GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 20:20

Ja extra naalden gekocht. En ik maak de spuiten helemaal op. Maar ik doe niet de golden dose met die insulinespuitjes dus dat weet ik verder niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 23:25

https://www.ad.nl/buitenland/meldingen-van-ongewenste-zwangerschap-na-afslankmedicijn-serieuze-medicijnen-met-bijwerkingen~a1b830a9/

Meldingen van ongewenste zwanger­schap na afslankmedicijn: ‘Serieuze medicijnen met bijwerkin­gen

De Britse geneesmiddelenwaakhond waarschuwt vrouwen dat afslankmiddelen als Ozempic en Mounjaro de werking van de pil kunnen verminderen. Al veertig vrouwen zijn zwanger geraakt, in Groot-Brittannië wordt inmiddels gesproken van ‘Ozempic-baby’s’. Vrouwen krijgen het advies extra anticonceptie zoals condooms te gebruiken

Even ter info, iets om rekening mee te houden

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:02

Hier ging het inderdaad gisteren/eergisteren ook over..

Hier zojuist voor het eerst 0.5 geprikt..

En eerlijk? Ik vind het toch nog steeds een spannend moment om te prikken.. :')

Omdat ik weet dat wanneer ik bepaalde spanning op/in mijn lijf ervaar (met tatoeëren heb ik dit ook altijd) dat mijn bloedsuiker ineens naar beneden dondert..

Dus bij elk prikje, pak ik toch 1 snoepje in mijn mond.. Gewoon voor het idee.. Held ben ik hé.. :))

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:50

Hahaha ach als het helpt, Nine :knuffel:
Ik ben al gewend te prikken door de migraine medicatie, dus heb er geen last van maar ik kan het me wel voorstellen hoor.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:23

Wat maar werkt voor jou. :j

Ik heb hier ondertussen de emla-zalf geprobeerd en ijsblokjes voor het injecteren, maar het helpt gewoon helemaal niks tegen de pijn.
IJs leek wel even te werken, maar daarna kwam de pijn dubbel zo hard terug.
Ik vind het maar raar... in het begin echt nooit last van de injectie, hooguit 1x op de 10x wat gevoeliger en dan ineens nooit meer pijnvrij kunnen prikken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:55

Bizar dat het zeer doet. Ik heb soms met het inspuiten van de vloeistof wel dat ik een soort drukkend of vervelend gevoel ervaar. Prikje voel ik amper. Eigenlijk is het sowieso peanuts. En het is het zo waard dat ik elke week blij ben om te prikken. Wat een wonderspul.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:09

Bij mij doet het ook af en toe zeer. En soms merk ik niks.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:59

Een meelezend iemand met diabetes hier verder geen ervaring met ozempic of andere medicatie maar wel met prikken en naalden. Als het ineens echt zeer doet dan is de kans groot dat je een zenuwtje hebt geraakt daar doe je niks aan. Als het eerst nooit pijn deed en nu wel. Wissel je wel genoeg af van plek? Als je het altijd op dezelfde plek doet gaat die plek steeds meer zeer doen.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:08

Ik voel het bij mijn buik wel en bovenbeen niet. Maar heb ook het idee dat ik dat alleen bij de extra naaldjes voel, terwijl dat exact dezelfde maat is als die erbij geleverd zijn.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:26

Zo nog een keer gewogen en nog 300 gram en dan zijn de eerste 10 kilo's eraf!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:35

Wat een mooie resultaten!

Waar halen jullie de extra opzet naaldjes? Ik vind het zonde om de eerste pen nu weg te doen, daar zit nog zoveel in..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:42

Berdien schreef:
Wat een mooie resultaten!

Waar halen jullie de extra opzet naaldjes? Ik vind het zonde om de eerste pen nu weg te doen, daar zit nog zoveel in..

De link heb ik hier al meerdere keren neergezet. Ik heb ze via de Online drogist.
Kijk even welke je nu hebt en google.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:50

Polar schreef:
Wat maar werkt voor jou. :j

Ik heb hier ondertussen de emla-zalf geprobeerd en ijsblokjes voor het injecteren, maar het helpt gewoon helemaal niks tegen de pijn.
IJs leek wel even te werken, maar daarna kwam de pijn dubbel zo hard terug.
Ik vind het maar raar... in het begin echt nooit last van de injectie, hooguit 1x op de 10x wat gevoeliger en dan ineens nooit meer pijnvrij kunnen prikken.

Hoe lang heb je de Emla in laten trekken?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:12

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:41

Mounjaro geeft aan dat je het restant niet moet gebruiken. Ik heb het op meerdere plekken opgezocht.

https://www.ajhillaesthetics.co.uk/post/why-is-there-liquid-left-in-my-mounjaro-pen-after-i-ve-used-all-4-doses

Citaat:
Please do not try to extract thius medication, as it could be dangerous to extracxt the medication for several reasons - infection, risk of contaminants, injury etc.

Daarbij zou ik niet weten hoe je op de blanco pen moet zien hoeveel ml je eruit moet halen. Wat ik kan vinden is dat ozempic doseringen erop heeft staan maar bij mounjaro niet. Er zit ook medisch rekenen achter. Je kan bij Mounjaro namelijk niet zien hoeveel je spuit per keer.

Ik ga toch meer voor safe dan voor money in dit geval.

Het experimenteer gehalte ligt hoog bij deze medicatie. Er wordt niet voor niks bepaalde doseringen gegeven, lijkt me dat als 2,5 mg aangeven wordt als startdosering dat je niks hebt aan de helft. Het is leuk beredeneren maar zo werkt dat in de praktijk helemaal niet altijd.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:45

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:46

Mijn virusscanner blokkeert die website als riskware.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:46

Volgens mij is dat alleen voor het recept. Want een pen kost zo bij de apotheek al veel meer

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:47

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:48

Zo te zien betaal je 29e voor een recept en servicekosten. Medicatiekosten komen daar bovenop en worden niet genoemd. Ze schrijven zo te zien alleen een recept op, medicatie kun je daarna halen bij een apotheek.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:49

fjordjes schreef:
Volgens mij is dat alleen voor het recept. Want een pen kost zo bij de apotheek al veel meer

Je hebt gelijk.. Ik had ff doorgeklikt uit nieuwsgierigheid en 't is inderdaad alleen voor consult/recept..

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:26

Dat zou het verklaren inderdaad.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:46

Dan is het wel slim om te na te vragen of je dan elke 4 weken nieuw recept moet hebben bij elke dosisverhoging of dat er direct een schema wordt voorgeschreven.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:00

Vraagje aan de dames hier met PCOS klachten. Ik gebruik nu ca 3/3,5 maanden ozempic, ik zit nu op 1ml. Mijn cyclussen varieerde voor gebruik tussen de 26 en 41 dagen, nu sinds gebruik tussen de 26 en 30 dagen, super gezond dus. Mijn menstruaties zijn minder heftig, ik ben emotioneel een stuk stabieler, ook vrolijker volgens mensen in mijn omgeving.

Ervaren nog meer mensen dit ? Ik ben echt wel tevreden over ozempic, ook al heb ik wel wat meer maag en darmklachten soms maar dat had ik al dus dat is geen probleem.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:05

Rennie89 schreef:
Vraagje aan de dames hier met PCOS klachten. Ik gebruik nu ca 3/3,5 maanden ozempic, ik zit nu op 1ml. Mijn cyclussen varieerde voor gebruik tussen de 26 en 41 dagen, nu sinds gebruik tussen de 26 en 30 dagen, super gezond dus. Mijn menstruaties zijn minder heftig, ik ben emotioneel een stuk stabieler, ook vrolijker volgens mensen in mijn omgeving.

Ervaren nog meer mensen dit ? Ik ben echt wel tevreden over ozempic, ook al heb ik wel wat meer maag en darmklachten soms maar dat had ik al dus dat is geen probleem.

Ik ken wel vrouwen met overgangsklachten die nu geen klachten meer hebben. En weer regelmatig ongesteld worden sinds gebruik van Ozempic. PCOS heb ik niemand van die ik ken. Op TikTok kan je wel veel ervaringsverhalen horen. Ik zie veel positieve ervaringen, ook op gebied van ontstekingen/huidproblemen/gewrichtsklachten/gemoedstoestand.