desensibilisatie voor allergie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HelgaV

Re: desensibilisatie voor allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:31

Citaat:
De bijwerkingen vind ik toch wat minder. Mijn weerstand is door de injecties echt heel erg slecht geworden, elk virusje dat er in de lucht hangt pak ik op. Heb het afgelopen jaar onder andere meerdere keren keelontsteking gehad en voel me ook constant moe. Ik móet echt elke nacht minstens 8 maar het liefst 9 uur slapen, anders ben ik niets waard.

Weet je zeker dat dit een bijwerking is?? Het klinkt namelijk heel erg als de ziekte van Pfeiffer. Ik zit nu namelijk met de ziekte van Pfeiffer en heb precies dezelfde klachten als jij. En ik ben niet bezig met een desensibilisatie therapie...

Wel ga ik voor mijn allergie naar een homeopaat. Deze kan je op een natuurlijke manier en zonder bijwerkingen van je allergieen afhelpen. Ik heb zo'n therapie ook wel overwogen maar ben erg geschrokken van de risico's. Daarom heb ik contact opgenomen met een homeopaat en daar loop ik nu zo'n 1,5 maand. Mijn allergische reacties zijn al beduidend minder!! Bloos

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:35

Even over de bijwerkingen in dit citaat: klachten van moeheid kunnen zelf ook van de allergie af komen. je lichaam reageert namelijk overgevoelig en onnodig sterk op bepaalde prikkels. Dit kost een heleboel energie voor je lichaam. In periodes dat je allergie erg is (voorjaar hooikoorts, najaar huisstofmijt bijvoorbeeld) kun je dus eerder moe zijn en gevoeliger voor virussen etc. Dit omdat je afweersysteem bij allergie al sterk ontregelt is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 14:38

Ach ja, die mensen moeten toch dat advies geven Nagelbijten / Gniffelen
Zou mij eerder zorgen maken als zo'n allergoloog zei: nou mevrouw u bent allergisch voor dit en dat, maarree ga gerust uw gang en kom vooral in aanraking ermee Nagelbijten / Gniffelen

De saneringsvrouw van thuiszorg zei wel tegen mij dat ik immuum was voor mijn eigen katten, maar dat het absoluut niet raadzaam is om weer nieuwe katten te nemen omdat ik dan wel weer allergisch reageer. Bij paarden is het een complexer verhaal ivm grassen en pollen daar Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb bij het paard ook vooral last van de omgeving, dus lekker op buitenrit in de zomer is not done Nagelbijten / Gniffelen

Homeopaat heeft mij nooit geholpen, ging er als kind heen (dus ook niet bevooroordeeld nog over de werking Tong uitsteken) maar heeft niets geholpen helaas.
Nu ga ik er sowieso niet snel heen omdat ik er niet zo in geloof, dus dan zal het ook niet werken.

Over de moeheid:
ik moet ook per se 8 tot 10 slapen en het liefst overdag ook nog even anders trek ik het niet Nagelbijten / Gniffelen Met name in het hooikoortseizoen. Allergie zorgt bij mij ook voor allerlei onstekingen in de luchtweg.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:22

Ik schop dit topic weer even omhoog.

Sinds 1,5 week ben ik bezig met de Grazax (pilletjes onder de tong) en ik moet zeggen dat de bijwerking zo heftig is het eerste half uur dat ik er echt tegenop zie om de pil in te nemen. Het lijkt net alsof ik geen adem kan krijgen/hele keel zwelt op voor mijn gevoel. Daarnaast extreme hooikoorts reactie... Ik kijk het nog een week aan en als het dan niet minder is ga ik naar de huisarts of KNO arts. Kan me niet voostellen dat dit goed is...
Iemand ervaring?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 22:24

Dat lijkt mij niet goed! Ik zou toch maandag even naar de huisarts gaan, want de concentraties moeten laag genoeg zijn om amper reactie te geven.

Ik heb ondertussen een histamine drempel gehad voor mijn longen en had een perfecte score Nagelbijten / Gniffelen

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:28

Ik heb zo'n beetje alle bijwerkingen die in de bijsluiter staan, die zijn redelijk standaard de eerste week. Enge ervan vind ik is dat de bijwerkingen aan het toenemen zijn.
Probleem is dat mijn huisarts toch niets van deze medicijnen af weet...

Is dat goed of slecht zo'n perfecte score ? Blond

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 22:32

Hmm als het in de bijsluiter staat dat het normaal is de eerste week, zou ik het nog even aanzien inderdaad. Je kan altijd even naar het ziekenhuis bellen voor advies.

haha goed, betekende dat ik geen gevoelige longen heb! Bij de hoogste drempel daalde mijn longinhoud maar met 8 procent, pas bij 10 procent zeggen ze dat je licht gevoelig bent Knipoog
Qua longinhoud en kracht zit ik zelfs iets boven het normale niveau. Dus ik twijfel of ik echt astma heb... Verward Volgens de test namelijk niet, maar de arts weet het niet zo goed meer Tong uitsteken

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:17

Nou weer even een update: Vandaag toch maar naar de huisarts, die meteen overlegd heeft met de KNO arts. Ik moet acuut stoppen met de Grazax, omdat ik er allergisch op reageer.
Juist ja een allergische reactie op pilletjes tegen je allergie Koe Rolleyes
Ik ga eerst een maandje naar Indonesie, daarna weer naar de KNO arts om te kijken wat ik dan nog kan doen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 19:24

Nagelbijten / Gniffelen
Dat doe je goed!

Ik kan pas weer over 5 maand terecht bij de allergoloog! Boos! Toch absurd!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:29

Idioot dat je zo lang moet wachten. Ik heb gelukkig een huisarts met veel verstand van allergie en ik heb alles via hem kunnen regelen. Moet je ook soms wel even wachten op labuitslagen etc maar toch zeker geen 5maanden voor een afspraak.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:33

Ik vind 5 maanden ook echt bizar lang.
Toen ik mijn huisarts eindelijk zo ver had dat hij me doorstuurde naar de allergoloog kon ik wel gelijk binnen een week terecht.

anita84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:03

mij werd verteld dat als je meerdere allergien hebt, dit helemaal niet werkt.
klopt dat dan niet..

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:19

Desensibilisatie?
Nee dat klopt niet hoor, ik heb een heleboel allergieën en ik ben een jaar bezig met desensibilisatie voor 2 dingen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 20:22

Allergoloog is gebeld en hij zei dat het echt niet eerder kon, testuitslagen duurde lang (hij kon helaas wel bevestigen dat ik ook een extreme allergie had voor katten... met de huidtest 2 jaar terug was de uitkomst lichte allergie. Dus dat is verergerd). En dat ik nog steeds extreem allergisch ben voor grassen en huisstofmijt. Dus nog steeds een goede kandidaat voor de therapie.
Maar ik moet in december eerst naar de huisarts toe en die verteld mij er meer over en ook de verdere uitslagen. Wat ie verder gaat doen weet ik dus niet. Ben dus eerst weer terug bij huisarts en in maart weer naar hem toe.
Maar wij konden hem altijd bellen dus dat is zeker fijn Lachen Enorm prettige man ook gelukkig!
Maar hij zei dat er tussen de huisartsafspraak en de ziekenhuisafspraak sowieso 2 maand moest zitten, dus ik vermoed dat de huisarts ook iets moet uitspoken met mij Tong uitsteken