wod gek van blaasontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Re: wod gek van blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:57

Sorola schreef:
Mijn huisarts vertelde mij het volgende: als je sinds korte tijd een nieuwe vriend hebt, kan het zijn dat je de zogenaamde 'marriage disease' hebt (huwelijksziekte). Omdat jouw partner bepaalde bacterien bij zich draagt, brengt hij die tijdens de gemeenschap op jou over. Iedereen draagt weer een ander soort bacterie. Als je gevoelig bent voor blaasontsteking, zal je immuun moeten worden voor zijn bacterien. Dat duurt even. Het wordt ook wel de marriage disease genoemd omdat vrouwen vroeger vaak blaasontsteking kregen als ze getrouwd waren, zij hadden dan pas voor het eerst geslachtsgemeenschap. Grappig he Knipoog

Maar wees gerust: ik heb me aan deze theorie vastgehouden, en inderdaad: ik ben inmiddels immuun Knipoog

Hmm zou best theorie kunnen zijn voor begin van mijn blaasontstekingen *LOL*

Katoenen ondergoed, strakke/synthetische kleding of ondergoed vermijden werkte bij mij ook niet.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 14:07

ik ben dus vanochtend bij de ha geweest, urine hebben ze op kweek gezet, en de strip kleurde gelijk rose, zowat al toen die het rook zeg maar, dus was duidelijk wat mis, heb nu weer een nieuwe kuur gekregen, en volgende week di bellen voor uitslag van de kweek..

Ik heb inderdaad veel pijn in mijn onderbuik, veel steken,, ik ben in mie geopereerd aan de blinde darm ontsteking, en sindsdien heb ik alweer 3 keer er last van gehad, zei de arts vanochtend..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:13

Aaaah, herkenbaar Clown

Ik heb vanacht van 12 tot 5 in het ziekenhuis gezeten door deze reden Vork

Al 5 weken blaasontsteking, AB helpt niet... Heb maar 1 nier, dus moet erg oppassen voor nierbekkenontsteking.. Maar vannacht ook weer niets uitgekomen, ja maar weer AB, maar daar heb ik even geen zin in!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:22

urselin schreef:
Sorola schreef:
Mijn huisarts vertelde mij het volgende: als je sinds korte tijd een nieuwe vriend hebt, kan het zijn dat je de zogenaamde 'marriage disease' hebt (huwelijksziekte). Omdat jouw partner bepaalde bacterien bij zich draagt, brengt hij die tijdens de gemeenschap op jou over. Iedereen draagt weer een ander soort bacterie. Als je gevoelig bent voor blaasontsteking, zal je immuun moeten worden voor zijn bacterien. Dat duurt even. Het wordt ook wel de marriage disease genoemd omdat vrouwen vroeger vaak blaasontsteking kregen als ze getrouwd waren, zij hadden dan pas voor het eerst geslachtsgemeenschap. Grappig he Knipoog

Maar wees gerust: ik heb me aan deze theorie vastgehouden, en inderdaad: ik ben inmiddels immuun Knipoog

Hmm zou best theorie kunnen zijn voor begin van mijn blaasontstekingen *LOL*

Katoenen ondergoed, strakke/synthetische kleding of ondergoed vermijden werkte bij mij ook niet.

Dit klopt dus niet, je krijgt geen blaasontstekingen van de bacterien van de man, maar je eigen bacterien die tijdens de gemeenschap naar binnen geduwd worden.
Het heet tegenwoordig geen marriage dissease meer, maar samenwoon piek (er zijn 3 pieken in het leven van een vrouw waarbij blaasontstekingen voorkomen, een man heeft 2 pieken, bij mannen komen ze sowieso minder vaak voor omdat de urethra langer is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:24

Ooh samenwoon piek??

Leg uit?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:25

Hmm vreemd dat ik dan ook blaasontstekingen kreeg als ik twee weken geen seks had en dat het begon toen ik voor het eerst onveilige seks had met mijn vriend Clown

Volgens mijn huisarts is het ook niet mogelijk dat de bacterie tijdens de seks de plasbuis in kon (want bij mij was het idd de e-coli). En als er al een bacterie naar binnen gekomen moest zijn, zou uitplassen na de seks al voldoende zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:27

Bij mij is het niet de e-coli geloof ik, maar een bacterie met de A Clown

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:29

haha, het mag algemeen bekend zijn dat zodra je voor het eerst samenwoond er meer gesext wordt dan voorheen.
Mocht je alle pieken in het voorkomen van infecties willen weten:
De andere 2 zijn in de babytijd, dan komt het voor bij aangeboren afwijkingen aan de urinewegen bij zowel mannen en vrouwen.
Dan hebben de vrouwen de piek bij het samenwonen (annesx sexueel erg actieve periode), en dan hebben de mannen en vrouwen op latere leeftijd weer een piek. Vrouwen door dingen als verzakkingen ed waardoor ze minder goed uit kunnen plassen. Mannen door het groter worden van de prostaat, die daardoor het goed uitplassen belemmerd.

*** Best praktisch zo'n urologiescholing***

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:30

*LOL*

Bij mij zal het vast de sexueel erg actieve periode zijn geweest Huilen van het lachen
Maar voor mij is het echt een raadsel waarom mijn blaasontstekingen aanhielden en nu ineens opgehouden zijn.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:31

En waarom kan een E-coli niet tijdens de gemeenschap naar binnen?? Tijdens de gemeenschap wordt er toch aardig in het gebied rondom het perineum uh, gerommeld. Clown Clown Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:31

Hmmm, dat zal het bij mij niet zijn Nagelbijten / Gniffelen

Bij mij was het echt een weinig sexueel actieve periode door weer andere dingen ROFL

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:33

raket schreef:
En waarom kan een E-coli niet tijdens de gemeenschap naar binnen?? Tijdens de gemeenschap wordt er toch aardig in het gebied rondom het perineum uh, gerommeld. Clown Clown Clown

Vraag het maar aan mijn huisarts, die heeft nogal een uhm... aparte gedachtegang Clown

Maar verklaart niet waarom ik wél een blaasontsteking kreeg met voor het eerst onveilige seks.
Bedoel, die periode daarvoor was ik echt niet minder actief ofzo *LOL*

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:33

Robijntjah schreef:
Hmmm, dat zal het bij mij niet zijn Nagelbijten / Gniffelen

Bij mij was het echt een weinig sexueel actieve periode door weer andere dingen ROFL

Hmm misschien ben je te weinig actief geweest Nors opkijken Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:34

Nou, dan zal ik daar snel (na de blaasontsteking misery) wat aan gaan doen ROFL

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:35

Ik heb ook al 100 keer blaasontsteking gehad. De laatste tijd ongeveer elke maand...
laatst eindelijk een onderzoek gekregen.
In ieder geval werd het bij mij niet veroorzaakt door een soa en is het ook niet chronisch, het is gewoon steeds een nieuwe.
Ik moet weer terug komen als ik het weer heb voor nader onderzoek. Echt vervelend om gewoon te zitten wachten tot het weer raak is.
De ha had het idd over een doorverwijzing naar een uroloog en evt een urinebuisoprekking. Hoe gaat dat eigenlijk? Is dat niet ongelovelijk vervelend en pijnlijk enzo?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:36

Haha goed idee Huilen van het lachen

Mijn vriendje werd af en toe nog geïrriteerder door mijn blaasontstekingen dan ikzelf ROFL

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:36

Ach uitzonderingen bevestigen altijd de regel.
Maar als je het over het algemeen bekijkt dan klopt het toch aardig wat ik vertel.
(althans dat hoop ik aangezien wij de scholing krijgen van eeen uroloog die urologen opleidt...., hij geeft overigens ook scholingen aan huisartsen, volgens hem is de huisartsen kennies, niet bijzonder groot op dit gebied.... Clown Clown Clown )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:38

Een uroloog laat je allerlei testen doen, dus testen om te kijken of je je blaas goed leegplast, urine testen, bloed testen, van alles!

En pas daarna wordt naar zoiets drastisch gekeken, maar daar heb ik dan verder weer helemaal geen ervaring mee Clown

Clau: Mijn vriendje niet, ik Clown
Ik wil soms dingen die gewoon niet gaan/mogen Clown
Bijvoorbeeld na wat alcohol, als je dus geen pijn hebt Bloos

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:39

Vind het ook maar vaag..
Huisarts had het er wel over dat jonge meiden soms wel eens vaak blaasontstekingen kregen zonder oorzaak en dat dat vanzelf over zou gaan.. Maar hij wilde eerst ernstige dingen uitsluiten.
Doorverwijzen naar uroloog was voor mij ook nutteloos. Alle onderzoeken waren prima en zelfs met lichte blaasontsteking was mijn blaas op de echo mooi glad Clown

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:40

Robijntjah schreef:
Een uroloog laat je allerlei testen doen, dus testen om te kijken of je je blaas goed leegplast, urine testen, bloed testen, van alles!

En pas daarna wordt naar zoiets drastisch gekeken, maar daar heb ik dan verder weer helemaal geen ervaring mee Clown

Clau: Mijn vriendje niet, ik Clown
Ik wil soms dingen die gewoon niet gaan/mogen Clown
Bijvoorbeeld na wat alcohol, als je dus geen pijn hebt Bloos

Hahahaa niet slim als je dingen wil die niet gaan/mogen Clown

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:42

Bron: www.urolog.nl (erg interessant en goed leesbaar)

Blaasontsteking. Een infectie van de blaas behoort tot de meest voorkomende infecties bij de mens. Bacteriën komen gemakkelijk via de plasbuis in de blaas, vooral bij de vrouw (die van nature een korte plasbuis heeft). Normaliter worden de bacteriën met de urine weer gemakkelijk uit de blaas gespoeld, maar in sommige gevallen (weinig drinken/plassen, veel bacteriën, agressieve bacteriën, verminderde weerstand tijdens griep) kan toch een infectie ontstaan. Het zijn meestal 'eigen' bacteriën (bijvoorbeeld uit het darmkanaal) maar er kunnen natuurlijk ook 'vreemde' bacteriën (geslachtsziekten) in het spel zijn. Bij de man komt een blaasontsteking minder vaak voor (want hij heeft een langere plasbuis en dus een wat minder 'bereikbare' blaas). Als een man een blaasontsteking krijgt, dan is er vaak meer aan de hand: (blaas-)stenen, prostaatvergroting, etc. Ook leidt een blaasontsteking bij de man vaak tot een prostaatontsteking of een bijbalontsteking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:43

Mjah, bij mij is het wel een iets ingewikkelder verhaal moet ik zeggen Clown

Ik moet er gewoon heel erg mee uitkijken.. Tis al een keertje bijna te laat geweest Nagelbijten / Gniffelen

Nee, vriendje loopt dan ook gewoon weg, en dan blijf ik frusti achter ROFL

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:44

Nog iets leuks..
Wist je dat je van bepaalde antibiotica tegen blaasontsteking een schimmelinfectie kan krijgen ? Clown

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:45

mieske schreef:
Nog iets leuks..
Wist je dat je van bepaalde antibiotica tegen blaasontsteking een schimmelinfectie kan krijgen ? Clown

Ja, dat heb ik leuk ondervonden tijdens de vakantie Clown

Belde de huisarts op en assistente zei 'Ja dat zat er wel aan te komen met al die antibiotica die je gehad hebt'.
Great..!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:45

Oh je had het al gemerkt op een minder prettige manier Nagelbijten / Gniffelen

Als je dat eenmaal hebt gehad, blijf je daar ook gevoeliger voor dan een vrouw die dat niet heeft gehad .. Clown
Laatst bijgewerkt door mieske op 30-09-08 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt