[Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:38

@ Yvettee_4 ik den kdat je naar de kapster moet luisteren!
ik denk dat als je er een stuk vanaf laat halen dat het veel meer gaat krullen :))

Yvettee_4

Re: [Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:42

haha me moeder heeft net de kapper gelijk gebeld toen ik zij dat ik toch weer een pony wil.
vrijdag komt die dur weer :P

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 10:49

Ohhh ik heb ook hulp nodig. Ik ben mn haar eigenlijk een beetje zat. Ik heb qua lengte mn haar al mn hele leven hetzelfde. Het is lang, overal ook even lang, het komt tot 2 cm onder mn BH band. Het is bruin/zwart, als ik het heb gestyld zit het mooi, en anders zit het alleen mooi als ik het net gewassen heb. Alleen pluist het dan ook wel weer.
Ik draag mijn haar meestal in een staart of vlecht, omdat ik los haar erg irritant vind. Als ik het korter knip, gaat het meer krullen en pluizen, en dat wil ik dus niet.
En ik durf er niet goed iets anders mee te doen. Heb ooit laagjes laten knippen, maar dat zag er niet uit, omdat de plukjes aan de voorkant helemaal naar voren gingen krullen, echt geen porum. Een pony vind ik niet mooi.

Zucht. Iemand een idee?

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:51

Mijn haar gaat vooral pluizen als het uit model gegroeit is. Ik heb zelf ook namelijk krullend haar met aanleg tot pluizen.

Als je shampoo + conditioner voor krullend/pluizend haar en een serum gebruikt, dan gaat je haar niet zo pluizen.
Ik denk als je er een stuk af haalt en grove laagjes in knipt dat het dan best mooi wordt :j Want laagjes brengen er meer model in, mits het goed geknipt wordt.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:15

Ik heb ook erg last van pluizend haar. Tot nu toe, heb ik er nog niks tegen gevonden.. :n

Ik heb lang / dik / krullend én pluizend haar. Geweldige combie dus. Tot nu toe, heb ik dus niks gevonden zoals ik al zei. Maar ben wel ernstig op zoek.
Kapsters geven me niet echt raad ermee, helaas. In laagjes knippen en uitdunnen heeft ook totaal geen zin, word het alleen maar dikker van en pluiziger.

Is er niet een bepaalde wax die handig is in gebruik? Ik heb alleen liever niet dat mn haar er vet van word. :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:19

Ben net weer heengeweest voor kleuren en knippen. Het is nu zilverblond :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:21

Ik heb een vraag over mijn haren. Aangezien mijn kapster gister weer geweest is en er een heel stuk vanaf moest. Het was gewoon dood van het verven, omdat ik altijd mijn hele haar heb geverfd en nooit alleen de uitgroei.

Ik heb nu donkerblond haar, met onderin wel een warmere gloed erin. Donker/goudblond is het eigenlijk.

Op dit moment wil ik ze weer wat lichter krijgen, omdat het zonnetje er weer aan komt. Net zoals als deze foto van Lauren Conrad:

Afbeelding

Iemand tips met welke verf ik dit kan laten doen? Of wordt het toch blonderen dan? En hoe zorg ik er met blondeersel voor dat het niet té licht wordt?

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:36

heb je je haar altijd helemaal met echt verf gedaan?
dat is idd echt niet handig geweest.
ik heb er gewoon spoeling in, gewoon bij houden en alleen de uitgroei gedaan. word dan wel elke keer ietsje lichter als je het wast maargoed.
maar heb geen tips, heb geen ervaring met blonderen ofzo ;p

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:45

Is het niet verstandig om je haar dan even wat rust te gunnen? Blonderen is erg slecht voor je haar en daarbij, de zomer komt er aan. Zonlicht zorgt er voor dat je haar wat lichter wordt. Je krijg waarschijnlijk wat highlights in je haar door de zon.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:45

Altijd geverfd. Niet altijd even vaak hoor! Als de kleur goed was dan bleef het er ook heel lang inzitten en dan liet ik het niet verven.

[edit] Misschien wel slim om het even wat rust te gunnen. Maar dat was ik eigenlijk van plan na deze keer zeg maar. Omdat ik het dan de rest van de hele zomer niet meer hoef te verven. Ook de uitgroei niet.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:47

Yvettee_4 schreef:
heb je je haar altijd helemaal met echt verf gedaan?
dat is idd echt niet handig geweest.
ik heb er gewoon spoeling in, gewoon bij houden en alleen de uitgroei gedaan. word dan wel elke keer ietsje lichter als je het wast maargoed.
maar heb geen tips, heb geen ervaring met blonderen ofzo ;p
Hmmff misschien is dat ook wel de reden van mijn pluishaar,ik verf het al jaaaaaren zwart. En verf bijna nooit alleen de uitgroei...

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:49

jaa van je haar verven word het en dood en het gaat dus ook meer pluizen idd.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:50

loez schreef:
Altijd geverfd. Niet altijd even vaak hoor! Als de kleur goed was dan bleef het er ook heel lang inzitten en dan liet ik het niet verven.

[edit] Misschien wel slim om het even wat rust te gunnen. Maar dat was ik eigenlijk van plan na deze keer zeg maar. Omdat ik het dan de rest van de hele zomer niet meer hoef te verven. Ook de uitgroei niet.

Dan raad ik het je aan om het op te lichten met highlights. Geeft een natuurlijk speels effect en is minder schadelijk dan geheel blonderen :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:54

Yvettee_4 schreef:
jaa van je haar verven word het en dood en het gaat dus ook meer pluizen idd.
Hoe kun je dan zorgen dat het weer gaat leven?

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 17:19

Geverfd haar kan ook mooi en gezond zijn, je moet het alleen goed verzorgen. :)
Een keer per week een haarmasker, niet te veel met de föhn of krul/stijltang en ook regelmatig dode puntjes bij laten knippen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 17:34

Yinka schreef:
loez schreef:

Dan raad ik het je aan om het op te lichten met highlights. Geeft een natuurlijk speels effect en is minder schadelijk dan geheel blonderen :)

Dit kan ik wel doen, maar dit zal uiteindelijk lastig worden, omdat ik over een paar weken hair extensions krijg.
En dan moeten mijn haren wel de kleur zijn die ik ongeveer wil ivm de extensions.

Pff ik en mijn haar, dat is echt geen goede combi.

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 17:39

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 17:49

_pauline_ schreef:
Ik heb ook erg last van pluizend haar. Tot nu toe, heb ik er nog niks tegen gevonden.. :n

Ik heb lang / dik / krullend én pluizend haar. Geweldige combie dus. Tot nu toe, heb ik dus niks gevonden zoals ik al zei. Maar ben wel ernstig op zoek.
Kapsters geven me niet echt raad ermee, helaas. In laagjes knippen en uitdunnen heeft ook totaal geen zin, word het alleen maar dikker van en pluiziger.

Is er niet een bepaalde wax die handig is in gebruik? Ik heb alleen liever niet dat mn haar er vet van word. :)

Weet iemand hier iets voor? :)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 18:58

Ik heb ongeveer zulk haar als jij pauline.
Sinds kort gebruik ik Silk Therapy van Biosilk. Het is wel even prijzig (15 euro) maar je hoeft maar een paar drupjes te gebruiken en het werkt echt goed tegen pluis! Ik ben het in eerste instantie gaan gebruiken omdat ik mijn haar af en toe wilde stijlen, dus als bescherming tegen de hitte van de stijltang. Maar ook op krullend haar werkt t super tegen pluis.

Afbeelding

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 19:30

Oke, en is het dan shampoo, of moet je het gewoon door je haar doen zegmaar.

Nouja, t is altijd te proberen, denk ik. Waar heb je het gekocht? :)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:05

Nee het is geen shampoo. Je moet een paar druppels door droog of nat haar doen. Ik heb het gekocht op de website van haarshop, http://www.haarshop.nl

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:10

Dat spul van biosilk is een serum als ik het goed heb :) Een vloeibare spulletje wat je heel makkelijk in je haar kan doen.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:12

oke, bedankt.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:51

Klopt yinka :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 23:00

ik vraag me af of er hier meerdere mensen een pruik dragen, voordat er word gedacht dat er alleen feestpruiken zijn dat is dus niet zo.

Ik kan gewoon geen lang haar hebben, het krult, het pluist en het is zo ontzettend zwaar, ik heb het nu laten kortwieken en wil eigenlijk een goede pruik aanschaffen.

Iemand ervaring ermee? ik ben zo bang dat ie van mn hoofd afwaait :=