Booster vaccinatie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkel
Berichten: 2561
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:07

Twee dagen lamlendig geweest, geen overige bijwerkingen. ( dit betrof de booster met moderna)

Sintara

Berichten: 7520
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:10

Horseloverl schreef:
Even een oprechte vraag. Hoe vaak gaan jullie nog een prik halen als dit gevraagd word? Ik vind het vrij ver gaan dat ze nu al praten over een 4e prik

Ik haal ze gewoon, heb er geen last van ook en als dat de wereld verder helpt- geen moeite :)

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:20

Sintara schreef:
Horseloverl schreef:
Even een oprechte vraag. Hoe vaak gaan jullie nog een prik halen als dit gevraagd word? Ik vind het vrij ver gaan dat ze nu al praten over een 4e prik

Ik haal ze gewoon, heb er geen last van ook en als dat de wereld verder helpt- geen moeite :)


Dit inderdaad.

Sanet

Berichten: 8050
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:33

Sintara schreef:
Horseloverl schreef:
Even een oprechte vraag. Hoe vaak gaan jullie nog een prik halen als dit gevraagd word? Ik vind het vrij ver gaan dat ze nu al praten over een 4e prik

Ik haal ze gewoon, heb er geen last van ook en als dat de wereld verder helpt- geen moeite :)


Jup, hier net zo.

Janneke2

Berichten: 23081
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:33

Eigenlijk vind ik dat 'de rest van de wereld' eerst maar geprikt moet worden.

Maar ik zie het wel als een uitweg uit de pandemie.
(Covid-19 gaat niet meer weg, maar we moeten leren leven met dit virus. Van 'pandemie' naar 'covid-19 is endemisch'.)

Suzanne F.

Berichten: 49633
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:35

Horseloverl schreef:
Even een oprechte vraag. Hoe vaak gaan jullie nog een prik halen als dit gevraagd word? Ik vind het vrij ver gaan dat ze nu al praten over een 4e prik


Nou misschien eind dit jaar voor de winter weer. Maar eerder zeker niet hoor. Niet eerder dan oktober. Ben er nu wel even klaar mee.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:42

Ik haal ze ook gewoon.

DuoPenotti

Berichten: 30563
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:44

Suzanne F. schreef:
Horseloverl schreef:
Even een oprechte vraag. Hoe vaak gaan jullie nog een prik halen als dit gevraagd word? Ik vind het vrij ver gaan dat ze nu al praten over een 4e prik


Nou misschien eind dit jaar voor de winter weer. Maar eerder zeker niet hoor. Niet eerder dan oktober. Ben er nu wel even klaar mee.

Dit is mijn gedachte nu ook.
Wie weet herzie ik die. Maar nu niet. In de zomer zwakt het waarschijnlijk toch af. Net voor de zomer dan prikken klinkt mij niet logisch.

ivy_power89

Berichten: 5874
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:56

Voor mij staat het mij tegen dat ik er ziek van wordt...

prompter

Berichten: 11479
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:57

Ik wacht rustig af waar ze mee komen. Als dat iets is waar ik vertrouwen in heb, dan haal ik de booster, want Covid wil ik echt nooit meer krijgen. Maar het moet dus wel iets zijn waarmee ik mezelf kan beschermen.

Fitzroy

Berichten: 25229
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:30

Nou, als Janssen door andere landen niet als volledig gezien wordt, ga ik over een paar maanden alweer. Hopelijk scheelt dat, dan heb ik er ook 3 :+

DuoPenotti

Berichten: 30563
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:31

Duitsland of Belgiƫ zou ik vervelend vinden omdat we daar niet ver vandaag wonen. Maar ga er geen prik voor halen.

BigOne
Berichten: 38672
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:35

ivy_power89 schreef:
Voor mij staat het mij tegen dat ik er ziek van wordt...

Een paar dagen niet fit tegenover het risico van Corona en de eventuele gevolgen daarvan, ik haal gewoon die prikken.

WinSel

Berichten: 20575
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:37

bigone schreef:
ivy_power89 schreef:
Voor mij staat het mij tegen dat ik er ziek van wordt...

Een paar dagen niet fit tegenover het risico van Corona en de eventuele gevolgen daarvan, ik haal gewoon die prikken.


Hier net zo

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:42

bigone schreef:
ivy_power89 schreef:
Voor mij staat het mij tegen dat ik er ziek van wordt...

Een paar dagen niet fit tegenover het risico van Corona en de eventuele gevolgen daarvan, ik haal gewoon die prikken.


Ik ook :)

Dorus

Berichten: 13273
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:46

Horseloverl schreef:
Even een oprechte vraag. Hoe vaak gaan jullie nog een prik halen als dit gevraagd word? Ik vind het vrij ver gaan dat ze nu al praten over een 4e prik

Ik sta niet per definitie negatief tegenover een 4e prik, of jaarlijkse herhaling, maar om nu dit voorjaar al die 4e prik te gaan halen vind ik ook een beetje snel. Ik denk dan eerder aan het najaar.

Het schijnt dat de vierde booster die in het voorjaar zou komen een aangepast vaccin is wat meer op omnikron is afgestemd itt de basis enting en eerste booster, maar in hoeverre lopen we dan niet ook al achter de feiten aan en is omnikron al weer vervangen door een andere variant? Maar ik zal pas tegen die tijd een definitieve keus maken, gebaseerd op informatie die dan voor mij beschikbaar is.

Justme_Lisaa

Berichten: 2186
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:53

Ik haal hem ook gewoon, maar het doet me wel twijfelen. Heb de prikken gehaald behalve de booster en ik ben alsnog echt behoorlijk ziek geweest van corona, dus in hoeverre het dan helemaal goed werkt denk ik soms wel eens aan..

Melia
Berichten: 9857
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 19:53

Horseloverl schreef:
Even een oprechte vraag. Hoe vaak gaan jullie nog een prik halen als dit gevraagd word? Ik vind het vrij ver gaan dat ze nu al praten over een 4e prik

Klopt ik deel je mening, wij hebben de zomervakantie in Oostenrijk geboekt, dus ik zie de bui al hangen dat ik verplicht ben te boosteren, vandaar dat ik hem alvast genomen heb. Daarna zien we wel weer verder..

Morrie

Berichten: 22356
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:48

Ik neem de prikken die me aangeboden worden allemaal. Er is mij duidelijk gemaakt dat ik alles moet doen om te voorkomen dat ik corona krijg, want de kans dat dat niet goed afloopt, is erg groot.

_MG

Berichten: 2876
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:50

bigone schreef:
ivy_power89 schreef:
Voor mij staat het mij tegen dat ik er ziek van wordt...

Een paar dagen niet fit tegenover het risico van Corona en de eventuele gevolgen daarvan, ik haal gewoon die prikken.


Ik heb Corona gehad en ben inmiddels al maanden zoet met long covid... ik haal er dus zo veel als nodig geacht worden met precies de overweging die bigone aanhaalt.

Mizora

Berichten: 18158
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 20:52

Ik kijk per situatie, maar haal hem in principe zo vaak als ik het nodig acht. Ik mik de booster op komende zaterdag, maar anders de dinsdag of donderdag erna. Ik ga namelijk voor een spillage-prik, scheelt weer mensen zoeken.

Zolang het virus niet opeens veel agressiever wordt, wil ik er wel minimaal 6 maanden tussen hebben zitten (vandaar dat ik met mijn booster ook even gewacht heb).

Storm

Berichten: 20880
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 21:08

Niet iedereen wordt ziek hoor, ik heb bijna nergens last van gehad, alleen wat beurs gevoel maar met een paracetamol was de pijn nagenoeg weg.

Morrie

Berichten: 22356
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 21:10

Van die boosterprik heb ik bijna niks gemerkt, geen zere arm, alleen een beetje katerig gevoel de dag erna

xxxmh

Berichten: 3576
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 21:29

Horseloverl schreef:
Even een oprechte vraag. Hoe vaak gaan jullie nog een prik halen als dit gevraagd word? Ik vind het vrij ver gaan dat ze nu al praten over een 4e prik


Ik wilde de booster eigenlijk niet maar ga hem over 2 weken halen omdat ik in maart naar Frankrijk ga en dan heb je hem nodig. Hopelijk is die in augustus nog geldig want dan ga ik weer naar Frankrijk. Want wil er eigenlijk niet nog meer gaan halen.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 21:35

Dorus schreef:
Horseloverl schreef:
Even een oprechte vraag. Hoe vaak gaan jullie nog een prik halen als dit gevraagd word? Ik vind het vrij ver gaan dat ze nu al praten over een 4e prik

Ik sta niet per definitie negatief tegenover een 4e prik, of jaarlijkse herhaling, maar om nu dit voorjaar al die 4e prik te gaan halen vind ik ook een beetje snel. Ik denk dan eerder aan het najaar.

Het schijnt dat de vierde booster die in het voorjaar zou komen een aangepast vaccin is wat meer op omnikron is afgestemd itt de basis enting en eerste booster, maar in hoeverre lopen we dan niet ook al achter de feiten aan en is omnikron al weer vervangen door een andere variant? Maar ik zal pas tegen die tijd een definitieve keus maken, gebaseerd op informatie die dan voor mij beschikbaar is.

Zo kijk ik er ook tegenaan :j