fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:16

Waarom niet naar een Reumataloog? Dat is de enige arts die jou een echte diagnose kan geven.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:16

Ja weet ik niet moest naar de orthopeed, als daar niets uitkomt ga ik alsnog een verwijzing vragen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:58

Vraagje... wat doet / is een orthopeed ook al weer? Bloos

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:08

Orthopeed is gespecialiceerd in gewrichtsproblemen.

Ben eerst bij de reumatoloog geweest die heeft helemaal niets gedaan. Slechte man zegt dat ie getest had op fibro maar heeft toen alleen bloeddruk opgementen en armpje bewogen en toen gezegt dat ik hypermobiel was verder niets. Daarna neuroloog omdat aansturing spieren toch wel raar was. Die vond het vreemd dat reumatoloog niet getest had maar het wel opgeschreven had dat ie dat gedaan had.

En daarna bij de orthopeed geweest omdat m'n enkel toch wel erger pijn deed dan de rest van m'n spieren/gewrichten en nu herstellende van een kijkoperatie aan m'n enkel waar ze wel wat gevonden hebben Lachen Nagelbijten / Gniffelen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:14

Ahh okee, weet ik dat ook weer Bloos

Wat hebben ze in je enkel gevonden dan?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:16

Nou er zat iets aan m'n bot gegroeid. Vroeger is schijnbaar een spier oid afgescheurd geweest en daardoor is het geheel gaan irriteren. Heb daar nooit echt iets van gemerkt voet heeft 2x ingetapte gezeten maar kon na 2 weken alles weer.

Maar door dat trauma zijn er velletjes opgehoopt op een plek op m'n bot wat is gaan irriteren en pijn ging doen. Nu hebben ze dat en loszwevende velletjes weg gehaald zodat het niet meer irriteerd.

Ben nu nog herstelende maar heeft wel geholpen naar mijn idee.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:19

Oei klinkt niet lekker, heb 'er wel ns van gehoor, vriend had dat in zn knie.
Nou succes met herstellen Lachen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:25

Dankje wel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:42

Citaat:
Ben eerst bij de reumatoloog geweest die heeft helemaal niets gedaan. Slechte man zegt dat ie getest had op fibro maar heeft toen alleen bloeddruk opgementen en armpje bewogen en toen gezegt dat ik hypermobiel was verder niets.

Dat klinkt echt als dezelfde lapzwans waar ik geweest bent. Die sloot het gesprek af met:" je bent hartstikke gezond". Frusty
Tijd voor een pensioentje dacht ik zo....

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:09

Tijd voor een opfriscursus of pensioen idd Ja

Bluh krijg ik van dat soort mensen!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:38

Ja inderdaad is niet fijn als je niet serieus wordt genomen.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:35

Heb ook alweer een tijdje geleden gehoord dat ik fibromyalgie heb... Nu beweeg ik ontzettend veel en dat helpt... Alleen ik kreeg uit het niets weer meer last van mijn polsen en rug, altijd wel pijnlijk geweest, maar niet zo'n erge pijn dat ik bijna mn werk gedag zei zeg maar.... Dus ik naar de dokter en weer bloedprikken, er zijn nooit geen ontstekingen gevonden, maar toch maar weer even checken... Nu bleek ik dus vitamine b12 tekort te hebben. Vandaag weer bloed laten prikken zodat ze dat tekort nader kunnen bekijken. Maar nu komt het, jullie zouden dus eens even moeten googlen op vitamine b12 tekort. Op vele sites staat ook: eerst op vitamine b12 tekort checken voordat fibro vastgesteld kan worden.

Verder las ik ook dat je beide kan hebben, dus ik weet nu helemaal niet meer wat ik moet denken, ben weer een beetje in de 'onwetendheids-fase' teruggesmeten geloof ik.

Maar goed, kijk even op google, vitamine b12 tekort en je zal zien dat veel symptomen hetzelfde zijn. Mocht ik dit hebben, ga ik toch even vragen aan mijn dokter waarom ik hier niet eerder op getest ben.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 23:10

Kijk voortaan even een paar pagina's in het topic door Knipoog
Zal vast goed bedoel zijn hoor, maar het had je een hoop typwerk bespaard Lachen

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 23:11

Ik heb al zo vaak bloed laten testen, op echt alles. Niets kwam eruit heb nu al mijn 4e fysio maar geen 1 helpt. Nu maar kijken wat het verder word

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:50

Heb alweer een tijdje niet hier gepost. Heb fibromyalgie en weet dat daar darmklachten bijhoren. Dat speelde bij mij alleen niet zo.....tot paar weken terug. Af en toe beetje krampen, meer niet. Maar gisteren gewoon misselijk van de pijn, kon er ook nog wel bij. Denk ook dat het spanning is hoor (oma op IC), maar toch.....vanmiddag naar huisarts. Wel vervanger aan de andere kant van de stad en een in opleiding maar als je eigen ha op vakantie is tot einde van de maand moet je iets. Even afwachten dus.

Vroeg me af hoe het hier zit, zijn er veel mensen met darmklachten?
Wat wordt daar aan gedaan en wat doe je zelf om het te verlichten?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:23

Ik heb wel vaak last tussen mijn ribben, waar je borstbeen stopt en je buik begint zeg maar. Maar denk dat jij iets anders bedoeld

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:39

bedoel echt krampen (koliekpijn), zit door hele buik, niet echt een plek waar het lokaal pijn doet en ook geen vaste plek. Enige wat oplucht is "ontluchten".......(al klinkt dat beetje apart)

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:46

Nee daar heb ik dan gelukkig weer geen last van mijn is het echt alleen dat punt

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:54

had er ook nooit last van, gelukkig, ach vanmiddag kijken ze er maar even naar....

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:27

risje schreef:
bedoel echt krampen (koliekpijn), zit door hele buik, niet echt een plek waar het lokaal pijn doet en ook geen vaste plek. Enige wat oplucht is "ontluchten".......(al klinkt dat beetje apart)

Dat heb ik alleen 's ochtends als ik wakker wordt en soms 's avonds. Dan ga ik op mijn linker zij liggen en dan met mn hand draai ik rondjes over mn buik (met de klok mee!). Dat lucht wel op Ja

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:22

Kimberley_ schreef:
Ik heb wel vaak last tussen mijn ribben, waar je borstbeen stopt en je buik begint zeg maar. Maar denk dat jij iets anders bedoeld

Dat heb ik dus ook. Vooral de laatste weken heb ik het wat erger en dan vooral nog als ik in bed lig (al dan niet in een bepaalde houding) en me om wil draaien ofzo.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:31

Ik heb het eigenlijk niet in bed juist als ik dingen doe, heb wel de rest van de pijnen in bed

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:05

heb daar ook wel last van, van wat jij zegt Kimberley_
vind het een behoorlijke rot plaats om daar pijn te hebben!
tevens loopt het uit tot net onder mijn borst, waar de beugel van je bh zit.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:32

Ik heb wel regelmatig last van mijn darmen. Met de pijn in de gewrichten gaat het momenteel wel redelijk goed. Ze voelen stijf, maar bij gedoseert bewegen niet pijnlijk. Als ik teveel doe wel weer trouwens. Een eind lopen wil echt niet, maar ik kan wel weer veel meer dan vorig jaar gelukkig (paardrijden met van die stirrup beugels). Lachen Hoe gaat het met jullie? Gaat het bij jullie ook op en neer?

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:57

Wat voor een beugels zijn dat Lante?

Kimberley_ : ben je al bij de HA langs geweest?

Bij mij gaat het idd ook op en neer, nu al een poos neer. Vrijdag een wedstrijd gehad die wel lekker ging maar madam was zooo sterk, ik heb 'er nog steeds flinke spierpijn van. Morgen weer fysio dus die mag het rustig losmaken.
Paardrijden is gewoon weg de verkeerde sport eigenlijk, en al helemaal als je het op Lorna wilt uitvoeren Vork