Esme_: voor een soatest hoef je niet te betalen, dat wordt verzekerd.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Heb je er speciale redenen voor of gewoon een keer omdat het toch wel belangrijk is om te weten? Redrumfox schreef:Ik ga toevallig morgen voor een test.

Hoe doe je dat dan als je niet wilt dat je ouders het te weten komen? Als je nog minderjarig bent?
Slimme keuze.

(kan er nu wel om lachen haha, toen niet!). Een paar jaar later nog eens laten testen voor de zekerheid, gelukkig ook niks aan het handje. Maar niets geks aan toch, en ik ken ook mensen die er één hebben gehad en als je dat weet kun je er tenminste wat aan doen! 
Citaat:Ik heb nog nooit een SOA gehad en me eigenlijk ook nooit laten testen.

) zijn.
Le_onie schreef:Tot nu toe nog niks
maar ik zit er nu echt over te denken om me te laten testen, ik vertrouw het niet helemaal daaronder
Redrumfox schreef:Ik ga toevallig morgen voor een test.
suuzepuus schreef:Le_onie schreef:Tot nu toe nog niks
maar ik zit er nu echt over te denken om me te laten testen, ik vertrouw het niet helemaal daaronder
even langs de ggd dus, kan je een hoop leed en stress besparen!!
ik heb me laten testen, stelde weinig voor en had gelukkg niets. was bij de ggd en heb niks hoeven betalen.
)
)
Kiara schreef:Citaat:Ik heb nog nooit een SOA gehad en me eigenlijk ook nooit laten testen.
Bij deze opmerking moest ik even tweemaal lezen
Wanneer je je nooit hebt laten testen wéét je dus niet of je een SOA hebt, deze kunnen nl ook vrijwel ongemerkt sluimeren en zelfs zorgen voor onvruchtbaarheid.
Een SOA gaat niet altijd gepaard met symptomen die direct merkbaar (of zichtbaar) zijn.
. Kanelly schreef:Nou laat ik dan de eerste zijn die wel wat had
( en misschien het taboe weer eens doorbreken, want tja, oliebol happens, kan iedereen overkomen. )
Dit voorjaar ook maar eens laten testen en ja, chlamydia.
Zo verholpen hoor, 2 pillen slikken en je bent eraf....
En voor de naïvelingetjes 'ik heb geen reden om me te laten testen' ja dat dacht ik ook
Maar het pakte toch iets anders uit...
Dus laat je altijd testen voor je iets onveilig gaat doen, bij elke nieuwe relatie.
60.000 mensen per jaar worden besmet en 2% van de jongeren tot 25 jaar heeft het... Jolly hè.
Heb ook een keer een soa gehad.. Hoe dat komt? Tja, sh*t happens idd.. Een condoom alleen is gewoon niet 100% garantie dat je geen soa krijgt, helaas.. Gelukkig was het na een korte behandeling weer over.
Stelde trouwens ook niet zoveel voor, had de ergste horrorverhalen gehoord, maar valt best mee..