Een andere reden om niet ongesteld te worden??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kyle

Re: Een andere reden om niet ongesteld te worden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:06

@ TS Ik had het onlangs ook. Alleen werd ik minder snel ongerust. Het was maar toen mijn stopweek afgelopen was dat ik toch wel iets ging vermoeden.
Ik ben na 2 weken naar de dokter gegaan, die een zwangerschapstest heeft afgenomen. Maar hij zei mij dat ik niet moest ongerust zijn want blijkbaar komt dat regelmatig voor bij vrouwen die de pil nemen.
Voor de rest kon het door ziekte, stress, ondergewicht, veranderen van eet- en slaappatroon,... komen. Er zijn volgens mij talloze redenen waardoor het eens kan voorkomen dat je helemaal niet ongesteld wordt. Ik zou me dus geen zorgen maken voor die paar uurtjes.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:06

ma_rie_tje schreef:
Ik WEET immers dat ik het veilig heb gedaan, en daardoor dus niet zwanger kon zijn.

Dat is nu juist het probleem, er is geen enkel voorbehoedsmiddel op de markt die voor 100% veilig is. Zelfs een condoom niet (daarvoor hoeft hij niet te scheuren, vaak zijn mensen bv. ook onvoorzichtig voor het omdoen en na het uitdoen). Er is altijd wel een kans. Een achterlijk kleine kans wanneer je gewoon veilig vrijt, maar sommige mensen hebben nu eenmaal achterlijk veel pech Haha! .

Maargoed, dan spreek ik over heel kleine kansen (je bent ook niet aan de pil en hebt ergens diarree gehad of moeten overgeven, antibiotica gebruikt..?).
Ik zou me niet teveel zorgen maken als hij een dagje later is. Ik heb ook eens toen ik nog een vriend had mijn regels pas op maandagavond gekregen in plaats van vrijdagavond. Dan begin je op een gegeven moment ook te stressen en elk uur naar de wc te rennen om te kijken als er al iets is, wat het dus zoals gezegd niet makkelijker maakt, stress is niet bepaald gunstig Clown .

Kijk het gewoon nog een paar weken aan, en beslis dan als je zeker genoeg van jezelf bent dat je écht niet zwanger kan zijn en wacht tot je volgende menstruatieperiode, of anders ga je even een klein testje halen voor de zekerheid.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:55

Stress kan idd roet in het eten uh ritme gooien. Ik heb wel eens gehad dat ik door acute stress (ongeveer bijna shock Bloos) ruim een week vroegtijdig ongesteld geworden. Maar ook dat het uitgesteld werd, ondanks pil gebruik en normaal dat ik altijd stipt regelmatig ben.

Om wat minder stress te hebben of je ongerust te maken zou ik een testje doen als het je echt bezig houdt en nog langer uitblijft. Heb je toch wat meer zekerheid. Nu ga je er ook meer op letetn, en kan het onbewust ook nog langer worden uitgesteld.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:50

ben je intussen toevallig ongesteld geworden?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 20:34

Zonnebloem schreef:
ben je intussen toevallig ongesteld geworden?

Jep, ik ben gelukkig ingesteld geworden, het was dus vals alarm Bloos
Maar, dan weet ik dus dat ik voortaan niet zo veel moet stressen Knipoog

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:09

Oh joh ik word echt 1 keer in de 2 maanden een keer ongesteld, kijk er niet eens meer van op. soms zit er 3 weken tussen de volgende keer opeens weer 7 weken..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:14

Ben je ook aan de pil? Want dat is best bizar!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:16

De pil kan er ook voor zorgen dat je niet ongesteld wordt. ben een maand of 8 niet ongesteld geweest en plots was het er weer.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:32

joyce2 schreef:
Ben je ook aan de pil? Want dat is best bizar!

ik ben niet aan de pil nee,vergat m elke keer te slikken dus ben maar gestopt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:36

Oja, dan is het wel logischer. Toen ik nog niet aan de pil was, was ik ook heel onregelmatig ongesteld en als ik het dan was, was ik het 8 dagen achter elkaar heel hevig (inc. bloedstolsels), daarom ben ik op mn 15e aan de pil gegaan en nu gaat het super!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:38

zelfde verhaal hier joyce2! Mijn record is 13 dagen ongesteld... sinds de pil nergens meer last van! Ik was ook altijd er hardstikke ziek van... en heel erg onregelmatig. Lang leve de pil!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 11:39

Zwerte schreef:
zelfde verhaal hier joyce2! Mijn record is 13 dagen ongesteld... sinds de pil nergens meer last van! Ik was ook altijd er hardstikke ziek van... en heel erg onregelmatig. Lang leve de pil!

13 dagen Bloos! jeetje.. dat haal ik van me leven niet Huilen van het lachen

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:40

Precies, ideale uitvinding die kleine dingen Knipoog

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:51

was gelukkig ook niet standaard, was maar eenmalig. Maar minder dan 7 dagen was het nooit!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:11

7 dagen is al vervelend! Op mn meest heftige dagen moest ik de grootste maat tampons gebruiken en die moest ik binnen 1,5uur verwisselen, anders begon het al met doorlekken. Dat vond ik echt geen humor toen ik 13/14 was... Vooral op vakantie in Zuid Frankrijk, ik durfde echt niet rustig op het strand te liggen of te gaan zwemmen! Maar goed, I love de pil!! haha