slapen met tampon?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: slapen met tampon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 22:45

overdags gebruik ik ook allebei.
's nachts slaap ik altijd met maandverband dus.
denk dat het dat dus ook gewoon word ook al is vriend er.
zo vies vind ik het eigenlijk niet....
ik heb vanaf mijn 12e tot mijn 16e of 17e met maandverband rondgelopen iedere maand.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:46

Ik slaap ook gewoon met een tampon in
Afhankelijk van hoe zwaar ik ongesteld ben kies ik de grootte van mijn tampon en ik houd m gewoon de hele nacht in
Of ik nu 4-8 of 10 uur slaap, als ik wakker ben moet ik toch meteen plassen en dan haal ik hem er meteen uit.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:47

mijn vriend vind t doodnormaal dat ik maandverband gebruikt, kijkt ie echt niet naar om.. zou die eens moeten doen! tis al vervelend genoeg!

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:47

pinuts schreef:
vind altijd op bokt dat er overdreven gereageerd word op maandverband, zo vies! zo walgelijk! Pff.. als je op tijd omwisseld, je elke dag wast.. en die paar daagjes.. ach:)

wat heeft dat nou met bokt te maken? Ik vind het echt vies maandverband omdat ik het niet lekker vind zitten ( het plakt ) en ik voel dat je leegloopt ( vreselijk en smerig gevoel ) en ik vind een tampon op de een of andere manier hygiëner.. Maar dat zijn toch gewoon meningen? Clown Jij vind het niet vies.. is toch ook goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:48

Slapen met tampon is mij afgeraden door mijn HA, TSS is namelijk in elk geval dodelijk, hoe snel je er ook bij bent.

Ik gebruik ook alleen een tampon op mn zwaarste dag, verder altijd maandverband. Dat je het ziet zitten of dat het al snel niet goed zit is een gevoel wat je zelf hebt. Maar verschuiven doet het echt niet zomaar, je plakt het toch vast in je ondergoed? Clown

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:49

mis ik iets, ziekte? welke ziekte?

Ik gebruik ook al zo'n 8 jaar lang tampons, ben wel begonnen met maandverband maar dt irriteerde alleen maar en ging zweten, zat neit lekker, lekte altidj door, enz. Dus toen ben ik snel over gegaan op tampons, en 's nachts bloed ik inderdaad ook veel minder, dus houdt ie het makkelijk, en sinds ik tampons gebruik ben ik nog nooit, nog niet 1 keertje doorgelekt.... Ik vind het heerlijk, en voel me dan een stuk fijner en zit lekkerder in mijn vel, soms is het zo erg dat ik gewoon vrgete dat ik ongesteld ben!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:50

nimroy: valt me gewoon op:) das alles

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:55

maar als je slaapt met tampon, hoelang kan je um dan inhouden?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 23:02

overigens lees ik overal ( ook in gebruiksaanwijzingen ) dat het wel gewoon kan, en dat je die tamponziekte ook kan krijgen zonder tampons te gebruiken.. Toch vind ik het persoonlijk geen fijn gevoel:) Maar het moet dus wel gewoon kunnen, maar of je je er prettiger bij voelt.. hangt per persoon af

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 23:13

Ik gebruik altijd tampon.
Vind maandverband voor mezelf niet zo fris, omdat ik voel dat ik lek. Tampon kan ik zelfs zo vergeten en dan shiiiiit moet nog wisselen.

Slapen met tampon kan ook gewoon hoor. staat ook in dat OB krantje la ma zeggen die je er bij krijgt.
Tante van mij heeft TSS gehad, maar dat pas na 3dagen vergeten te zijn. Dus echt niet van 1 nachtje slapen!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 23:17

geen probleem hoor, ik slaap al 15 jaar met tampon en wil niet anders. dietss is echt onzin hoor, bij twijfel bele je huisarts toch gewoon! (enne ja ik vind maandverband ook echt vies...)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 23:21

Zoals bovengenoemd, kan prima hoor! Haha! Doe ik ook altijd Ja

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 23:23

Unwritten schreef:
Maar verschuiven doet het echt niet zomaar, je plakt het toch vast in je ondergoed? Clown

Dat had je moeten zeggen tegen mijn maandverband. Al zette ik het vast met nietjes, bouwkit en secondelijm, dan nog kon ik 't achter mijn oren gaan terugvinden (en je wilt al helemaal niet weten hoe dat 's ochtends eruit zag Nors opkijken ). Ik geloof dat maandverband nogal fobisch reageert op mijn onderkant. Verschillende soorten en maten, zelfs met verschillende soorten ondergoed geprobeert en allemaal probeerden ze te ontsnappen.
Tampons voor mij dus, en ik slaap al zo'n jaar of 20 met een tampon 's nachts en leef nog steeds. Knipoog
Maar het is gewoon maar net waar je je lekker bij voelt, voor de een is dat maandverband, voor de ander tampons...

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 23:24

Ik slaap ook altijd met tampon. Maar wat ik wel doe is op de helft van de nacht m'n wekker zetten en dan even snel mijn tampon verwisselen. Dit omdat ik bang ben dat ik zo'n ziekte krijg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 23:25

Pluizebolpum schreef:
Unwritten schreef:
Maar verschuiven doet het echt niet zomaar, je plakt het toch vast in je ondergoed? Clown

Dat had je moeten zeggen tegen mijn maandverband. Al zette ik het vast met nietjes, bouwkit en secondelijm, dan nog kon ik 't achter mijn oren gaan terugvinden (en je wilt al helemaal niet weten hoe dat 's ochtends eruit zag Nors opkijken ). Ik geloof dat maandverband nogal fobisch reageert op mijn onderkant. Verschillende soorten en maten, zelfs met verschillende soorten ondergoed geprobeert en allemaal probeerden ze te ontsnappen.
Tampons voor mij dus, en ik slaap al zo'n jaar of 20 met een tampon 's nachts en leef nog steeds. Knipoog
Maar het is gewoon maar net waar je je lekker bij voelt, voor de een is dat maandverband, voor de ander tampons...

Hmm.. das niet zo heel lekker Nagelbijten / Gniffelen
Ik gebruik zelf snachts altijd maandverband, er komt snachts toch niks uit Clown

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 09:23

haha de meningen en ervaringen lopen dus sterk uiteen...
de meeste slapen gewoon met..
aan de ene kant wil ik het ook wel, maar ben bang voor die ziekte.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 09:36

Ik slaap ook altijd met een tampon, doe ik al een jaar of 6, anders
doe ik simpelweg geen oog dicht Toxic Shock Syndrome waar jullie het
over hebben is een zeer zeldzame ziekte en de meeste mensen die dit
door een tampon kregen hadden hem ook echt extreem lang (enkele dagen!) laten zitten.
Tja, dat is natuurlijk niet verstandig... Een nacht kan echt geen kwaad, bovendien is
TSS prima te behandelen als je op tijd handeld en bij twijfel naar de HA gaat Lachen

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 09:39

Ik slaap ook altijd met een tampon. Heb wel eens maandverband geprobeerd, maar omdat ik heel onrustig slaap bleef dat niet goed zitten en lekte ik altijd door. Ik vind maandverband toch al niet fijn, dus ben ik overgegaan naar tampons.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:20

mensen, wat een ophef over die tss... ik had er nog nooit van gehoord(en ik studeer verpleegkunde, kun je nagaan) EN heb dus maar even gegoogled.

Daar was dus inderdaad te vinden dat het een extreem zeldzame ziekte is, die zelfs mannen en kinderen kunnen krijgen, en bij vrouwen SOMS samenloopt met de menstruatie, maar dan vaak nderdaad ook nog eens bij mensen die neit eens tampons gebruiken. Daarnaast is het goed te genezen, en als je eht enemaal hebt gehad krijg je het nooit weer, net zoals de waterpokken. oftewel de kans dat je die ziekte krijgt is wat? o,ooooooooooooooo1%?

edit: ik blijf dus lekker bij mijn tampon, en heb ze snachts maximaal 8 uur in, en overdag vaak maar 2/3 uur.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 11:25

overdags heb ik ze max. 6 uur in.... ok het komt wel eens voor dat het langer is.
maar niet vaak.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:07

Vroeger sliep ik ook altijd met maandverband, maar ik weet niet wat ik in mijn slaap doe, maar iedere ochtend weer zat het bloed aan mijn voeten. Nors opkijken
Daarom ben ik op tampons ovegegaan, het gebeurt wel eens in het weekeind dat ik door de wekker heen slaap en dat ding er dus langer dan 8 uur inzit en ik leef nog steeds....

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:37

Bellatrix schreef:
Oh, neehoor, ik helemaal niet...vind maandverband zo smerig.
Ik gebruik altijd tampons...

Nou ik ook.
Wie dat uitgevonden heeft...vieze gevallen.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:50

Ik gebruik ook altijd tampons, ook 's nachts.
Hier nog iemand die maandverband heel smerig vindt!

Wat ik ook een nadeel vind van maandverband is dat je dan onderbroeken/ boxers moet dragen. Die heb ik niet eens in mn kast Schijnheilig

xx_Lizet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:06

ik heb overdag tampons, snachts maandverband. snachts heb ik altijd maar een beetje.
maar iegl maandverband overdag nee dankje Lips are sealed

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:19

Sassieja schreef:
Bellatrix schreef:
Oh, neehoor, ik helemaal niet...vind maandverband zo smerig.
Ik gebruik altijd tampons...

Nou ik ook.
Wie dat uitgevonden heeft...vieze gevallen.

Dat was waarschijnlijk iemand die destijds die wollen (of katoenen) lappen voor in je ondergoed als je ongesteld was vies vond. Die lappen werden trouwens met de hand op de kookwas uitgekookt en hergebruikt.
De uitvinding van maandverband moet beslist een zegen zijn geweest voor menstruerende dames. (en nee, voor je je dat afvraagt, die tijd heb ik niet meegemaakt, was meer mijn moeders prepubertijd-tijd)
Wat dat betreft ben ik echt blij dat we in deze moderne tijd leven, waarin je kunt kiezen wat je d'r in of d'r onder stopt (mv, tamponnies, sponzen, cupjes en vast nog meer wat ik vergeten ben).