Ik werd niet heeel veel wijzer van die gebruiksaanwijzing hoor Clown
De eerste keer merkte ik het volgens mij nog en eens. (Huh? Wat zit er nou in mijn onderbroek Bloos )
Leraren zijn hier echt wel bekent mee. Dus er is niets engs aan het zeggen. Nu ben ik tegenwoordig aan de pil maar daarvoor deed ik ook wel eens bij erge dagen niet mee. (Nu kampte ik ook vorig jaar met een knieblesure waardoor ik al driekwart van de les niet mee kon/mocht doen)
Ik neem aan dat je moeder het ook niet erg vind om hierover met jou te praten.
Verder zal minimaal 1 van je vriendinnen het waarschijnlijk voor je worden (Nu weet ik natuurlijk niet of je vroeg of laat word, werd het zelf op mijn 11e, maar mijn vriendin pas op haar 15e. En mijn moeder ook heel laat) Vooral nooooit zorgen gaan maken of het wel komt omdat al je vrindinnen het al zijn.. Wees blij zolang je het nog niet bent! Haha!

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 19:36

Qimm schreef:
hoe oud ben je eigenlijk? Lachen

Ben 13 jaar

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:40

Ik raad je, zeker voor in het begin, juist wel maandverband aan. Het is heel gemakkelijk, zo gedaan, en bovendien kun je goed zien wanneer je het moet verwisselen. Bij sommige mensen doet een tampon in brengen, en zeker eruit trekken wanneer hij vol is wat pijn. Ik heb er best wel veel last van, dus daarom gebruik ik alleen tampons wanneer het echt moet, zoals om te gaan zwemmen.

Verder weet ik natuurlijk niet of je al aan de pil bent, maar toen ik voor het eerst ongesteld werd (op mn dertiende) toen was ik dus nog niet aan de pil, en daardoor was ik heel onregelmatig én heel zwaar ongesteld. Zo zwaar dat wanneer ik ging slapen, ik en een tampon en een dik maandverband aan had, en er 's nachts nog doorheen lekte. Ook ben ik toen een periode iets van 4 weken achter elkaar ongesteld geweest en daarom ben ik aan de pil gegaan. Dit heeft heel veel geholpen. Ik heb nu een regelmatige cyclus en ik ben nog maar licht ongesteld. Een hele verbetering dus! Lachen

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 19:44

Nee, ik neem de pil nog niet en ben dat eigelijk nu ook nog niet van plan... Bloos

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:45

volgens mij kun je de pil echt nog niet krijgen vóór je ongesteld bent. En niemand (vrijwel) is direct regelmatig. Ik ken ook iemand die was ongesteld geworden en de tweede keer pas 1 jaar later.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:45

Hoeft ook niet hoor, tis maar dat je het weet dat er een dergelijke oplossing is, mocht je er ook veel last van hebben. Lachen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:47

Ja das iets anders Qimm. Ik ben ook pas na iets van een half jaar naar de HA gegaan. Vier weken ongesteld achter elkaar vond ik toch iets teveel van het goede. Vork

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:50

Nee oke, maar omdat je vroeg of ze al aan de pil was, terwijl ze dus nog niet ongesteld is geweest. Vandaar.
Ik heb toen ook een keer bijna 3 weken non stop gementrueerd, ohzonietgrappig was dat Bloos maar dat was gelukkig maar eenmalig. Wel ben ik nog steeds verschrikkelijk onregelmatig, mijn lichaam doet maar wat, ik weet het zeker Tong uitsteken Helaas is de pil voor mij geen oplossing Verdrietig

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 16:16

Tampons bij een eerste menstruatie?
Hmm dat zou ik niet aanraden.
Het kan best pijnlijk zijn om in te brengen omdat de vagina bij meisjes ook vaak nog wat droog is.
Ik zou maandverband aanraden. De maandverbandjes van nu zijn zo dun, dat voelt echt niet meer als een luier.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 16:37

Broccoli schreef:
Tampons bij een eerste menstruatie?
Hmm dat zou ik niet aanraden.
Het kan best pijnlijk zijn om in te brengen omdat de vagina bij meisjes ook vaak nog wat droog is.
Ik zou maandverband aanraden. De maandverbandjes van nu zijn zo dun, dat voelt echt niet meer als een luier.

My thoughts exactly!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 16:45

Ik ga daarin helemaal mee Ja tampon vond ik ook nog is erg spannend de eerste keer Tong uitsteken

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 16:49

ik snap dat je het eng vind.. het is natuurlijk ook erg ongemakkelijk als je LO hebt en je bent ongesteld geworden. een troost je hoeft je nergens voor te schamen mocht je doorgelekt zijn! elke vrouw heeft hier last van. geef aan bij je leraar dat je voor het eerst ongesteld geworden bent (doodeng natuurlijk, maar die leraar heeft dat al 100 keer eerder gehoord, kijkt daar echt niet raar van op, en op dat moment heb je geen andere keus). Als je nog niet doorgelekt bent tot op je broek, probeer bij je vriendinnen waar je van weet dat ze al een keer eerder ongesteld zijn geweest maandverband te regelen. Vaak hebben zij het altijd bij. Misschien is het slim om alvast maandverband in je tas te doen, neem het zekere voor het onzekere..
Soms krijg je vantevoren al wat buikpijn, deze buikpijn is meestal anders dan je normaal hebt, zit heel laag in de buik. merk je dit, of voel je je onzeker is het misschien een idee om een inlegkruisje te gebruiken, zodat je niet zo snel doorlekt.
Maar waarschijnlijk zal het allemaal wel meevallen, zou wel hele erge toeval zijn dat je het net krijgt op het moment dat je het het liefst niet hebt!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:34

K1MmEl schreef:
ik snap dat je het eng vind.. het is natuurlijk ook erg ongemakkelijk als je LO hebt en je bent ongesteld geworden. een troost je hoeft je nergens voor te schamen mocht je doorgelekt zijn! elke vrouw heeft hier last van. geef aan bij je leraar dat je voor het eerst ongesteld geworden bent (doodeng natuurlijk, maar die leraar heeft dat al 100 keer eerder gehoord, kijkt daar echt niet raar van op, en op dat moment heb je geen andere keus). Als je nog niet doorgelekt bent tot op je broek, probeer bij je vriendinnen waar je van weet dat ze al een keer eerder ongesteld zijn geweest maandverband te regelen. Vaak hebben zij het altijd bij. Misschien is het slim om alvast maandverband in je tas te doen, neem het zekere voor het onzekere..
Soms krijg je vantevoren al wat buikpijn, deze buikpijn is meestal anders dan je normaal hebt, zit heel laag in de buik. merk je dit, of voel je je onzeker is het misschien een idee om een inlegkruisje te gebruiken, zodat je niet zo snel doorlekt.
Maar waarschijnlijk zal het allemaal wel meevallen, zou wel hele erge toeval zijn dat je het net krijgt op het moment dat je het het liefst niet hebt!

Grappig dat je dat zegt, ik had het voor het eerst op, jawel... Mijn eigen slaapfeestje Clown
Je kunt, als je je er onzeker over voelt, inderdaad misschien alvast zorgen dat je wat maandverband en een inlegkruisje bij je hebt voor als 'het' gebeurt. Verder zou ik overigens áltijd lekker naar huis gaan als je voor het eerst ongesteld wordt, zeker als je net gym hebt. En dat zeg ik niet omdat ik zo vaak spijbel hoor, maar dat is toch écht een speciale gelegenheid lijkt me.
De meesten hebben meestal eerst al een 'vreemd' soort buikpijn dus je zult het waarschijnlijk ook wel voelen aankomen. En tja, als het tóch op kamp ofzo gebeurt zul je het toch tegen een leraar moeten zeggen. Als je dat wilt vermijden lijkt het me handig als ervoor zorgt dat je aspirientjes en maandverband meehebt (of, nog beter, Aleve feminax).

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:21

Hanmar schreef:
K1MmEl schreef:

Grappig dat je dat zegt, ik had het voor het eerst op, jawel... Mijn eigen slaapfeestje Clown

toevallig dat het bij jou wel net gebeurde dan.. ik heb namelijk nog niet echt veel verhalen gehoord waar het wel gebeurde.. maar ach.. ik heb ook een schamend moment gehad, op dat moment dacht ik: oliebol! maar eigenlijk toen het voorbij was vond ik het allemaal wel mee vallen!!
zal het maar ff vertellen, voor jullie nieuwsgierig worden: was namelijk vreselijk ongesteld en was bij mijn vriend, op dat moment dus super doorgelekt tot in men broek en alles, natuurlijk geen schone kleren bij enzo.. gelukkig heeft mijn vriend 2 zussen, en wist hij daar een broek te vinden en reageerde hij super relaxed.. (lief vriendje he).. maar ik zat op de wc en dacht oliebol, hoe ik dit nou weer oplossen!! tja de enige keuze die ik had was dus het bovenstaande.. op dat moment schaamde ik me kapot, maar achteraf denk ik: het viel allemaal wel mee! tegenwoordig zijn de mensen niet meer zo van het uitlachen of iets dergelijks! ongesteld zijn is tegenwoordig zo normaal.. mochten er wel opmerkingen ofzo gemaakt worden, moet je daar echt schyt aan hebben, want het is de normaalste zaak van de wereld!
even een verhaaltje voor de ts dat ze zich dus helemaal niet zo snel hoeft te schamen!

en na de eerste keer ongesteld te zijn geweest krijg je ook handigheid met al die maandverband en tampons enzo! het valt allemaal best wel mee, en anders kan je mama je helpen, daar zijn mama's tenslotte voor!

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:51

Ik werd pas op mijn 15e ongesteld. Lekker laat dus Haha!
Maar inderdaad, er is kans dat het zomaar plots kan gebeuren..
Niets om je over te schamen hoor, bijna elke vrouw maakt het mee.
Ik heb trouwens ook eens tampons geprobeert, en ik zat met een groot probleem, mijn tampon zat vast achter (ik denk) mijn maagdenvlies!
Je begrijpt natuurlijk dat ik tot ik sex had gehad, nooit een tampon meer heb gebruikt!
Ik had gegoogled toen, maar ben nog nooit iemand met dat probleem tegen gekomen!
Heb sinsdien een beetje afkeer tegen tampon, en gebruik liever maandverband, kun je precies zien wanneer je moet verwisselen Haha!
Als je op kamp gaat en je wilt liever niet ongesteld worden (kan ik me goed voorstellen, ik had liever niet dat andere mensen dat ik ongesteld was)
Kun je ook naar de dokter, die heeft ook pilletjes om het een paar daagjes uit te stellen. (Dat is niet DE pil Knipoog )

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:12

die pilletjes zijn erg handig, alleen kun je niet gebruiken als je niet zeker weet dat je het wordt.. gaat dus niet op voor de eerste keer Knipoog

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:01

De eerste keer was ik bij een vriendin, ik moest naar de wc en had daar pas door dat ik ongesteld was. Vijf minuten later was ik het alweer vergeten, 's avonds kwam ik er pas weer achter. Clown
Zoiets kun je gewoon zeggen tegen je docent! En anders idd gewoon zeggen dat je buikkrampen hebt, even naar de wc en klaar..
Ik zou wel zorgen dat je altijd maandverband/tampons bij je hebt (in je schooltas ofzo?)

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:13

Inderdaad je kunt zoiets altijd zeggen,

Eerder vond ik het een beschamend onderwerp om over te praten, maar dat is gewoon niet zo,
iedereen wordt het(in normale situatie)..

Zo een docent snapt het echt wel dat jij hét bent..
je moet er natuurlijk geen misbruik van maken(al is het wel makkelijk soms Bloos Bloos)

Maar op school bij mij nou ik kan er echt zo om lachen! 1 jongen in de klas nou die weet niet wat hem overkomt! Knipoog

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:26

Och gut..

Ik was 11, ondertussen 5 jaar geleden, voor 't eerst ongesteld.. Lag in bed en moest telkens maar naar de wc en ik snapte het niet Clown en buikpijn had ik zeker wel de eerste keer.. Helaas is die buikpijn ook nooit meer weggegaan, zeker de eerste 2 dagen zijn verschrikkelijk bij mij Nagelbijten / Gniffelen
Heb eerst een paar maanden alleen maandverband gebruikt, daarna ben ik overgegaan op tampons en ik vind die dingen dé uitvinding van de eeuw!! Maandverband plakt en bah Vork maar de eerste paar keer zou ik inderdaad maandverband gebruiken, zeker omdat je dan nog onregelmatig bent en het vaak nog niet zo hevig is (ja ondanks dat er kleine tampons zijn)..
Je docent(e) zal er niet raar van opkijken denk ik, en daarbij hoef je het niet te zeggen Lachen

Komt goed hoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:20

Ik was ook 11, dus inmiddels al 9 jaar geleden Lachen Als het echt erg was liet ik mijn ouders een briefje schrijven voor LO, zodat ik niet mee hoefde te doen. Je hoeft je er echt niet voor te schamen Lachen

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:22

Ben het 9 oktober geworden, tijdens school Knipoog
Heb gewoon gezegd, en er was meteen maandverband ...
Dat hebben ze wel op elke school... [ Ben trouwens 12 Vork ]
Laatst bijgewerkt door Mitchall op 25-10-08 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:23

Maandverband is zowiezo aanwezig op elke school, volgens mij zowel op middelbaar als op basis Lachen Ik had de mazzel dat ik thuis was toen het voor het eerst kwam. Lachen

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:27

ik ben nu ongeveer 3 jaar ongesteld, maar heb eigenlijk altijd de eerste 2 jaar erge pijn tijdens die periode, maar nu merk ik wel dat als ik gewoon langer bij de paarden bezig ben als normaal en gewoon om de zoveel tijd even naar de plee ga, dat er eigenlijk weinig aan is Lachen
zolang je maar lekker bezig bent en niet luio gaat doen is er eigenlijk niet zoveel aan de hand.
ik heb zelf altijd vanaf het begin tampons gebruikt omdat ik maandverband vies vond.
het was volgens al mn vriendinnen Plakkiebah geblazen xD heb het 1 keer een dag gebruikt, en ik had er echt een hekel aan bah, ik had t idee dat k weer baby was Clown

Eerste keer was ik ongesteld bij mn toenmalige beste vriendin, ik bleef daar slapen, en we gingen een film kijken.
ik heb het toen gewoon gezegd en ja, toen was alles geregeld Lachen

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:57

Ik was ook voor de eerste keer ongesteld toen ik op kamp was. Het is wel vervelend, zeker als je het voor de eerste keer bent. Gewoon een pakje voor de zekerheid meenemen. Bij LO heb ik er nooit heel veel last van gehad. Ook gewoon tegen de meester of juf zeggen, het is heel normaal bij meisjes van jouw leeftijd!
en ohja, paracetamol meenemen voor als je kramp krijgt. Lachen

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:47

Ik was altijd ban om of s'nachts of op vakantie ongesteld te worden de eerste keer.
En raad eens?
Ik werd het op vakantie s'nachts. Ziek
Was de avond ervoor al mega uit m'n hum. (janken om een verloren spelletje mensergerjeniet).
Volgende ochtend ging ik naar de wc en ja hoor, ongesteld.
Hoewel ze er bij ons thuis altijd heel open over zijn geweest durfde ik het toch niet te zeggen. Dus ik ging als altijd met mijn vader mee boodschappen doen, en toen we langs het maandverbandrek liepen zei ik heel zachtjes " eh pap ik heb dat nodig denk ik)
Paps pakte het gewoon en legde het in het karretje. Bij de kassa vond ik het heel eng, want jaaaah nu kon iedereen natuurlijk opeens zien dat ik 'het' was Rolleyes (sloeg nergens op natuurlijk)
Wel jammer want het heeft de laatste week van mijn vakantie echt verpest.
Ik was trouwens 14, lekker laat. Ik wilde altijd dat ik het al was en 1 van de eerste dingen die ik dacht was, oh hoe heb ik dit kunnen willen?

Voor de buikpijn kun je alive fenimax gebruiken of paracetamol gebruiken. Ik ben het ook een keer onverwachts geworden op school, en toen bij de congerge (hoe schrijf je het) hadden ze maandverband en tampons, werd helemaal nier raar van gekeken.

Ow ja als je ff zoekt op doorlekken kom je best leuke dingen tegen. (ja ook van mij) Haha!