Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:56

Ibuprofen is idd een van de slechtste pijnstillers ivm maag&darmen, naproxen schrijft de arts mij altijd voor ipv ibuprofen.

@ ivy_power, ik heb die avond 1 paracetamol geslikt ;)
Slik die normaal trouwens nooit want ik ben niet zo van het pillen slikken sinds ik zo lang zoveel medicijnen heb gehad.

Melk heb ik líters gedronken ivm mn beschadigde maagwand(ook bij teveel aan maagzuur helpt een glas melk drinken vaak wel) maar in die tijd zijn mn darmklachten echt extreem geworden!

@joyce, 1 drankje per uur heb ik die avond gehad, en een paar colaatjes tussendoor, dat vind ik niet veel.
Was dan ook niet aangeschoten of wat dan ook :)

gemiddeld wordt er toch wel ieder kwartier/halfuur drank gehaald, dat tempo waag ik me nog maar even niet aan!

Als ik moet rijden drink ik trouwens helemaal niets, ja cola/spablauw ;)

'vroeger' toen ik nog 3x per week ging stappen en nergens last van had bestelden we altijd per persoon 2 shotjes & een wodka redbull per keer, en dan ging er dus héél wat drank doorheen, bestelden toen ook iedere 20 minuten wel iets ofzo...
En ook toen nooit een 'black out' of wat dan ook gehad van de drank, ken mn grens gelukkig en kan veel hebben voor t misgaat(mn moeder en zus zijn na 1 of 2 wijntjes al licht in hun hoofd ;) als die dan idd zoveel zouden drinken zouden ze kruipend naar huis gaan, maar dat verschilt dus per persoon)
je zal mij niet zwalkend en met dubbele tong pratend op straat aantreffen na een avondje stappen!

Al kan ik het net zo leuk hebben zonder drank hoor!
Ben met carnaval 2x een avond de bob geweest

Wit/bruin brood is ook zoiets ja, afbak broodjes gaan wit erg goed, maar gewoon brood/broodjes gaat bruin beter.
Maar heb een hele tijd voornamelijk crackers en eierkoeken en liga's enz gegeten(lag toen toch 24/7 op bed ivm pfeiffer dus dan heb je ook geen grote hoeveelheden eten nodig) en dat ging eigenlijk wel erg fijn!
Het liefst zou ik dus idd brood weglaten, maar ik heb zo snel honger en ben dan misselijk van de honger.
Lust bijna niets van aardappels/pasta's enz dus ja dan is brood toch wel iets wat ik nodig heb om genoeg te eten, en nu gaat t ook een stuk beter sinds ik de duspatal heb.

Duspatal mag je als onderhoudsdosering 2 stuks per dag slikken, dus die ene keer dat ik er 4 op 1 dag heb geslikt lijkt me niet echt gevaarlijk.
Zal eens kijken wat er in de bijsluiter staat als ik dinsdag een nieuw doosje bij de apotheek haal.
Zit nu sinds dinsdag zonder, gaat eigenlijk(op woensdag na) wel erg goed!
Geeneens een opgezette buik, dat had ik eerder altijd als ik ook maar 1 dag duspatal oversloeg. had ik geen buikpijn maar wel een opgezette buik.

arabella2000

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:08

Ik ben nu gestopt met mijn dieet (atkins). Ik kan het op het moment niet opbrengen om ermee door te gaan terwijl ik weet dat ik zowieso binnen nu en een half jaar moet stoppen (vanwege samenwonen).
Ik ga nu uitproberen tegen wat ik kan. Ik kan in ieder geval tegen wit brood en witte crackers. Dit eet ik dan ook. Deze week ga ik aardappelen uitproberen (behalve morgen, dan eten we 's avonds chinees , we zijn dan de hele dag wezen zwemmen).

Normaal gesproken slik ik geen duspatal, maar bijvoorbeeld nu zaterdag wel (weet niet of ik tegen de chinees kan).

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:25

Als je gaat samen wonen kan je toch ook door gaan met je dieet? Of is het zo'n dieet wat je een vermogen kost?
Misschien kan je dan overstappen op het oerdieet? Dat is opzich wel goedkoop. S'ochtends roerei, smiddags salade en in de avond geen aardappelen/pasta.
Dan zou je deze link even moeten lezen als je hier behoefte aan hebt ;)
http://www.darmkracht.nl/

Ik ben daar wel mee gestopt, omdat salades mijn neus uit kwamen, had er echt, maar dan ook echt geen trek meer in.
Heb ook een afkeer tegen tomaten gekregen lijkt wel := Vind ze plots niet meer zo lekker als dat ik ze vond.
Opzich was het wel een goed dieet.

Nu probeer ik eigenlijk om s'avonds geen aardappelen te eten als ik een boterham heb gegeten die dag. Maar dat zakt ook langzaam een beetje weg.

Uiteindelijk helpt niks écht goed. Verminderd misschien wel, maar het zal het nooit helemaal wegnemen denk ik :n

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:30

Renske_ schreef:
En nu is mn duspatal op en gister was ik bij alle 3 mn baantjes wezen werken en zo'n gehaast enz en aangekomen bij de laatste(achter de bar op de kazerne) viel ik bijna flauw van de buikpijn.
Melk gedronken, heeeel veel melk! En water, en wit broodje gegeten en 4 paracetamol op en toen zakte t af en 4 uurtjes later was ik weer fit(en weer klaar met werken want t was toen middernacht ;) )

je hebt er er zelf neergezet ;)
en als je door die liters melk zoveel darmklachten kreeg, waarom drink je dat nu dan weer? terwijl je al buikpijn hebt.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:30

Het is ongeveer hetzelfde als het oerdieet, maar als ik alles optel (lust bijvoorbeeld geen gewone kip etc) is het toch een flink stuk duurder dan brood eten enz. Mijn vriend en ik verdienen samen nu ook weer niet zoveel dat ik dit dieet vol kan gaan houden. Ook merk ik dat het gewoon te lastig is als ik eens een hele dag moet werken etc.
Ik zoek nu gewoon zo even uit waar ik tegen kan en dan mijd ik de producten waar ik niet tegen kan.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:31

Dat ben ik nu ook aan het doen Arabella :j
Opzich werkt dat best!

Denk dat iedereen toch anders reageert op producten, dat merk je hier in dit topic ook welleens :j

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:38

zeker weten jah!!
ik kijk nu ook uit met groenten die ik lang niet gegeten heb.
Vanavond eet de rest bijvoorbeeld witte bonen in tomatensaus, maar ik eet sla(een andere reden is ook dat ik dit nooit zo lekker vond :P )

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:38

ielgh nee, bonen zijn zowieso niet lekker :P

sla is voor mijn darmen prima, als ik geen sla bij het eten heb gehad, merk ik dat meteen :)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:43

Ik drink nu vanaf maandag actimel, en sinds vandaag is mijn buik echt rustiger :j *klopt af*
Hoop dat dat aanhoudt :)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:46

Actimel gaat bij mij echt niet goed :P
Wat ook echt vragen om problemen is,maar wat ik o zo lekker vind :o
Drop van haribo.
Ik denk dat dat zoiezo niet zulke goede snoepjes zijn, maar ik vind ze zo lekker :o

Maar ik heb daarna gegarandeerd last, nu dus ook :')
Want ik ben gister de fout in gegaan door deze snoeppies.

Ik heb vanavond auto rijles, dat vind ik ook altijd best spannend dan is mijn buik best opgezwollen :\
Ben al zo'n stresskipje en juist daardoor gaat het ook fout.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:48

yakult is ook echt super, bij mij gaat het ook echt goed!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:51

@Melissa, dat herken ik helemaal, spanning voor rijlessen! Had het zowel met mijn auto als motorrijlessen en echt vanaf mn eerste tot mn laatste les, haha.

Snoepjes kan ik vaak wel tegen, al moet ik zeggen dat ik af en toe wel goed beroerd kan worden van chips en chocolade. Maar het scheelt ook dat ik niet zo'n snoeper ben. Al heb ik nu wel muffins in de oven staan en ik geloof dat ik ze verpest heb... haha Ik bak niet zo vaak dingen en ik heb geen keukenweegschaal, dus kon de bloem, suiker en cacao niet afwegen. En ik weet niet hoe vol die bakvormpjes moeten, ik heb ze voor 1/3 volgedaan... Word dus spannend! En daarna zal mn vriend ze mogen voorproeven ;)

Ik wou trouwens dat ik actimel en yakult kon pruimen, maar word er echt kots en kots misselijk van...

EvineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:53

Hier weer een berichtje van mij ik had dit al een keer eerder gezegd op dit forum maar mijn darmproblemen zijn helemaal weg door klassieke homeopathie! Ik had ook heel veel last van darmproblemen en uiteindelijk bleef ik soms egt ziek thuis omdat ik de bus niet in durfde door mijn darmen Toen ben ik naar een homeopaat gegaan en die gaf me een korreltje ofzo en nu is het over!!! ik ben weer helemaal gezond :D Dus egt een aanrader mensen!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:56

_O- juist lekker die chocolade muffins :D
Opzich heb ik die spanning niet omdat ik bang ben, maar omdat ik het gevoel heb dat ik opgesloten zit en niet zomaar weg kan :')
Dat wordt steeds erger lijkt wel, moet overal weg kunnen glippen.. gek is dat :o

Evine, fijn zeg dat het zo geholpen heeft!! Ik heb nog niks geprobeert met homeopathie.. misschien wel een optie.
Wordt er alleen af en toe beetje moedeloos van, dan probeer je iets, is het het toch niet, tweede poging, werkt weer niet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:59

Oohw, dat is fijn zeg! Wat voor korreltjes waren dat dan?

Ja dat had ik ook melissa, op de motor vond en vind ik het bijv. heel vervelend dat je zo opgesloten zit in je helm. Die kun je niet 1,2,3 even af doen en zit natuurlijk heel strak om je hoofd. En in de auto kun je idd ook niet zomaar ff uitstappen...

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:02

Het gaat hard hier zeg :P
Binnenkort tijd voor een nieuw topic (na 150 pagina's toch?)

Melissa,, heb jij alleen last bij haribo drop of ook bij andere dropsoorten?
Voor zover ik weet is drop sowieso niet echt prettig voor je darmen :=

Mijn vriend wil trouwens dat ik naar een chinees geneeskundige ga,, (acupunctuur, massages, enz)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:09

Meestal neem ik maar een paar dropjes, maar bij haribo dropjes kan ik dat niet weerstaan en is die zak errug snel leeg :o
Dus ik weet niet of het bij alle drop is, denk het opzich wel :j

Ik vind acapuctuur een beetje eng, maar ben wel benieuwd of dat ook geholpen heeft bij andere?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:31

volgens mij na 100 pagina's__> dus we krijgen snel een nieuw topic:P
actimel of yakult heb ik nog niet geprobeerd omdat ik niet tegen melkproducten kan behalve slagroom, kaas en franse kwark (zonder yoghurt). EEt of drink ik wat anders heb ik al snel buikpijn.

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:34

Ahh okee ;)

Tjah ik zie acupunctuur echt niet zitten.. daarom wil ik er ook niet heen :')

Producten als actimel enzo probeer ik niet, mag ook geen melk..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:44

Evine, dat is super zeg, ben ook wel benieuwd wat voor korreltjes dat zijn?

ik heb eerst yakult geprobeerd, maar dat deed niks, en vifit ook niet.
Actimel lijkt me wel iets te helpen :j maar is mss een momentopname. Ben benieuwd of het aanhoudt :)

Ik ben een beetje klaar met alternatieve behandelingen. Na 2000,- lichter heb ik het een beetje gehad...

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:46

2000,- !
Das inderdaad erg veel, maarja je wilt het natuurlijk uitproberen want wie weet helpt het wel..
Ik ben ook echt van plan eerst uit te zoeken of alles wel vergoed wordt, voordat ik naar die arts ga :=

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:49

Ja, dat is zo zonde van je geld.
Had eerst hypnotherapie gedaan. Was zo zweverig :o
Moest je je inbeelden dat je via je navel in je buik ging, en daar rond ging kijken wat er mis was (??? :? ^) )..
Ik kon daar dus echt he-le-maal niks mee.... }:0

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:52

Hmmm.. hoe moet je je dat dan inbeelden? :')
Lijkt me dat je dan eerst een arts moet zijn, want dan kan je toch pas echt zien of er iets fout zit? :?
Teminste.... ik heb geeen flauw idee hoe dat allemaal van binnen werkt hoor :P

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:31

Wow... nee dat ehh.. gaat me iets te ver :+

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:49

haha, dat wist ik ook niet van te voren.
Misschien helpt het wel, maar ik kon me er echt geen voorstelling van maken en had steeds zoiets van ' wat doe ik hier?' :o

Ik had het idee dat het beter ging door de actimel, maar vannacht helaas toch weer best last gehad.. :\
Heb wel het idee dat de boel wat minder rommelt :+ maar nog steeds zo opgeblazen..