Waarschuwing, medicijnen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Re: Waarschuwing, medicijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:19

Nouja Tinkelbell.. Ze heeft wel een beetje gelijk hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:21

Ga mij niet vertellen of ze gelijk heeft of niet, daar weet ik zelf denk ik meer van af dat je zou denken, maar vind je het niet een beetje laag gezakt om daar hier iemands topic om te gaan afrekenen? Scheve mond

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:58

Sja... als ik lees dat zij die medicijnen voor een BPS nodig heeft, en dan zo reageert in een apotheek, was dat ook mijn eerste gedachte hoor Knipoog Deze reactie is nl typisch van een borderliner Lachen Niet kwaad bedoelt, maar wel de realiteit.
Het zal heus niet slecht bedoeld van haar zijn hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:14

verootjoo schreef:
Sja... als ik lees dat zij die medicijnen voor een BPS nodig heeft, en dan zo reageert in een apotheek, was dat ook mijn eerste gedachte hoor

Nog een kenmerk is paranoia, dit past mss ook wel een beetje in dit verhaal mensen met borderline
denken al vrij snel dat ze besodemieterd worden of opgelicht, maar GOED kan er naast zitten natuurlijk.

mick75 schreef:
Kunnen jullie niet lezen ofzo, het is een WAARSCHUWING dat je gewoon goed moet controleren wat je meekrijgt!!!

Hoi Mick scan anders even die rekening/declaratie in die volgens jou niet klopt, dan kunnen we dr mss iets mee, want het zou natuurlijk verschrikkelijk zijn als de apotheel op die manier te werk gaan, dus ben wel benieuwd naar een declaratie.

Tinkelbell schreef:
Zooo en jij hebt het over kinderachtigheid? Hoe laag gezakt is dat om hierover op in te gaan!
Lips are sealed

Pardon, heb ik het woord 'kinderachtig' in mijn mond gehad, quote dat eens voor me? Scheve mond

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:17

Ik ben ook wel heel benieuwd naar enig 'bewijsmateriaal'. Een apotheek kan namelijk echt geen dingen declareren die niet afgeleverd zijn Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:26

Bij mij wordt dit bij een simpel middel als de pil ook geprobeerd, terwijl ik op recept alleen de originele mag krijgen omdat ik slecht reageer op bepaalde stoffen in de nepper ervan, Hoe vaak ik niet te horen krijg, helaas het mag van de verzekeraar niet, als mijn ha dan belt kan het ineens weer wel, dus zo streng wordt hier niet op gecontroleerd dat je de goedkoopste krijgt.
Verder dacht ik dat het ook verplicht is een nederlandstalige bijsluiter bij het medicijn te voegen. Wordt mooi als je bij medicijnen een vertaler nodig hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:12

Sonjim, dan wordt er bij jou in de apotheek niet goed gekeken voor ze afleveren. Als er namelijk bij iemand bekend is dat diegene op het alternief niet goed reageert wordt dat vaak in de computer gezet, zodat de keer erop meteen de originele weer meegegeven wordt.. Het is iig niet de bedoeling dat de HA er steeds weer achteraan moet bellen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:07

Nee, maar het gebeurt wel helaas.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:15

Ook ik heb hiermee ervaring

Ik slikte de pil Marvelon, ging altijd prima Tot ik opeens een, toevallig ook, spaans merk kreeg
Tussentijdsebloedingen, mega bijwerkingen, ik snapte het eerst ook niet.
Ik aan de bel trekken bij de HA, bleek dus dat ik een goedkopere spaanse variant had gehad
Ik had wel bij ophalen gevraagt of het een andere pil was, nee hoor mevrouw is precies hetzelfde
Ja DAAAAAAGGGGGGGG, er zaten hele andere hulpstoffen in waar ik dus erg slecht op reageerde
Heb bij mijn HA een nieuw recept gehaald en ja hoor wederom probeerde de apo mij de spaanse in de maag te splitsen
Toen heb ik gezegt "wat staat erop mijn recept?
Ja mevrouw marvelon maar dit is hetzelfde
NEE dat is het dus niet, ik wil wat erop mijn recept staaat.
Die troep slik je zelf maar.
Na een telefoontje naar de HA kreeg ik gewoon mijn marvelon
Zo zie je maar kan wel dezelfde werkzame stof bevatten maar het was toch echt heeel iets anders.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 23:27

Ik krijg ook heel vaak mijn medicatie in andere verpakking, maar controleer het elke keer goed en de medicatie zelf klopt. Ook zit er weleens een prijsverschil in en dat kan je zien op het doosje of soms potje.

Prednison zag er wel per merk anders uit en ook weer per mg, dus moest ik zelf goed opletten. De hoeveelheid die ik moest nemen volgens de arts stond wel verkeerd op het doosje en dat is slordig. Ik wist het elke keer zelf ook heel goed, maar ik kan me voorstellen dat dat ook niet correct is.

Ik heb ook weleens de goedkopere medicatie gekregen, maar met dezelfde werkzame stof, dus maak me dan niet zo druk. Heb het nagevraagd bij mijn arts toen.

De duurdere medicatie krijg je hier niet in 1x mee. Heb van iets wat ruim 20 euro per capsule kost elke keer een herhaalrecept gekregen.

Heel veel jaren terug is er wel een keer iets mis gegaan, maar dat kan bij uitzondering vast weleens gebeuren. Er zat DE pil in mijn doosje wat ab had moeten zijn. Ik las gelukkig eerst.

Beste is dus altijd controleren, doe ik in de apotheek al of ik het juiste heb. Ik bestel ruim op tijd bij en bij twijfel je arts of arts ass bellen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 23:30

Nogmaals, Ik heb het voorbeeld er bijgezet om duidelijk te maken dat het toch wel met enige regelmaat mis gaat, daarvoor heb ik ook teveel andere verhalen gehoord. Niet met het idee de apotheek aan te klagen of zo, dan had ik er wel een naam bijgezet. Daarvoor ben ik echt wel borderline genoeg.

Het enige punt wat ik wilde maken is dat het toch wel regelmatig mis gaat met de verstrekking van medicijnen, dus dat goed oppassen ALTIJD nodig is, hoe lang je ook bij een apotheek loopt en hoe goed je die mensen ook kent. Het blijft mensenwerk!

Dat het er voor de rest wat ongelukkig uit is gekomen, excuses daarvoor. Was in elk geval niet mijn bedoeling een discussie uit te lokken en vind het niet netjes dat ik aangevallen wordt op mijn ziektebeeld, waar ik NIET om gevraagd heb. Als ik een discussie wil laat ik dat echt wel weten.

p.s. Ik ben goed op de hoogte van de rechten en plichten van zowel apothekers als verzekeraars. Niemand hoeft mij de les te lezen van "kan helemaal niet". Ongelukjes of ronduit misbruik van regeltjes is ALTIJD mogelijk, daar is niets achterdochtigs aan. Lees de krant maar eens door.

En of ik met mezelf aan het werk ben weten jullie niet, dus oordeel daar dan ook niet over. Ik veroordeel jullie ook niet op soms stompzinnige reacties.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 23:36

Ik zit nu met ook zo´n soort probleem. Van de Microginon door huidproblemen over gestapt op de Diane35, helaas werd deze vervangen door een goedkoper merk, merk was de werkzame stof, deed het goed ,prima. Nu hebben ze weer een andere goedkopere versie en daar krijg ik nu veel uitslag van rond mijn mond en kin.

Wat ik hier zo heb gehoort en ook om mij heen moet je via je huisarts gewoon je oude medicijnen weer terug kunnen krijgen. Wat ik heb gehoord kosten deze meer dus moet je meer gaan betalen, en dat blijf ik gewoon idioot vinden.
Volgende maand ga ik dus maar eens een bezoek aan mijn huisarts brengen ( kan niet eerder vanwege stage)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:20

als je via je HA specifiek een merk medicijn krijgt voor geschreven hoef je in de meeste gevallen niet meer zelf te betalen. Maar ligt er ook aan hoe je verzekerd bent Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:58

mick75 schreef:
Ongelukjes of ronduit misbruik van regeltjes is ALTIJD mogelijk, daar is niets achterdochtigs aan. Lees de krant maar eens door.

Dan ben ik nieuwsgierig naar die declaratie Lachen (ZOals ik al in een eerder epost zei waarin jij beweerd dat ze merk A jou 'aansmeren' en B op de bon zetten want dat is natuurlijk de grootste oplichterij, dus ben benieuwd Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:11

Ik ben idd nu ook steeds benieuwder naar wat er dan gedeclareerd is. Als de zorgverzekeraar, of een of andere instantie die daar over gaat erachter komt, dat dat daar 'nogal eens gebeurd' kun je het als apotheker wel schudden. Dan ga je gewoon uit het register en kom je gewoon niet meer aan het werk.... Lijkt me nogal riskant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:13

Ik denk gewoon hetzelfde, maar dan onder een andere naam Clown Hoe vaak wij wel geen telefoontjes krijgen van mensen in de veronderstelling zijn dat ze een heeeeel ander middel mee hebben gekregen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:15

Ja dat geloof ik Tong uitsteken
Het hele medicijnen stelsel ligt sowieso een beetje plat... hoor er overal mensen over.
Misschien is het wel een idee om in elke apotheek infofolders over medicijnen neer te zetten, of mee te geven bij de medicijnen ofzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:24

Jaa maar momenteel veranderd er nog zoveel dat dat nog niet zoveel zin heeft.. De verzekeringen veranderen iedere keer weer hun regels en vergoedingen.. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:14

verootjoo schreef:
Ik ben idd nu ook steeds benieuwder naar wat er dan gedeclareerd is. Als de zorgverzekeraar, of een of andere instantie die daar over gaat erachter komt, dat dat daar 'nogal eens gebeurd' kun je het als apotheker wel schudden. Dan ga je gewoon uit het register en kom je gewoon niet meer aan het werk.... Lijkt me nogal riskant...

We wachten het gewoon af, want dat zou idd verschrikkelijk zijn en betekenen dat apotheken
zomaar war declareren, ik wacht dus rustig een copietje van Mick75 zijn of haar declaratie af want
dat zou idd verschrikkelijk zijn.
Maar Mick zal dit niet verzinnen neem ik aan Ja

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:15

Relaxed schreef:
Jaa maar momenteel veranderd er nog zoveel dat dat nog niet zoveel zin heeft.. De verzekeringen veranderen iedere keer weer hun regels en vergoedingen.. Ja

Is ook zo... ik begin het eindleijk een beetje te snappen, maar in januari gaat weer alles op de schop Sigaar

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:58

Ik ben ook nog steeds heel benieuwd naar de declaratie. En als ze slim is, dan zet ze die hier ook gewoon neer. Dan is de hele discussie toch gewoon gesloten Knipoog Ze is toch zo overtuigd van haar gelijk..

Verder kan het inderdaad best voorkomen dat mensen op bepaalde hulpstoffen niet goed reageren. En als dit echt het geval is, dan kun je gewoon naar je huisarts gaan en aangeven dat je het origineel moet hebben. Wanneer de huisarts 'medische noodzaak' op het receptje zet dan levert de apotheek gewoon af wat er staat hoor Knipoog
Kijk, het interesseerd de apotheek niet wat er afgeleverd wordt hoor.. Maar de verzekering kan moeilijk doen, ondanks de medische noodzaak Knipoog Helaas kunnen wij daar niks aan doen..

Verder doen wij bij alle mensen voor wie een verandering geldt een folder bij in het zakje met info over het preferentiebeleid. Dus bijvoorbeeld mensen die Simvastatine gebruiken. Dit middel wordt alleen nog maar vergoed van een bepaalde groothandel. Hiermee hopen wij in ieder geval dat de mensen het wat beter begrijpen en het niet allemaal op de apotheek verhalen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Sophie2 op 15-10-08 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:00

Sophie2 schreef:
Ik ben ook nog steeds heel benieuwd naar de declaratie. En als ze slim is, dan zet ze die hier ook gewoon neer. Dan is de hele discussie toch gewoon gesloten Ze is toch zo overtuigd van haar gelijk..

Ik ook, anders vrees ik dat voor vele de vooroordelen over mensen met borderline definitief bevestigd.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:04

Herkenbaar.
Is ook zo met de pil trouwens.

Idd gewoon goed opletten, zodra de verpakking anders is aan de bel trekken.
Het is onzin dat de gewone, die je dus normaal hebt, niet meer vergoed wordt.
Voor apotheken is het gewoon goedkoper om na de patent van een merk op een "huismerk" oid over te gaan, dit hoef je niet te accepteren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:03

@hannanas: misschien moet je even het topic doorlezen. Wat jij zegt is dus NIET waar. Voor apotheken is dit absoluut niet goedkoper, zij beslissen niet wat ze aan een patient meegeven. Dit moet je wel accepteren Knipoog En anders naar de HA gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:32

En zo komen de meest (misplaatste) verhaaltjes in de wereld niet echt fair tov. een eerlijk werkende apotheek.