K1MmEl schreef:ik snap dat je het eng vind.. het is natuurlijk ook erg ongemakkelijk als je LO hebt en je bent ongesteld geworden. een troost je hoeft je nergens voor te schamen mocht je doorgelekt zijn! elke vrouw heeft hier last van. geef aan bij je leraar dat je voor het eerst ongesteld geworden bent (doodeng natuurlijk, maar die leraar heeft dat al 100 keer eerder gehoord, kijkt daar echt niet raar van op, en op dat moment heb je geen andere keus). Als je nog niet doorgelekt bent tot op je broek, probeer bij je vriendinnen waar je van weet dat ze al een keer eerder ongesteld zijn geweest maandverband te regelen. Vaak hebben zij het altijd bij. Misschien is het slim om alvast maandverband in je tas te doen, neem het zekere voor het onzekere..
Soms krijg je vantevoren al wat buikpijn, deze buikpijn is meestal anders dan je normaal hebt, zit heel laag in de buik. merk je dit, of voel je je onzeker is het misschien een idee om een inlegkruisje te gebruiken, zodat je niet zo snel doorlekt.
Maar waarschijnlijk zal het allemaal wel meevallen, zou wel hele erge toeval zijn dat je het net krijgt op het moment dat je het het liefst niet hebt!
Grappig dat je dat zegt, ik had het voor het eerst op, jawel... Mijn eigen slaapfeestje
Je kunt, als je je er onzeker over voelt, inderdaad misschien alvast zorgen dat je wat maandverband en een inlegkruisje bij je hebt voor als 'het' gebeurt. Verder zou ik overigens áltijd lekker naar huis gaan als je voor het eerst ongesteld wordt, zeker als je net gym hebt. En dat zeg ik niet omdat ik zo vaak spijbel hoor, maar dat is toch écht een speciale gelegenheid lijkt me.
De meesten hebben meestal eerst al een 'vreemd' soort buikpijn dus je zult het waarschijnlijk ook wel voelen aankomen. En tja, als het tóch op kamp ofzo gebeurt zul je het toch tegen een leraar moeten zeggen. Als je dat wilt vermijden lijkt het me handig als ervoor zorgt dat je aspirientjes en maandverband meehebt (of, nog beter, Aleve feminax).