Hypermobiele bokkers?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: Hypermobiele bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 11:01

Ik ben ook lekker flexibel Vork Sta altijd overstrekt met m'n knieen en kan al m'n gewrichten net wat meer bewegen als iemand zonder hypermobiliteit. Ben wel blij dat het alleen maar hypermobiliteit is en geen hypermobiliteitssyndroom.

Heb ook al vaak meegemaakt dat m'n knie, schouder pols subluxeerd. Erg fijn gevoel *ahum*. Het voordeel wel weer is dat door die bewegelijkheid alles gelijk weer terug schiet en dat je er daarna weer alles mee kunt doen. Al pas ik daarna vaak wel op dat het niet gelijk weer gebeurt.

Verder loop ik weinig op hoge hakken om te voorkomen dat ik door m'n enkel ga. Ben laatst geopereerd aan m'n enkel omdat daar irritatie op was ontstaan omdat ik er zo vaak doorheen ben gegaan. Moet nu wel zeggen dat het hierdoor een stuk beter met me gaat. Sta veel stabieler en heb tot nu toe geen last meer gehad van subluxaties ondanks dat ik natuurlijk wel lekker overbewegelijk blijf in m'n gewrichten.

Paardrijden helpt mij trouwens wel erg goed. Het zorgt dat m'n spieren sterker worden en dat m'n balans beter wordt. Ik ben daardoor ook beter bewust geworden van mijn bewegingen. Hierdoor krijg heb ik zelf minder last gekregen, oftewel ik blijf lekker paardrijden Haha!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:10

Mij werd ook geadviseert gewoon te blijven rijden. Je rug en bekken horen gewoon in een rechte goede houding dan te staan en is alleen maar bevoordelijk, tenzij het je sowieso al pijn doet.
Een behandeling kan inderdaad erna pijn doen, omdat je eigenlijk je spieren en gewrichten in overmaat gebruikt. Ik heb veel oefeningen gekregen die erg helpen voor me rug, ook op zo'n skippybal en kan het zelfs in de auto doen, waar ik voor me werk heel wat uurtjes doorbreng. Aan me knie is helaas weinig te doen, behalve sporten met een brace.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:25

ik ben ook hypermobiel maar wel in een lichte vorm (gelukkig)
ik kan dan dus ook al mijn gewrichten overstrekken en veel dubbel klappen etc (hoofd plat op m'n schouder leggen enzo Haha! )
maar door je spieren goed sterk te maken is het bij mij allemala goed te doen.
een familie lid van mij heeft het wel heel zwaar (heeft er ook nog fibromyalgie bij)
maar die moet ook echt goed blijven sporten etc
heeft ook van die speciaal soort ringen zodat d'r vingers niet uit kom vliegen enzo.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 10:19

Ik heb weer wat nieuws Verward Als ik op de wc zit of op de bank etc, en ik sta op dan knakt er iets..
Ik weet niet of het me knie is of me heup maar het knakt altijd! (sinds deze week ineens)
Geen idee of het ermee te maken heeft maar het valt me wel op dat het er nu steeds is..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 10:21

Mijn knie knakt altijd bij traplopen/fietsen oid. Zolang het geen pijn doet is er niets aan de hand. Het geluid wat je hoord is namelijk het verplaatsen van lucht in je gewricht. Doet het wel pijn dan is het natuurlijk niet goed.