probleemkids wie weet er mee om te gaan ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: probleemkids wie weet er mee om te gaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:14

Ik ben zelf zo'n 'probleemkind' geweest. Vanaf dat ik klein was ik thuis erg druk, geen geduld, krijsen, m'n zin doordrijven etc. etc. Op de basisschool gepest, middelbare school nooit gepest, maar had geen zelfvertrouwen meer op school (terwijl ik buiten school altijd een te grote bek had). Had angsten, was depressief, en uiteindelijk halfverwege de 3e klas op een ochtend thuisgebleven en nooit meer teruggegaan naar die school. M'n ouders hebben me meegenomen naar de dokter, die me doorverwees naar een schoolpsychologe omdat ze dachten dat daat het probleem zat. Leerplicht erbij, psychiater, jeugdgespreksgroep.. allemaal even vreselijk.. En uiteindelijk onder dwang naar een andere school gegaan. Ze dachten over een internaat of een school voor moeilijk opvoedbare kinderen maar uiteindelijk na 2 maanden heen en weer gesleept te worden, ik deed 3 HAVO, ben ik teruggeplaats naar 2 VMBO omdat ik daar beter tot rust zou kunnen komen. Ik was nog depressiever, banger, in de war, vertrouwen in mensen kwijt dan daarvoor en werd daardoor gespest op die school, in elkaar geslagen etc. Thuisblijven kon niet meer, dan zouden we een gezinsvoogd krijgen, of ik zou uit huis geplaats worden omdat mijn ouders me niet naar school kregen als ik eenmaal zo ver was dat ik niet meer ging. Ik moest wel doorzetten.. In de 3e was ik na de zomervakantie ietsje tot rust gekomen en heb ik een nieuwe start gemaakt, dat lukte redelijk, en ik werd niet meer gepest.

De jaren erna ging het met ups en downs, zit nu inmiddels in het 2e jaar MBO. Tot ik afgelopen zomervakantie ineens doodsbang werd voor letterlijk alles. Toen weer naar de dokter, onderzoeken.. waar ADHD uit kwam. Dat verklaard ook waarom ik nooit rust kan vinden en zo onhandelbaar was voor m'n ouders. Ik ben nu aan de Ritalin en dat gaat redelijk. Loop ook weer bij een psycholoog (dit keer wel een goede) en ik hoop dat het daarmee ook beter gaat. Ik kan mezelf met Ritalin beter onder controle houden.

Wat ik wil zeggen tegen iedereen die zulke kinderen thuis hebben met problemen. Vaak is het wachten, wachten, wachten.. Het Riagg die met verkeerde oplossingen en diagnoses komt etc. Maar probeer er te zijn voor jullie kinderen en veel te praten. Het is niet zelf op te lossen en het maakt heel erg moedeloos, maar heb er vertrouwen in dat het goed komt..

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:47

Hallo Juul

Het is Fantastich dat je nog VMBO 2 hebt gedaan.
Maar mijn zoon kan amper schrijven en heeft een IQ van 61% wat een normale kind een IQ heeft van 100 / 120 dus hij zit ver beneden de norm. Maar vind het heel knap van je OK dan! dat je op de rechte pad bent gebleven, vele van deze soort belanden op slecht pad door beinvloeding van verkeerde vrienden,aan drugs en of inbraken , omdat die net die aandacht geven wat deze soord KIDSS omvragen.
De negtieve kant en dan al die spanning, dat is toch lekker spannend ( voor sommige ) dit telt niet voor alle ADHD-ODD kidss.

Ook hij werd veel gepest en getreiterd en van Ritalin werd hij ook dikker van en daar werd hij ook mee getreiterd, ja kinderen onder mekaar kunnen vreselijk hard zijn tegen elkander.
En hij laat zich niet op zich zitten, dus hij deed het zelfde terug, zoals die andere bij hem gedaan hebben en dat viel bij de meesters en juffen altijd in de verkeerde keelgat. Hij had geen blad voor zen mond en hij zegt ook altijd de dingen wat bij hem als eerste binnenvalt. Tja en dat valt niet altijd goed en hij zegt soms { vaak } dingen die echt niet door de beugel kan.Maar dat is juist net bij deze soort kinderen, ze kunnen niet eerst tot 10 tellen en dan nog eens nadenken van kan het of kan het niet ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:50

Klopt zeker. Ja Ik heb ook veel stomme dingen gedaan hoor, maar nooit té diep weggevallen gelukkig.. Want daar is helemaal moeilijk uit te komen. Ik kan ook niet tot 10 tellen. Ook een enorme flapuit..

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:09

kan me de onmacht wel voorstellen. werk zelf in jhv en de traagheid en bureaucratie van het systeem kan ouders,kindern maar ook de werkers zelf soms echt goed gek maken. Gelukkig zijn er ook nog andere vormen van hulp,bijvoorbeeld de mogelijkheden die een PGB biedt (zeker met een kind wat gediagnosticeerd is)! voor vragen en info over PGB mag je altijd pb-en! succes en sterkte in deze moeilijke tijd!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:50

ik kan me deze irritaties goed voorstellen ik werk nu al een aantal jaar in de jeugdhulpverlening en heb op psychiatrische groepen gestaan maar ook behandel en crisis groepen moet zeggen dat de hele papier rompslomp erg slordig werkt en vaak frustrerend werkt voor ouders en kind blijf achter de instanties aan bellen dat is niet vervelend naar je goed recht!

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:57

celticpony schreef:
kan me de onmacht wel voorstellen. werk zelf in jhv en de traagheid en bureaucratie van het systeem kan ouders,kindern maar ook de werkers zelf soms echt goed gek maken. Gelukkig zijn er ook nog andere vormen van hulp,bijvoorbeeld de mogelijkheden die een PGB biedt (zeker met een kind wat gediagnosticeerd is)! voor vragen en info over PGB mag je altijd pb-en! succes en sterkte in deze moeilijke tijd!

Hoi Celticpony

Weet jij misschien dan ook of er ook PGB of iets degelijks bestaat in Duitsland. Zo ja hoe benoemen ze dat hier { als je dat weet }
en welke wegen moet ik dan bewandelen met een kind die ADHD - ODD heeft ????

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 11:59

@ Juul ,das ook K.U.T allemaal ,maar ik herken het wel heel erg bij mn dochter

En Nicole ik weet zelf ook niet hoe dat allemaal in Duitsland gaat maar weet zeker dat hier in dit topic mensen zitten die het wel weten.

En jou zoons IQ is indd laag die van mn dochter is 78 en ze zijden dat ze tegen zwakzinnig aanzat ,,en das gewoon niet waar.

Als kids met adhd etc gewoon de aandacht krijgen die ze nodig hebben dan kunnen ze toch veel beter presenteren ,maar dat is het punt kids worden vaak van kastje naar de muur gestuurd en ze voelen dan ook die druk op hen waardoor ze nog meer naar negativiteit gaan zoeken.

Ik kreeg vd week wel te horen dat ze haar niet bij de Jutters willen aannemen omdat haar IQ te laag is.
Nu willen ze haar naar de bruggen sturen maar ik keek op de site..nou sorry hoor .
Uit allen respect voor die kids die daar zitten ,ben ik ook harstikke blij dat hun het naar hun zin hebben maar mijn dochter pas daar niet tussen.

Het zn daar echt kids die verstandelijk gehandicapt zijn ,en dat vind ik toch echt niet bij mijn dochter,,want er zitten echt kids met het downsyndroom en daar mag ik haar niet tussen doen.

Ja als begeleider is het leuk voor haar maar niet als patient.

Miss zijn er ook groepen die wel aan haar problemen voldoen maar die kon ik echt niet vinden.

BTW hier komt wel een beschermend voogd omdat ze nooit naar school wil .

En ook omdat mn kleinste al hoop probleempjes aan haar koppie heeft.

Vind het niets mar heb wel toegestemd omdat ik wil dat mn kids geholpen worden ,, en ik zelf heb ook adhd dus dat maakt de problemen niet gemakkelijker erop.

Mja hoop voor iedereen dat er de juiste begeleiding komt en dat het na de puberteit toch een heel stuk beter gaat met al die kids hier en van jullie Haha!

We blijven positief Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:02

Maar goldflower, het kan dus wel redelijk goed komen nog. Lachen Het hoeft niet helemaal fout te gaan.. Ik heb het nog steeds niet makkelijk met mezelf. Maar het is uit te houden meestal, en ik ben nooit aan de drugs/ drank etc. gegaan en nog dieper gezakt.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 12:12

Juul schreef:
Maar goldflower, het kan dus wel redelijk goed komen nog. Lachen Het hoeft niet helemaal fout te gaan.. Ik heb het nog steeds niet makkelijk met mezelf. Maar het is uit te houden meestal, en ik ben nooit aan de drugs/ drank etc. gegaan en nog dieper gezakt.

En dat is heel mooi en daar ga ik ook zeker van uit
Ben zelf ook soms beetje probleemgeval ,maar heb ook nooit domme dingen gedaan.

alleen ikzelf moet rust in mn kop vinden en dan gaat t denk ik ook beter met de kids omdat je beter tot 10 kan tellen ,,nou ja hopelijk tot 5 met de ritalin Knipoog
Moet dat gaan slikken maar vind dat wel eng ...

Mijn dochter moet t al jaren slikken maar die doet t niet en ook al gaf ik het haar sochtends ,dan nam ze de rest van de dag alsnog niet dus ja dan help het niet echt he..

Hoelang slik jij nu dat soort tabletten en maakt het je echt relaxer???

Maar nogmaals ik blijf ook wel overal vertrouwen in houden hoor dat t goed komt ,,, die kleine zeker dat is op zich heel lief meisje maar veel gepest waardoor ze ook niet meer buiten wil spelen of naar school wil,, dus ben heel blij als die naar speciaal onderwijs gaat,, zou ongeveer 4 mnden duren.

Maar die andere meid is gewoon super moeilijk omdat ze ook nog eens in de puberteit zit dus ze word aan alle kanten door elkaar geschud met haar hormonen , gevoelens etc en dat word op mij natuurlijk afgereageert.

Maar moet wel zegge dat er met dit soort kids ook heel veel leuke momenten zijn want ze kunnen heel grappig en droog uit de hoek komen,, dus gelukkig is niet alles negatief Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:18

Ik slik het nu pas kort, ze kwamen er 2 maanden geleden pas achter dat het tóch ADHD was... Maar ik slik het zo min mogelijk. Voor school, en als ik weer gek in m'n kop word, verder niet. Heb het niet zo op medicijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:28

ik heb ook gedrags problemen.
ze gaan me eindelijk(ben 16)of eerder hopelijk binnenkort binnenste buiten keren.
in de famielie zit adhd en borderline ze denken dat ik er ook mee kamp.
ouders willen me niet aan de medicijnen omdat mijn zus heftig moet afkicken nadat zij het lang had geslikt.
verder zit ik op speciaal onderwijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:35

Dat is ook een reden waarom ik het niet 'vast' slik elke dag. Ze zeggen dat je er niet verslaafd aan kan raken, maar gewenning lijkt me niet raar. Niet verslaafd aan het medicijn, maar aan het effect, en niet meer zonder durven..

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:48

goldflower schreef:
@

En Nicole ik weet zelf ook niet hoe dat allemaal in Duitsland gaat maar weet zeker dat hier in dit topic mensen zitten die het wel weten.

En jou zoons IQ is indd laag die van mn dochter is 78 en ze zijden dat ze tegen zwakzinnig aanzat ,,en das gewoon niet waar.

Als kids met adhd etc gewoon de aandacht krijgen die ze nodig hebben dan kunnen ze toch veel beter presenteren ,maar dat is het punt kids worden vaak van kastje naar de muur gestuurd en ze voelen dan ook die druk op hen waardoor ze nog meer naar negativiteit gaan zoeken.

Ik kreeg vd week wel te horen dat ze haar niet bij de Jutters willen aannemen omdat haar IQ te laag is.
Nu willen ze haar naar de bruggen sturen maar ik keek op de site..nou sorry hoor .
Uit allen respect voor die kids die daar zitten ,ben ik ook harstikke blij dat hun het naar hun zin hebben maar mijn dochter pas daar niet tussen.

Het zn daar echt kids die verstandelijk gehandicapt zijn ,en dat vind ik toch echt niet bij mijn dochter,,want er zitten echt kids met het downsyndroom en daar mag ik haar niet tussen doen.

Ja als begeleider is het leuk voor haar maar niet als patient.

Miss zijn er ook groepen die wel aan haar problemen voldoen maar die kon ik echt niet vinden.

BTW hier komt wel een beschermend voogd omdat ze nooit naar school wil .

En ook omdat mn kleinste al hoop probleempjes aan haar koppie heeft.

Vind het niets maar heb wel toegestemd omdat ik wil dat m''n kids geholpen worden ,, en ik zelf heb ook adhd dus dat maakt de problemen niet gemakkelijker erop.

Mja hoop voor iedereen dat er de juiste begeleiding komt en dat het na de puberteit toch een heel stuk beter gaat met al die kids hier en van jullie Haha!

We blijven positief Knipoog

Ja dat dacht ik ook, maar helaas pindakaas niemand heeft een opmerking gedaan welke wegen dat wij moet begaan of zoeits überhaupt bestaat hier in duitsland, dat weet ik ook niet ..

Mijn zoon is nu druk aan het puberen het si wel moeilijker dan bij een gewone kind, bij mijn dochter had ik niet zo veel werk van als bij hem, Tuurlijk deed zij ook wat of een grote mond maar voordat dat zij wat doet bedenk ze zich wel effe, en dat kan deze soort kinderen niet.

indd hij heeft een zeer laag IQ , maar dom zijn ze absoluut niet ze zijn gewoon anders dan anderen. En we doen ook heel veel met hem , we hebben hem zelf leren lezen en schrijven en nu ben ik bezig om hem leren koken .
Alleen hij sloopt zo veel en met kleren verslijt ie of het niks is elke maand verslijt hij 3 paar schoenen en broeken en dat kost wat hoor , en we zijn maar 1 verdiener en dan heb ik nog niet eens over die andere dingen die hij sloopt, of hij pakt een schroefen draaien en maakt er gaten in de muren of hij haalt de fietsen helemaal uit elkander, maar ja wat hij bij ons doet , doet ie ook bij een ander en daar zijn ze echt niet blij mee hoor.....

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 18:19

Nee dat snap dat klinkt allemaal ook heel zwaar,en denk in dit geval ook doordat zn IQ nog lager is dat t helemaal moeilijk is om eerst te denken en dan pas te doen...

Bij mn meid zie ik dat ook wel maar meer op iets ander gebied.
Ze heeft bvb gewoon echt puur s.chij.t aan mij.
Ze vraagt niets ze pakt en zeg er nou niets van ..

Het woord nee kan ze absoluut niet accepteren want dan is het huis te klein..

Maar toch hebben ze ook zoveel lieve dngen,, maar het blijft heel moeilijk.

Gelukkig leef je nu wel in Duitsland want denk zeker dat je zoon daar veel meer rust in zn koppie kan vinden.

Maar het blijft moeilijk .. ook al moet ik eerlijk toegeven dat als je er al jaren in zit met die problemen dat het ook wel went want ergens weet je soms niet meer beter..

succes

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:05

Ja echt hij komt hier tot rust, we wonen nu lekker ruim en geen directe buren die wonen zo'n 10 min lopen verder dus dat is wel weer lekker als hij een X uit zen dak met zijn Muziek dan heben ze geen last van hahahaha. En hij kan vaak uit zen dak gaan hoor, maar dan ook vaak met andere dingen...

Maat tis voor jou ook moeilijk met je dochter , dat ze de schijt aan je hebt en vooral als ze nee kan accepteren. Ook dingen pakken zonder te vragen dat is heel bekent bij mij , en hij doet het ook in de winkels, als hij iets ziet { O dat vind ik mooi } neemt ie ook gewoon mee hoor, doe jou meid dat ook ????

Hij kan gelukkig wel nee accepteren ook al is hij er vaak niet mee eens, goed uitleggen daarna van waarom niet dat is ook 1 van die dingen die heel belangrijk is in z'n leven...

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 23:48

Ja die van mij nam eerst mee uit winkels maar daar is ze toch mee gestopt..

Ze doet het ook bij mij hoor alles moet achter slot en grendel..

en voor de rest probeer ik haar vaak beetje te vermijden zodra ze in discussie wil want als ik ertegenin ga ja dan heb ze me waar ze hebben wil he Knipoog

Bij mij helpt uitleggen ook niet omdat ze altijd gehaast is en eigenlijk het niet wil horen mja daar ben ik onderdehand wel aan gewend..

Gelukkig wil die van jou nog wel nee horen want anders had ik me goed voor kunnen stellen dat het hek helemaal van de dam is ..

@takkie-muis ben blij dat ze je toch gaan nakijken want miss krijg je dan een goede medicatie en therapie waardoor alles toch iets makkelijker word.. succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:58

ja precies ben er ergens wel blij mee.
school gaat echt niet lekker met mij,ik ga maar 2x per week een uurtje hopelijk volgende week wat langer of vaker.
ben al blij dat ik mag eerst mocht ik niet was te aggresief

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:41

[quote="goldflower"]Ja die van mij nam eerst mee uit winkels maar daar is ze toch mee gestopt..

Ze doet het ook bij mij hoor alles moet achter slot en grendel..

en voor de rest probeer ik haar vaak beetje te vermijden zodra ze in discussie wil want als ik ertegenin ga ja dan heb ze me waar ze hebben wil he Knipoog

Bij mij helpt uitleggen ook niet omdat ze altijd gehaast is en eigenlijk het niet wil horen mja daar ben ik onderdehand wel aan gewend..

Gelukkig wil die van jou nog wel nee horen want anders had ik me goed voor kunnen stellen dat het hek helemaal van de dam is ..

Ja man: ik moet ook alles achter slot en grendel doen net als jij, en portomonee ook !! vet irri is dat soms en voor al de lekkernijen. daar lust hij wel pap van soms hihi ook dat moet ik gewoonweg verstoppen, als ik een keer visite krijg kon ik helemaal geen koekkie aan bieden of meneer had ze al op gegeten Grrrr..

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 16:10

ja klopt dat heb ik ook allemaal echt niets is veilig ,,en vreten pff..
Zo zonde want als ze de kans krijgen vreten ze zich rond...
Nou heeft ze ook de neiging om zich echt vies vol te eten en dan daarna spuugt ze het eruit..is ook niet goed natuurlijk.

Maar wij hebben hier al speciale plekken waar sloten op zitten anders heeft mevr. het te pakken Knipoog

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:36

Weet je goldflower: De probleem is ook nog eens een keer hij houd niet op eerder met zoeken voor dat hij het gevonden heeft en dat op een zeer snikie manier. Maar hij spuugt het niet uit, dat is voor jou als moeder zijnde zeer pijnlijk om te zien hoe je dochter daar onderlijd,

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:39

Terwijl ik het zelf soms niet begrijpen kan! Nagelbijten / Gniffelen
Dit is gewoon frustrerend
ik heb er echt genoeg van.
Het gevoel mij steeds te moeten verdedigen
omdat mijn omgeving het natuurlijk merkt
kan IK het soms helpen
dat het bij mij net een tikje ANDERS werkt?

Stemmingswisselingen... Hamer
zo ben ik blij en opeens kan ik uit mijn dak gaan
ik heb er geen controle over
maar geloof me, ik kan mezelf er later wel om slaan!

Mijn dag indelen... Gestoord
"Oh help, ik moet dit en ook nog dat
hoe ga ik dat nou voor elkaar krijgen?"
paniek! maar ik moet toch wat?
Dus alles in recordtempo achter elkaar
of door gevoel van onmacht juist "blokkeren"
Dan komt er niets van terecht
en loop ik als een kip zonder kop te ijsberen.

Concentratieproblemen... Vriendjes zijn?
het gebeurd soms keer op keer
iets schijnt mij gisteren verteld te zijn
maar ik weet het écht niet meer...
Wat moet dat ongeloofwaardig klinken
het is écht geen kwade opzet van mij
maar blijkbaar was ik gisteren
met mijn gedachten er weer niet bij...

Rusteloos... Hyper!
niet stil kunnen zitten, willen bewegen
aan één stuk door, onafgebroken praten
niets of niemand houdt me dan tegen
Vermoeiend voor mijn omgeving
dat drukke gedoe
maar weet je...
het maakt mijzelf óók ontzettend moe!

Eenzaam... Verward
dat is hoe ik mij regelmatig voel
omdat ik niet altijd begrepen wordt
en anders over kom dan ik bedoel.
Gefrustreerd ook
omdat ik zó graag ANDERS wil!
maar hoe ik ook mijn best doe: 'ik merk nog weinig verschil'.

Doei! Doei, doei Doei!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:46

Hoi!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alles heb gelezen.
Ik werk met dit soort jongeren/kinderen en ondanks dat ik zelf in de hulpverlening zit, wil ik je adviseren altijd overal met je neus bovenop te blijven zitten. Laat je niet afschepen, blijf erachteraan zitten als dingen niet gebeuren of te laat gebeuren.
Ga je inlezen in verschillende therapieeen zodat je er wat vanaf weet en ook wat te vertellen hebt in gesprekken met hulpverlening.
Ga ook eens kijken naar verschillende soorten onderwijs, maar dat doe je volgens mij al.

Borderline is slopend. Voor het kind, maar ook voor de omgeving. Laat je niet overhalen om meegezogen te worden in de mood van je kind. Bekijk elke dag als een schone lei.
Structuur is het allerbelangrijkst!!!!!

En dan tot slot: er is ook een ander medicijn tegen adhd. Het heet concerta en dat hoef je maar 1x per dag te slikken. Dat scheelt al heel veel voor sommige kinderen en jongeren.
Het is afwachten of het aanslaat, maar ik heb er hele goede ervaringen mee!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:55

Hier hetzelfde probleem,mijne adhd bestempeld we gaan nu pgb aanvragen via Mee.
Heb alles via een particulier gedaan omdat alles zolang duurde,nu weten we hoe het zit hij heeft een iq van 100 gemiddeld is 85 tot 105,dus hij zit prima.
School kan niet met hem uit de voeten,en voor speciaal onderwijs is ie te slim.
Hij gaat naar een andere basischool met een goed pedagogische omgeving,dan heb je er geen last van.
Ook krijgt allemaal trainingen om zijn opgelopen faalangst etc te verhelpen

Wat een gedoe instanties,pffffffffff alleen als je maanden de tijd hebt en die hebben de meesten niet,immers je wilt je kind zo snel mogelijk helpen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:47

goldflower, je bent erg denegrerend richting De Bruggen als plaats voor je dochter. Ga niet af op een website, bezoek de diverse lokaties en steek je licht eens op. Er zijn zeer veel verschillende woonvormen, waarvan er wellicht 1 bij de problematiek van je dochter past.
waarom zou ze niet passen bij mensen met het down-syndroom? jij zet dat je dochter een iq heeft van 78, ik heb een downer in de klas met een iq van 88...

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 10:31

benangelique schreef:
goldflower, je bent erg denegrerend richting De Bruggen als plaats voor je dochter. Ga niet af op een website, bezoek de diverse lokaties en steek je licht eens op. Er zijn zeer veel verschillende woonvormen, waarvan er wellicht 1 bij de problematiek van je dochter past.
waarom zou ze niet passen bij mensen met het down-syndroom? jij zet dat je dochter een iq heeft van 78, ik heb een downer in de klas met een iq van 88...

Ik ben niet denigerend tegen de Bruggen ik heb duidelijk gezeghd dat ik het super vind voor de verstandelijk gehandicapten die daar zitten ,,

Alleen ik ken mijn dochter maar al te goed en vind niet dat dat haar juiste plek is.. dat zou ze me zwaar kwalijk nemen..

Ik wil gewoon dat ze in een groep komt waar ze past en ze heeft 2 jaar op de jutter gezeten en dat ging prima..
haar IQ was goed genoeg voor de Jutters en ook om daarna weer op een gewone school te plaatsten eerst lagere school afgemaakt en toen 2 jaar VMBO

Maar doordat ze ging spijbelen en alles deed wat god verboden heeft en niet te hanteren was in de klas hebben ze besloten om haar weer te testen en dat zonder mn toestemming!!!

Ik weet hoe slinks mn dochter is en ze heeft naar mn weten gewoon het hele zooitje in de maling genomen..

Uiteindelijk kwam eruit dat haar IQ zo laag is..

En jeugdzorg en haar lagere school en de jutters zeiden dat haar IQ wel altijd net hoog genoeg was .

En nu kan ik er niets mee omdat die test pas over 2 jaar over gedaan mag worden dus ja dan heb je de stempel dat haar IQ te laag is voor alles.

En ik heb niets tegen zwakzinnige of down syndromers,want als mn kind zo was dan had ik zeker blij geweest als ze in zo,n instelling kwam..

Maar het is een moderne gezonde meid die gewoon bij haar soort in een groep moet..

Maar tuurlijk ga ik er kijken of er ook groepen zijn op de bruggen die bij haar passen maar wat ik tot nu toe heb gezien daar schrok ik van ,,want je gaat een kind die daar niet hoort ertussen doen ,want dan zou ze nog ongelukkiger worden en ik wil juist dat ze gelukkig word!!!

Dus laat het duidelijk zijn dat ik absoluut niets heb tegen dat soort kids of wat voor soort kids dan ook.. maar ik wil mijn dochter op een plekje wat bij haar past... dat zou iedereen toch willen lijkt mij..