Help ik wil krullen.. MAAR!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sassieja

Re: Help ik wil krullen.. MAAR!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:49

Ik heb het ook laten doen, was echt wel heel erg leuk, maar heb er een maand of 2 plezier van gehad, en het moest nog een keer overgedaan worden.

Ik zou je haar gewoon uit laten dunnen en in leuke lagen laten knippen, is ook heel leuk!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:57

Ik heb ook heel dik haar en had heel lang haar.
Het is ooit eens gepermanent (dubbele wikkels, dus in twee lagen). Was leuk voor die tijd maar zou het nu nooit meer doen. Op dit moment is het korter en red ik het met met een carmenset en veel lak/mouse. Een ondersteunende permanent zou dan nog een oplosssing kunnen zijn.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 17:22

Waarom zou je het nu nooit meer doen 'Jury'? Lachen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 17:32

Als je met lang en zwaar haar direct grove rollers gebruikt bij permanent hou je dus juist niets over
Wil je een mooie grove krul zal je kleine rollers moeten nemen, de eerste dag heb je wat kleine krullen maar dat zakt snel genoeg uit naar een grove krul. Zeker als je langer plezier wilt hebben van je krullen zal je met kleine rollers de krullen moeten laten zetten

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 19:14

Oh men, dat wist ik helemaal niet Meggiemeg..

Ik wil juist grove/grote krullen, dus ALS ik het doe moet ik dus met kleinere beginnen. Hmhm, ff onthouden! Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:25

ik had eindelijk weer lang haar, ik heb van mezelf krullen maar had 3 jaar kort haar gehad dus deed een permanent als zetje, ik heb loodzwaar ontzettend giga dik haar, en nu zit ik weer met kort haar... zegt genoeg denk ik Haha! één grote ramp.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:36

ik ben zelf kapster en garandeer (net zoals jou vriendin) dan dus ook niks
wil je dat je permanent langer houd moet je inderdaad voor kleinere rollers gaan maar dan loop je dus zeker de eerste 3 weken met hele kleine krulletjes die op den duur wel wat uitzakken maar dan heb je ook alweer uitgroei
wil je meteen een grove krul kun je met papillotten werken of hele grove permanent wikkels en dan blijft t ongeveer 1,5 maand tot 3 maanden zitten (sommige hebben er langer plezier van maar dat is bij iedereen anders).

ik zou zeggen als je krullen wil schaf een goede carmenset aan of draai af en toe wat papillotten in voor het slapen gaan en dan heb je mooie krullen voor een dag en kun je nog eens variëren.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:38

_PassoaJus schreef:
absque_dubio schreef:
Die krullers blijven anders wel een stuk beter zitten dan een krultang. Knipoog

En geloof mij, niet alle kappers geven je garantie op je permanent. Als zei het afraden, en je wilt het toch laten zetten, dan is dat voor eigen risico.
Wat je zou kunnen doen, is je haar een stuk korter laten knippen, meer en kortere laagjes, uitdunnen, en de kleinste keuze van rolletjes voor het permanenten (je hebt verschillende maten, dan moet je de kleinste doen).

Ik wil geen kleine krulletjes, dan begin ik denk ik op een schaap te lijken. Huilen van het lachen Vork

Pfft, ik wil het zo graag. Moet nog maar eens héél goed gaan nadenken. Scheve mond

Zoals net al werd gezegd. De eerste dagen lijk je op een schaap, maar daarna zakt het uit. Ja
Als ik jou was zou ik naar een kapper gaan, en vragen wat hun advies is. Ze nemen dan ook één haartje, en kijken welke vorm die heeft. Bij 'plat' haar blijft het niet zitten. Bij 'ovaal' haar wel. En bij 'rond' haar ook. Maar daarvoor moet je naar de kapper om dat te laten opmeten. Heeft niks te maken met of je stijl haar hebt of niet, want een vriendin van mij had stijl haar, maar haar haar was wel 'ovaal' dus kon er permanent in.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 18:09

Ik zal eens gaan informeren. Lijkt me wel zo verstandig! Haha!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:15

Bij mij raadde de kapster het ook sterk af. Lang dik zwaar haar.
Het zou kunnen maar dan moest het uitgedund en in lagen, en dat is natuurlijk niet zo maar weer bijgegroeid....

Ik heb op m'n trouwdag krullen van de carmenset gehad en zelfs die hielden het echt geen dag vol. Amper halve dag.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:31

Ik heb vol dik haar tot op mijn BH rand en heb er ook permanent in zitten sinds vorige week.Het heeft bovenop heel goed gepakt en onderaan bij mijn nek niet zo goed.

Ik heb mijn haar in laagjes dus onderop is het langer dus wat uitgezakt.

Ik hoop dat het bij je lukt!succes

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 18:34

Heb je een foto 'Kana'? Lachen

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:39

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:50

Hey!
IK had je vraag gisteren al zien staan, en vermits ik een kappersopleiding doe heb ik het deze ochtend op school even gevraagt. Lachen
M'n lerares is zelf al 23jaar kapster, dus ze kent er wel wat van. Lachen Eerst en vooral je haar laten uitdunnen. En ja dan houd je nog genoeg haar over! Huilen van het lachen Ik heb ook erg dik haar, en ik laat m'n haar elke maand uitdunnen, en ik heb nog steeds veel haar. Lachen Eventueel in een paar laagjes laten knippen, maar dat is moeilijker omdat je met uitdunnen eigenlijk altijd de haren op verschillende plaatsen knipt. Lachen Zie je overigens niet hard, maar valt in laagjes wel iets meer op. Bij jou zou een permanent waarschijnlijk ook worden gezet met papilloten, en dat kan verschillende resultaten geven. Bij mij gaf het een heel speels effect, maar bij een vriendin een heel chiq effect. Net hoe je haar valt natuurlijk. Knipoog
Hoop dat je het snapt, en anders mag je altijd een Pb sturen. Lachen

Groetjes Xx

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:56

Mijn haar pakt ook geen permanent (en ik heb niet veel en dun haar). Ik heb bandhaar, dat betekend dat je haar niet rond is van de binnenkant maar zeg maar plat (correct me if I'm wrong)
Wat ik vaak doe is dit:
1. Goed wassen, ik gebruik zelf 2 keer shampoo, de tweede keer schuimt het beter en heb ik het gevoel dat het schoner is. (Geen crèmespoeling gebruiken)
2. het haar handdoekdroog maken
3. Schuim erin (ik gebruik zelf Nivea Hair Care Diamond gloss)
4. Papilotten of schuimroller erin (soms slaap ik met carmenset, maar dat is hard, wie mooi wil zijn moet nachtrust missen Clown)
5. Slapen
6. Wakker worden en eruit halen.
7. Als het nog nat is, goed laten drogen.
8. Met je vingers de krullen een beetje los maken, geen borstel gebruiken, een hele grove kam kun je ook gebruiken

Het slapen met die dingen is even wennen, maar alles went en dat dus ook Tong uitsteken
Ik doe er meestal een petje op.
Bij mij blijft het de eerst dag mooi, en als ik mazzel heb dan heb ik de volgende dag ook nog een mooie bos grote krullen, en dan douche ik weer, en kies ik voor een paar dagen steil, of toch nog krullen.
Vaak wordt er aan me gevraagd of ik nou krullen heb of steil omdat ik het zovaak afwissel hihi.

Foto:
Afbeelding
Misschien niet een superduidelijke foto wat krullen betreft, maar heb geeft een indicatie Lachen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:57

Jana_en_Ik schreef:
Ik weet alleen dat mij kapper het ook altijd heeft afgeraden... Ik heb ook erg dik en zwaar haar met daarbij ook nog eens een slag in mijn haar van mezelf. Een permanent zou volgens hem dan ook niet mooi komen uit te zien, maar meer als een mislukte poedel met veel kroes. Ik kon beter voor een keer zelf flink aant stylen gaan voor wat meer krul. Dikke kans dus dat je je wens voor permanent zult moeten laten varen...

Als ik dat eerder had geweten dat ik het dus NOOIT gedaan. Helaas pakte het bij mij iets te goed, het heeft verdikkeme een half jaar gezeten. Ik heb ook dik haar met een beetje slag en alles zakt uit bij mij, behalve dit. Mijn kapster vond het heel erg leuk staan, maar ik had mn twijfels. Ik stapte voor de deur uit mn auto, mn moeder zag me en ik zal haar reactie maar niet herhalen, maar ik kon wel door de grond zakken.

heb er ook nog een foto van, op mn werkid. Als aandenken voor mezelf dat ik dit never meer zal doen Koe

Edit foto ingevoegd.

Zo kijk ik normaal gesproken niet, maar ik wilde liever niet op de foto

http://i94.photobucket.com/albums/l99/Norvid/IMG.jpg
Laatst bijgewerkt door Onali op 25-09-08 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:04

Ik had ook een behoorlijke bos haar, dat is flink uitgedund en er is permanent met een hele grove roller ingezet. Ik heb als ik niets doe heel iets een slag, en als ik even op de kop hang met een diffuser er in een hele mooie sterke slag. Bij mij zit het steeds minstens een half jaar goed Ja

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:15

ik heb ook dik zwaar haar, en idd een jongew kapster rade mij dit af het zou nooit pakken volgens haar...
toen ben ik naar een andere kapster gegaan (zat al 30 jaar in het vaak) en die heeft mn haar wel gepermanend (of hoe je het ook schrijft Haha! )

en het heeft dik een jaar gezeten... ja je krijgt wel uitgroei maar bij mij leek het door de uitgroei net alsof de krullen van mezelf waren...

Afbeelding

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:26

Sexy_back; ziet er leuk uit bij jou.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:50

ja ondertussen ben ik alweer een tijd krul loos... en dus mn eigen steile haar weer terug...