Enneh.. qua pijn. Ik sche!t in m'n broek voor de tandarts en heb regelmatig jankend in die stoel gelegen (nu ik wat ouder wordt gaat het beter
en d'r valt weinig meer te boren inmiddels dus ik heb niet meer zo vaak wat.
Heb gewoon een vreselijk zwak schrootgebit), maar de keren dat ik een kanaalbehandeling nodig had was ik blij dat ik mocht. Alle keren vanwege een dikke ontsteking en dan wil je echt wel kruipend naar de tandarts. De tand wordt voor een kroon zowiezo 'dood' gemaakt, dus een kanaalbehandeling en die gaat altijd onder verdoving. Bij mij werken die niet goed, dus ik blijf net zo lang vragen tot echt alles verdoofd is. Weten ze inmiddels dus ze spuiten tegenwoordig gelijk maar heel veel (in't begin was'ie nog eigenwijs, toen trok hij een verstandskies terwijl het niet verdoofd was... achteraf moest hij toegeven dat ik toch gelijk had. En ik had m'n kind bij me (STOM!, NOOIT DOEN als je iets moet laten doen!) dus ik kon nog niet liggen schreeuwen ook...). Maar goed... ik heb dus van geen van m'n kanaalbehandelingen wat gevoeld (geen pijn dan). Zelfs het verwijderen van wortelpunten en een kaakontsteking bij de kaakchirurg deed geen pijn (hoewel ik 1000 doden stierf van angst).
Vraag gewoon om extra verdoving als je bang bent dat het toch net niet goed verdoofd is, dan is er niks aan de hand. En van een kanaalbehandeling heb je, als er geen ontsteking zit, wat bij jou dus niet het geval is, ook geen napijn.
Succes en sterkte!
Ik zou niet onnodig je tand extraeren als je wortel ed nog goed is, en een kroon is goedkoper ook nog. Tegenwoordig worden ze van porselein gemaakt en zien er uit als een echte tand. Plus als je een kroon neemt ben je er sneller vanaf, dan als je een implantaat neemt.
Jup ik word noooooit volwassen