Steeds moe

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jurjen

Re: Steeds moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:36

Hmm balen. Ik weet hoe je je voelt.

Ik was ook altijd erg moe en zat ook te denken aan bloedarmoede. Na bloedprikken kwam er uit dat ik Pfeiffer, afwijkende schildklier waarde en hoogste categorie hooikoorts had, allemaal tegelijk. Dus de doktoren vonden 't niet echt raar dat ik zo moe was.

Maar 't mooie van Pfeiffer is dat het vanzelf weer over gaat. Het is even lastig om de periode door te komen, maar denk maar zo: Als je 't eenmaal hebt gehad, zul je er nooit weer last van hebben.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:21

Jurjen schreef:

Ik was ook altijd erg moe en zat ook te denken aan bloedarmoede. Na bloedprikken kwam er uit dat ik Pfeiffer, afwijkende schildklier waarde en hoogste categorie hooikoorts had, allemaal tegelijk. Dus de doktoren vonden 't niet echt raar dat ik zo moe was.

Maar 't mooie van Pfeiffer is dat het vanzelf weer over gaat. Het is even lastig om de periode door te komen, maar denk maar zo: Als je 't eenmaal hebt gehad, zul je er nooit weer last van hebben.

Tsja als het over gaat.. tis wel erg mooi gezegd maar ik loop er al ruim anderhalf jaar mee en waarschijnlijk gaat het niet over omdat het chronische vermoeidheid kan veroorzaken als je lichaam er niet bovenop komt

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 07:59

Echt joh? dat is wel heel erg vervelend dan!

Maar is er echt helemaal niks geen medicijn ofzo voor?
Gewoon rusten en gezond eten?

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:05

Ik word er altijd een beetje kriegel van als ik lees hoe huisartsen hier mee omgaan. Kijk het nog maar een tijdje aan, we zullen over een week of 2 wel bloed gaan prikken.
Echt mega irritant. Zouden ze dan niet begrijpen dat het wachten alleen al, en de zorgen die je er over maakt dat die al veel energie kosten. Stress is volgens mij ook een goede veroorzaker van vermoeidheid.
Momenteel ben ik ook erg vermoeid, maar ik weet waar het van komt. Ik heb Kinkhoest gehad en niet goed uitgeziekt. Ik heb een flinke slechte weerstand daardoor gekregen. Die probeer ik nu weer op te bouwen maar dat kost wel veel tijd.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:33

Christel3 schreef:
Echt joh? dat is wel heel erg vervelend dan!

Maar is er echt helemaal niks geen medicijn ofzo voor?
Gewoon rusten en gezond eten?

Nee voor pfeiffer is geen medicijn.. Ik dacht dat het allemaal wel meeviel en deed altijd alles, of in ieder geval zo veel mogelijk, want tsja ik moest toch mijn examen halen en tsja paardlief kan ook niet stil staan zo lang. Het heeft mij kapot gemaakt en ik heb er nu superveel spijt van. Wat zou er gebeurd zijn als...
Dus alsjeblieft neem 1,5 maand volledig rust maar dna ook écht rust, grote kans dat je er vanaf bent. Mijn lichaam heeft te lang moeten vechten en dat heeft zoveel gekost dat het niet overwonnen is en ik altijd moe zal blijven met een beetje pech. Ik meot nog wel onderzoeken ondergaan maar eigenlijk is het al voorzichtig gezegd..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:37

MissPromiss schreef:
Jurjen schreef:

Tsja als het over gaat.. tis wel erg mooi gezegd maar ik loop er al ruim anderhalf jaar mee en waarschijnlijk gaat het niet over omdat het chronische vermoeidheid kan veroorzaken als je lichaam er niet bovenop komt

ik wou net zeggen!

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 11:25

Zo heel erg vervelend joh! Dat je nu weer allemaal testen heb enzo, en dat het al bijna zeker is dat je een vermoeidheids ziekte heb!

Ik ga zeker uitkijken dan. Ik heb ook vanochtend de HA gebeld, alleen was hij er niet. Ik moet morgen tussen 1 en half 2 terug bellen. Dan schrijft hij een brief, voor het ziekenhuis en kan ik gelijk gaan prikken! Met een beetje geluk weet ik het dan volgende week. De doktersassistente zei ongeveer 3 dagen voor ik de uitslag weet. Is dat dan 3 werkdagen of gewoon met het weekend erbij?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:43

Jurjen schreef:

Sinds ik pfeiffer heb gehad, ben ik elk jaar de hele winter dood en doodmoe, ziek zwak en misselijk, en compleet kapot. Als je eenmaal pfeiffer hebt gehad, kom je er echt niet zo makkelijk vanaf hoor Knipoog Ik heb het er nu al 2 jaar last van. Het blijft altijd een beetje in je lichaam zitten.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:09

Christel3 schreef:
Zo heel erg vervelend joh! Dat je nu weer allemaal testen heb enzo, en dat het al bijna zeker is dat je een vermoeidheids ziekte heb!

Ik ga zeker uitkijken dan. Ik heb ook vanochtend de HA gebeld, alleen was hij er niet. Ik moet morgen tussen 1 en half 2 terug bellen. Dan schrijft hij een brief, voor het ziekenhuis en kan ik gelijk gaan prikken! Met een beetje geluk weet ik het dan volgende week. De doktersassistente zei ongeveer 3 dagen voor ik de uitslag weet. Is dat dan 3 werkdagen of gewoon met het weekend erbij?

3 werkdagen maar dat is behoorlijk snel want pfeiffertests duren meestal wat langer Lachen

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:27

verootjoo schreef:
Jurjen schreef:

Sinds ik pfeiffer heb gehad, ben ik elk jaar de hele winter dood en doodmoe, ziek zwak en misselijk, en compleet kapot. Als je eenmaal pfeiffer hebt gehad, kom je er echt niet zo makkelijk vanaf hoor Knipoog Ik heb het er nu al 2 jaar last van. Het blijft altijd een beetje in je lichaam zitten.

Het kan anders ook heel snel gaan. Ik was met 2 weken héél véél rust over het zwaarste punt heen (was precies met Kerst Hamer ). heb daarna wel nog rustig aan gedaan met werken, ben in januari eerst met halve dagen begonnen en eind februari werkte ik weer volledig.

M'n vriend heeft lang geleden al Pfeiffer gehad en ook hij was er snel vanaf. Is echter wel het feit dat de mensen die het kort hebben vaak niet bij de HA komen omdat ze denken dat het een gewoon griepje is. Het is dus minder bekend dat het ook snel kan gaan.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:36

Tuurlijk het kán wel snel gaan en bij de meeste mensen duurt het ongeveer 1,5 maand/2 maanden! Maar je moet het niet onderschatten, dat probeerde ik te zeggen Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:07

Cathelijne schreef:
verootjoo schreef:

Het kan anders ook heel snel gaan. Ik was met 2 weken héél véél rust over het zwaarste punt heen (was precies met Kerst Hamer ). heb daarna wel nog rustig aan gedaan met werken, ben in januari eerst met halve dagen begonnen en eind februari werkte ik weer volledig.

M'n vriend heeft lang geleden al Pfeiffer gehad en ook hij was er snel vanaf. Is echter wel het feit dat de mensen die het kort hebben vaak niet bij de HA komen omdat ze denken dat het een gewoon griepje is. Het is dus minder bekend dat het ook snel kan gaan.

Misschien zijn er dan ook wel verschillende versies, zoals jij het beschrijft herken ik het bij mij helemaal niet. Ik ben 3 maanden compleet van de wereld geweest, alleen maar geslapen en niks meegemaakt van mijn leven, was zelf té moe om bv tv te kijken of een krant te lezen. Toen ik weer enigszins wakker werd, ben ik langzaam weer wat gaan doen wat ik kon. Het leek net alsof ik 3 maanden weg was geweest uit NL, zoveel was er veranderd voor mijn gevoel. Ik kon toen ook nog niet zoveel; soms mijn eigen eten maken, en zelf de TV zappen, dat was toen al heel wat. Als ik gedouched had ging ik weer een paar uur slapen. Voor ik uberhaupt weer aan school kon denken was ik toch alweer 5 maanden verder. Toen kon ik weer 1 les in de week naar school en 3 dagen slapen. Langzaam en beetje bij beetje is het weer iets beter gegaan. Maar ik heb me nooit meer zo gevoeld als voorheen Scheve mond

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 11:19

Nou ik heb eindelijk de uitslag van het bloedonderzoek. En er is niks aan de hand zeggen ze. Alles was goed!

jammer alleen dat ik me zo niet voel zeg.

Ik kijk het nog maar een par weken aan, rustig aan doen enzo. Maar leuk is het niet. Ik ben allang blij dat ik geen pfeiffer heb, maar nu weet ik alsnog niks.

Wie heeft dit ook gehad?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:40

Ik ben overal geweest ook bij een internist,ik geef het maar op das het beste.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:45

Christel3 schreef:
Nou ik heb eindelijk de uitslag van het bloedonderzoek. En er is niks aan de hand zeggen ze. Alles was goed!

jammer alleen dat ik me zo niet voel zeg.

Ik kijk het nog maar een par weken aan, rustig aan doen enzo. Maar leuk is het niet. Ik ben allang blij dat ik geen pfeiffer heb, maar nu weet ik alsnog niks.

Wie heeft dit ook gehad?

Ik, maar niet gehad, zit er middenin. Begon bij een huisartsbezoek met compleet bloedonderzoek; bloed was goed maar had een ruis bij m'n hart, hoge bloeddruk en hoge pols. Dus door naar de kinderarts die mij dan door kon sturen naar de kinder-cardioloog. Kinderarts was het met HA eens, dus naar de kinder-cardioloog. Die was heel tevreden, en doordat ik stopte met m'n astma medicatie verdween ook de hoge pols en bloeddruk volgens m'n kinderarts. Nog een paar keer bloed geprikt, kwam niets uit en ik hoefde niet meer terug te komen.

Voel mij nog steeds hartstikke moe, slap, trillerig, duizelig etc, dus hup maar weer naar (een andere inmiddels) huisarts. Die begreep heel goed waarom ik terug kwam en wil mij doorsturen naar de reumatoloog. Dus daar kan ik waarschijnlijk binnenkort heen. Ze denken nu aan een spierziekte/fibriomyalgie of CVS...

Ik zou als ik jou was gewoon weer terug naar de HA stappen, hoelang heb je nu al klachten? En hoe oud ben je?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:24

Ik heb pas van iemand gehoord over MORA-therapie. Dat schijnt heel goed te werken bij vermoeidheidsklachten. Hoor er al van meerdere mensen over. Ik ga binnenkort bellen voor een afspraak. Kan het altijd proberen, baat het niet dan schaadt het niet Knipoog
Ik denk ik meld het even in dit topic Lachen

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 13:34

Ik zit Er nu ongeveer 4 maanden mee. Toen had ik al een verminderde weerstand enzo. Vaak misselijk, geen zin hebben in dingen, en een slap gevoel. Maar sinds anderhalve maand is het pas dat ik constant moe ben. Ik ben over 1 maand 18!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:39

cvs heb ik altijd moe en je voelt je altijd grieperig

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:58

Het zou ook met een fase van je leven te maken kunnen hebben. Veranderingen in je hormonen en dergelijken. Ook omdat je net aan school bent begonnen..
Of psychisch; depressiviteit bijvoorbeeld..

verootjoo schreef:
Ik heb pas van iemand gehoord over MORA-therapie. Dat schijnt heel goed te werken bij vermoeidheidsklachten. Hoor er al van meerdere mensen over. Ik ga binnenkort bellen voor een afspraak. Kan het altijd proberen, baat het niet dan schaadt het niet Knipoog
Ik denk ik meld het even in dit topic Lachen

Dat is met trillingen toch?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:01

ja, dat is bioresonantie therapie ofzo... en ook met energiebanen, en meridianen geloof ik. Ben benieuwd, hoor er zoveel mensen over hier in de buurt, die allemaal zo positief zijn Tong uitsteken

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:21

Acupunctuur zou ook helpen, maar bij mij helaas niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:31

ow ok... dat is het geloof ik niet. Weet het ook niet precies Tong uitsteken Maar het is iig het proberen waard. Zie het niet zitten om de rest van mn leven zo gigantisch moe te zijn elke dag Nagelbijten / Gniffelen Tis momenteel elke dag weer een uitdaging om uberhaupt de dag door te komen Scheve mond

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:35

Soort van elektrische accupunctuur geloof ik..

Loop jij nog bij een dokter verootjoo?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 07:40

Ik ga niet meer naar de huisarts ik wordt er niks wijzer van.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:22

Ik mag kiezen waar ik heen wil. Reumatoloog of algemeen internist. Wat is wijsheid? Ik heb echt geen flauw idee wat ik moet kiezen..