Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-25 00:00

Ik heb vandaag een soort intake gehad om te kijken of ik daar behandeling kan krijgen. En dat is het geval. Moet nu wel 6 tot 8 weken wachten voor ik echt kan beginnen daar.

Maar, eerlijk is eerlijk. Ik heb er geen goed gevoel bij. Heb vandaag al flink gehuild en nu valt het me weer zwaar... Waarom dat is, daar kom ik later nog wel even op terug. Beetje flauw, maar moet daar eerst goed over nadenken.

Hannanas

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 00:45

:(:) dat is niet fijn, dat je gevoel er niet oké over is.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 01:45

Ik weet het fijne even niet van jouw revalidatie (waarom daar etc) maar je kan altijd zelf nog een revalidatiecentrum kiezen. Nu had ik minder gecompliceerde klachten en kon ik eigenlijk overal wel terecht maar degene waar het ziekenhuis mij naar doorstuurde voelde ik echt niks voor. Ik heb zelf om een andere doorverwijzing gevraagd, naar een centrum waar ik me in iedergeval op m'n plek voelde. Dat is ook volledig vergoed trouwens.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 11:37

Hey Daphne, mijn pb staat nog steeds voor je open.
Ik wens je veel goede moed!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-25 11:39

Ja, heel k*t.. Wist dat ik er sowieso wel tegenop zou gaan zien, zo ben ik nou eenmaal. Maargoed, weet ook dat als ik er verder een goed gevoel bij heb, ik me daar overheen kan zetten en dan komt dat ook wel goed.

Maar nou voel ik me er helemaal niet goed bij.. Beetje banketstaaf, maar ook niet bij de persoon die ik gister sprak. En dat zegt natuurlijk niks over de fysio etc, maargoed zij is wel degene die alles aanstuurt en ze heeft me echt een rotgevoel gegeven.

En misschien moet ik dat gevoel gewoon negeren.. Maarja, moet straks naar 5 behandelaren daar, dat is behoorlijk veel met een rotgevoel zitten over alles. Of dat me echt gaat helpen...

Nouja, ik heb nog even om na te denken over wat ik wil.

Dat is heel lief Little_gift, dankjewel!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 11:43

Laat je toekomstmogelijkheden om beter te worden niet afhangen van één persoon. Als zij niet de persoon is waarmee je continu moet werken, zou ik het toch een kans proberen te geven. Uiteindelijk is dit wel het meest aangewezen traject voor jou en alle begin is moeilijk.
Wat precies heeft jou dat gevoel gegeven?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 11:48

Hoe is dat rotgevoel ontstaan?
En dan bedoel ik...

Is ze qua persoon iemand met wie je totaal geen klik hebt?
Of heeft ze wat gezegd waardoor jouw rotgevoel ontstaan is?
In dat laatste geval is het wellicht een idee om nogmaals met elkaar te spreken?

Uit ervaring weet ik dat een revalidatietraject intensief is. Daar kan je een rotgevoel niet bij gebruiken...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 11:55

Revalidatie is intens, been there done that. Het zwaarste was dagrevalidatie en busje heen en weer, een pittig traject met fysiotherapie (meerdere sessies per dag) ergotherapie twee sessies per dag en dagelijks psycholoog en maatschappelijk werk. De psycholoog is na een zeer moeizame periode geschrapt. Ik kon echt niet met die man overweg, hij stelde me vragen waar ik gewoon niets mee kon (wat voel je bij het feit dat je klein bent. Nou niks dus maar dat was niet het juiste antwoord, ook geen idee wat dat met een gekreukeld been te maken heeft) . In ruil daarvoor wel extra maatschappelijk werk. :')

Maar vooral spreek uit waar je twijfels zitten, er is meer dan alleen maar een persoon waar je mee te maken krijgt. Geef het in ieder geval een kans. Elke mini stap vooruit is een stap vooruit. :j
Wat staat in de planning, intern? Dagelijks heen en weer? Of twee a drie keer per week?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 12:18

Als het iemand is die wat kleinerend tegen je doet ofzo en je moet toch vaak met die persoon dealen, dan zou ik er ook niet om staan te springen. Ik vind het best veelzeggend qua bedrijfscultuur zulke dingen.

Maar als je denkt dat diegene een baaldag gehad kan hebben.
Je er niet vaak mee te maken hebt en de behandelaars wel gewoon fijne gasten zijn.
En je niet veel andere opties hebt.... tja dan moet je toch iets.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 12:27

Je kan ook om een andere arts/PA vragen, als je hier echt zo'n rotgevoel aan over hebt gehouden. Heb ik destijds ook gedaan, degene met wie ik het eerste gesprek had, kwam ik ook met een rotgevoel gedaan. In eerste instantie alles afgeblazen, later toch om een andere arts verzocht. Die stond er heel anders in dan zijn collega en toen zag ik het wel zitten.

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 13:18

Vraag om een andere arts waar je gesprek mee aan gaat ik heb dat destijds bij het ggnet gedaan vond ik heel spannend maaar toen kreeg ineens wel het gevoel dat er naar mij geluisterd werd en heb toen de behandeling gehad die wel hielp gewoon doen hoor je mond los trekken. Als degene dat als een aanval voelt zit ze ongetwijfeld verkeerde beroep want niet ieder persoon ligt je en het gaat hier om jou gezondheid

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 14:22

Ik zou gewoon eerlijk zeggen dat je een naar gevoel aan het gesprek over gehouden hebt en je de behandeling op deze manier niet echt ziet zitten. Desnoods mailen, dat heb ik ook wel gedaan als een telefoongesprek te lastig is. Als het nu al zo begint dan geeft dat toch wel frustratie en dat werkt niet echt mee met het hele traject. Ik heb ook ervaring met revalidatie en ik heb toen wel duidelijk aangegeven wat ik wel en niet wilde. Dat het niet altijd in hun plaatje past dat is dan maar zo, je moet uiteindelijk er wel beter van worden en niet slechter. Succes!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 16:43

Gewoon aankaarten dat je niet het beste gevoel bij deze persoon hebt. Het is een zwaar traject en de juiste klik maakt het wel heel veel makkelijker.
Houd er wel rekening mee dat het voor een gedeelte het werk van een revalidatiearts om veel dingen tegen je te zeggen die je soms niet wilt horen. Je komt hier niet om beter te worden maar om te leren gaan met hoe je nu bent is er zo eentje. Sommige dingen zullen echt heel confronterend en zwaar zijn maar met de juiste mensen kom je er wel heel veel beter uit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 17:22

Klopt. Hoewel ik soms de peuten en paten kon %#@ zullen we maar zeggen. Alles wat gezegd en gedaan werd was om me zo ver mogelijk op weg te helpen. En als ik zie wat ze voor elkaar hebben gekregen _/-\o_ veel en veel meer dan iedereen gedacht had. Leuk nee meestal niet, soms ontzettend tof juist ook omdat er zoveel mensen zaten die allemaal worstelden met hun dingen. Maar wat het daardoor ook waardevol maakte en soms dus ook echt leuk en gezellig

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-25 19:44

Dat ze dingen zegt die je liever niet hoort, dat is natuurlijk minder, maar kan ik wel hebben.. Ze heeft ook wel dingen gezegd waar ik het absoluut mee eens ben :j

Maar ik ben natuurlijk eerst in het ziekenhuis bij de revalidatiearts geweest. Daar besloten de revalidatiearts en de revalidatiearts in opleiding om me door te verwijzen, daar heb ik echt 0.0 invloed op gehad, heb daar niet om gevraagd oid. Zij vonden dat nodig.

Bij de vogellanden had ik dat gesprek met een PA. En nouja, ik kreeg vrijwel direct te horen dat het wss niet door ging daar. Uiteindelijk dus wel, na lichamelijk onderzoek, maar het heeft me totaal geen vertrouwen gegeven. Het is ook maar voor 6.5 week.

En wie moet ik dan vertrouwen.. De revalidatieartsen die het ene zeggen, of de PA die totaal iets anders zegt.

Edit: 6.5 Week dus en moet iig 2 keer in de week naar de fysio. Die andere behandelaren weet ik niet hoe dat verdeeld word, daar heeft ze nog niks over gezegd.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 19:53

Ik zou in dit geval ook zeker om een intake bij andere arts of PA staan. Voelt dat ook niet goed terug naar team in Isala en daar overleggen of zij je toch onder behandeling kunnen nemen of dat er nog andere opties zijn.

Als behandelteam al zo aan het traject begint zit daar zo'n negatieve framing in dat ik vrees dat het hoe dan ook de uitkomst van het, voor jou, intensieve traject niet ten goede komt.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 19:57

Wat jammer dat je geen goed gevoel hebt bij de revalidatiearts.
Ik ben 2,5 jr geleden bij Heliomare gestart in een revalidatie traject, dit duurde 20 weken en ik ging 2 dagen per week erheen. Ik ben er goed meegeholpen en nog steeds pijnvrij.

Hopelijk komt dat voor jou ook aan de orde. :knuffel:

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 20:45

Ik heb ook een revalidatie gehad, 20 weken lang en 3 keer per week. Heb er veel van geleerd en heeft me wel geholpen om weer op de been te komen. Echter, bij mij was de diagnose van de arts verkeerd waardoor ik uiteindelijk nog niet pijnvrij was en na een second opinion pas er achter kwam dat m’n pijn echt het gevolg was van een breuk :+

Maar omdat ik geestelijk en conditioneel al weer een heel eind opgeknapt was, heeft het toch zin gehad. Was alleen boos omdat ze maar bleven zeggen dat de pijn tussen m’n oren zat. Terwijl ik bleef aangeven dat ik uitstralingspijn enz had.

Dus tja… wat moet je doen, je steekt er wellicht wat van op en verbetert wat of je krijgt verdere hulp of stappen aangereikt. Persoonlijk zou ik het wel doen, maar snap dat je gevoel anders zegt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 04:09

Bedankt voor jullie reactie's! Denk dat ik idd echt om een andere arts moet vragen.. En als dat niet mogelijk is, terug naar het Isala. Vind dat echt vreselijk moeilijk, maargoed hoopte dat ik er na een nachtje slapen anders over zou denken en dat is absoluut niet zo. En juist omdat ik me 100% wil inzetten straks, wil ik dit gevoel niet hebben..

Wat ik bijv ook lastig vond.. We hadden het over dat ik het heel moeilijk vind om hulpmiddelen te gebruiken, zeker buiten. En dan vooral de rolstoel die ik heb voor langere afstanden. Toen gaf ze aan dat zij dat ook geen goed idee vond. Helemaal mee eens hoor, ik vind het ook een heel slecht idee om in dat ding te zitten.. Precies de reden dat ik hem echt alleen gebruik naar het ziekenhuis oid, als ik weet dat ik ver moet lopen en ook nog op tijd moet zijn. In huis gebruik ik hem niet en als ik een keer mee wil naar de winkel, dan gebruik ik een kar om mee te lopen. Dan heb ik alle tijd en ga daarna wel naar bed om weer een beetje bij te komen. Ik heb de rolstoel dit jaar 3 keer gebruikt, het is niet dat ik me de hele dag laat rondrijden...

Ze had me toen overigens nog geen stap zien zetten, dus ze wist niet hoe ik liep. Pas later moest ik een stukje op de gang lopen en op de terugweg liep ze achter me, terwijl ze m'n schouders vast hield en me een beetje aanduwde om te kijken of ik ook een beetje door kon lopen. Toen viel ik bijna en daarna bleef ze me vasthouden tot ik weer zat. En dát is nou precies de reden waarom ik die rolstoel heel soms gebruik :7 Maar ik ga nu liever kruipend :')

Bij de revalidatiearts in het Isala had ik de rolstoel ook mee en daar dachten ze er dus ook heel anders over.

Ik had gisteren het Isala gebeld om te vragen naar de verwijsbrief, omdat ik graag wil zien wat daar in staat. Omdat ik me afvraag waarom er zo'n groot verschil zit tussen wat het Isala zegt en de Vogellanden. Vandaag teruggebeld en als het goed is kan ik deze week die brief zien in mijnisala.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 08:55

Dus de arts was het met je eens?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 10:52

Volg je gevoel meid en blijf dicht bij jezelf.
Tot nu toe heeft jouw gevoel immers al elke keer gelijk gehad.
Als jouw gevoel nu niet ok is, dan mag jij dat volgen.

Het woord revalidatieteam zegt het zelf al: team.
Als jij bij deze persoon geen teamgevoel hebt, dan schiet er van revalidatieteam niet veel meer over.

Succes!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 12:29

Nee, zeker niet. Ik vind het moeilijk om de rolstoel te gebruiken, maar vind dat ik heel soms niet anders kan. Zij vind dat ik die rolstoel gewoon niet moet gebruiken. Iig vond ze dat voor ze me uberhaubt had zien lopen en daarna is ze daar ook niet meer op teruggekomen.

De revalidatiearts in het ziekenhuis was het wel met me eens. Die zei nadat hij mijn benen onderzocht had en me had zien lopen "Daarmee kun je ook niet lopen" en dan bedoelde hij mijn voet. Daar vroegen ze juist of ik thuis ook een rolstoel had, omdat ik daar gewoon zo'n rolstoel van het ziekenhuis gebruikte.

Dankjewel Little_Gift. En dat is waar.. Ik twijfel zo vaak over wat ik moet doen en of het wel klopt wat ik denk, terwijl dat elke keer gewoon bleek te kloppen achteraf. Vind het heel moeilijk om te bellen en te zeggen hoe ik me erbij voel, maar ik moet dat gewoon doen.

Misschien ga ik dat vandaag nog doen, als ik durf, anders morgen :=

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 12:41

Wat vind je moeilijk aan het gebruik van een rolstoel?
Juist een rolstoel kan je vrijheid geven in de zin van activiteiten buiten de deur!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 12:54

Het is misschien goed om verder te kijken dan enkel het punt rolstoel en niet het hele traject daar mogelijk van te laten afhangen.
Revalidatie is ook uit de comfortzone komen en dat is soms een beetje eng. De artsen of hulpverleners die je effectief gaan begeleiden, gaan snel genoeg zien wat wel of niet kan.

Het is ook soms een beetje een leap of faith.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:06

Ik vind wel dat je gelijk hebt hoor als ze meteen al,zegt dat de rolstoel niet goed is zonder je te zien.

Mijn familie lid kon door de rolstoel mee naar buiten , even mee boodschappen doen , wandelen.

Anders zat ze maar in huis of ze kon net 5 min volhouden het lopen.

Die vond het ook vreselijk maar gebruikte hem wel veel in het begin. Alleen al om uit bed te kunnen even zitten.

Je kan beter ook een beetje op je gevoel aangaan. Misschien kun je idd mailen of iets of er een andere comtact persoon is.