toch weer bang voor narcose...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

Re: toch weer bang voor narcose...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:19

ik ben al meerdere malen onder volledige narcose geweest.
nooit bang geweest en vrij weinig last gehad van naweeen,
behalve de laatste x.

toen ging ik onder het mes voor een maagband.
helaas kon ik niet eerder vrij krijgen dus zat ik tot zondagochtend in de nachtdienst. zondagmiddag werd ik opgenomen en maandag geopereerd.
ik kreeg zondagnacht een zwaar slaapmiddel, maar deze hielp niet.
maandagochtend kwam ik uit de narcose na een operatie van 2,5 uur en was ik maar half wakker. viel steeds weg.ook had ik nog zuurstof, omdat ik een zuurstof tekort had gehad.
uiteindelijk heb ik tot en met donderdagochtend geslapen.
en was ik de weken daarna nog brak.
waarschijnlijk is het de combinatie geweest van de nachtdienst, spanningen en de narcose+ slaaptablet.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:31

verania schreef:
Cyntje schreef:
Vorige week heb ik een cyste op mijn achterhoofd weg moeten laten snijden.
5 spuitjes erin en hij vroeg of ik het voelde: Uhm ja Vork
Hup..nog een stuk of 4 erbij en toen voelde ik de helft van mijn hoofd niet meer Nagelbijten / Gniffelen
Was de eerste keer dat mijn huid verdoofd werd. Ik heb alleen een keer bij de tandarts wat verdoving gehad.
En een keer een roesje tijdens een endoscopie.
Ik lig er niet zo wakker van... vrijdag mogen de hechtingen eruit, en die pijn die ik nu heb is veel vervelender dan die verdovingen enzo.

De controle kwijt zijn herken ik wel Ja vooral toen met dat roesje aangezien ik van de endoscopie helemaal niks heb meegekregen Nagelbijten / Gniffelen

getsie,

maar ehm een roesje wat stelt dat voor, slaap je dan ook of??
ik moet namelijk een darmonderzoek gaan laten doen, zie er erg tegenop.
en daarna ook nog een keer galblaas eruit die gaat in ieder geval onder narcose,
maar met dat onderzoek een roesje?

ik zie ook altijd op tegen een narcose, en alle keren dat ik dat heb gehad viel het achteraf altijd mee.
op de misselijkheid na dan
gr shirley

Darmonderzoek ( endoscopie ) valt dus reuze mee Knipoog
Ik keek er ook tegenop maar achteraf viel het allemaal wel mee Lachen
Roesje is gewoon dat je sloom wordt, je krijgt niet alles 100% mee... ik heb weinig meegekregen want kon niet eens meekijken op het scherm.
Maak je maar niet te druk

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:47

Ik zou me echt neit druk maken als ik jou was!
Zoals ik al eerder zei: van mij mogen ze mij voortaan bij elke operatie een narcose geven...

ik krijg nog steeds de rillingen over mn rug en pijn in mn oksel als ik terug denk aan de keren dat ik het snijden gewoon gevoeld heb (en dan niet voelen, maar echt pijn hebben...)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 13:50

Quellian schreef:
Zonnebloem; ik heb geen astma Clown

In de brief aan de huisarts stond dat de saturatie laag was en de reden daarvan onbekend.

Oeps sorry dat dacht ik Bloos
Maar je zal wel goed geschrokken zijn denk ik, hoewel je er zelf gelukkig niks van heb meegekregen

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:57

ik heb het ook hoor....
toen ik 8 was moest er een tand getrokken worden en en ik weigerde mijn mong open te doen, wat was ik bang zeg voor die verdoving... Bloos
moest ik naar het ziekenhuis om me tand te laten trekken.... Clown
ook heb ik 3 keer onder volledige narcose gemoeten... moest aan me duim geopereerd worden. Huilen
maar op het moment zelf ben ik altijd doosbang maar als ik eenmaal een prik heb gehad vind ik het niet meer zo eng..
ik ga altijd tot tien tellen des te dan valt het altijd wel mee vind ik.
het grappigste is als je tot tien telt dat je bijvoorbeeld bij 8 bent/was, en dan als je wakker worder weer verder telt 9, 10 enz super grappig. Vork
probeer maar eens Tong uitsteken

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:32

Cyntje schreef:
Ik merkte door het roesje bijna niets maar ik kon toch wel degelijk wat zeggen Knipoog
Het schijnt dat je tijdens het roesje mee kunt kijken met de endoscopie... dat ging bij mij dan weer niet maar toen het zeer deed riep ik toch wel degelijk heel hard AU! Boos!

Knipoog

Ik heb van alles gezegd (en hoopte nog zo dat ik dat niet zou doen!!!), maar was niet in staat om te zeggen dat hij me teveel pijn deed... Knipoog

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:14

Ben nét weer thuis van operatie,
Het was echt helemaal niet erg. Ik heb heeerlijk geslapen.
Ik zou er niet bang voor zijn. Laat het maar over je heen komen. Heb ik ook gedaan.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:12

Nou gelukkig maar.

Ik moet dinsdag voor coloscopie met roesje pff heb er TEveel over gelezen, kan je denk beter niet doen, en gewoon over je heen laten komen.

De een voelde alles gewoon en heeft liggen schreeuwen en de ander heeft er niets van gemerkt.
Hoe maak je jezelf nog zenuwachtiger dan je al was,
door vooral lekker iedereen zijn/haar verhalen te lezen, hahaha.

maar goed rody01 jij bent er vanaf.

gr

edit, waar ik nog meer tegenop ziet is dat vieze colofort oid op te moeten drinken en wel 4 liter in een halve dag, pff ik spuug nu al vanalles uit, en dat is dan nog lekker eten en drinken, maar dat is zo vreselijk goor, vraag me af of het binnen blijft.
en anders.... pff klisma en das ook niks.
maar ja wat ik net al zei, gewoon over me heen laten komen (behalve de uitwerpselen van mij mond dan hahah)

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:33

#Ymke# schreef:
johanna84 schreef:
ik werk in een kliniek waar mensen onder narcose gebracht worden voor een tandarts behandeling. (echt angst patienten, gehandicapten en kinderen) ik hoor de mensen altijd zeggen dat de narcose heerlijk is!!
als ze wakker worden voelen ze zich heerlijk! Haha!

Toevallig in Kerkrade? Daar ben ik ook 2 keer geweest voor een narcosebehandeling Haha!

yess!!!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 21:53

heb net gehoord dat het 19 dec zover is.... Nagelbijten / Gniffelen

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:59

Zonnebloem schreef:
Ik denk dat ik vooral bang ben om de controle uit handen te moeten geven, en heel stieken, ehh durf het eigenlijk niet te zeggen maar ben ik bang niet meer wakker te worden..

Ik snap je helemaal! Ik ben ook zo'n verschrikkelijke controlfreak, het idee alleen al dat ik daar lig en dat ik niet in handen heb wat er met me gaat gebeuren maakt me heel erg boos (ja boos, heel raar, ik kan daar echt niet tegen Tong uitsteken ). Ik ben zelf nog nooit onder algehele narcose geweest dus kan je verder ook geen tips geven maar snap je gevoel wel. Het enige wat helpt is denk ik relativeren voor jezelf dat het echt niet zo erg is en je in goede handen bent Lachen Succes ermee

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 22:12

thanx piera, heb vanmiddag echt gedramd of het niet toch plaatselijk verdoofd kon worden, maar helaas, het word toch slapen voor mij

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:14

Mij is via het infuus een soort slaapmiddel gegeven, waardoor ik me eerst heel dronken voelde en later gewoon in slaap ben gedonderd Huilen van het lachen Ik weet nog dat ik op het operatiebed moest gaan liggen, ik zie mezelf nog rechtop zitten maar daar hield het toch echt op Tong uitsteken

Die stof heette atropine als ik me niet vergis? Misschien de moeite waard om met je anesthesist te bespreken!

myrt_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:27

Mijn vriend had het ook heel erg toen hij geopereerd moest worden,
hij was dagen ervoor al zenuwachtig. Maar uiteindelijk was het
hartstikke meegevallen en vond hij het ook best wel relax toen hij
er weer uit was Tong uitsteken

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:50

Ik kan mij nog herinneren dat toen ik nog heel klein was, ik helemaal in paniek raakte toen ik zo'n mondkap op kreeg waarmee je de narcose inademt. Dat was voor mij dus een vreselijke manier om in narcose te gaan. En dat ben ik nooit vergeten..
Vervolgens werd ik rond mijn elfde geopereerd aan een oor, toen kon ik de narcose toegedient krijgen via infuus, nog niet ideaal maar het was in iedergeval beter..
Ik merk het nu bijv. met mijn werk, ik werk in een tandartspraktijk en draag dus (andere soort natuurlijk) mondkapjes, en vaak trek ik hem even naar beneden om even lucht te nemen omdat ik het benauwd krijg met dat kapje voor.. Ook een sjaal kan ik niet voor mijn mond doen.. Dan krijg ik ook het gevoel alsof ik niet goed kan ademhalen..
Echt raar, maar waarschijnlijk komt het door die narcosekap van vroeger..

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:41

Hai,

Nou roesje gehad, en wakker nee hoor.
die lieve dokter zei, nou nu ga ik wat inspuiten waardoor je je een beetje dizzie voelt, ik nog okey en weg was ik, wat dizzie, gewoon naar dromeland.

Volgende stap is galblaas eruit, dus narcose. denk over een week of 5 (misschien eerder)
is toch anders als roesje denk ik.

na dat roesje heb ik wel zoiets van valt eigenlijk wel mee, dus narcose zal ook wel mee vallen.

nu niet zenuwachtig, maar het is ook nog niet zover.
ik ben altijd wel bang dat ik alles gewoon voel en ik niets kan doen.

gr

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:43

Narcose vind ik niet zo erg maar ik zal niet zo snel weer voor een ruggeprik kiezen. de laatste keer kwam mijn gevoel terug terwijl de chirurg tegen de pen in het bot aan het slaan was. Dat gebeurt bij algehele narcose ook wel maar dan ben je nog weg dus daar weet je achteraf niks meer van