Het is weer kouder, mooi paars kleurtje again..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: Het is weer kouder, mooi paars kleurtje again..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:30

Jildau schreef:
Zonnebloem schreef:
heb het met mijn handen, maar dan heb ik er dan ook echt geen kracht meer in. (en dat is best lasitg met paard op of afzadelen en dekens opdoen.
Meer mensen die dat hebben?
ook als ik op het paard zit en handschoenen draag heb\krijg ik last van.

Heb ik ook wel last van!

Maar dit heeft niet met gewicht te maken denk ik want ik heb een prima gewicht en er zou eerder af moeten dan aan. En ik heb ook ontzettend koude vingers en tenen altijd!

Heb 1 keer gehad dat mijn kleine teen helemaal spierwit was, heb een half uur met pittenkussen (uit magentron) er op gezeten en toen kwam er weer wat kleur in. En als ik op de fiets naar huis zit 's winters zonder handschoenen heb ik ook altijd paarse handen met oranje vlekjes.

Het KAN met gewicht te maken hebben. Dat dat bij jou niet zo is sluit niet uit dat het bij anderen wel daardoor kan komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:31

Kan heel goed komen door te weinig eten.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:44

Ik heb het ook, het zit bij mij in de familie. Het komt door een slechte doorbloeding.
Daarnaast heb ik ondertussen ook winterhanden en voeten gekregen waardoor ze helemaal alle kleuren van de regenboog en zelfs meer kunnen krijgen.
Van helemaal spierwitte voeten met groene / naar donker grijs gaande vlekken..naar fel rode handen met donker paarse/grijze vlekker erop. (gebeurt alleen wanneer ik t echt koud heb. Normaal is t "gewoon paars".
Ik heb via de HA een zalfje gekregen die ervoor zorgt dat je bloedvaten verwijden. Dit werkte bij mij alleen weer zo extreem dat zodra ik mezelf ook maar iets ging inspannen mn voeten begonnen te branden alsof je een eetlepel sambal in je mond had. Weet nog wel dat ik tijdens een stukje joggen buiten mn voeten in de eerste de beste sloot moest houden zo pijn deed het, dacht dat mn vel eraf zou schroeien Clown
Dus tsja..het enige wat ik kan doen is warme kleding aan / mee hebben.

Citaat:
Krijg op mijn handen zelfs echt markeerstift-oranje vlekken erop
Haha!
En dan elke keer weer even verbaast naar je handen blijven kijken Wow! ROFL
We zouden er eens foto's van moeten maken Vork

Het gekke is dat mijn lichaamstemeratuur boven gemiddeld is. Schommel altijd rond de 37,4. Ook is het zo dat ik zulke raar gekleurde handen heb wanneer de rest van mn lichaam zich dood zweet (als ik aan het fietsen ben bijvoorbeeld ). De warmeverdeling is gewoon niet helemaal zoals t hoord in mn lichaam Tong uitsteken

Vervelend vind ik wel de reacties die andere mensen erop hebben. Oke ik schrik er ook elke keer nog van. Maar mn omgeving ook..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:51

_Tessaa schreef:
Kan heel goed komen door te weinig eten.

Heb ik geen last van. Clown

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:53

Mijne worden spíérwit, echt zooow eng..! Tong uitsteken

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 17:53

Ik heb dat ook wel. Van mijn linkerhand wordt de rechterhelft (wijsvinger en middelvinger) dan blauwig. Verder voelen ze dan koud aan en zijn ze wat stijf. Doet geen pijn.
En mijn voeten krijgen ook altijd een vreemde kleur als ik een tijdje sta ofzo. Stom. Tong uitsteken

Mijn knieën verkleuren ook wel eens, paars of rood ofzo. Dat heeft wel met temperatuurverschillen te maken. Van de week had ik na 't sporten (spinning) rode knieën. Tong uitsteken

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:49

Ik moet zeggen dat als ik het heel erg koud heb gehad en alles voelt weer als ijsklompen aan en ik ga dan onder de douche, dan kom ik er helemaal paars/rood bevlekt onder vandaan. Vooral mn kont, bovenbenen, knieen en voeten zijn dan helemaal gevlekt!

Ik heb het idd ook gewoon met typen, dat mn handen koud zijn, nu ook weer! Vooral mn rechterhand, maar dat komt doordat daar aan de binnenkant 3e graads brandwonden op zitten, dus dat stimuleert de doorbloeding ook niet echt.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:20

Ik heb ook ontzettend last van wintertenen, zelfs in de zomer( hoezo WINTERtenen). Ze zijn echt paars gewoon. Vroegah op school al, moest je mn klasgenoten horen!Was natuurlijk wel een beetje schrikken, iemand met bijna dooie tenen!
Van mn ha kreeg ik t advies om wisselbaden te nemen, dus warm en koud. Dan telkens 1 minuut erin, dus eerst 1 minuut warm en dan 1 minuut koud. En dat dan een uur volhouden. Ik heb t nooit geprobeert, ben er te lui voor Bloos . Mn handen krijgen ook als ik t koud heb van die rare vlekken, ziet er niet uit.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:28

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:28

Ik herken het. Mijn handen zijn altijd ijskoud en donkerpaars, rood, of geel met zwarte vlekken.
Mooi is anders.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:35

Ik heb het ook al jaren. Mijn handen worden idd paars/blauw met oranje vlekken en ik kan er dan bijna niks mee mee. Ik heb dan ook echt moeite met bewegen.
Het hoeft er niet eens heel koud voor te zijn, heb er nu ook soms al een beetje last van. Mijn voeten kunnen ook zo steenkoud worden.
Goed aankleden en blijven bewegen helpt wel wat, maar meestal niet genoeg. Ik ben zelfs al twee keer echt flauw gevallen door de kou. Nu let ik beter op en ga op tijd naar binnen om op te warmen.
Ik ben wel slank, maar niet te dun en ik eet gewoon normaal.