veel en rare dromen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: veel en rare dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:16

ik heb het de laatste weken ook weer echt heel extreem.
alle nachten droom ik apart en als ik wakker word weet ik alles nog.
bij mij komt het vanwege toch wel erg veel drukte de laatste tijd.

zaken waar je verder op moet letten;
slaap je niet te warm of te koud?
dat kan extra dromen ook opwekken namelijk,zorg ook voor voldoende frisse lucht op je slaapkamer en dat het voldoende donker is.

verder heeft je hoofkussen heel veel invloed.
zorg dat je een goed kussen hebt wat goed ondersteund, als je op je rug ligt en je hoofd ligt niet goed dan kan dat extra dromen opwekken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:20

ik heb het nu, ik ga van baan veranderen, dus ik droom daar veel over en ik droom ook steeds over mijn collega's Boos!

en soms werkt het nog door overdag ook nog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:23

komt inderdaad zo af en toe even "terugwaaien"
is ook wel logisch he je bent met nieuwe dingen dan druk bezig en in je slaap gaat dat nog even door...
zodra er dan weer wat meer rust in je leven komt slaap je ook veel beter.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:34

Klopt helemaal.

Even een andere vraag over dromen:
Ik heb een tijdje terug vaak gedroomd dat mijn tanden spontaan steeds verder afbraken. Ik heb wel eens gehoord dat zulke dromen speciale betekenissen hebben, al weet ik zelf niet zo goed wat ik er van moet vinden.

(Moet er wel bij zeggen dat mijn leven momenteel wel een beetje op z'n kop staat en ik niet zo goed weet hoe sommige dingen in de toekomst verder zullen gaan / moeten. Misschien heeft het te maken met die onzekerheid?)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:41

Het is belangrijk te weten wat je droom betekend zodat je daar mee aan de slag kan gaan.Als iemand een droom wil neerzetten pluis ik hem graag uit.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:45

nektosha schreef:
Zijn jullie er soms 's ochtends ook nog even door 'van slag' ?
Dat het nog lang blijft hangen?

Dat hangt er voornamelijk vanaf wat ik droom. Soms droom ik dat mijn moeder overleden is, dan word ik echt in tranen wakker en ben ik de hele dag van slag en verdrietig. Andere dromen doen me dan weer helemaal niks.

marleen_usar schreef:
Het is belangrijk te weten wat je droom betekend zodat je daar mee aan de slag kan gaan.Als iemand een droom wil neerzetten pluis ik hem graag uit.

Wil je hem hier of via PB? Clown
Ik hou me namelijk graag aanbevolen, heb alleen zo snel geen droom bij de hand. Maar ik zal ze vanacht weer eens opschrijven zodra ik wakker word.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:48

Mag hier of per pb,je moeder die dood is dan ben jij zelf in die droom,er is iets wat is dood gebloeid is zeg maar.Het is belangrijk om te kijken hoe jou moeder dat zou oplossen?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:52

en als je droomt dat je vriend vreemdgaat met je eigen zus? terwijl jij in hetzelfde huis gewoon beneden tv zit te kijken?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:11

marleen_usar schreef:
Mag hier of per pb,je moeder die dood is dan ben jij zelf in die droom,er is iets wat is dood gebloeid is zeg maar.Het is belangrijk om te kijken hoe jou moeder dat zou oplossen?

Dan ga ik je een pb sturen...

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:12

Ik droom altijd heel veel, ofja, ik kan ze me altijd heel goed herinneren. Maar dromen betekenen niks, ze worden gemaakt door je hersenen en die zitten nou eenmaal niet altijd even logisch in elkaar. Er vuren willekeurige neuronen tijdens je slaap, en daarom heb je ook vaak van die rare sprongen in je dromen. Je KUNT daarom dromen over dingen die je bezig houden, maar ook over dingen die al tijden terug gebeurt zijn of dingen die zomaar 'opkomen'. Dat is het enige wat je kunt zeggen over droomverklaring; het is altijd iets wat je wel ergens in gedachten hebt, en in die zin is het misschien zinnig om erover na te denken, omdat het je wat meer inzicht in jezelf kan bezorgen. Maar verder

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:22

Zwerte die zus dat ben jij zelf dus er is een situatie waarin jij vreemd gaat of vreemde dingen doet.Of je bent verbaasd over jezelf omdat je soms anders reageerd als dat je zelfs gedacht zou hebben.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:08

k vind het mooi gevonden marleen_usar! Kan dr alleen weinig mee vrees ik... alhoewel vreemde dingen doen ben ik goed in hihihi Tnx voor je antwoord, ik ga dr over nadenken!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:13

Ik heb vannacht gedroomd dat ik met mijn vriend in een huis woonden (nu appartement) echt een mooi huis, wit geverfd, mooie strakke meubels, schatje van een dochtertje rondlopen! (nu nog geen kindjes)

En mijn vriend staat zich te scheren in de badkamer en ik kijk naar zijn spiegelbeeld en zijn ogen draaien volledig naar boven en worden zwart. Ik roep de ziel uit mijn lijf en zie dat ik het ook heb.

Ik ren naar de woonkamer en zie bij mijn dochter net hetzelfde, alleen valt bij haar een stuk van haar gezicht Verward

Dan komt mijn vriend, die zakt ineen en blijft voor dood liggen.

Nu, heb al veel enge dromen gehad, maar deze was zo echt dat ik begon te huilen als een zot vanochtend!

Ik kan mijn dromen trouwens 95% herinneren. Meeste dromen maken wel een punt, kan wel achterhalen waar ze over gaan, maar die van vannacht... Ieuw!