SPOED: op welke leeftijd zelf naar ziekenhuis?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mieske

Re: SPOED: op welke leeftijd zelf naar ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:26

Nou sorry hoor.. Maar als dat het enige is wat ze doet vind ik dat je je verschrikkelijk aansteld..
Wees blij met een moeder die aan je denkt of je niks vergeet en zich zorgen om je maakt..
Vele zullen graag zo'n moeder hebben.. Scheve mond

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:28

ja lieve meid,

dat zijn nou 1 keer moeders Haha! , voor haar net zo moeilijk als voor jou denk ik. doe eens een poging om te praten met haar, het lijkt mij verschrikkelijk als mijn kinders zo met mij omgingen. jij bent voor haar vreselijk belangrijk waarschijnlijk.

en nee je bent geen baby meer inderdaad Clown

succes sas

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:31

Tja, gripala, dat klinkt in mijn oren gewoon als enorme bezorgdheid. Het is natuurlijk ook niet niets, je kleine meisje die zo'n enge en grote operatie moet ondergaan.
Krijg jij van die schroeven in je been die je telkens aan moet draaien zodat je bot niet vast groeid en je op die manier langer wordt?
Na zo'n operatie heb je thuis ook nog heel wat hulp nodig en zit je ook de halve dag met je moeder opgescheept. En je ben niet zomaar met een week of 2 klaar. Neem aan dat je arts dit ook heeft uitgelegd.

Maar ergens begrijp ik je wel hoor. De eerste dag na een operatie was ik nooit erg aanspreekbaar en had ook absoluut geen zin in gezeur aan mijn kop.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:36

Lijkt me heel rot als je het idee hebt dat je moeder je banger maakt. Heb je geen lieve oma/tante/oom goede oudere vriend(in) die met je mee kan gaan? Zij/hij kan dan ook je moeder op de hoogte houden. Als je helemaal alleen gaat, ga je je ook verdrietig (lees eenzaam) voelen hoor. (vind dat wij bookers geen mening kunnen geven over het contact TS met haar moeder. Het zit duidelijk niet lekker, maar wij weten niet wat er speelt)

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:37

Denk dat je achteraf toch wel blij zou zijn dat je moeder erbij was. Je kan je behoorlijk beroerd gaan voelen en dan is zo'n zorgende moeder toch wel fijn. Ook vooraf omdat je zelf helemaal gaat stressen en er dan toch nog iemand is die normaal na kan denken en voor de spullen kan zorgen die je nodig hebt. Lachen
Tlijkt me toch wel erg een kwestie van een pubertje Tong uitsteken

gripala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 15:43

brittje88 schreef:
Denk dat je achteraf toch wel blij zou zijn dat je moeder erbij was. Je kan je behoorlijk beroerd gaan voelen en dan is zo'n zorgende moeder toch wel fijn. Ook vooraf omdat je zelf helemaal gaat stressen en er dan toch nog iemand is die normaal na kan denken en voor de spullen kan zorgen die je nodig hebt. Lachen
Tlijkt me toch wel erg een kwestie van een pubertje Tong uitsteken

maar toch voelt het fout, wanneer ik met haar ben als het over zulke dingen gaat. ik voel me de laatste tijd alleen lekker wanneer ik alleen ben, maar zodra zei in de buurt is, dan is het gelijk weer een naar gevoel.

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:45

Probeer het eens met je moeder hier over te hebben, of laat haar dit topic lezen, wellicht weet ze niet eens hoe jij je voelt en heeft ze er geen idee van wat er nou aan de hand is.

Jokano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:47

Ouders hoeven geen toestemming te geven voor operaties bij kinderen van 16 jaar en ouder. Die worden als volwassen beschouwd.

Hier wat meer info:
"Kinderen van 16 jaar en ouder worden door de WGBO op één lijn gesteld met volwassenen.

In zaken die te maken hebben met hun gezondheid worden zij dus niet meer als minderjarig beschouwd, ook al zijn zij nog geen 18 jaar.

Voor deze leeftijdscategorie gelden de volgende regels:
de kinderen kunnen zelfstandig beslissen of zij voor een medisch onderzoek of behandeling toestemming geven;
er is geen toestemming van de ouders nodig;
de jongeren hebben er recht op volledig te worden geïnformeerd; de ouders worden alleen geïnformeerd als hun kind daarmee akkoord gaat;
een jongere heeft het recht om het medisch dossier in te zien; daar is geen toestemming van zijn ouders voor nodig;
de ouders mogen het medisch dossier inzien als het kind daar akkoord mee gaat.
Bijzondere situaties
Voor bijzondere situaties gelden bijzondere regels:

als in acute situaties gevaar bestaat voor het leven van de patiënt mag een hulpverlener altijd handelend optreden, ook als hij voor de behandeling niet de toestemming van de jongere heeft."

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:50

kan je dit niet met een tante, oma, je vader ofzo bespreken. En dat zij het dan met je moeder bespreken en afspreken dat 1 van hun er bij is bijvoorbeeld?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:52

Als dat echt het enige is waar je je aan ergert, dan denk ik eerder dat jullie allebei een beetje zenuwachtig voor de operatie zijn, en daarom zo overgevoelig op elkaar reageren. Zij tut een beetje teveel op je (tandenborstel, boek) en jij bent een beetje een overgevoelige puber die nu even niets kan hebben.

Ik ben stokoud (in de dertig) en zou nog steeds mij moeder mee willen hebben, als ik geopereerd zou worden. En zij zou me ook ZEKER vragen of ik wel boeken en tandenborstels mee neem. Zo zijn moeders nou eenmaal.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:53

Je hebt inderdaad geen toestemming nodig voor de operatie. Alleen denk je écht dat je moeder 4 dagen niet naar jou komt als je in het ziekenhuis ligt Nagelbijten / Gniffelen zet je er over heen en ga eens met je moeder er over praten. Wel zo fijn voor jou als voor haar. Je zit in je pubertijd logisch dat je het niet altijd even goed met je moeder kan vinden. Maar je kunt niet wegnemen dat je moeder om je geeft en een kind in het ziekenhuis voor een operatie is voor een moeder erg zwaar hoor..

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:01

als ik dit zo allemaal is lees hebben jullie gewoon hetzelfde karakter,heel veel zeggen dat het niet zo is maar diep van binnen is dit wel zo ik heb precies hetzelfde met mijn vader alleen dan over andere dingen we schreeuwen,schelden elkaar de huid vol dan worden we rustig en na een uurtje is dat over. En ik weet zeker dat als je van de OK komt en als je veel pijn hebt je heel blij zal zijn dat je moeder er toch bij is.Zo zijn moeders nou eenmaal. Ik zou je moeder gewoon meenemen en als het echt niet gaat vraag je gewoon of je ze even met rust wil laten omdat het veel pijn doet als je je zo opwind of dat je even wilt rusten.

Maar 1 ding weet ik wel neem je moeder mee!!!

nou meis veel succes met de operatie en denk maar aan mij als je wakker word Bloos

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:01

gripala schreef:
maar toch voelt het fout, wanneer ik met haar ben als het over zulke dingen gaat. ik voel me de laatste tijd alleen lekker wanneer ik alleen ben, maar zodra zei in de buurt is, dan is het gelijk weer een naar gevoel.

Dat je je afzet van je moeder in deze tijd kan ik heel goed begrijpen. Word soms nu nog gek van m'n moeder als ze me dingen verteld wat ik moet doen. Maar het is ook goed om er dan over te praten. Vertel wat je dwars zit en wat je niet leuk vind wat ze doet. Maar het blijft jou moeder en in haar ogen ben je altijd haar kleine meisje waar ze voor moet zorgen. Maar je zou het nog flink missen als ze er niet meer zou zijn Lachen

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:05

Thats_Me schreef:
Maar je kunt niet wegnemen dat je moeder om je geeft en een kind in het ziekenhuis voor een operatie is voor een moeder erg zwaar hoor..

Inderdaad, ik ben 27 en in januari geopereerd. Mijn moeder kon niet hier heen komen maar heeft echt de hele dag op hete kolen gezeten hoor en 180 keer gecheckt of de batterij van de mobiel niet leeg was enzo. Ze was ook dolblij toen mijn stiefmoeder aan het eind van de middag belde om te vertellen dat alles goed gegaan was. En dat terwijl die 2 elkaar normaal gesproken het liefst mijden.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:07

Het laatste wat je nu wil horen maar je bent 16, in de pubertijd en dan zetten de meesten zich af tegen hun ouders.
Hele normale en algemeen bekende gevoelens die je nu hebt, je ergeren aan je moeder en haar niet om je heen verdragen.
Maar ook moeilijk voor je moeder, helemaal in zo'n situatie.
Je kan toch gewoon tegen haar zeggen dat je niet wilt dat ze de hele tijd bij je is?
Of wil je haar ook niet op je bezoek uur hebben?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:14

Hmm herkenbaar.. Ik heb ook liever dat mijn moeder bij alles zo ver mogelijk uit mijn buurt is (ligt niet alleen aan de puberteit, vooral aan onze op de klippen gelopen moeder-dochterrelatie door omstandigheden). Ik hoop voor je dat je het voor elkaar krijgt. Knipoog

Sterkte met je operatie.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:06

PP --> MW

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:07

Mijn moeder vind het altijd wel leuk om mee te gaan, dus
die gaat nog steeds mee als ze zin heeft .. Haha!

13 Oktober, moet ik naar de oogarts.. blijkt een vet mooie kerel te zijn..

Dus.. ma wou wel weer mee Vingers aflikken

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:16

Hmm ik vind het een beetje raar. Die opperatie onderga je zelf hoor. Niet je moeder.

Haha dan wil ik ook wel naar de oogarts Nonawen Haha!

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 00:15

gripala schreef:
Avenance schreef:
Ik bedoel eingelijk als je thuis bent, na zo'n operatie kan je met vier dagen ziekenhuis echt nog niets hoor.
Kun je niet iemand anders meenemen, een tante, of goede vriendin, om je gerust te stellen.

Zal je moeder zich gewoon niet ontzettend zorgen maken over je, bedoel, je bent wel haar dochter en zo'n operatie is niet niks.

ja ze is TE bezorgt over me, en ik kan het niet meer aan om als een baby behandeld te worden.
(neem je wel een boek mee dan kun je wat lezen in het ziekenhuis) allemaal van die dingen, waar ik van ontlof als ze het nog 1 keer zeg. heb je wel je tandenborstel mee? op een toon alsof ik 2 jaar ben.

Jij wilt niet als baby behandeld worden? gedraag je dan ook niet zo!!
Ik weet het klinkt hard, maar je hebt nu eenmaal een liefdevolle bezorgde moeder....wees daar dankbaar voor!
Ik denk dat jij jouw eigen angst voor die operatie projecteert op je moeder....Mama mag niet bang zijn omdat jij dat zelf bent. tuurlijk ben je bang, het is ook niet niks. Maar geef niet jouw moeder de schuld van je eigen angst.
Geloof me, toen mijn dochter op 12 jarige leeftijd een acute blindedarm ontsteking had en geopereerd werd stierf ik, als moeder, duizend doden....ik wilde het liefst zèlf die operatie voor haar ondergaan...
Jouw mama wil je beschermen.....daar is niks mis mee.
Sterkte meidje....en ook sterkte voor jouw mama

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:34

ik denk dat het voor je moeder net zo eng is als voor jou, ik bedoel, je bent toch haar kind. En als je nou zegt dat ze alleen met bezoekuur mag komen, 1 of 2 uurtjes per dag zal je toch wel aankunnen?

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:05

Och kind ik begrijp je heel goed Ach gut

Ik ben vaak geopereert.
Mijn mam is denk ik een beetje net als jouw mama en jij net als ik.
Ik ben al veel ouder inmiddels hoor.

Maar als ik naar het ziekenhuis moest, wilde ik ook mn moeder liever niet mee.
Ze huilde harder dan ik en daardoor moest ik ook weer huilen Clown

Ik ben een persoon die het liefst dat soort dingen in mn eentje verwerken wil.

Ik ben voor het laaste geopereert in februari.
Ik heb niemand iets verteld, alleen mijn man wist het.
Hij heeft me weggebracht.
Pas na die tijd heb ik het verteld aan mn ouders.

Maar jij moet wel worden gebracht denk ik??
En zeker worden gehaald, want zo'n operatie is niet niks.
Heb je er aan gedacht om iemand te vragen die je wil brengen en halen??

Als je nu eens een gesprek met je moeder aangaat?
Vertel haar hoe jij je voelt en hoe je er over denkt.

Maar meid die operatie moet je niet gaan uitstellen hoor.
Het is voor je eigen gezondheid.

Ik wens je veel sterkte en je mag me altijd pb n hoor Knipoog

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:17

volgens mij moet je 18 zijn Ja

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:00

Sowieso iets om met je moeder te bespreken, hoe moeilijk ook vrees ik. Ook als je zonder begeleiding van een volwassene kan gaan, zoals je zelf wilt zul je toch met je moeder moeten praten en overleggen dat je haar er dus niet bij wilt hebben. En ze zal natuurlijk uitleg willen daarop en niet antwoordne met ´oké´ zodat het daarmee is afgedaan.

Succes in ieder geval, het is niet makkelijk. Maar zonder hierover te praten denk ik dat je weinig opschiet. Succes!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:21

Ik ben nu 18 en geloof het of niet. Vrooeger had ik er altijd een pest hekel aan dat me ma mee ging en nu wil ik dat ze het liefst er bij blijft.