Het leven met een koortslip :(

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: Het leven met een koortslip :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:21

ik heb ze vaak zo tegen herfst winter aan..
heel iri ik heb 2 keer compeed gebruikt echt geweldig de andere keren open gebeten en velletje eraf getrokken en niks meer aan gedaan heb er nu al bijna 1 jaar geen last meer van gehad

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:21

heb alles al geprobeerd ( heb het al 25 jaar) behalve de tip van medicijnmannetje...die ga ik echt proberen!! Ik had ze altijd heeeeel erg.. Ik schaamde me er vroeger(onterecht) voor. Nu vind ik hwt alleen nog maar heel irritant. (let wel op met babies want daar kan het levensbedreigend voor zijn)Het lijkt wel minder vaak voortekomen nu ik ouder wordt. Gelukkig!!!!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:27

Oh ik heb ook af en toe joekels van koortsblazen op mijn lip. Ik heb ze altijd in het voorjaar, de eerste keer dat ik verbrand in mijn gezicht. Dan weet ik het al zeker dat ik er last van krijg. En midden in de winter, als de weerstand laag is (echt heel vaak met kerst!). Meestal krijg ik er ook 2 na elkaar.

Ik smeer nu "Tender Care Protecting Balm" van Oriflame en dat is het eerste middel waar ik enthousiast over ben. Gelijk smeren zodra het gaat tintelen en de blaas neemt snel af. Wel heb ik dan een paar dagen nog last van het plekje, korstje, korstje te snel eraf, nieuw korstje...

Ik ga die druppels van Daffodil ook eens halen, zeker als ik weer eens verbrand kan ik die dan eens gaan slikken, en misschien ook in de winter als het weer kwakkelen met de weerstand is.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:52

daffodil schreef:
Ik heb echt het allerbeste spul gevonden en dat is dus geen smeerspul maar iets wat je inneemt. Het is homeopatisch en heet Rhus Toxicodendron en is in druppel en korrelvorm te krijgen. Ik ben ermee begonnen op aanraden van een heel oud mannetje in een ouderwetse drogisterij en ik dacht echt tuurlijk..... en verwachtte er niets van.

Binnen een dag nadat ik begonnen was, nam het tintelend gevoel af en de koortslip die ik toen ontwikkeld had, was binnen nog een dag helemaal weg!

In risico periodes zoals bij mij overgang van weer (vakantie enzo) en heel erge drukte of een aankomende griep neem ik het een paar dagen in en ik heb dus gewoon nooit meer een koortslip gehad en ik praat nu al over bijna twee jaar verder!

Spul is bij drogisten te krijgen maar ik moet het dan wel altijd bestellen. Potje kost iets van 5-6 euro en daar doe je als je het continu inneemt een ruime maand mee...maar dat is dus niet nodig.

Ik ga dat eens zoeken op internet, ik ga namelijk donderdag op vakantie en het vliegtuig is voor mij meestal drama Nagelbijten / Gniffelen misschien als ik dan wat druppels inneem dat het dan weg blijft.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:59

Ik heb ook heel snel koortslip, niet normaal. Een nacht niet goed geslapen? Hoppa er zit er weer een. Ook als ik min ben, dan wordt ik niet echt ziek maar koortslip. Het is ook net dat ik niet ziek kan worden, ben nooit ziek. Alleen maar koortslippen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:01

Ik heb het op mn neus Clown , ook erg vervelend maar niet zo lastig als op je lip.
Zelf ook altijd zovirax gebruikt maar ga zeker wat tips uitproberen die hier gegeven worden.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:13

Tot nu toe *klopt het even heel goed af*, heb ik het redelijk onder controle. Ben wel bang dat ik er volgende week weer 1 te pakken heb als ik op vakantie ga. Maar denk dat ik mijn lippen maar heel goed in ga smeren. Heb 3 verschillende soorten lippenbalsem voor tegen de zon, dus hoop dat ik het zo onder controle kan houden.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 21:54

Ik heb ook zo'n apparaat(de mijne heet Hottkiss)en het werkt perfect. Van de week had ik op 2 plekjes een beginnende koortslip ding er op en niks meer gezien Haha!
Doet ff pijn maar ach je went er aan en je moet er wat voor over hebben Knipoog

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 23:59

Ik heb ook maar is Compeed gekocht. Moet ik dat nog een keer vervangen ofzo? En zo ja na hoeveel dagen?

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:13

bianca77 schreef:
Ik heb ook maar is Compeed gekocht. Moet ik dat nog een keer vervangen ofzo? En zo ja na hoeveel dagen?

Niemand?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:15

Ik heb er vooral last van bij een lage weerstand en ook ben ik ervan overtuigd dat alcohol gebruik een zeer grote invloed heeft op de koortslip.

Ik *klopt af* heb sinds ik niet meer drink (eerst dronk ik sweekends behoorlijk Tong uitsteken ) geen last meer gehad van een koortslip, de laatste was 4 jaar geleden .

Dus mensjes,gezond eten, niet teveel drinken. Niet teveel wisselende lip-contacten Tong uitsteken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:29

Ik heb echt be-hoor-lijk veel last gehad van koortslippen...de ene nog niet helemaal weg of de volgende kwam alweer op *huil*.

Ook van die hele gemene grote met heel veel blaasjes , 's nachts tintelingen voelen en in paniek naar je tubetje Zovirax zoeken.... Zovirax verlicht snel en zeer prettig , maar helpt verder weinig qua genezing. Dat Acclovir enzo werkt voor geen meter. Akolip is ook erg fijn spul , verlicht het onprettige gevoel niet zo goed als Zovirax , maar versnelt de genezing wel doordat het de blaasjes heel snel uitdroogt. Flink veel smeren , wel op tijd stoppen en opletten dat je alleen op de blaasjes smeert en niet ook de goede huid ernaast , want anders ga je heel raar vervellen en ziet dat er ook alweer niet uit Tong uitsteken

Prevner vind ik ook troep , alles wat je moet nemen om een koortslip te voorkomen daar ben ik niet voor in , dat geklooi en geknoei kan weer andere bijverschijnselen hebben en is ook gewoon heel onhandig !

Maar nu heb ik toch de Hotkiss gekocht , ik geloofde er totaal niet in , maargoed , ik ben het zo on-zet-tend zat !!!! Stoom uit je oren

En verdomd , het gemene kreng werkt nog ook !!
Het doet verrekte zeer , maar werkt ECHT.

Ik heb 2x een hele gemene felle koortslip op voelen komen maar heb hem met een paar keer die Hotkiss erop zetten en verhitten , onder de duim kunnen houden.

Eerste keer was ik iets te laat dus lip was al een beetje roder en 1 blaasje had zich al gevormd , maar die is niet verder gegaan en was ook snel weg. Terwijl het normaal echt wel een hele verzameling blaasjes was geworden , en bij pech dat het nog uitwasemt naar een andere plek , waardoor je er soms idd. 2 of 3 tegelijk hebt , gatver !!

De 2e keer ben ik wel direct bij het tintelen met de Hotkiss aan de slag gegaan en na een paar keer was de tinteling weg , ik kan wel janken van blijdschap , het lijkt dus ECHT !!! te werken... ik heb nooit vals alarm van koortslippen dus ik weet zeker dat hij super gewerkt heeft , maar toch vertrouw ik het nog niet helemaal.... ik hoop maar dat hij zich nog vaak zal bewijzen Haha!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:34

Zo had het nog maar net gemeld en wel ja sinds vanmorgen ook weer een koortsblaar.
Komt ook omdat ik een fikse keelonsteking heb al vanaf woensdag. Ben dus een beetje minnetje.
Keelontsteking wil nog maar niet over gaan dus leef een beetje op ibuprofen en aspirines

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:42

Ik heb het ook altijd aan mn neus, erg vervelend! Ik ga die druppels ook een proberen denk ik!

Voor de Zovirax gebruikers: TIP: als je naar Spanje op vakantie gaat koop het dan daar! het is daar € 2,95 terwijl het in
Nederland bijna € 7,- is geloof ik! Ik had gelijk 5 tubes gehaald!

Ik smeer er ook wel eens teatree-olie op, dit droogt ook goed uit.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:44

Teatree helpt ook? Datist ik helemaal niet. Heb net nog mijn moeder opgebelt met de mededeling dat ik geen vectavir meer had en die heeft net weer een tube gebracht. Maar teatree had ik ook wel in huis. Alleen dat stinkt zo Misselijk
Helpt dat ook tegen mijn keelonsteking misschien hihi?

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:55

haha, ja en vooral als je het op je neus smeert dan slaat de boel lekker open! Haha!

Het schijnt dat als je met wat water en een druppie teatree erin gorgelt dat dat ook
helpt tegen keelontsteking. het schijnt bacterie-dodend te zijn.
LET OP: je mag het niet doorslikken!! dat is niet gezond. Als je er mee gegorgeld hebt
gewoon ff je mond spoelen. Dat mini restantje wat je dan nog binnen zou krijgen is niet erg!

Anders ff googlen voor het juiste gebruik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:15

Nou tea-tree-olie vind ik voor geen meter helpen , gaat het alleen maar nog vervelender aanvoelen , en door die lucht zo vlak onder je neus voel je je nog ellendiger...en lig je nog alleen in bed ook want de poezen vluchten dan ook weg Tong uitsteken

(en terecht want het is echt geen lucht Haha! )

Ik ben iig. blij met die Hotkiss-stick. Geen gedoe , geen gepruts , als je er 1 op voelt komen zet je een paar keer dat ding ertegenaan en meer hoef je niet te doen en hij komt niet eens op....beter kan niet. Geen gepruts en gesmeer enzo...

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:11

Heel vaak helaas Verdrietig
Zodra m'n weerstand maar iets minder is, is het raak.
Als ik het 'bekende opkomende gevoel' heb, zorg ik gewoon dat ik het blijf insmeren met vaseline. Dan komt het ook niet op en niet net zo duur sals die speciale middeltjes(di vaak niets eens echt werken Bloos ).

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:21

Leedebee schreef:
Ik heb het ook altijd aan mn neus, erg vervelend! Ik ga die druppels ook een proberen denk ik!

Voor de Zovirax gebruikers: TIP: als je naar Spanje op vakantie gaat koop het dan daar! het is daar € 2,95 terwijl het in
Nederland bijna € 7,- is geloof ik! Ik had gelijk 5 tubes gehaald!

Of koop gewoon huismerk koortslipcreme, o.a etos en Kruidvat, met dezelfde werkzame stof Knipoog

Ik heb er heel veel last van gehad maar de laatste jaren gaat het best goed. In het verleden heb ik zelf een koortuitslag naast mijn oog en bijna op mijn hoornvlies gehad. Toen moest in mijn oog spoelen met oplossing van Zovirax.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:54

@fransje23:
Je hebt helemaal gelijk! Knipoog Maar naar Snaje gaan om "even Zovirax te kopen" is wel een stuk leuker! haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:09

Fransje : op 1 of andere manier werkten die nepperds TOTAAL niet bij mij.

Dan kan de werkzame stof wel hetzelfde zijn , blijkbaar waren de toevoegingen anders.... want het voelde al anders aan dan Zovirax (dunner...) en gaf bij mij ook totaal geen verlichting , terwijl de Zovirax dat dan wel direct gaf.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 16:03

Leedebee schreef:
haha, ja en vooral als je het op je neus smeert dan slaat de boel lekker open! Haha!

Het schijnt dat als je met wat water en een druppie teatree erin gorgelt dat dat ook
helpt tegen keelontsteking. het schijnt bacterie-dodend te zijn.
LET OP: je mag het niet doorslikken!! dat is niet gezond. Als je er mee gegorgeld hebt
gewoon ff je mond spoelen. Dat mini restantje wat je dan nog binnen zou krijgen is niet erg!

Anders ff googlen voor het juiste gebruik.

Maar herpes is een virus, dus dat is een beetje krom...

Mijn herpotherm (vernieuwde Hotkiss.) moet ik echt aan wennen... het doet echt onwijs veel pijn.

Volgende keer probeer ik het wel, maar ik kon hem echt niet 4 sec. op de tintelende plek houden hoor.. Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:22

Maar het vocht in je blaasjes in besmettelijk , dat zal Leedebee wel bedoelen , dat je het allemaal proper houdt.

Hotkiss : het is echt een gemeen kreng , ik dacht ook niet dat het me ging lukken.

Maar de grap is dat juist op het moment dat je het niet meer houdt , je op het hoogtepunt van de pijn zit en als je dan volhoudt is het scherpe randje er ineens af !

Je voel hem steeds heter worden en op het moment dat je het niet meer trekt koelt hij ineens af lijkt het wel (zal wel gewenning zijn) , dus probeer het volgende keer net een mili0seconde langer vol te houden , dan ervaar je het misschien ook zo Ja

el1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:25

Ook ik heb regelmatig last van koortslip, moet zeggen dat ik het nu al een tijdje niet heb gehad
(afkloppen). Bij mij gebeurd het ook meestal als mijn weestand wat minder is, maar zodra je het voelt ben je eigenlijk al te laat. Zo is het bij mij eigenlijk altijd.
Ik gebruik ook zovirax, de ene keer helpt het beter dan de andere.