Wat vinden jullie van Sonja Bakker?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat vinden jullie van Sonja Bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:11

Russel, met een mindere week bedoel ik geen vreetweek Knipoog Dan lijkt het me namelijk redelijk logisch. Bij een mindere week bedoelde ik een week waarin ik me niet aan dr menu hield en meer at dan volgens haar mocht en oke, ook wel eens een ongezonde snack tussendoor. Waar mij het om ging is dat mijn gewicht toen enorm schommelde en nu ik op een normale manier afval, schommelt het veel minder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:31

russel schreef:
Dat aankomen is je eigen verantwoording, het afvallen daar helpt ze je mee.

secricible schreef:
Dat is flauwekul. Een goed dieet zorgt er voor dat je kilo's kwijt raakt, maar dat deze er ook af blijven!
Als je naderhand weer aan de taart, koek en gebak gaat dagelijks, oke, dan is het je eigen verantwoording.

Hier moet ik wel om lachen je probeert namelijk de opmerking van Russel tegen te spreken maar je zegt uiteindelijk presies hetzelfde Haha!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:48

nee, helemaal niet.
Er is een verschil tussen gewicht aankomen op het moment dat je weer een gewone maaltijd van 2000 kcal per dag gaat eten (zoals het hoort), of gewicht aankomen omdat je je volvreet met koek, taart, gebak en weetik veel wat en zo bijna 2500 kcal of meer binnen krijgt. Daar zit een groot verschil tussen.

Een goed dieet zorgt er voor dat je gewicht kwijt raakt door ongeveer 1700 of 1800 kcal per dag te eten, en op het moment dat je genoeg afgevallen bent ga je weer gewoon 2000 kcal per dag eten. Als je dit bij Sonja Bakker doet kom je geheid weer net zo hard aan, omdat je lichaam de spaarstand heeft aangezet en dus iedere kcal die binnenkomt benut en opspaart om later te gebruiken: gevolg is dus vetophoping.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:54

Zoals ik al zei, jullie bedoelen presies hetzelfde Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:33

Ik Sonja niet, puur omdat ze geen tot weinig vegetarische menu's heeft Lachen En dan gaat het snel over *LOL*
Daarnaast.. het zal voor mensen helpen, maar voor heel veel mensen ook niet. Ik weet zelf dat ik dat niet zo trekken, ontbijten met haast niets, dan tussendoor nog eens een cracker mogen en dan weer lunchen met haast niets. En ondertussen wel van 07:00-17:00 werken, en dat is staan en rennen op de kaasdeli/broodafdeling van de Appie.

Ik moet ook kilo's kwijt, maar dat is niets wat niet opgelost kan worden met meer bewegen (hardloopschoenen ontstoffen) en minder ongezond eten. Heb ik geen Sonja voor nodig.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:37

800-100 calorietjes dat ik hier hoor zijn echt te weinig voor een goede balans. Nagelbijten / Gniffelen
Is echt niet gezond voor je lichaam, ik heb vaak ondervoeding. En de nadelen daarvan zijn echt niet te onderschatten. En ik zit niet zoveel onder de 800 calorietjes.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:52

Ik wou het ook doen (is niet heel hard nodig bij mij hoor, maar was in de vakantie 3kg aangekomen) en ik vind dat je 's ochtends veel te weinig binnenkrijgt en dan ook nog zo'n tussendoortje wat niet vult. Als je de hele dag thuiszit lukt dat wel maar als je gewoon naar school gaat enzo (meestal op de fiets) dan krijg je toch wel honger op den duur. Maar ik hoor wel veel positieve verhalen. Als je weer zo ontzettend aankomt is het je eigen schuld imo. Na een dieet moet je niet denken dat je alles maar weer kan eten.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:56

Ik heb het eens nageteld, een Sonja-bakkerdieet geeft je per dag zo'n 800-1000 kilocalorieën. Dat is (minder dan) de helft van wat een 'normale' vrouw op dag gemiddeld binnen moet krijgen.
Het is natuurlijk logisch dat je daarvan afvalt, maar het is nóg logischer dat het erg lastig is daarna dat gewicht te behouden. Sonja Bakker zou je daar ook mee 'helpen', maar ook dáár krijg je te weinig energie binnen. Op de lange termijn is dit absoluut niet goed voor je lichaam.
Als je wilt afvallen, moet je op zoek gaan naar een goede diëtist die samen met jou een dieet uitwerkt dat voor jou bestemd is, niet iets dat 'voor iedereen werkt'.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:58

Wat ik vind van Sonja Bakker? Een donders slimme vrouw die veul geld verdiend met het dieet-getob van vele mensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:21

mowah, een gemiddelde hongerafrikaan krijgt nog meer dan 800 kcalorieen per dag binnen..!
dat buiten beschouwing gelaten,

gaat het er bij mij niet in dat er 1 dieet is wat goed is voor iedereen Tong uitsteken Een dieet waar iedereen makkelijk van afvalt is makkelijk te maken, dat kan ik ook Tong uitsteken (lees; een droge boterham 's ochtends 3 ons sla in de middag en 3 ons sperziebonen 's avonds Tong uitsteken succes gegarandeerd Tong uitsteken) Maar ik geloof gewoon niet dat dat(sonja bakker) voor iedereen een gezond dieet is.. Ik bedoel zo'n dieet is zo geschreven dat iemand die de hele dag achter de computer zit in principe ook afvalt... En dat is voor iemand die de hele dag actief bezig is, naar z'n paard gaat etc. gewoon te weinig. Afgezien van het feit dta iedereens stofwisseling ook nog verschilt

Er zullen best mensen zijn bij wie het 'past' , maar als je 2.5 kg per week afvalt lijkt me dat dus niet echt gezond...
En mensen die zogenaamd sonjabakkeren voor hun gezondheid Sigaar Ga dan gewoon naar een dietist, dan weet je iig zeker dat je gezond bezig bent.
Sonja bakker is meer voor mensen die gewoon zo snel mogelijk maatje 36 willen en dat heeft imo niets meer met gezondheid te maken Knipoog

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:49

Ik vind het ook raar dat er 1 schema is voor iedereen. De een sport meer dan de ander en heeft dus meer nodig. Je hebt mensen met een kantoor baan en mensen met een baan waar je de hele dag in beweging bent. Je kan mij niet wijsmaken dat al deze mensen hetzelfde eet-patroon nodig hebben.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:45

Ik kan me goed voorstellen dat het voor veel mensen werkt. Het is lekker makkelijk, er staat letterlijk in wat je wanneer mag en hoe je het moet klaarmaken.

Echter, ik vind de recepten erg saai en te simpel en vaak nog weinig groente bevattend ook.

Ik kook zelf zelden uit pakjes, kook liever gewoon vers, maak zelf saus, etc. En dat vind ik dus een groot nadeel van Sonja, alles komt uit pakjes etc.
Bovendien, als je alle merken gebruikt die zij in haar boekjes noemt, loop je nog financieel leeg ook.
Daarnaast heb ik het enkele dagen geprobeerd (maar dan met eigen recepten) maar wat je overdag aan ontbijt en lunch mag, daar trek ik geen hele dag op, dan val ik echt om met een rammelende maag.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:52

Ik vind Sonja wel makkelijk!
Heb een beetje een leidraad voor het afvallen. Alleen als ik honger heb en er staat één boterham dan neem ik er toch echt wel twee! Ga niet hongerlijden, afvallen gaat goed, maar gelukkig langzaam en gezond.
Dus ik volg Sonja niet letterlijk op, maar ik gebruik haar als leidraad.

Moet zeggen dat ik de meeste recepten van haar erg lekker vind. Haha!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:56

Ik ben vorig jaar oktober begonnen met haar eerste boek en in 9 weken van 66,6 afgevallen naar 57 kilo. Dat vond ik prima en ben daarna verder gegaan met Gezond Genieten maar wel wat minder streng. Maar ik bleef maar afvallen. Daarom de crackers vervangen door brood en daarmee op 54 kilo beland. Ik eet nu weer wat ik wil al zorg ik er wel voor om 5x per dag iets te eten. Dus meer fruit en altijd ontbijt. En hiermee balanceer ik tussen de 53 en 54 kilo. Ik ben trouwens 1.60 groot en 39 jaar.
Ik vond het wel prettig om het dieet te volgen. Je kan precies opschrijven wat voor boodschappen je moest doen en meer was er dus ook niet in huis. Een keer uit eten was ook geen punt als je het daarna maar weer oppakte of evt een keer een fruitdag nam. Nu kom ik soms weer boven de 54 uit en dan ga ik weer even terug op crackers en dan is het er zo weer af.

Het eerste boek schijnt inderdaad vrij streng te zijn en je moet dus kijken wat je ligt. Maar evt zou je ook het mannendieet kunnen nemen als je heel groot bent. En als je je even flauw voelt kan een appel helpen.

Hier op Bokt zit trouwens een Sonjagroep maar met name van het groepje op haar forum had ik veel steun. Iedereen begon op dezelfde dag en er werd wekelijks hte gewicht genoteerd.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:22

Dankzij het SonjaBakker dieet ben ik in 7 weken tijd 6kg afgevallen en ben ik groentes gaan eten (ik was echt antigroentes). Het dieet is veelzijdig en lekker. Wel even wennen dat je kleine porties moest eten maar daar raakte ik snel aan gewend.

Afvallen had niet mijn hoogste prioriteit. Ik heb zeer prikkelbare darmen en lag geregeld in een hoekje te verrekken van de pijn. Ik was ontzettend vaak bij de huisarts en zelfs bij een dietiste geweest maar die vond dat ik met mijn rijst, lapje vlees en Milk & Fruit al heel goed bezig was. Ze stuurde me gewoon naar huis met "ga zo door" !! Boos!

Ik wilde dus 'normaal' eten zonder steeds bang te hoeven zijn om ergens ziek van te worden. Na de zoveelste dieet ging ik voor Sonja Bakker. Sindsdien heb ik geen last meer van mijn darmen Go jij! Go jij! tenzij ik loop te stressen als een gek maar dat heeft niks met eten te maken.

Ik mocht natuurlijk niet te veel afvallen dus na die 6kg ben ik gestopt en verder gegaan met "behoud je gewicht". Er zijn een paar kilo's bijgekomen want ik hou me er ook niet strikt aan maar dat geeft niet. Ik heb geen darmklachten meer en eet zelfs groentes !!

Merk wel dat als ik vakantie heb, of in het weekend, ik veel meer moeite heb om me aan het menu te houden. Doordeweeks tijdens werk gaat het heel goed.

Iedereen heeft eigen ervaringen maar de mijne waren niks anders dan keigoed Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:47

Jildau schreef:
Ik vind het ook raar dat er 1 schema is voor iedereen. De een sport meer dan de ander en heeft dus meer nodig. Je hebt mensen met een kantoor baan en mensen met een baan waar je de hele dag in beweging bent. Je kan mij niet wijsmaken dat al deze mensen hetzelfde eet-patroon nodig hebben.

Dan heb jij het boek niet gelezen of het dieet niet gevolgd want als je sport of man bent bestaat er wel degelijk een ander dieet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:49

Nou Chiqa dat is verschil is echt verwaarloosbaar. Er staat af en toe bij dat ze bij een maaltijd nog een appel oid extra mogen hebben, ipv 1 liga mag de man er soms 2 en ze mogen wél 25 gram meer aardappelen en vlees.. Clown

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:19

Menino schreef:
Er zullen best mensen zijn bij wie het 'past' , maar als je 2.5 kg per week afvalt lijkt me dat dus niet echt gezond...
En mensen die zogenaamd sonjabakkeren voor hun gezondheid Sigaar Ga dan gewoon naar een dietist, dan weet je iig zeker dat je gezond bezig bent.
Sonja bakker is meer voor mensen die gewoon zo snel mogelijk maatje 36 willen en dat heeft imo niets meer met gezondheid te maken Knipoog

Haha, het feit dat ik in week1 2,5 kilo ben afgevallen had naast Sonja Bakker ook te maken met het feit dat ik tegelijkertijd gestopt ben met de pil. Ik ben veel minder vocht gaan vasthouden, wat al zóveel scheelt. Na een week zag ik niet meer 'opgeblazen' en voelde ik me veel prettiger. Tel daar het gezonde eten bij op en je zit op 2,5.
Daarna ben ik netjes minder dan een kilo afgevallen. Gewoon normaal patroon dus.

Ik voel me gezonder nu, en ik vind het een hele fijne leiddraad om af te vallen. En flauw / slap of hongerig voel ik me echt niet, ook de eerste weken niet. Dus met te weinig callorieën zal het wel meevallen (als je ziet wat ik eerst naar binnen kon werken...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:20

Er staat ook dat je een extra schaaltje youghurt mag met muslie als je zwaar lichamelijk werk verricht of sport.
Sja ze kan moeilijk de maaltijd verdubbelen dan val je ook niet af.
Ik moet zeggen het was te doen, ik heb een baan wat lichamelijk zwaar is en sportte er ook naast.

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:25

Ik heb ook gesonja bakkert ( Clown ) , maar dit was niet echt een succes.. Viel weinig tot niets af, het ging me in ieder geval te langzaam.. Ik ben nu bezig met het Matthijs Dekkers dieet en dat gaat wel goed, ben nu ruim 5 kg afgevallen in 5 weken tijd!
In dit boek variëren de recepten meer en zijn de recepten ook meer mijn smaak. Een aanrader vind ik! Ja

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:54

Geen goed dieet; zoals al vaker genoemd, krijg je te weinig calorieën binnen. Volgens mij is het beste dieet (zo ongeveer) om je eetgewoonten aan te passen, eet een stukje minder, gebruik geen suiker, minder snoepen. Als je dit doet, val je minder snel af, maar zal het effectiever zijn.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:55

Relaxed schreef:
Ik heb haar dieet een tijdje gevolgd en ben toen vrij rap flink wat kilo's kwijt geraakt. Echter zei mijn gezonde verstand meteen al dat ik veeeelste weinig binnenkreeg. Ik ben 1,80 m lang en "mocht" op sommige dagen nog geen 1000 kcal..

Ik had precies hetzelfde! Ben ook 1m80 en tijdens Sonja was ik vaak flauw en kreeg veel hoofdpijn. Fijn dat het voor sommige wel helpt Lachen.
Inmiddels eet ik 4 boterhammen, 2 crackers, 2 stuks fruit en warm eten, en ben nu 6 kilo kwijt in 7 maanden tijd (vlot is het niet, maar dit houd ik vol)! Ik heb niet eens meer zin in vette meuk en chocolade!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:01

Ik kon (en kan) flink eten maar ontbijtte nooit, at tussen de middag 2 boterhammen, een schaaltje salade en een toetje en ' s avonds 1 of 1,5 bord avondeten. Durfde nooit te gaan lijnen omdat ik niet van plan was om mijn hele verdere leven niet meer lekker te mogen eten. Maar het is mij enorm mee gevallen. Ik moest zelfs meer eten dan ik gewend was. En als je een beetje handig om gaat met de menu's is het heel goed te doen. Groenten mag je onbeperkt dus stampot is een beetje aardappel met veel groente. Salade mag ook onbeperkt en ik nam dat ipv een toetje 's avonds. Had altijd een appel voor als ik onderweg naar huis honger zou krijgen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:18

Ik vind dat ze erg veel gebruik maakt van gekunstelde produkten zoals light-koekjes, light chips, pakjesvoer etc. terwijl iedereen weet dat er evenveel schadelijke vetten in licht chips zitten als in gewone. Daarnaast zitten die produkten vaak vol kunstmatige zoetstoffen, kleurstoffen en smaakversterkers. Ook zit er nogal veel zuivel in haar dieet. Allemaal aspecten die ik zelf zoveel mogelijk probeer te mijden in mijn eten.

Gewoon puur eten, roomboter, suiker etc. maar dan wel minder eten. Liever 1 stuk zelfgebakken appeltaart gemaakt van pure ingredienten dan 10 van die fabrieks-eierkoeken.
Laatst bijgewerkt door Waves op 06-10-08 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:26

ik sb ook,
voor mij werkt het goed. ook voor mijn ouders die er veel mee zijn afgevallen en slank blijven.
misschien is het volgens onderzoeken een crashdieet en weet ik veel. maar sommige mensen roepen maar wat, die hebben vaak het boek niet gelezen.

zoals voor sporten, staat er dat je dan extra moet eten. er staan vervangende producten in en tips voor als je iets moet aanpassen.
daarnaast kan je veel sonja dingen ook goedkoper kopen. dat geeft ze zelf ook aan. Alleen veel light producten zijn eenmaal iets duurder dan 'gewone' producten