Van de trap gevallen, enkelband gescheurd??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jorreknorrr

Re: Van de trap gevallen, enkelband gescheurd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:28

hier meldt zich nog een ervaringsdeskundige Bloos
ik heb een jaar terug met voetbal mn enkelbanden een stuk ingescheurd,
er kwam echt een mega ei op. volgende ochtend in het ziekenhuis foto's gemaakt.
'niks gebroken, doe maar even rustig aan' zeiden ze. ik heb toen een steunkous gekregen.
dat is iedergeval wel fijn er om heen. maarja zat ik ook lekker mee.
ik naar de fysio gegaan. daar werd me verteld dat mn enkelbanden dus ingescheurd waren.
heb daar een maand 0f 5 gelopen. maar ben uiteindelijk te vroeg weggegaan.
daarom heb ik nu afentoe behoorlijk last, bij het lopen van lange afstanden.

mijn advies : ga maar eens langs bij de fysio! helpt super! (als je er lang genoeg blijf komen Haha! )
beterschap!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:49

Er kan zeker iets gescheurd zijn, of ingescheurd, of iig flink uitgerekt Knipoog En dat zie je idd niet op de foto. Echter om dit te testen is het nu nog veel te vroeg. Op dit moment geeft waarschijnlijk elke test een positief beeld Knipoog Daarbij kun je in de eerste fase van herstel niet zo heel veel doen. Als je er echt niks mee kan (lopen e.d.) houd je best het even warm, leg je het hoog, en laat je even een drukverbandje aanleggen.
Als je na 1,5/2 weken nog (veel) last hebt kun je even langs de fysio gaan, en dan kan hij even kijken wat er precies aan de hand is, en wat het verdere plan is. Sommige fysio's werken met echografie, dit is een hele fijne methode om te kijken of er daadwerkelijke schade te zien is, of dat de banden alleen opgerekt zijn.
Als de pijn na die 2 weken absoluut nog helemaal niet is weggetrokken zou ik even teruggaan naar de huisarts. Er zou dan nog wel een klein scheurtje ergens kunnen zitten die niet is gezien op de foto door de zwelling.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:20

Toevallig dit topic! Ik was gister nog in het hotel in turkije, en heb een traptrede over het hoofd gezien, ik lag ook op de grond, en mijn enkel deed ontzettend zeer. meteeen ijs erop maar we moesten eigenlijk gelijk de bus in voor vertrek naar huis.. het leek beter te gaan, kon nog lopen/hinken. na 3,5 uur vliegen helaas niet meer. ik kon echt amper vooruit en ahd mijn vriend nodig om te steunen, naar t ziekenhuis wilde k niet. (ja een echte held.. Tong uitsteken ) uiteindelijk uitgestapt bij de bushalte, en kon gewoon geen stap meer zetten,. ik ben toen op de fiets gezet en naar huis gerold.. toch maar naart het ziekenhuis. er zat overigens ook een dik ei op. door het ei gingen ze het niet manipuleren ( volgens mij net zo iets als martelen op zo'n moment, blij dat het niet hoefde:= Foto's gemaakt en niks gebroken gleukkig. ik heb t wss licht gekneusd en enkelband verekt. schade lijkt mee te vallen dus. ik ben ingezwaggeld en moet 2 dagen met mijn voet omhoog. ondanks de druk in het begin kan ik hem beter bewegen, wat eerst onmogelijk was. staan was moeilijk. Verder is rust ook echt ontzettend belangrijk merk ik al. gister natuurlijk veel te veel gelopen.. van 6 uur sochtends tot 5 uur smiddags bezig geweest voordat we naar het ziekenhuis konden, maar na een lange nacht deed het al een stuk minder zeer vanochtend. lig nu dus ook braaf met mijn been op het bureau Bloos .. en mijn matras ook omhoog ( een flinke hoop kussens onder het matras omhoog leggen) ik hoop dat dit scheelt. wel raar dat ze er geen verband ed omheen legde.. jou enkel klinkt erger dan de mijne iig. Als je het niet vertrouwd toch maar naar de dokter/ fysio gaan. Mijn vriend kreeg toen zelfs een brace voor zijn enkel toen hij af of ingescheurd was, weet het niet precies. ik wens je veel beterschap iig!

Whis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 01:40

Ook ik ben een ervaringsdeskundige helaas... Ik heb van mijn HA begrepen dat je naast de dikke enkel, ook nog eens flinke blauwe plek(ken) hebt, je er wel vanuit kan gaan dat de banden gescheurd zijn.. Missen die blauwe plekken, zullen de banden opgerekt zijn...
Poeh vond het wel erg pijnlijk!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 01:41

Whis schreef:
Ook ik ben een ervaringsdeskundige helaas... Ik heb van mijn HA begrepen dat je naast de dikke enkel, ook nog eens flinke blauwe plek(ken) hebt, je er wel vanuit kan gaan dat de banden gescheurd zijn.. Missen die blauwe plekken, zullen de banden opgerekt zijn...

Dat is precies wat deze ervaringsdeskundige erover te zeggen heeft. Blauw=stuk, alleen dik is verrekt.

Whis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 02:14

Sientje schreef:
Whis schreef:

Dat is precies wat deze ervaringsdeskundige erover te zeggen heeft. Blauw=stuk, alleen dik is verrekt.

dan zijn wij het iig eens hahaha... jij hebt alleen een iets makkelijkere manier om het uit te leggen, ik had een nogal omslachtig verhaal nodig..

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 09:54

Bedankt zeg voor al deze reactie''s

Dat fijn mijn is nog steed dik en word wel steeds blauwer.
Maar vanochtend werd ik wakker en deed hij iets minder pijn. ik kan er nu in iedergeval weer op staan. Dus waarschijnlijk toch niks gescheurt Go jij! Go jij!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 09:57

dan heb je echt geluk gehad! zorg wel voor voldoende steun anders ga je zo weer

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 13:53

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 16:42

Ik heb mijn verband er vandaag afgehaald en moet een steunkous om. Rust doet echt wonderen, woesndagavond een super groot ei, en nu was het helemaal weg, ziet er ook rustig uit. Doe er nog wel voorzichtig iig Lachen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:31

Gaat het trouwens al beter met je voet? ik dacht dat het bij mijgoed ing, maar moet toch 2 weken in het loopgips!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:48

Dat is een tegenvaller Chantal wat is de reden?
Ik ben inmiddels gepromoveerd van een gipsspalk naar een kurkspalk. Was nog extreem dik na ruim anderhalve week en bij been is ook blauw vanaf mijn knie tot mijn tenen.
Dus nog een week op krukken en volgende week weer verder kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:54

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 18:05

ChantalSmook schreef:
Gaat het trouwens al beter met je voet? ik dacht dat het bij mijgoed ing, maar moet toch 2 weken in het loopgips!

oee ververvelend zeg Ach gut , waarom dat dan?

ik dacht van de week dat het beter ging maar nu ik weer stukjes loop heb ik er echt ontzettend veel last van en isna een week nog steeds dik ( heb geen enkel meer Clown ) en het trekt door naar mijn onderbeen. en er ligt ook een spier bovenop mijn enkel

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:07

Kijk uit dat je niet teveel doet en het daardoor overbelast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:07

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 18:10

ja das waar. heb echt 6 dagen me zitten vervelen en vandaag naar school geweest, en dat was alles behalve succesvol.
Maar ik kan ook weer niet teveel missen voor school i.v.m over 2 weken examens en had toevallig vandaag en presentatie en morgen ook een belangrijke presentie. maar daarna maar lekker weer met me voetje omhoog en me vermakken met me pc, tv en een boek

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:12

Ik ken het gevoel. Ben gisteren na anderhalve week bank naar school geweest braaf met krukken, gips en pootje omhoog maar zelfs dan was het eigenlijk nog teveel.
Vrees ook dat ik door mijn enkel een half jaar studie over moet gaan doen. Scheve mond

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:47

Ik ben ook te enthousiast geweest, zker omdat ik dacht dat het wel zou lukken, alhoewel ik wel de eerste 2 dagen braaf echt omhoog heb gezeten! Maar ze zeiden dat als je het goed verrekt je van alles beschadigd en het wss 2/3 maanen duurt voordat ik er bv sochtends met opstarten geen last meer van heb.
maja was dus nog goed blauw op mijn hele voet overal. En ook nog dik, en bovendien voorkomt het ook dat ik er niet nog een keer doorheen ga, omdat hij toch al zwak is nu. Lopen gaat niet snel, maar het gaat gewoon. En net geprobeerd te fietsen en dat gaat ook op mijn gemakje, dus dat vind ik al heel fijn aangezien hier alleen de buurtbus rijdt doordeweeks overdag en maar eens per uur Gaaaap

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:47

Katja schreef:
Ik ken het gevoel. Ben gisteren na anderhalve week bank naar school geweest braaf met krukken, gips en pootje omhoog maar zelfs dan was het eigenlijk nog teveel.
Vrees ook dat ik door mijn enkel een half jaar studie over moet gaan doen. Scheve mond

Via internet werken? Ik heb zo toch mijn taken kunnen doen Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:50

Ik studeer fotografie en dat betekend dat ik toch minstens 3 dagen per week in de studio moet staan. Met vooral de nadruk op staan dus dat is nogal lastig.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:00

hihi, tuurlijk, je bent al aan het werk Bloos . ja ik heb ook niet gefwerkt in de keuken vorige week. wilde t risico niet lopen, toch ook vermoeiend omdan meteen 8/9 uur te staan Ja

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:03

Ik loop voorlopig nog op krukken dus staan is sowieso geen optie.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:05

Ik weet van mijn moeder, dat gescheurde enkelbanden wél te zien zijn op foto's ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:06

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt