Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 13:54

Jasia schreef:
Goed dat je het even helemaal los kunt laten Primavera, geniet van jullie vakantie!

Welkom alle "nieuwe" mensen. Fijn dat jullie mee durven te praten, hopelijk is het niet al te lang nodig..... maar tot die tijd hoop ik dat jullie hier steun vinden!

Bellex: lief dat je het vraagt! Op zich voel ik me goed, nog wel wat "menstruatiepijn", wisselend bloedverlies (ene moment bijna niks, dan denk ik dat het afneemt en ophoudt.. dan ineens toch weer veel met behoorlijke stolsels..). Weet iemand of dat "normaal" is?
Op internet lees ik alleen dat de pijn weg moet zijn als het eruit is en dat het bloedverlies steeds minder moet worden...

Ik had dat ook een paar dagen, waarschijnlijk was nog niet alles weg. Toen de pijn weg was, was het bloedverlies ook gelijk een stuk minder. Dat stopte toen ongeveer een week later helemaal.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 14:10

Bedankt voor de geruststellende woorden. Mijn spiraal vond ik ook enorm meevallen, dus ik denk dat een IUI dan ook wel ok zal zijn.

Nou dat was een deprimerend consult...
Vorige week donderdag heb ik mijn maandstonden gekregen, deze donderdag was dus dag 8 en mocht ik al een echo laten doen. Omdat ik een korte cyclus heb van 23 dagen, doen ze bij mij een echo liefst rond dag 9 (maar dat zou dus vandaag zijn, normaal op zaterdag zijn er geen consultaties, dus daarom donderdag al geweest). Bij mijn cyclusmonitoring was mijn eitje op dag 10 al 19mm.

Mijn eitje was donderdag 14mm, dus moest ik zeker vandaag terug gaan. Mijn gyn verwachtte dat op zondag mijn eitje dan 20mm zou zijn. En dat de IUI dan waarschijnlijk dinsdag zou gebeuren.
Dus vandaag afspraak bij collega gyn die van wacht was. En die zegt botweg dat er niets te zien is, dat grote eitje is weg :?
Ik kreeg een blad mee om bloed te laten prikken zodat ze kan zien wat er aan het gebeuren is. Ze zal mij dan maandag bellen maar "deze maand is dan niets" :(
Verder geen uitleg gekregen hoe of wat. Is mijn eitje al mega snel volgroeid en al gesprongen?
Of kon hij niet er doorheen of wat dan ook, of heeft de gyn niet goed gekeken, ... ik snap er niets van..

Lau

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 14:16

Het kan hoor dat hij al gesprongen is. Want zo een grote moet wel echt goed te zien zijn. :knuffel:

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 14:22

Normaal spring een eitje rond 22, 25mm zei mijn gyn en groeit hij ongeveer 2mm per dag. Dan zouden mijn eitjes bijna 10mm op een dag groeien. Dat zijn supereitjes :')
Ik denk dat ik toch maar een afspraak ga maken bij een universitair ziekenhuis, binnen een paar maanden ben ik 36 en ik wil niet nog meer kansen gaan verspillen

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 14:41

Bij mij mocht de ovitrel gegeven worden bij 20 mm want dan was hij klaar om te gaan springen. Dus het zou heel goed kunnen dat het al gebeurd is. 22 mm is gemiddeld maar 20 mm kan volgens mij ook

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 19:21

Oh dat is we een domper Farjen. Helemaal omdat je zo ongeïnformeerd bent nu. Wanneer krijg je uitslag van de bloedtest?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 20:47

De vervangende gyn heeft net gebeld, bloeduitslag is niet conclusief :roll:
Dus nu denkt ze dat mijn eisprong toch nog niet geweest is, dus maandag moet ik terug een echo laten maken (maar dan is het te laat volgens mij)
We zullen het maar gezellig maken voor de zekerheid :')

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 21:06

Nou wat een gedoe. Hopelijk kunnen ze maandag nog iets op de echo zien.
En ach, voor de zekerheid het gezellig maken is ook niet verkeerd.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 13:56

Vraagje, iemand die ervaring heeft met de digitale ovulatietesten van Clearblue (diegene die tot 4 dagen je vruchtbare periode vind)?

Ik was nog bezig met het doosje sticks en houder/afleesding welke ik vorige maand had gekocht. Gister hoge vruchtbaarheid als resultaat, vanmorgen echter begonnen aan een nieuwe verpakking met bijhorende nieuwe houder/afleesapparaat. En ineens geen vruchtbaarheid gedetecteerd 8)7

Ik snapte er geen fiets van, zeker omdat ik met een echo donderdag(lang leven de vrijwillige fertiliteit echo die je kan doen om te zien of er iets zit wat afwijkend kan zijn, niet het geval bij mij. Dat geef zooo veel rust in mn hoofd!) een ei had van 14mm dus die staat echt klaar voor ergens de komende dagen.
Ik heb vervolgens overnieuw getest met de oude houder. Die vond een piek in LH dus ovulatie binnen nu en 48 uur :x

Daarnaast als zekerheid test gedaan met een sensitest stick en ook die kwam met een niet te missen LH piek :Y)

Dus ook direct vriendje lief in de juiste mood gebracht, arme jongen had precies door waar ik mee bezig was toen ik glimlachend de badkamer uit kwam :+

Maar nu, is die houder/afleesding gewoon kapot, of zit er een soort geheugen in die een vergelijk maakt met de dagen ervoor en omdat ik nu nieuwe verpakking pak heeft ie geen data om te vergelijken?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 14:13

Dieseltje, ik heb die ook 1 keer gekocht. Dat zijn toch die met de smiley als het de piek-dagen zijn? Ik had bij die testen ook maar 1 dag een smiley, verder negatief.

Vanmorgen heb ik een gewone stick-test gedaan, 2 grote duidelijke strepen dus morgen bij de gyn zal het zeker te laat zijn voor deze maand.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 14:24

Farjen schreef:
Dieseltje, ik heb die ook 1 keer gekocht. Dat zijn toch die met de smiley als het de piek-dagen zijn? Ik had bij die testen ook maar 1 dag een smiley, verder negatief.

Vanmorgen heb ik een gewone stick-test gedaan, 2 grote duidelijke strepen dus morgen bij de gyn zal het zeker te laat zijn voor deze maand.

Ja klopt inderdaad, die met die smiley! Vorige maand keurig 3 dagen knipperende smiley(hoge vruchtbaarheid) en 1 dag een een aan smiley en dat is je piek.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 14:40

Er word ook afgeraden om andere stickjes met houder te gebruiken. Dus echt de 10 stickjes bij de houder en erna klaar. Er komt als goed is een knipperende smiley en als die blijft staan is je ovulatie dichtbij. Erna kan je hem weg gooien werkt die niet meer heb en heeft verder testen met die dingen geen zin. Of bedoelde je zo niet?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 17:17

LinsxDot schreef:
Er word ook afgeraden om andere stickjes met houder te gebruiken. Dus echt de 10 stickjes bij de houder en erna klaar. Er komt als goed is een knipperende smiley en als die blijft staan is je ovulatie dichtbij. Erna kan je hem weg gooien werkt die niet meer heb en heeft verder testen met die dingen geen zin. Of bedoelde je zo niet?

Je kan gewoon de houder blijven gebruiken ook al is je cysclus voorbij l, je kan hem dan voor de volgende periode gewoon opnieuwe gebruiken volgens clearblue.

Nu dus na 10 sticks nieuwe verpakking met de nieuwe houder gepakt en die werkt dus niet. Maar verder met de oude houder werkte wel.

Ben er dus ondertussen overigens achter dat er een geheugen zit in de houder, die slaat de resultaten op, vergelijkt en geeft daaruit de uitslag.
Maar de eerste keer testen is blijkbaar altijd negatief, ding heeft nog geen materiaal om te vergelijken en kan dus geen resultaat opgeven…. Advies Clearblue; gebruik dezelfe houder in de cyclus, ook al gebruik je meer dan 10 sticks. En je kan dus de houder gewoon meenemen naar de volgende maand maar dan moet je wel die houder blijven gebruiken

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 20:37

In mijn beschrijving stond.. dat als die een vaste smiley heeft dus je piek, de houder ook weg gegooid moet worden omdat die het erna niet meer doet of ben ik nu echt in de war..

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 20:43

Oké heb even de beschrijving erbij gepakt.
Je kan hem 1 cyclus gebruiken dus niet meerdere.
Je kan wel je stripjes mee nemen naar de volgende maar de houder niet.
En sowieso na een vaste smiley zonder knipperen kan je erna niks meer mee en moet je nieuwe gebruiken

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 22:35

LinsxDot schreef:
En sowieso na een vaste smiley zonder knipperen kan je erna niks meer mee en moet je nieuwe gebruiken

Wat gek, bij de clearblue ( waarbij je de 2 vruchtbare dagen zoekt, de roze) staat bij de beschrijving.." u kunt de resterende teststaafjes en testhouder bewaren voor een eventuele volgende cyclus"

Zou daar dan verschil in zitten bij cb tussen de 4 en 2 dagen?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 22:44

linn1502 schreef:
LinsxDot schreef:

Wat gek, bij de clearblue ( waarbij je de 2 vruchtbare dagen zoekt, de roze) staat bij de beschrijving.." u kunt de resterende teststaafjes en testhouder bewaren voor een eventuele volgende cyclus"

Zou daar dan verschil in zitten bij cb tussen de 4 en 2 dagen?

Oh dat durf ik echt niet te zeggen ik heb de 4 dagen gebruikt en net de beschrijving van opgezocht. Morgen als ik er aan denk zal ik die andere eens zoeken.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 22:51

In mijn 4 dagen cb beschrijving staat inderdaad dat je hem gewoon mee kan nemen naar de volgende. Nadat de houder de vaste smiley heeft getoond kan je 48 uur niet testen, daarna reset dat ding en kan je hem gewoon opnieuw gebruiken :j

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 00:04

Ik lees de beschrijving dan anders haha. Er staat dat je hem per cyclus kan gebruiken en je hebt maar 1 eisprong per cyclus waarom zouden ze anders elke keer een nieuwe erbij doen en geen losse stickjes verkopen? Maar als voor jou zo werkt. Ik gebruik nu de action vind de clearbleu na jaar wel beetje duur worden ook.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 07:40

Snap ik, Ze zijn bedt prijzig!

Ik begrijp wat je zegt lins. Ik vond het stukje, wat ik over typte ook op de achterzijde bij veel gestelde vragen. Een van die vragen was of je alle teststrips op moest maken per ronde. Daar stond onder dat dat niet hoefde en je het mee kan nemen naar een eventuele volgende ronde.

Maar dit staat niet op die voorste pagina van de beschrijving/ uitleg.

Ik gebruik tevens die van de etos en alleen rond om mn piek de cb vanwegen de prijs

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 08:10

De rest stripjes kunnen idd mee en na vaste smiley hoef je die idd niet meer te gebruiken dus je hebt er 10 en bijvoorbeeld na 3 vind je hem al heb je er 7 over die je kan bewaren. Alleen ik lees hem dat je het houdertje er na niet meer kan gebruiken want die kan alleen per cyclus. Erna moet je dus nieuwe gebruiken met eventueel de oude stripjes

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 08:42

Maar goed,
Op dit moment is mijn cyclus echt een zooitje.
Van nette 30 dagen en alles van dag tot dag is me ovulatie week te laat geweest ( niet op gerekend ) en kreeg blaasontsteking.
En nu blijft me ongesteldheid ook weer te lang uit pfff word er beetje moedeloos van

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 10:03

Ja lastig met die cb dan, ik heb het letterlijk geciteerd uit de veel gestelde vragen maar dat je strips en houder mee kan nemen naar een volgende ronden. Maar dan weet ik t ook niet meer! :(:)

O jeetje wat vervelend zeg. Daar word je inderdaad niet vrolijk van. Heb je nog wel wat met ne ovulatie kunnen doen doordat hij later was ? Nog last van de blaasontsteking?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 10:40

Ik gebruik die van CB maandelijks en gewoon dezelfde hoor. Test dag of 2 tot vaste smiley en dan weer bewaren tot volgende ronde :+

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 10:49

Barbabientje schreef:
Ik gebruik die van CB maandelijks en gewoon dezelfde hoor. Test dag of 2 tot vaste smiley en dan weer bewaren tot volgende ronde :+

Dit doen wij ook, alleen hebben wij die van twee vruchtbare dagen.