Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
celticpony schreef:kan me de onmacht wel voorstellen. werk zelf in jhv en de traagheid en bureaucratie van het systeem kan ouders,kindern maar ook de werkers zelf soms echt goed gek maken. Gelukkig zijn er ook nog andere vormen van hulp,bijvoorbeeld de mogelijkheden die een PGB biedt (zeker met een kind wat gediagnosticeerd is)! voor vragen en info over PGB mag je altijd pb-en! succes en sterkte in deze moeilijke tijd!
Juul schreef:Maar goldflower, het kan dus wel redelijk goed komen nog.Het hoeft niet helemaal fout te gaan.. Ik heb het nog steeds niet makkelijk met mezelf. Maar het is uit te houden meestal, en ik ben nooit aan de drugs/ drank etc. gegaan en nog dieper gezakt.
goldflower schreef:@
En Nicole ik weet zelf ook niet hoe dat allemaal in Duitsland gaat maar weet zeker dat hier in dit topic mensen zitten die het wel weten.
En jou zoons IQ is indd laag die van mn dochter is 78 en ze zijden dat ze tegen zwakzinnig aanzat ,,en das gewoon niet waar.
Als kids met adhd etc gewoon de aandacht krijgen die ze nodig hebben dan kunnen ze toch veel beter presenteren ,maar dat is het punt kids worden vaak van kastje naar de muur gestuurd en ze voelen dan ook die druk op hen waardoor ze nog meer naar negativiteit gaan zoeken.
Ik kreeg vd week wel te horen dat ze haar niet bij de Jutters willen aannemen omdat haar IQ te laag is.
Nu willen ze haar naar de bruggen sturen maar ik keek op de site..nou sorry hoor .
Uit allen respect voor die kids die daar zitten ,ben ik ook harstikke blij dat hun het naar hun zin hebben maar mijn dochter pas daar niet tussen.
Het zn daar echt kids die verstandelijk gehandicapt zijn ,en dat vind ik toch echt niet bij mijn dochter,,want er zitten echt kids met het downsyndroom en daar mag ik haar niet tussen doen.
Ja als begeleider is het leuk voor haar maar niet als patient.
Miss zijn er ook groepen die wel aan haar problemen voldoen maar die kon ik echt niet vinden.
BTW hier komt wel een beschermend voogd omdat ze nooit naar school wil .
En ook omdat mn kleinste al hoop probleempjes aan haar koppie heeft.
Vind het niets maar heb wel toegestemd omdat ik wil dat m''n kids geholpen worden ,, en ik zelf heb ook adhd dus dat maakt de problemen niet gemakkelijker erop.
Mja hoop voor iedereen dat er de juiste begeleiding komt en dat het na de puberteit toch een heel stuk beter gaat met al die kids hier en van jullie
We blijven positief
benangelique schreef:goldflower, je bent erg denegrerend richting De Bruggen als plaats voor je dochter. Ga niet af op een website, bezoek de diverse lokaties en steek je licht eens op. Er zijn zeer veel verschillende woonvormen, waarvan er wellicht 1 bij de problematiek van je dochter past.
waarom zou ze niet passen bij mensen met het down-syndroom? jij zet dat je dochter een iq heeft van 78, ik heb een downer in de klas met een iq van 88...