Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juniores

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 23:40

Snap ik hoor moestuin, echt balen kan dat zijn. Ik maak hier af en toe savonds ook een 'snackbordje' voor mijzelf maar dan bijvoorbeeld met schijfjes komkommer, tomaatjes en een snack a jack bijvoorbeeld. Dan heb ik ook de lol van het snacken maar niet de calorieën.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 21:55

Ik meld me graag! Maar wauw, in 15 dagen al 100 pagina's :oo hoop dat ik het bij kan benen :+

Ik ben nu een jaar of 3 a 4 gestopt met roken en toen best wat aangekomen. Daarna weer wat afgevallen, maar nu komt het er toch weer bij.... dus maar weer een nieuwe poging doen om er wat af te krijgen en vooral te houden. ~~}>

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 22:14

idylle schreef:
Ik meld me graag! Maar wauw, in 15 dagen al 100 pagina's :oo hoop dat ik het bij kan benen :+

Ik ben nu een jaar of 3 a 4 gestopt met roken en toen best wat aangekomen. Daarna weer wat afgevallen, maar nu komt het er toch weer bij.... dus maar weer een nieuwe poging doen om er wat af te krijgen en vooral te houden. ~~}>

Haha nee dat is een fopje.
Het topic heette officieel "afvallen 2022" maar de titel is aangepast ;)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:22

Ik zag het toen ik terug ging lezen _O-

Ben gaan lezen vanaf 2023.
Vorige week begonnen met gezonder eten. Ontbijt sla ik over tussen de middag 3 volkoren boterhammen 1 met Hummus en rauwkostsalade, 1 met Zuivelspread en rauwkostsalade en 1 met boter en 30+ kaas, dan in de avond een groot bord avondeten en vla met slagroom en dan krijg ik zin om te snaaien.... maar dat brood is niet bok te houden. Eerder at ik brood met boter en lekker Vleeswaren, avond veel avond eten (agv) en in de avond lekker een koek of chips of cake.

Heb een tijdje project gezond gedaan vorig jaar en dat werkte prima, alleen bleef ik honger houden.

Wat raden jullie aan om in de ochtend te eten? Ik wil eens proberen te gaan ontbijten, wellicht helpt het.

En wat zijn goede tussendoortjes?

Oh en ik ben net 40 jaar geworden (vermoed dat de overgang is begonnen) weeg nu zo'n 59 tot 60 kilo, ben 1m55 en wil naar minimaal 55 kilo en liefst 50 kilo.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:46

ik lees mee idylle :D heb ongeveer dezelfde 'stokmaat'dan jou(153 ....) Dit is echt klein om een normaal gewicht te houden,je ziet het meteen op zijn klein oppervlak ;) ;)

zit zelf ook in deze blijvende struggel.

Maar ontbijt is gewoon 1 snee brood met klein beetje appelstroop) ik moet iets zoets hebben in de ochtend .Kwark yoghurt gaat dan echt niet.

In de middag kom flinke kwark met noten en een paar rijstwafels met kip

avond flink groente en een klein stukje vlees ..
Tussendoortjes appeltje of ander klein fruit,wat noten

ik doe niks spannends ,calorien tellen krijg ik echt kortsluiting van.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:30

Rijswafels zijn erg lekkere snacks zonder al te veel calorieën!
Deze heb je in verschillende smaakjes, maar je kunt ze ook heerlijk beleggen.
Mijn aanraders: Snack a jack caramel met een klein laagje pindakaas, maiswafels paprika met kipfilet of een gekookt eitje en een klein beetje friteslijn. :9

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:33

Het is jammer dat je geen kleine zakjes meer hebt met die caramel smaak.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:45

Snack a jacks vind ik ook lekker, maar ze vullen niet waardoor ik er meteen teveel van eet.

Citaat:
Naam - Streefdoel - Progressie
Ania -18 kg - 0,8 kg
BusyMissy - 5kg - 0 kg
Chubby - 20 kg - 0 kg
Dancyy - 8,3 kg - 1,4 kg
DideH - 9 kg - 0,3 kg
Faringo - 5kg - 0 kg
Indy_Mouse - 15kg - 0kg
Kitty (1,77 m.) - 15 kg - 1,5 kg (nu 80,5)
Mandarijn - 15kg - 0kg
MarlindeRooz - 15kg - 0 kg
Moestuin - 40 kg - 0 kg
Renee1991 - 10 kg - 0 kg
xPearl - 15 kg - 0 kg
Zerena - 40 kg - 0 kg
Vliendertje - 7,5 - 0,9
Zonnetje81 - 83,6 kg - 15 kg - 81,7 - 1,9 kg

Afgelopen weekend wel een paar wijntjes en chipjes gehad, maar mooi rustig aan. En gelukkig was het resultaat zichtbaar op de weegschaal.
Gisteren mijn lunch van vandaag voorbereid: havermout-koek. Heerlijk! Geen vet en suiker toegevoegd en het smaakt super! Hier een beker drinkbouillon bij en ik kan wel weer een middagje vooruit.

Eiwit opkloppen en door een ruime hoeveelheid havermout lepelen. Eigeel opkloppen en er ook doorheen. Klein handje rozijnen, zonnebloempitten, flinke schep lijnzaad, koekkruiden, 2 geraspte appels en een scheut yoghurt erdoor. Dit samenmengen en op bakpapier tot een koek vormen. Een uurtje op 160 graden in de oven.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:48

Citaat:
Ania -18 kg - 1,5 kg
BusyMissy - 5kg - 0 kg
Chubby - 20 kg - 0 kg
Dancyy - 8,3 kg - 1,4 kg
DideH - 9 kg - 0,3 kg
Faringo - 5kg - 0 kg
Indy_Mouse - 15kg - 0kg
Mandarijn - 15kg - 0kg
Moestuin - 40 kg - 0 kg
Renee1991 - 10 kg - 0 kg
xPearl - 15 kg - 0 kg
Zerena - 40 kg - 0 kg
Vliendertje - 7,5 - 0,9

Ik wil even een update delen, nu 3 weken bezig en gister tikte ik de 1,5 kilo aan. Dus ondanks de dagelijkse schommelingen toch nog een gemiddelde van -0,5 kg per week.

Hier moet ik me dagelijks wegen en wekelijks opmeten en maandelijks fotograferen (blegh)
Maar daar sport ik ook 3x per week voor natuurlijk.

Rijstwafels moet je vanwege de hoge suikerpiek alleen belegd eten, en snack-a-jacks moet je echt links laten liggen. zijn 30 kcal per wafel en vullen minder dan een glas water.
Voor degenen die mij niet geloven: ga maar eens kijken op insta naar het account "topfitsuikervrij"

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:16

Persoonlijk is mijn doel niet om zo min mogelijk suikers te eten, dus daar let ik wat minder op.
Maar ik ben het wel eens dat een rijstwafel alleen geen voedzaam tussendoortje is, daarom met voedzame, gezonde maar vooral lekkere dingen beleggen.

Ik ben wel trots op mezelf als ik zo iets lekker zoets heb gegeten in plaats van een Snickers te halen ofzo.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:35

Citaat:
Ania -18 kg - 1,5 kg
BusyMissy - 5kg - 0,9 kg
Chubby - 20 kg - 0 kg
Dancyy - 8,3 kg - 1,4 kg
DideH - 9 kg - 0,3 kg
Faringo - 5kg - 0 kg
Indy_Mouse - 15kg - 0kg
Mandarijn - 15kg - 0kg
Moestuin - 40 kg - 0 kg
Renee1991 - 10 kg - 0 kg
xPearl - 15 kg - 0 kg
Zerena - 40 kg - 0 kg
Vliendertje - 7,5 - 0,9

Mijn nu ingevulde gewichtsverlies is over een periode van 2 weken, dus ook bijna 500 gram per week eraf.

Morgen is het onze trouwdag en dan gaan we altijd uit eten. Wanneer ik het bij 1 wijntje houd en een beetje uitkijk met het soort toetje hoop ik daar, naast heel lekker, ook een beetje verantwoord te kunnen eten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:46

Citaat:
Ania -18 kg - 1,5 kg
BusyMissy - 5kg - 0,9 kg
Chubby - 20 kg - 0 kg
Dancyy - 8,3 kg - 1,4 kg
DideH - 9 kg - 0,3 kg
Faringo - 5kg - 0 kg
Indy_Mouse - 15kg - 0kg
Mandarijn - 15kg - 0kg
Moestuin - 40 kg - 0 kg
Renee1991 - 10 kg - 0 kg
xPearl - 15 kg - 0 kg
Zerena - 40 kg - 0 kg
Vliendertje - 7,5 - 0,9
EmptyWords - 60 kg - -0.7kg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:07

Nou ik schommel nog even alle kanten op, dus ik meld me later wel weer :+

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:20

aisa schreef:
ik lees mee idylle :D heb ongeveer dezelfde 'stokmaat'dan jou(153 ....) Dit is echt klein om een normaal gewicht te houden,je ziet het meteen op zijn klein oppervlak ;) ;)

zit zelf ook in deze blijvende struggel.

Maar ontbijt is gewoon 1 snee brood met klein beetje appelstroop) ik moet iets zoets hebben in de ochtend .Kwark yoghurt gaat dan echt niet.

In de middag kom flinke kwark met noten en een paar rijstwafels met kip

avond flink groente en een klein stukje vlees ..
Tussendoortjes appeltje of ander klein fruit,wat noten

ik doe niks spannends ,calorien tellen krijg ik echt kortsluiting van.

Ik ben niet zo klein als jullie, wel alsnog redelijk kort (1.63) en had ook heel vaak last van dat je zo snel alles ziet op zo'n klein oppervlak. Ik heb jarenlang geopperd dat het wel gewoon ging met enkel diëten, maar wat jij zegt: op den duur kan je echt niets meer eten. Ik ging op den duur de buitengewoon ongezonde kant op met een heel streng maximum aantal kcal van 1200. Dat raad ik iedereen af, ik heb niet alleen m'n metabolisme ermee om zeep geholpen maar ik heb er ook nog hulp voor moeten krijgen.

Ik ben recentelijk begonnen met (hard) sporten, en dat scheelt zoveel. Je kan normaal blijven eten, zeker met ons formaat. Als je in staat bent om te sporten of meer te bewegen, echt doen. Niet enkel voor je gewicht of afvallen, maar je voelt je er ook gewoon mentaal zoveel beter bij.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:29

Renee1991 schreef:
Nou ik schommel nog even alle kanten op, dus ik meld me later wel weer :+

Credits to Lot Beukers;

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:32

Daarom heb ik vanmiddag ook weer een huidplooimeting in de sportschool :')

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:03

@soepblik,ik ben tweezijdig bekkenpatient (cadeautje van mijn jongste van 24 )en heb aansturingsproblemen .Qua sport ben ik aangewezen op wandelen ,recht toe recht aan op eigen tempo)wel 6 km dus dat lukt.

Weet je wat het is met die rijstwafels? Vaak gaat het er maar om dat je kaken op en neer gaan ,niet zozeer van de honger :D

twee eitjes of kwark en mijn honger is ook weg,zo werkt het bij mij iig.Ook is mijn zoete trek dan zo goed als weg een hele tijd.

Mijn gedachte kronkel die het eigenlijk altijd wel goed doet is...

Nanc ?? wil je weer ruzie met je zelf? weer boos worden omdat je ging snaaien? Ik wil mezelf lief vinden en niet de hele tijd ruzie met mezelf :) :) en chagrijnig worden }>

Voor mij werkt dat iig een hele tijd en herinner me weer de fijne momenten dat het goed gaat.
p

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:19

Dat is heerlijk motiverend Vliendertje!

Haha, knap dat je die ruzie kunt voorkomen aisa.

Ik blijf moeite houden met suikers.
Ik heb lang geleden via Bokt meegedaan aan een onderzoek (of afstudeeropdracht of zoiets, weet het niet meer precies), naar hoe je je voelde wanneer je alle toegevoegde suikers in je voeding schrapt. Dat was een hele afkickweg en best moeilijk te realiseren want in heel veel voeding zit wel iets van suiker.
Verder beviel het heel goed, ik vond zoet veel minder lekker, ik had geen crash meer einde middag en ik voelde mij heel veel fitter.
Wilde na 9 maanden wel weer eens een ijsje eten maar dat vonden mijn darmen geen goed plan.
Uiteindelijk ben ik weer producten met iets van toegevoegde suiker gaan eten (max 5%), omdat je anders enorm veel zelf moet maken of naar speciale winkels moet om het te kopen en daar had ik geen zin meer in.
Inmiddels kan ik die producten weer gewoon eten zonder buikpijn te krijgen, maar nu is suiker ook weer een trigger geworden voor "meer".
Tot 5% suikers in voeding heeft geen negatief effect op mijn gevoel, maar pak ik een keer een stukje taart of iets anders zoets dan moet ik me daarna echt beheersen om niet nóg meer te gaan eten (en op zo'n moment heb ik echt geen honger).
Herkennen jullie dat?
Ik vind het dus makkelijker om helemaal geen zoet te eten dan af en toe wel iets.

Angie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:44

Mag ik mij ook hier weer melden?

Wil nu echt heel graag afvallen merk dat met veel dingen echt wel moeite heb omdat ik gewoon te zwaar ben.

Hoop hier ook weer de motivatie te vinden door jullie verhalen.

Heb heel erg nog snaai momenten.

Hebben jullie nog opties voor gezonde tussendoortjes??

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:58

Ik ben gek op fruit en dan met wat 100% pindakaas! Dat gebruik ik als tussendoortje.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:18

Ik denk dat voor velen een snaai moment kan worden voorkomen door echt om de 2 a 2,5 uur iets te eten en dan te richten op eiwitten en vullend voedsel (Volkoren) + onbeperkt groente. Daarnaast 2000ml (water) drinken.

Ik merk dat ik daar 2 dagen moeite mee heb en dat mijn lichaam er daarna niet meer naar vraagt.
Wel belangrijk om te eten, of je nou echt trek hebt of niet.
Wat het in houd is,
350 kcal ontbijt, 150 tussendoor, 400 lunch, 150 tussendoor, 650 - 700 avond, 150 tussendoor.

Doordat je regelmatig eet is je suikerspiegel regelmatiger. Zo krijg je (na genoeg) geen trek -> zin in alles eten wat je maar vind.

Ik heb het voordeel dat ik vaak later wakker ben en het 1e tussendoortje over sla. Deze kcal voeg ik op een ander moment bij :D

Ik pak als tussendoortje 2 eieren, 2 eierkoeken, bakje kwark of proteïne toetje, banaan, Volkoren crackers + kipfilet of smeerkaas met komkommer.
Cup a soep, fruit.

Zelf gemaakte soep voor lunch (erg vullend, weinig kcal) waardoor ik als tussendoortje weer wat meer kcal mag. Enz enz.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:51

Vliendertje combineer je die eierkoeken dan met iets voedzaams?

Want een eierkoek is niet beslist voedzaam en bevat best veel suiker.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:02

Nee, maar wel fijn bij een kop koffie. Daar noem je inderdaad het minst voedzame product in m’n lijstje.
Ik heb deze in huis omdat ik er inderdaad wel eens taartjes mee maak. (Eierkoek als bodem, kwark +gelatine, aardbeitjes er op. ).

Maar ik kijk ook niet echt naar suikergehalte. Kcal is nummer 1, daarna kijk ik naar de macro’s.
Dat maakt dat ik gerust een rondje mcdonalds kan pakken of een snack uit de airfryer. En dus ook een eierkoek kan eten.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:13

Bedoelde het verder ook niet stom, ik vind ook dat je niks moet uitsluiten.
En ik kijk zelf ook voornamelijk naar calorieën en niet naar macro's, al kijk ik ook wel regelmatig naar eiwitrijke of vezelrijke vervangers.
Maar hij viel me gewoon op in je rijtje :)

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:21

Zerena schreef:
Bedoelde het verder ook niet stom, ik vind ook dat je niks moet uitsluiten.
En ik kijk zelf ook voornamelijk naar calorieën en niet naar macro's, al kijk ik ook wel regelmatig naar eiwitrijke of vezelrijke vervangers.
Maar hij viel me gewoon op in je rijtje :)

Snap ik :D
Is inderdaad balans!

Ik hoef geen pak speculaasjes in huis te halen, want die gaat in 1x op. En zo wel dan is dat ook een keuze. Van de eierkoeken kan ik nog wel afblijven :’)