Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 09:27

Prachtig, jeetje joh wat een details <3

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 09:40

Wauw echt een kunstwerk.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-23 11:26

Oren zijn net nagekeken, buis van Eustachius moet terug open gemaakt worden dmv neusspray en spoelen met een neusdouche (anders dan fysiomer) en kine voor mijn kaakspieren…

Het nakijken van de poortkatheter gaat volgende week normaal ook door…

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:26

.. ik hoop dat de neusspray haar werk doet, die 'open oren' voelen fijner!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:19

Niks zo erg als dichte oren ik heb er al jaren last van. Welke neusspray heb jij?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-23 15:28

Nasonex heb ik voorgeschreven gekregen en een neusdouche en neuszalf…

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:38

En mag je dat langere tijd gebruiken?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-23 18:09

Ja ik heb nu zelfs een verpakking van 3 gekregen…

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 21:16

Hopelijk helpt het. Neusdouche is een onplezierig gevoel vind ik, maar goed, als het helpt is het dat waard!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 21:41

Hoe gaat het met je?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 22:57

Mijn oor doet nog harder pijn sinds ik de neusspray gebruik -:(-

Ik heb ook gemaild ivm de ingreep die moet gebeuren ivm mijn poortkatheter… ze vermoeden dat er een vliesje aanhangt waardoor bloedname niet mogelijk is maar inspuiten wel… hiervoor moet er een onderzoek gebeuren en dan gaan ze waarschijnlijk via de lies, langs de slagader, naar het hart om het vliesje te verwijderen… (ik zeg altijd dat ze mijn naaktslakje gaan plukken :D ) maar als er geen vliesje is dan moet mijn poort vervangen worden door eentje met een langere ‘darmpje’ zodat het in de hartkamer zit ipv in de ader want het kan ook zijn dat het tegen de wand plakt waardoor er geen bloed komt…

In ieder geval, ik heb toch wat stress voor de ingreep want via de lies moet er een drukverband aangebracht worden en moet ik enkele uren in bed blijven maar ik krijg dus ook mijn therapie, wat wil zeggen veel extra vocht waardoor ik dus veel moet plassen maar ik mag niet uit bed… en het zou daghospitaal zijn maar ik heb bang voor een nabloeding, eigenlijk nooit echt last van gehad maar het is dus een slagader en door de behandeling gaat mijn tandvlees ook gewoon spontaan bloeden… dus ik heb toch bang voor een nabloeding…

Als ze de pac moeten vervangen is het gewoon dezelfde ingreep als de eerste keer maar ik vond dat zo verschrikkelijk en ik heb er toch wel last van gehad en dan moeten ze hem dezelfde dag nog gaan gebruiken 8)7 ofwel binnen 3 weken al… vorige keer had ik toch wat langere hersteltijd na het plaatsen…

Dus ik kijk niet uit naar donderdag ^)

Ik heb vorige keer maar 1 product gehad dus mijn lijfje doet het goed nu :o

Ik heb gepoetst, wel gespreid over 3 dagen, want de poetsvrouw was ziek en ik ben er nu ook achter dat er toch niet zo ‘proper’ gepoetst wordt zoals ik zou willen… mijn vloer was ECHT vuil, we hebben steentapijt dus het valt niet echt op maar mijn water/dweil was echt VUIL! Ik ben 3 keer over mijn vloer moeten gaan, waarvan 1 keer met een soort schuurmop… bah, bah…

Vandaag ben ik ook naar de kapper geweest dus mijn haartjes zijn weer mooi in model geknipt en gekleurd.

Het weekend was ook fijn, zaterdag heb ik een beetje geholpen in de tuin met bladeren en dennennaalden op te kuisen, het was droog en de buitenlucht deed me goed! zondag zijn we gaan offroad rijden en dat was heel leuk want we zitten lekker warm in de auto en met het slechte weer was dit toch ideaal om te genieten van de natuur! Maar door het natte weer was het op 1 stuk toch wel Heeeeeeuuuuuul spannend :wow: Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 23:11

Wat een mooie foto's!
Ik vind de onderzoeken donderdag akelig klinken. Ik begrijp dat je er tegen op ziet. Gelukkig gaaf weekend gehad. En heerlijk dat je zelf kon poetsen. Je had eer van je werk. Haha grapje.....

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 23:37

Ja ik had inderdaad eer van men werk maar wel frustrerend dat je voor de hulp betaald en eigenlijk niet echt een hulp is… ze werkt traag en nu merk ik ook dat het niet goed gebeurd…

wat zij op 3uurtjes doet, deed ik vroeger op 1,5u… maar ik ga ze erop aanspreken en anders even bellen naar het bureau… dat niet iedereen even snel is kan ik begrijpen maar ik wil wel dat het goed gebeurd…

We hebben wel 3 hondjes binnen maar we stofzuigen elke dag en we vegen de voetjes bij nat weer ook af als ze binnen komen… de douchekraan drogen we ook steeds af na het douchen zodat er geen kalkaanslag is… en we spoelen altijd goed af zodat er niet al te veel zeepresten achter blijven… dus in de badkamer is het ook best te doen… en ons huisje is nog geen 80 vierkante meter groot…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 08:33

Gelijk dat je even belt.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 10:54

Bah naar dat je oor alleen maar erger wordt. En kan me heel goed voorstellen dat je tegen donderdag op ziet, dat zou ik ook doen. Hopelijk valt het allemaal mee!

Kan je geen katheter krijgen? Is ook niet fijn maar misschien prettiger dan verplicht in bed moeten liggen terwijl je ontzettend nodig plassen moet, dat zorgt ook voor buikpijn.

Die poetsdame moet leren dat je na nat, ook droog moet dweilen, daarmee haal je het vuil echt weg. Nat weekt voor, droog na haalt het vuil weg.
Goed van je dat het je het bureau belt hoor!

Fijn weekend zo te lezen, leuke activiteiten en lekker qua energie. Genieten toch! En dat na 100 pagina's hier, zo fijn hoe je er nu bij zit in verhouding met een half jaar terug.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 11:03

Ik gebruik hier voor de vloer een kärcher droog/nat stofzuiger.

Ik dweil eerst met een natte dweil en daarna met de kärcher erover heen.
Als er te vuil water in de stofzuiger komt. Dan herhaal ik het.
Met se stofzuiger kost wel wat tijd. Maar is voor mij lichter dan nog een x droog na te dweilen

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 11:22

MarliesV schreef:
Bah naar dat je oor alleen maar erger wordt. En kan me heel goed voorstellen dat je tegen donderdag op ziet, dat zou ik ook doen. Hopelijk valt het allemaal mee!

Kan je geen katheter krijgen? Is ook niet fijn maar misschien prettiger dan verplicht in bed moeten liggen terwijl je ontzettend nodig plassen moet, dat zorgt ook voor buikpijn.

Die poetsdame moet leren dat je na nat, ook droog moet dweilen, daarmee haal je het vuil echt weg. Nat weekt voor, droog na haalt het vuil weg.
Goed van je dat het je het bureau belt hoor!

Fijn weekend zo te lezen, leuke activiteiten en lekker qua energie. Genieten toch! En dat na 100 pagina's hier, zo fijn hoe je er nu bij zit in verhouding met een half jaar terug.

Er wordt nu ook bloed genomen via mijn arm maar de poort wordt gebruikt voor de behandeling dit kan niet via een gewone ader… daarvoor werkt de pac nog wel maar zo dikwijls prikken is ook niet fijn dus er moet zowiezo iets aan gebeuren…

hagelslag schreef:
Ik gebruik hier voor de vloer een kärcher droog/nat stofzuiger.

Ik dweil eerst met een natte dweil en daarna met de kärcher erover heen.
Als er te vuil water in de stofzuiger komt. Dan herhaal ik het.
Met se stofzuiger kost wel wat tijd. Maar is voor mij lichter dan nog een x droog na te dweilen

Wij hebben ook zo’n waterstofzuiger maar ikzelf kan hier niet mee werken want dat is te zwaar… ik heb ook zo’n leifheit systeem dat ik niet met de emmer moet heffen want er staan wieltjes onder, en ook dat ik mijn doeken niet moet uitwringen want het werkt met een voetpers… dus eigenlijk een heel makkelijk systeem maar zelfs dit is meestal gewoon al te zwaar voor mezelf…

Maar eigenlijk heeft onze poetsvrouw wel al die luxe! Zeer goede draadloze steelstofzuiger dus hier hoeft ze ook niet mee te sleuren, of telkens uit het stopcontact te halen, deze heeft zelfs een leegstation dus ze moet niet eens naar de vuilbak lopen om hem te ledigen gewoon netjes terug op zen laad/leegstation zetten… Een makkelijk dweilsysteem met 3 verschillende soorten doeken, 1 zachte, 1 iets hardere en dan 1 voor te schuren (zitten hardere vezels in)… en we verlangen echt niet veel, ze hoeft niet eens elke week af te stoffen met vochtige doek, hiervoor mag ze de swiffer ook gebruiken… we willen wel dat de douche en toilet proper zijn, stof is afgedaan (nat of droog) en dat de vloer goed is gebeurd… maar ze komt dus 3 uur! Soms vragen we om de deuren eens mee af te wassen of een stukje muur maar hier werkt ze ook maar een half uurtje aan… we hebben dan ook maar 3 binnendeuren :')

Of misschien ben ik toch een moeilijk, onrealistisch mens :+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 12:52

Nee hoor, jij bent geen moeilijk onrealistisch mens :D

Katheter bedoel ik voor de urine, als je die behandeling hebt ;) We spreken allemaal dezelfde taal maar de vertaling van Belgie en Nederland is nog wel eens verschillend van hetzelfde woord haha.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 13:02

Ahja een sonde noemen wij dat _O- ik heb net nog gebeld met het katheterteam en de ingreep wordt nog voor de toediening gedaan en het is 2 uurtjes in bed blijven dus zolang ik geen vocht krijg moet dat wel te doen zijn… als de poort vervangen moet worden dan wordt dit op een andere dag gedaan.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 14:52

BritHittepit schreef:
Ahja een sonde noemen wij dat _O- ik heb net nog gebeld met het katheterteam en de ingreep wordt nog voor de toediening gedaan en het is 2 uurtjes in bed blijven dus zolang ik geen vocht krijg moet dat wel te doen zijn… als de poort vervangen moet worden dan wordt dit op een andere dag gedaan.

Een sonde gaat hier (meestal) door de neus naar de maag of darm en is voortoediening van voeding, vocht en medicatie.
Zo krijg je wel een leuke spraakverwarring.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 16:32

Ja da s een maagsonde :Y)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 16:34

Je bent echt niet onrealistisch.
Je wilt gewoon een schoon huis!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 16:49

Is dat zo'n korreltapijtvloer? Hier in NL wordt dat eigenlijk niet meer gebruikt vanwege de hygiene. Je kon er hele bekers chocomel (en andere troep) in laten verdwijnen en dat werd allemaal geabsorbeerd. Krijg je er ook nooit meer uit.

Hoop dat het goed komt met je portacath en dat ie het op magische wijze toch weer goed gaat doen en dat je de ingreep bespaard blijft.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 17:10

Ja maar bij ons is het wel geseald met een extra laag… je ziet er niets op daarmee dat het vuil ook niet opviel… tot ik mijn dweil en water zag…

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 17:15

Oscar schreef:
Is dat zo'n korreltapijtvloer? Hier in NL wordt dat eigenlijk niet meer gebruikt vanwege de hygiene. Je kon er hele bekers chocomel (en andere troep) in laten verdwijnen en dat werd allemaal geabsorbeerd. Krijg je er ook nooit meer uit.

:') onze buren hadden vroeger zo'n vloer, maar dat waren wel hele schone mensen dus ik gok dat die nooit hebben geprobeerd om er een beker chocomel in te laten verdwijnen.