Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:21

Ik lees nu net weer iets anders. De pil schijnt juist weer te beschermen tegen dingen als baarmoederkanker bijvoorbeeld. Maar als je de pil langer dan 8 jaar slikt, moet je overgaan op een ander anticonceptiemiddel. De pil op hogere leeftijd slikken (en zeker in combinatie met roken) schijnt bloedpropjes in bijv. de longen te kunnen veroorzaken, en andere dingen van hart- en vaatziekten.

Maar met de pil is de kans geloof ik 24% verhoogd op borstkanker. Normaal is de kans van 1 op 9 er, dus mét de pil zou die kans ong. 1,2 op 9 zijn, toch? Zoiets had m'n moeder uitgerekend. In dat opzicht zou het dan geen sterk verhoogde kans zijn.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:25

Ik ben ook gestopt met de pil, om dezelfde redenen als Vonnie84. Ik dacht dat ik de enigste in mn omgeving was, maar laatst hadden we het er eens over en blijken een heleboel meiden om die reden ermee gestopt te zijn...

De puistjes en menstruatiepijn neem ik op de koop toe, want ik voel me stukken beter...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:26

Ik slik de pil niet meer sinds 10 jaar om een aantal redenen die jij noemt. Een paar jaar geleden dacht ik weer te willen beginnen en werd er zo moe van en inderdaad stemmingswisselingen. Nou is het met mij al nooit saai (aardige manier om te zeggen dat ik nogal eens van bui veranderen) maar toen ik weer begon met de pil, voelde ik me echt niet lekker.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:50

dressagelady schreef:
Ik denk niet dat je zo zwaar aan die bijwerkingen moet tillen.
Het is immers niet zo dat iedereen het krijgt, ze zijn alleen verplicht het te vermelden omdat het mógelijk zo zou kunnen zijn.

Ik ben in ieder geval nog lang niet van plan te stoppen Knipoog

Precies ze vermelden het omdat het verplicht is. Wat dat betreft denk ik altijd je kunt maar beter die bijsluiter niet lezen, maken mensen zich ook minder druk.

Overigens ben ik ook gestopt met de pil, omdat ik hem zo vaak vergeet en dan tussentijdse bloedingen krijg wat dus ook niet opschiet. Kun je net zo goed helemaal niets gebruiken.
De menstruatie is trouwens wel vele malen erger geworden Huilen Ik twijfel nog over de nuvaring, dat zou dan puur zijn om die menstruatie niet zo hevig te laten zijn.

Zwanger raken kun je altijd, ongeacht welke anticonceptie je gebruikt. Tegen zwanger worden is maar 1 optie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:51

Geen sex hebben ja. Vork Maar dat gaat moeilijk hè... Huilen van het lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:53

Dat zijn dan keuzes die je maakt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:54

Ja okee. Maar kijk als ik zou zeggen: Ik heb geen sex meer tot ik zwanger kán raken financieel enzo gezien. Kan ik 7 jaar wachten.

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:54

Ik had de pil ook voor de puistjes en als antic. natuurlijk. Aangezien ik vanwege een ziekte al heel veel medicijnen en dus rotzooi binnenkrijg, heb ik maar besloten te stoppen met de pil. Leek mij niet goed om nog meer vergif binnen te krijgen. Ik heb een spiraal (koper) laten plaatsen. Puistjes zijn gelukkig niet terug gekomen en ik voel me op dit moment erg goed.

Gewoon proberen lijkt me dus...!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:56

Juul schreef:
Ja okee. Maar kijk als ik zou zeggen: Ik heb geen sex meer tot ik zwanger kán raken financieel enzo gezien. Kan ik 7 jaar wachten.

Ik denk over dat hele "gepland" zwanger worden iets anders maar dat is een andere discussie wat niet de bedoeling is om dat hier te doen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:57

PB? Tong uitsteken

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:07

ikenindi schreef:
mirena heeft juist wel veel hormonen toch? koperspiraaltjes enzo geen dacht ik?

Ik mocht eigenlijk geen enkele anticonceptie meer met hormonen, maar de mirena durfde de arts wel te proberen, doordat er dus heel weinig hormonen in zitten.
Wat ook een verschil is, deze hormonen zijn meteen op plaats van bestemming Clown Met de pil moet het eerst je hele lijf door......

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:10

Hier nog iemand die wil stoppen! Om alle nare bijwerkingen van de pil
Ik slik dat ding al 5jr lang, dus nu is het tijd om mn lichaam wat rust te gunnen van al die hormonen..
Reden waarom ik tot nu toe nog niet gestopt ben is omdat ik bang ben voor dezelfde gevolgen als in de openingspost.
Heb eergister mijn laatste pil genomen, zit nu in de stopweek.. Maar denk dat ik niet meer aan n nieuwe strip begin Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:12

Maar wat ik niet begrijp is dat jullie zoveel angst hebben voor bijwerkingen ed. Vroeger had de pil idd hele vervelende bijwerkingen en zaten er een hoop risico's aan verbonden. Tegenwoordig is dat niet meer zo, de techniek is zo vooruit gegaan dan de risico's nihil zijn.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:23

1 op de 4 mensen hebben of krijgen kanker! dit is een gemiddelde. uitlaatgassen, roken door anderen... etc etc... en idd de techniek is zo vooruitgegaan,dat de pil van tegenwoordig veel beter is dan de pil van jaaaren geleden. ben zelf een tijdje van de pil afgeweest, maar mijn puistjes kwamen weer terug( heel veel last van gehad) en ik had erg last van de bijverschijnselen wat bij menstrueren hoort. ik was er 2 dagen ziek van, kon niet werken, moest mij ziek melden. ik bloedde ook heel erg. kon om het half uur een nieuwe 'pamper' halen. en de sex... tja, met condoom, na afloop condoom zoek, wij overal zoeken.... ik in paniek, denk de condoom zit er in, haha, nee, hij lag ergens bij onze voeten....er zijn zoveel verschillende goeie pillen tegenwoordig. ff overleggen met je arts welke het beste bij je past. ik was gelukkig niet zwanger en ben na een jaar weer begonnen met de pil. en alle bijverschijnselen waren weer weg.....ik slik em liever niet, maar de negatieve dingen die ik ervaar als ik em niet slik zijn me veel te groot....

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:44

Voor mij voelde het op mijn dertigste ook niet meer goed, die pil. Niet eens alleen vanwege kankerrisico, maar ook de invloed van hormonen op mij.
Ik ben toen gestopt. Als negatiefs heb ik eigenlijk alleen dat mijn menstruatie nu wat heftiger en pijnlijker is. Her en der een puistje had ik altijd al, en dat is hetzelfde gebleven.
Wat er positief is veranderd is mijn humeur, ik ben stabieler, libido is sterk verbeterd, ik voel mijn lijf veel beter aan. Voel ook precies wanneer ik ovuleer etc.

Beetje jammer is dat ik mijn menstruatie niet uit kan stellen (en dus plannen), en dat seks met een condoom moet. Maar in de meeste gevallen is dat al geen gek idee, en in de periode dat ik nog een vaste vriend had (die me overigens groot gelijk gaf dat ik stopte met de hormonenrommel) was het dus 10 dagen lang met condoom vrijen. Twee dagen na mijn ovulatie kon het weer zonder, want dan was het 'gevaar' geweken.
Ik snap dat het sowieso een beetje risicovol is als je echt echt niet zwanger wilt worden, maar ik zou dat niet eens zo'n probleem vinden/hebben gevonden, vandaar.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:45

Wat is Mirena? Bloos

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:48

Spiraal

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:49

Puchje schreef:
Wat is Mirena? Bloos

een spiraal met hormonen.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:53

Slapen
Met de pil stoppen omdat je bijsluiter eens hebt gelezen en daar allemaal enge bijwerkingen instaan. Dan zou ik maar gewoon niet meer naar buiten gaan, want dan krijg je uitlaatgassen binnen enz.
De pil verhoogt enigzins de kans op kanker, maar als je voorbestemd bent om het te krijgen dan krijg je het toch wel.
Ik ben zelf ook eens met de pil gestopt, maar dan om hele andere redenen. Toen ik met de pil was begonnen is mijn lichaam behoorlijk gaan groeien, kwam gewicht aan en mijn borsten begonnen enorm te groeien. Ik ben toen gestopt om te kijken of het minder weer zou worden, maar dat was minimaal. Dus ben gewoon weer aan de pil gegaan. Ben er heel erg blij mee Ja

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:55

Zo als je eens gaat rondkijken waar je allemaal eventuweel kanker van kan krijgen, kun je maar beter gelijk een koordje om je nek hangen en ergens van afspringen.

Van de pil krijg je niet per defenitie kanker en mocht dat dan zo zijn dan is dat altijd nog minder dan 5% en moet je eens nagaan hoeveel menser er de pil slikken.

Wat betreft je puistjes DIE KOMEN TERUG BELIEVE ME mijn vriendin had de pil voor puistjes toen ze een jaar of 18 was en nu is ze zwanger en 30 lengtes jong en een koppie vol met puistjes.

ik heb ooit eens informatie gehaald over de verdomme naam kwijt een staafje in je boven-arm...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:02

Implanon is dat hormoonstaafje in je arm.

Dat die puistjes terug komen bij je vriendin hoeft niet te zijn van de pil dat kan ook komen van de zwangerschap. Aangezien tijdens de zwangerschap je hormoonhuishouding op tilt slaat.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:12

In dit geval was het dus wel de pil aangezien ze langer puisten heeft dan dat ze zwanger is Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:17

Ik zou ook wel graag iets anders willen dan de pil. Ik wordt misselijk nadat ik hem heb ingenomen, libido zit op 0 ongeveer en merk gewoon in mn stopweek dat ik meer zin heb?

Maar spiraaltje zie ik niet zitten en zo'n implanon al heelemaaaaal niet Nagelbijten / Gniffelen
Daarnaast vind ik mijn huisarts geen fijne, zeker niet op dat gebied. Hij doet altijd zo laconiek en vind dat hij je altijd behandelt van; ohh dat doen we even zo en een ditje en een datje en het is weer ooooover, hij luistert niet Nagelbijten / Gniffelen
Dus vind ik dit ook geen fijn onderwerp om het met hem over te hebben.. Gelukkig houd hij er mee op en moet ik sowieso op zoek naar een nieuwe Clown Dan kan ik wel eens proberen om het onderwerp aan te snijden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:20

Misschien is de nuvaring iets voor je? Zou je de praktijk kunnen bellen en vragen aan de assistente of ze dat met de huisarts wil overleggen Knipoog

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:22

wat is libido? Bloos