Onrust en week geheugen kwijt

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fury

Re: Onrust en week geheugen kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:45

Wat je precies neemt doet er wel toe, voor jou. Ik vraag me af of je wel de goede medicijnen hebt. Dit zijn geen banketstaaf bijwerkingen meer. Zou je het niet overwegen om een keer een second opinion te doen bij iemand die hier verder niks mee te maken heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:33

_Sigrid_ schreef:
Ik weet uit mijn naaste omgeving hoe het gesteld is met de psyschische gezondheidszorg in Nederland. Bar slecht. Als je hulp nodig hebt zijn zelden.

Dat is niet helemaal waar, alleen als een client manipulatief is en onder invloed, ja dan wordt je niet geholpen, lijkt me op zich wel logisch.
Deze afspraken worden ook met de client gemaakt, dus dat is op zich niets wereldvreemds. Lachen

Ja en dat dit dan verdraaid wordt is erg zonde maar zegt soms mee rover de client dan over welke instantie dan ook.
En als TS een BOR regeld is er al helemaal niets aan de hand, mits je je misdraagd natuurlijk dus snap de ophef ook niet zo.

mick75 schreef:
En die dweil van een psych is weer eens op vakantie, dat is echt nodig. Hij gaat slechts 5 keer per jaar minstens 3 weken gewoon weg.

Deze 'dweil' heeft een zware baan en werkt daar hard voor, hij zal die vakantie mss wel heel hard nodig hebben.
Maar goed dat jij hem als een 'dweil' ervaard kan natuurlijk Ja maar waarom zoek je dan geen andere behandelaar?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:56

Nou, ik weet niet wat je neemt en wat je precies hebt, maar als ik ooit een week zo 'kwijt' zijn zou ik niet weten hoe snel ik in het ziekenhuis zou moeten zijn en me laten opnemen.
Veel sterkte allesinds, klinkt echt heftig wat je verteld...

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 20:24

BOR mogelijkheid is er hier niet omdat ik samenwoon. Vriendin van me in een andere regio heeft dat wel en doet haar goed. Bovendien zou een BOR-achtig iets op de PAAZ van het ziekenhuis zijn en dat is geen ideale situatie.

Dat ik die arts als dweil ervaar sta ik niet alleen in, alleen artsen zijn niet zo dik gezaaid binnen de GGZ dus je hebt te roeien met de riemen die je hebt. De meeste artsen worden wegbezuinigd, een GZ-psycholoog is goedkoper (en weet toch een stuk minder).

Verder ben ik nooit onder invloed als ik op afspraken kom, kom mijn afspraken behoorlijk goed na en als ik er eens eentje mis is dat zeldzaam (in twee jaar tijd bij deze GGZ 2 keer voorgekomen).

Maar er zouden wel degelijk een hoop dingen beter kunnen binnen de GGZ-instellingen. En dat is niet overdreven. Dat er pas na dagen tijd is voor een kort gesprekje (volgende afspraak op een dusdanig tijdstip dat het maar de vraag is of ik dat kan redden omdat ik eerst vriendlief naar werk moet brengen en de auto voor andere redenen ook nodig heb).

Manipulatief zal ik best kunnen zijn (welke vrouw niet?), maar volgens mijn omgeving valt dat nog wel mee bij mij, zijn er genoeg vrouwen die op dat punt vele malen erger zijn dan ik. In elk geval vind mijn behandelaar en ook mijn vriend dat dat dus wel meevalt. Wel ben ik extreem impulsief (zie dit hele topic, openingspost is in een impuls geschreven).

Een opname gaat er niet voor zorgen dat ik die hap terugkrijg. Het is volgens hen een vrij heftige dissociatieve fase geweest, die ergens door getriggerd is (ik weet nu ook wel waardoor, een krantenberichtje samen met een niet bepaald gewenste ontmoeting). Een opname in de staat waarin ik nu ben is zinloos, ik red mezelf nu wel. Bovendien, een afdeling vol met mensen met van alles en nogwat door elkaar heen zit ik ook niet op te wachten, tot rust komen kan ik thuis beter.

Op zich doe ik het vrij goed op deze medicatie, alleen er zijn situaties die zoveel oproepen dat daar geen medicijnen tegen bestand zijn. En die je ook niet altijd kunt plannen zoals toevallige ontmoetingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:02

mick75 schreef:
BOR mogelijkheid is er hier niet omdat ik samenwoon.

Dit is echt niet waar, vraag het anders nog maar eens na. Helaas ervaring mee en diegene
woont ook samen, en juist zij krijgt een BOR.
Mss stel je wel te hoge eisen, op zich wel zo'n kermerk van die ziekte en weer snel telleurgesteld zijn.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 22:54

Ik heb een contract dat ik als het echt niet gaat 3 nachtjes per half jaar naar de PAAZ mag. Alleen leert de ervaring dat dat bij mij niet werkt, te druk, te onrustig, te onveilig. Van een BOR heeft geen van mijn behandelaars in deze regio ooit gehoord, hoewel ik het meerdere keren heb aangekaart (recentelijk nog). En gezien de huidige bezuinigingsrondes bij de GGZ geef ik het weinig kans, er sluiten alleen maar afdelingen, komt niets bij. (mijn moeder werkt bij een GGZ-instelling, die heeft het ook nog voor me uitgezocht hoe het hier in deze regio werkt).

Zou wel graag zien dat er zoiets als voor die vriendin van mij hier zou zijn, dat zou perfect zijn. Wij lijken dan ook extreem op elkaar (nagenoeg dezelfde voorgeschiedenis, nagenoeg dezelfde symptomen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:59

mick75 schreef:
Van een BOR heeft geen van mijn behandelaars in deze regio ooit gehoord, hoewel ik het meerdere keren heb aangekaart

Heeft het niet een andere benaming? Doe maar een gooi Knipoog

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 01:13

Heb het al vaak genoeg uitgelegd, meer dan dat ik een paar nachtjes naar de PAAZ kan zit er niet in. En de PAAZ is geen veilige omgeving, daar zit je tussen de mensen die denken dat ze God zijn en de hele nacht gillen in.

Er waren ooit wel plannen voor zoiets, maar dan nog in een andere stad (vervoersprobleem) en met de huidige bezuinigingsrondes en fusies zitten die plannen stevig vast in de ijskast. En de kredietcrisis zal ook niet meehelpen aan een snelle realisatie van dergelijke plannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 01:38

Mickje, je hoeft helemaal niet naar de PAAZ.......
Even rustig aan en niet teveel van jezelf eisen.....
Geef jezelf even de tijd, en er gebeurt niks met je!