Bore-out

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: Bore-out

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:41

ProudJustify schreef:
Ik denk dat je dat wel een beetje erg makkelijk stelt dat "hop naar je nieuwe job".
Ik zou best wat anders willen doen, maar wat??? Dat is dus niet zo makkelijk, ik kijk
regelmatig op banensites, maar de banen die ik leuk vindt daar heb ik niet de juiste opleiding
voor en de banen waar ik wel de juiste opleiding voor heb, die ga ik dus niet doen want
daar zit ook weer niet voldoende uitdaging in. En natuurlijk heb ik ruim 18 jaar werkervaring, maar
mijn werk hier is redelijk specifiek en aangezien ik niet bij een ander bedrijf hetzelfde wil doen heb
ik voor een andere baan niet echt heel veel aan die werkervaring.....
Dus niet zo heel makkelijk dat "hop naar je nieuwe job"

Maar je bent dus al wel op de goede weg! En je weet waar het probleem ligt: bij het werk en niet bij jou...

dat bedoelde ik: het niet af gaan schuiven maar actie ondernemen! En dat doe je dus al...!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:41

Ik kan trouwens geen ander werk zoeken, moet hier mijn opleiding afmaken dus ik zit er nog minstens een jaar aanvast... Hierna ga ik wrs voltijd studeren Lachen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:44

Ja idd, ik weet waar het probleem ligt en ik weet dat het niet bij mij ligt en ja ik
wil heel graag werken, wil niks liever dan dat ik een baan heb waar ik ook daadwerkelijk
iets kan doen en mijn geld niet verdien met alleen maar bokken Knipoog

Ik blijf hopen dat er een baan voorbij komt waarbij ik wel denk "ja dat is het, dat is
wat voor mij" maar tot nu toe valt het echt nog niet mee helaas Verdrietig

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:47

Ik kan best een andere baan zoeken maar weet op voorhand dat ik binnen 3-5 jaar tegen hetzelfde aanloop. Ik ben nu 36 en dit is zo uit mijn hoofd mijn 18e baan....dus je hoeft mij niet te vertellen dat ik dan ander werk moet zoeken, maar zolang ik het nog naar mijn zin heb neem ik voor lief dat ik me wel eens wat verveel!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:48

ProudJustify schreef:
Ja idd, ik weet waar het probleem ligt en ik weet dat het niet bij mij ligt en ja ik
wil heel graag werken, wil niks liever dan dat ik een baan heb waar ik ook daadwerkelijk
iets kan doen en mijn geld niet verdien met alleen maar bokken Knipoog

Ik blijf hopen dat er een baan voorbij komt waarbij ik wel denk "ja dat is het, dat is
wat voor mij" maar tot nu toe valt het echt nog niet mee helaas Verdrietig

Dat is inderdaad erg vervelend....Wat voor werk doe je eigenlijk al ik vragen mag...?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:49

daffodil schreef:
Ik kan best een andere baan zoeken maar weet op voorhand dat ik binnen 3-5 jaar tegen hetzelfde aanloop. Ik ben nu 36 en dit is zo uit mijn hoofd mijn 18e baan....dus je hoeft mij niet te vertellen dat ik dan ander werk moet zoeken, maar zolang ik het nog naar mijn zin heb neem ik voor lief dat ik me wel eens wat verveel!

Wel eens wat is toch ook niet erg...maar bij een bore-out gaat het erom dat je je zo verveeld dat je opgegeven moment het werk niet meer oppakt ook als is het er....

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:52

Adil18 schreef:
daffodil schreef:

Wel eens wat is toch ook niet erg...maar bij een bore-out gaat het erom dat je je zo verveeld dat je opgegeven moment het werk niet meer oppakt ook als is het er....

Dat heb ik dus zeker, als er al wat te doen is doe ik het echt met tegenzin, vooral omdat het zo simpel is dat ik er geen uitdaging in heb... Ik kan al ff een uurtje opknappen van het feit dat ik bijv heel stom bij de winkel kom en ik zie dat ze prijzen omhooggegooid hebben en bij de kassa bij die ene verpakking waar het oude bedrag opstaat en ze slaan het niet aan dat ik dan richting infobalie loop en alsnog mijn geld terug krijg Lachen

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 13:53

wat hierboven ook al wordt aangegeven is dat je soms niet zomaar onder een contract uitkunt. Stel: ik zou nu beslissen ander werk te gaan zoeken, dan mag ik 4000 euro ophoesten uit eigen zak! Dat heb ik er dus niet voor over. Ik heb een contract tot maart 2009, en dit moet ik volmaken, anders moet ik mijn studiekosten terugbetalen die de baas nu voor mij maakt. Logisch, maar dat betekent dus wel dat ik nu even niks te kiezen heb en dat ik dus (helaas) niet zomaar even "naar m'n nieuwe job hop". Wel gebruik ik nu mijn tijd nuttig door te kijken wat ik dan wél wil, en wat wél bij mij zou passen. Helaas komt daar dan ook nog bij dat er in mijn "branche" weinig openingen zijn en ook weinig vraag naar nieuw personeel...Maar wieweet is dat na mijn traineejaar heel anders en vliegen de geweldige banen dan om m'n oren Haha!

(Wanneer weet je dat het erg met je is gesteld? Als je zo krampachtig kijkt bij "nieuwe berichten" op de hoofdpagina, dan reageert op posts en dan pas een mailtje in je inbox krijgt dat er nieuwe berichten zijn geplaatst op topics waarop ik ben geabonneerd! Nors opkijken )

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:53

@adil: ik hou me bezig met europese aanbestedingen. Weet niet of het je wat zegt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:54

ProudJustify schreef:
@adil: ik hou me bezig met europese aanbestedingen. Weet niet of het je wat zegt.

Nee, het klinkt wel belangrijk moet ik zeggen Bloos

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:00

Ha ha, nou valt op zich wel mee hoor. Tenminste voor het bedrijf is het wel
belangrijk. Als er bijvoorbeeld een nieuwe school gebouwd gaat worden is
men verplicht om deze plannen te publiceren. Wij halen deze publicatie uit de
diverse publicatiebladen (elektronisch) en gaan dan kijken wat de eisen zijn om
in aanmerking te komen om het werk te mogen maken. Meestal heb je dan een
bepaalde aanbestedingsleidraad waarin diverse eisen staan of je bedrijf failliet is,
of je wel je belastingen betaald hebt, financiele vragen en natuurlijk of je al vaker
een soortgelijk werk gemaakt hebt. Voor al deze eisen bestaan er bewijsstukken en
die verzamelen wij op de afdeling en de gevraagde bewijsstukken doen we in een map en
die wordt dan verstuurd naar de opdrachtgever. Ik werk bij een installatiebedrijf en wij
willen dus altijd proberen of wij de installaties in de te bouwen gebouwen kunnen maken.
Wij werken alleen in de grote projecten en doen dus geen woningbouw. Alleen scholen, ziekenhuizen maar
ook tunnels en rwzi's en dat soort dingen.

Beetje lastig te omschrijven, maar ik hoop dat je het zo een beetje snapt Lachen

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:40

Ik vind je verhaal heel herkenbaar (schrijf ik terwijl ik op m'n werk ben... Clown )

_angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:13

Ik heb ook een bore out gehad. Ik heb daarvoor ook nog eens bij een psych gelopen. Ik trok niks meer, werd zo onzeker als de pest, echt verschrikkelijk. Daarbij kwam ook nog eens dat ik veel heb meegemaakt het afgelopen jaar, wat me erg veel heeft gedaan. (onder andere pony noodgedwongen moeten verkopen)
Ik heb binnen 2 maanden een andere baan gevonden waar ik helemaal mijn ei in kwijt kan. Echt heerlijk!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:18

Ja ook ik ken het heel goed. Ik kan me op mijn werk nergens meer toe zetten. Doe wel mijn best, maar t gaat erg moeizaam. Ben ook echt kapot altijd op mijn werk. Gelukkig heb ik per 1 november een andere baan, maar de komende 3 weken gaan waarschijnlijk voorbij kruipen

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:33

Tijd uitzitten, nog zoveel mogelijk proberen op te steken en dan... tijd voor een andere baan, in het bedrijfsleven.

Daarnaast raad ik je aan dit hier niet zo te ventileren, in je profiel kan ik lezen waar je (hebt) gewerkt. Als werkgever zou ik niet blij zijn dit te lezen van een duurbetaalde kracht, ondanks dat het ze volgens jou niets kunnen schelen dat je niets te doen hebt.
Onlangs is iemand ontslagen vanwege uitspraken over haar werkgever op Hyves.

De wereld is hier in Overijssel nu ook weer niet zo groot.. Haha!

Ik wens je in ieder geval veel succes met deze situatie.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:55

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar vind de openingspost wel erg herkenbaar.
Ik heb de afgelopen anderhalf jaar keihard, maar vooral veel gewerkt. (En deed daarvoor opleidingen die niet zo uitdagend waren als waar ik op had gehoopt, ieg niet uitdagend op 'de goede manier'.)
Ik ben pas 21, maar heb ondervonden dat je ongeschoold werk (wat ook niet leuk of boeiend is - want dat kan natuurlijk wel) lang kunt volhouden maar dan ongelooflijk onverschillig, ongeinteresseerd, verveeld en vooral heel erg moe word. Zo zonde...
Ik volg nu weer een opleiding, en vind het erg interessant, maar verval soms nog in mijn oude gedrag van 'maar gewoon gaan slapen' en 'weinig energie besteden aan leuke dingen'.
Het klinkt misschien raar als 21-jarige (wat weet ik van de wereld, en een ongeschoold baantje voor relatief korte tijd), maar het is gewoon zó herkenbaar. Ben haast blij dat ik dit topic lees, ben niet de enige die in dit gedrag vervalt. Lachen

Pas wel een beetje op met wat je zegt, internet is niet zo anoniem. Knipoog

Ik hoop dat de situatie nog iets verbeterd zodat je je tijd wat makkelijker kunt uitzitten.
Succes hiermee!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 23:41

O ja, ik herken het Major. Dat je ook continu op Bokt zit te klikken en verversen van: "en waarom reageert er nou niemand op die topics?"

Laatste baan ook, nog nooit zo'n goed salaris verdiend...
En de hele OS op de live stream via internet gekeken, van hockey, tot ping pong, tot zeilen...

Nu heb ik een andere baan...waar ik ook weer geen ruk aan vindt...
Nu ben ik maar een soort voor mezelf begonnen als Oriflame adviseuse, hopen dat ik dan weer een beetje de "drive" heb. Om echt mijn best te doen enzo. Want door al dat gehang ben ik er niet "pittiger" op geworden, zeg maar.

Bij mij was het om half vijf: monitor is going to sleep, en ik wordt wakker...

Toen ik echt vanaf elf uur helemaal niets meer te doen had, heb ik me wel eens ziek gemeld. Was leuk voor mijn andere collega's, hadden ze ook eens wat te doen. Want al onze vrije dagen hadden we ook al opgenomen...

O ja, ik zat ook in de aanbestedingen. Klinkt heel druk. Is voornamelijk copy-paste, copy-paste en dan 100 keer.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:47

Citaat:
Nu ben ik maar een soort voor mezelf begonnen als Oriflame adviseuse, hopen dat ik dan weer een beetje de "drive" heb. Om echt mijn best te doen enzo. Want door al dat gehang ben ik er niet "pittiger" op geworden, zeg maar.

Ik heb nu zelf iets waar ik weer mijn best voor kan doen (nieuwe opleiding, is erg interessant), maar merk dat ik soms echt nog in dat oude 'verveelgedrag' blijf hangen. Echt irritant vind ik dat van mezelf. Iemand die dit herkent?

En het kost me ook steeds meer moeite om dan wakker te worden daarna, zeg maar, ik heb dan eigenlijk ook niet de energie meer om wel leuke dingen te doen als het kan. Verveling trekt door naar de rest van tijd, ofzo.

Hoop dat ik te volgen ben, ben benieuwd of iemand dit evt. herkend?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 15:57

Citaat:
Pas wel een beetje op met wat je zegt, internet is niet zo anoniem.

ach dat zal wel meevallen (zei zij lichtelijk naief Clown ) nee daar ben ik niet echt bang voor, vooral omdat ze dan heel hard moeten zoeken om mijn echte naam tevoorschijn te toveren en die tijd hebben ze hard nodig geloof ik (in tegenstelling tot ikke).

Maar ach, ik zit nu ook open en (figuurlijk) bloot Tong uitsteken te Bokken en ze mogen ook best weten dat ik me hier helemaal doodverveel....Laat ze d'r dan maar s wat aan doen....

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:09

TurdusMerula schreef:
Citaat:

Ik heb nu zelf iets waar ik weer mijn best voor kan doen (nieuwe opleiding, is erg interessant), maar merk dat ik soms echt nog in dat oude 'verveelgedrag' blijf hangen. Echt irritant vind ik dat van mezelf. Iemand die dit herkent?

En het kost me ook steeds meer moeite om dan wakker te worden daarna, zeg maar, ik heb dan eigenlijk ook niet de energie meer om wel leuke dingen te doen als het kan. Verveling trekt door naar de rest van tijd, ofzo.

Hoop dat ik te volgen ben, ben benieuwd of iemand dit evt. herkend?

Ja, ik herken het wel. Ik ben dus nu met dat Oriflame begonnen en als ik geen 15 afspraken heb, dan gaat het feest dus niet door. En aan de ene kant ben ik wel gemotiveerd en probeer ik het echt wel en aan de andere kant heb ik ook alweer zoiets van: "oke, dan niet"...

Heb de afgelopen tijd ook echt al mijn vriendinnetjes en zus gemaild dat ik depressief was. Maar ik denk dat het door die K banen komt. In de weekends gaat het prima met me. Tot de deprimerende maandag weer begonnen is...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:11

Rijerijerije schreef:
Citaat:
Pas wel een beetje op met wat je zegt, internet is niet zo anoniem.

ach dat zal wel meevallen (zei zij lichtelijk naief Clown ) nee daar ben ik niet echt bang voor, vooral omdat ze dan heel hard moeten zoeken om mijn echte naam tevoorschijn te toveren en die tijd hebben ze hard nodig geloof ik (in tegenstelling tot ikke).

Maar ach, ik zit nu ook open en (figuurlijk) bloot Tong uitsteken te Bokken en ze mogen ook best weten dat ik me hier helemaal doodverveel....Laat ze d'r dan maar s wat aan doen....

Oh, dat had ik ook, had ik ook echt zoiets van: boeiuh! Op een gegeven moment was het voor iedereen wel duidelijk dat er echt niks te doen was en zat a. iedereen te internetten en b. ik had ook al aan iedereen gevraagd of ze wat voor me te doen hadden en er was nooit iets.

Isa_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:32

Nou.... "initiatief nemen" hoort in ieder geval bij een hoop mensen hier duidelijk NIET op het CV thuis als zijnde extra skills lees ik wel.....

Dus als jullie weer eens bij een sollicitatie gevraagd wordt: zien jullie het werk ook liggen of moet het jullie op een presenteerblaadje aangereikt worden? Moet je vooral het laatste antwoorden Haha!

Tjonge jonge, en daar gaat mijn belastinggeld naartoe hee....... schamen jullie je niet?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:01

Belastinggeld naar toe? Nou, voorlopig heb ik nog nooit bij een overheid gewerkt, enkel in de commerciele sector...

De baan waar ik me te pletter verveelde was bij een oliemaatschappij. Kennelijk had die zoveel geld dat het niet uitmaakte als er niets te doen was.

En geen initiatief tonen? Ik heb heel wat in de rondte gevraagd of er wat te doen was, maar op een gegeven moment zijn je e-mails opgeschoond, je adresboek bijgewerkt, je archief opgeruimd, zelfs je vrije dagen op...

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:15

Nou idd op een gegeven moment ligt er toch echt geen werk meer hoor Knipoog
Heb zelfs aangeboden om op andere afdelingen te helpen waar het wel druk is, maar
dat mag dan weer niet in verband met interne verrekening van kosten Gestoord
Sorry maar we zijn toch 1 bedrijf, ik snap em niet hoor als ik kan helpen is dat
toch alleen maar goed zou je zeggen......

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 08:19

Isa_W schreef:
Nou.... "initiatief nemen" hoort in ieder geval bij een hoop mensen hier duidelijk NIET op het CV thuis als zijnde extra skills lees ik wel.....

Dus als jullie weer eens bij een sollicitatie gevraagd wordt: zien jullie het werk ook liggen of moet het jullie op een presenteerblaadje aangereikt worden? Moet je vooral het laatste antwoorden Haha!

Tjonge jonge, en daar gaat mijn belastinggeld naartoe hee....... schamen jullie je niet?

zo zit het dus NIET! Ik heb meerdere malen (is vier keer genoeg?) bij mijn opdrachtgever aangegeven hoe het ervoor staat, maar ze houden stug vol dat het binnenkort echt wel gaat lopen. "Het is een nieuw project, iedereen moet nog even de slag te pakken krijgen", etc.... En ja er worden soms mensen ziek. Dat het hele project afhangt van die een persoon die ziek is en alles dus in één klap stilligt, is blijkbaar heel normaal....Dit is inmiddels mijn tweede opdracht, omdat ik bij mijn eerste opdracht precies hetzelfde meemaakte om precies dezelfde redenen. Daarbij komt nog: ik ben specifiek aangenomen voor dít project, en als externe medewerker is het al moeilijk jezelf te profileren binnen een organisatie, laat staat dat ze je nodig hebben om extra "karweitjes" op te knappen als je niks te doen hebt...Zo werkt het nu eenmaal niet!

Het vervelende is dus dat alles buiten mijn macht ligt en dat ik er dus niks aan KAN doen, behalve het aangeven. Vind zo'n reactie dus ook erg ondoordacht en zelfs erg kwetsend, omdat ik hier écht mee in m'n maag zit....