krak schreef:nu wat ik mij dus afvraag.... mensen zoals Mandy die dus absoluut geen donor willen zijn (op dit moment), die lopen dus rond met een papiertje...
heb je dit altijd en overal bij je? wat als je dat niet bij je hebt? gaan de dokters eerst in een database na of je al dan niet donor bent.... ik vrees ervoor eigenlijk
stel voor Mandy en anderen... je verliest in een ongeval je been. jij zou dan niet willen dat de huid, spieren, botten, ea van dat been gebruikt worden voor anderen?
want het gaat niet alleen om donor zijn als je sterft he...
Ja, ik heb mijn codicil altijd bij me. Het zit in mijn portemonnee en ik ga de deur niet uit zonder.
Ik weet niet wat ik zou doen als ik een been zou verliezen. Nooit zo over nagedacht. Maar, het lijkt mij toch een heel erg vreemd idee om te weten dat je ene been (of onderdelen daar van) ergens anders rond loopt.
Focussed schreef:Ik weet nog een betere regeling,
Ben je zelf geen donor dan krijg je geen ook geen donorhart/nier.etc.
Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens. En dat heeft niets te maken met het feit dat ik geen donor ben.
Iemand die zijn hele leven aan goede doelen wijdt (*denkt aan moeder theresa typjes*) maar vanwege geloofsovertuigingen geen donor mag zijn, zou van jou dus geen donor organen mogen ontvangen? Dat vind ik dus discriminatie om het zo maar even te noemen.
En hoe sta je tegenover bloeddonoren? Iemand die niet regelmatig in een bloedbank zit zou dan dus maar leeg moeten bloeden op de operatietafel?
Dit is ook iets wat ik heb aangegeven, indien mogelijk geen bloedtransfusies. Ik ben in januari geopereerd en in de week voor de operatie heb ik een zak bloed laten tappen voor het geval dat het mis zou gaan. Die zak is niet gebruikt en ik heb ook geen idee wat ze er mee gedaan hebben. Ik heb hem in ieder geval niet mee naar huis gekregen