Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:54

Dinopino schreef:
Bigone dat is een artikeltje in de krant en in het Duits. Je hebt eerder aangegeven dat je niet van plan bent Duits te lezen. Een artikeltje in de krant zou ik dan moeten gaan scannen en op een hele ingewikkelde manier dan hier kunnen plaatsen.

Bullshit, ik heb in Duitsland gewoond als jonkie en zes jaar Duits op school gehad dus plaats maar. Gewoon copy en hier de link neerzetten.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 10-02-22 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:54

Twiggy2008 schreef:
Cer, kijk naar jouw eigen denigrerende posts. Ik heb weinig met Jomanda('s) trouwens. Voor de goede orde. Voor ik dat hokje weer ingeduwd word.

Jan, ik héb het gehad. Goed lezen. Geen IC nodig gehad en moest zelfs mijn paarden 3x daags doen (gaat gewoon door, hè). Manlief ook, 60 plusser, dezelfde ervaring. Mijn (ons) immuunstelsel werkt dus prima. Heb jij het zelf al gehad?

Wij zien het allen van een andere kant. En benaderen het duidelijk anders. Gelukkig leef ik nog in een 'vrij' land.

Babootje schreef:
Er zijn ook mensen die hun hele leven zwaar roken en daar 80 mee worden. Dan wil dat nog niet zeggen dat roken gezond is of in ieder geval geen kwaad kan omdat het in de meeste gevallen longziekten veroorzaakt en het heeft al helemaal niks te maken met je immuunsysteem.
Waarom jij net als veel anderen vrij milde symptomen hebt en waarom een ander er dood aan gaat: die vraag wordt onderzocht maar is nog niet (volledig) beantwoord. Er speelt meer mee dan alleen je immuunsysteem blijkbaar. Immuunsysteem heeft er weinig mee te maken omdat het om een nieuw virus gaat waar je nog geen immuniteit voor hebt opgebouwd. (Inmiddels wel een beetje natuurlijk).
Je hebt gewoon een risico genomen met je eigen leven (en dat van anderen door geen regels in acht te nemen). Het eerste moet je zelf weten; het is jouw lijf. Het tweede vind ik wel kwalijk. Ikke, ikke en de rest kan letterlijk stikken.

Twiggy2008 schreef:
Wauw, wat een valse post. Hoezo heb ik geen regels nageleefd? Je kunt goed invullen voor een ander. Dat is nou precies het probleem. Bepalen en invullen voor een ander.

Ben wel benieuwd hoe jij straks leeft, als de regels nog meer versoepeld gaan worden....

Hoezo geen regels nageleefd, lees je vooral in je eigen nogal egocentrische post hieronder.
Andere mensen zijn gestorven, misschien wel mede door jouw gedrag. Jij hebt gewoon geluk gehad.
Neem vooral risico's met je eigen lichaam. Maar niet met dat van een ander.

Ik heb er in ieder geval voor gekozen mezelf te beschermen en zoveel mogelijk te voorkomen dat ik een risico ben voor mijn omgeving. Door te vaccineren en de regels (die in NL werden gehanteerd) op te volgen).

Twiggy2008 schreef:
Grappig. Bij mij is het juist precies andersom. Ik vertrouw op mijn immuunstelsel. Niet op een onzinnig vaccin, waarbij de wetenschap iets moest fabriceren binnen zeer korte tijd en met iets te veel financiële belangen.

Ik leef, ik heb al die tijd gewoon geknuffeld, gehugd en gedaan, verjaardagen gevierd, getrouwd en genoten. 1x corona gehad, gekregen via gevaccineerden. Weinig dramatische symptomen. Precies wat ik al verwacht had.

Ik neem vrijwel nooit (meer) medicatie. Bewust niet. Heb zo mijn ideeën over de reguliere farmacie. Ik leef gezond (bewuste voeding, beweging). Wat wel eng is, is dat andere mensen tot zelfs onze overheid iets gaan bepalen over mijn lichaam, mijn gezondheid. Dat is echt niet ok, nee. Maar goed, gelukkig trek ik mij weinig aan, van wat de goegemeente of de overheid vindt.

Maar voor een ieder, die verslaafd is aan pillen en prikjes.... Prima hoor. Maar kun jij er dan ook mee leven dat een ander voor een andere weg kiest?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:02

pmarena schreef:
Zebrastreep schreef:
De vaccinaties hebben mij al meedere keren beschermd tegen een besmetting.

Iedereen leest hier blijkbaar overheen.

Zal ik dan maar de vraag stellen, op welke manier de vaccinaties beschermd zouden hebben tegen een besmetting?

Dat lijkt me volkomen logisch. Het vaccin beschermt je zelf doordat je minder ziek wordt door Corona. Als minder symptomen hebt van Corona (verkouden, niesten, hoesten etc) dan verspreid je minder virusdeeltjes en ben je dus minder besmettelijk voor een ander.

Toen mijn dochter Corona kreeg had ze 1 vaccinatie gehad. 1 dag voordat ze ziek werd heb ik (volledig gevaccineerd) haar half opgegeten hamburger verder opgegeten :D :D. Ik heb helemaal nog geen Corona gehad ook niet toen mijn dochter ziek werd. Ik ben geneigd te denken dat het vaccin toch wel goed beschermt
Maar dat is natuurlijk maar 1 individuele ervaring. Over het geheel genomen geven de cijfers toch aan dat de vaccins beschermen tegen het ziek worden van Corona en tegen de verspreiding van het virus.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:06

Ik heb het idee dat de uitspraak is bedoeld als "dankzij mijn prikken ben ik niet besmet geraakt" en dat is natuurlijk niet correct.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:08

En Omikron is weliswaar een milde variant; toch belanden er nog veel mensen door in het ziekenhuis. Niet op IC maar wel op de verpleegafdeling omdat ze bv extra zuurstof nodig hebben, niet voor zichzelf kunnen zorgen etc. Eerst waren er zorgen over IC capaciteit, nu zijn er zorgen over de gewone verpleegcapaciteit.
Ook de mensen die in het zhs worden opgenomen voor iets anders en Corona blijken te hebben leggen een zware last op de verpleegafdeling. Die mensen moeten op een Coronaafdeling worden verpleegd en het verplegend personeel moet alle beschermingsregels, qua kleding etc volgen. Dus de zorg is verschoven, maar nog steeds ernstig.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:10

pmarena schreef:
Ik heb het idee dat de uitspraak is bedoeld als "dankzij mijn prikken ben ik niet besmet geraakt" en dat is natuurlijk niet correct.

Nee dat is niet correct. Niet ziek geworden past dan beter.

pmarena

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:24

Mwoah ik vind dit soort dingen sowieso altijd van die dubieuze uitspraken want op individueel niveau heb je helemaal geen idee of wel / geen prik halen nou zo'n enorm verschil gemaakt heeft.

Gezien zowel mensen met als zonder prik er ongemerkt doorheen kunnen gaan maar ook heel ziek kunnen worden. Op populatie-niveau kan je er door de cijfers wel wat van zeggen :j

Maar zeggen dat je dankzij de prik niet ziek bent geworden....terwijl de buurvrouw zonder prik ook niet ziek werd.... dat vind ik altijd wel heel speculatief hoor.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:38

Babootje, blijft lekker invullen voor jou. Heb inderdaad geknuffeld en gehugd, met de mensen die daar ook behoefte aan hadden. Ik zoek en zocht geen menigte op en hield afstand van oudere en kwetsbare mensen. Al was dat lastig bij de begrafenis van mijn eigen vader. En was ook lastig bij mijn beste vriendin haar vader zijn crematie.... Tja, dan gaat de knuffel wel eens vóór op de regeltjes. Juist geen ikke, ikke, ikke, op die momenten.

Oja, en ik ben getrouwd, heb het heerlijk buiten gevierd met onze innercircle afgelopen nazomer. Geen zieken, geen doden, wel gezelligheid, warmte en liefde. En het mocht, hoor, of is dit ook al egoistisch? Vast wel in jouw ogen.

Manlief en ik hebben C opgelopen van zijn gevaccineerde én geboosterde zoon (arts) en schoondochter (zorg).
Ook zij zijn mensen.... dus ik neem het ze niet kwalijk.

Zo bijzonder, dat je niet meer mag leven, echt LEVEN, volgens 'de mondkapjes- en vaccinatiepolitie'.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:40

pmarena schreef:
Mwoah ik vind dit soort dingen sowieso altijd van die dubieuze uitspraken want op individueel niveau heb je helemaal geen idee of wel / geen prik halen nou zo'n enorm verschil gemaakt heeft.

Gezien zowel mensen met als zonder prik er ongemerkt doorheen kunnen gaan maar ook heel ziek kunnen worden. Op populatie-niveau kan je er door de cijfers wel wat van zeggen :j

Maar zeggen dat je dankzij de prik niet ziek bent geworden....terwijl de buurvrouw zonder prik ook niet ziek werd.... dat vind ik altijd wel heel speculatief hoor.

Ik durf wel degelijk te zeggen dat de vaccinatie mij uit het ziekenhuis gehouden heeft. Daar ben ik van overtuigd. Dit was ook wat mijn huisarts gezegd heeft. Net als mijn werkgever (ook huisarts). Het was wel krap aan, met een saturatie rond de 90% en lager in rust. Zonder vaccinatie was ik wel degelijk in het ziekenhuis beland. Als ik zie wat covid nu al met mijn lijf gedaan heeft. Wil ik niet weten hoe het was verlopen als ik niet gevaccineerd was.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:44

_/-\o_ dank je Jan je weet altijd weer iets positiefs ergens uit te halen
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 10-02-22 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:47

pmarena schreef:
Zebrastreep schreef:
De vaccinaties hebben mij al meedere keren beschermd tegen een besmetting.

Iedereen leest hier blijkbaar overheen.

Zal ik dan maar de vraag stellen, op welke manier de vaccinaties beschermd zouden hebben tegen een besmetting?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar :')

Ik heb mij 2 jaar aan de regels gehouden en heb Corona opgelopen door een bezoek aan mijn besmette gevaccineerde vader die in een verpleeghuis woont. Omdat ze het daar niet zo nauw namen met de regels.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 10-02-22 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:50

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:52

Dinopino schreef:
[ [url=[img]m/4SGkNX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[/img]

Serieus!? Een ingezonden stukje van iemand met een mening als de absolute waarheid gebruiken _/-\o_

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:57

MarlindeRooz schreef:
Waarom die respectloze " :') " smiley?

Het is toch al lang uit meerdere onderzoeken gekomen dat je na een vaccin minder snel besmet wordt.
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... vermindert.

Maar er is ook aangetoond dat je niet volledig beschermd bent (dat je mogelijk minder kans hebt op of minder ziek wordt) dat zal zo zijn. Maar de injectie beschermd niet zodanig dat je kunt zeggen door die vaccinatie ben ik Corona vrij. Dat is wel te merken aan alle gevaccineerden die gewoon besmet zijn geraakt hoor. En daarvan zijn er een hoop ook goed ziek geweest. En niet gevaccineerd betekend ook niet dat je er meteen doodziek van wordt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:58

Natuurlijk weet je dat nooit zeker. Maar Zebrastreep werkt geloof ik in de zorg waar al meerdere keren uitbraken zijn geweest. Nou zal haar leeftijd en fysieke gezondheid ook meegespeeld hebben, maar ook haar vaccin heeft haar vast behoef voor het krijgen van corona.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:58

MarlindeRooz schreef:

Het is toch al lang uit meerdere onderzoeken gekomen dat je na een vaccin minder snel besmet wordt.

Dat is dus wel onzin gebleken. Dat lijkt mij wel duidelijk na de cijfers van de laatste maanden. Dat je daar nog in gelooft.....

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:59

@dinopino Als je Gerald Viehweger gelooft, waarom geloof je dan niet een van de anderen hier op bokt? Bijvoorbeeld de mensen die heel goed en duidelijk onderbouwt uitleggen hoe vaccins werken en dergelijke?

Het komt op mij over alsof je alleen voor waarheid aanneemt wat in je straatje past.
Laatst bijgewerkt door Flower033 op 10-02-22 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:00

Twiggy2008 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dat is dus wel onzin gebleken. Dat lijkt mij wel duidelijk na de cijfers van de laatste maanden. Dat je daar nog in gelooft.....

Verklaar je nader. :) Er zijn meer varianten dan alleen de laatste he. Die minder besmettelijk waren en waar het vaccin dus een grotere invloed op had. En met uitspraken als "dat je daar nog in gelooft + puntjes" maak jij jezelf niet echt geloofwaardiger hoor. Natuurlijk geloof ik in wetenschap en statistiek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:08

janderegelaa schreef:
Dinopino schreef:
[ [url=[ [url=m/4SGkNX.jpg]Afbeelding[/url] ]]Afbeelding[/url] ]

Serieus!? Een ingezonden stukje van iemand met een mening als de absolute waarheid gebruiken _/-\o_

Oke, dit was de link van de “expert”waar ik om vroeg en meteen weer weggehaald is :+
Zoals gewoonlijk !!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:10

Twiggy2008 schreef:
Babootje, blijft lekker invullen voor jou. Heb inderdaad geknuffeld en gehugd, met de mensen die daar ook behoefte aan hadden. Ik zoek en zocht geen menigte op en hield afstand van oudere en kwetsbare mensen. Al was dat lastig bij de begrafenis van mijn eigen vader. En was ook lastig bij mijn beste vriendin haar vader zijn crematie.... Tja, dan gaat de knuffel wel eens vóór op de regeltjes. Juist geen ikke, ikke, ikke, op die momenten.

Oja, en ik ben getrouwd, heb het heerlijk buiten gevierd met onze innercircle afgelopen nazomer. Geen zieken, geen doden, wel gezelligheid, warmte en liefde. En het mocht, hoor, of is dit ook al egoistisch? Vast wel in jouw ogen.

Manlief en ik hebben C opgelopen van zijn gevaccineerde én geboosterde zoon (arts) en schoondochter (zorg).
Ook zij zijn mensen.... dus ik neem het ze niet kwalijk.

Zo bijzonder, dat je niet meer mag leven, echt LEVEN, volgens 'de mondkapjes- en vaccinatiepolitie'.

Wat een rare opmerking. Juist als je alles gedaan hebt om niet besmet te raken, dus door te vaccineren, afstand te houden, in quarantaine gaan bij klachten enz. (Al is afstand houden als arts en zorgmedewerker is nou eenmaal niet mogelijk) Kun je iemand dat niet verwijten, het benoemen van schuld vind ik al opmerkelijk en raar. Schijnbaar ben je niet heel ziek geweest, anders praat je niet zo luchtig, over Covid. Kun je in je handjes knijpen, dat je het krijgt van iemand die gevaccineerd is! Wat zal maken dat je een minder grote overload aan virusdeeltjes binnen krijgt. En daardoor dat het lichaam het beter aan kan.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:12

Maar er is voortschrijdend inzicht,, althans hier in Duitsland. Een man had de cijfers en de besmettingen goed geanalyseerd en is natuurlijk volledig gevaccineerd. Zijn inzicht was dan ook, stel dat de mensen die zich niet laten inenten, gelijk hebben en de inenting niets verhinderd. Hoe verantwoorden we onze omgang met hun?

Waar staat hier iets over een expert?

De vraag is gewoon hoe ga je je verantwoorden wanneer de niet gevaccineerden toch gelijk hebben?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:14

was er niet iets met de verdeling gevaccineerd en ongevaccineerd in de ziekenhuizen? Sterker nog, op de IC's

Of heb ik dat gedroomd?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:18

Twiggy2008 schreef:

Onzin? Het vaccin is gebaseerd op eerdere varianten. Dat de werking op de zoveelste variant dan niet voldoende doet, vind ik niet zo vreemd eerlijk gezegd. Aangezien we een toch wel groot deel van de bevolking hebben. Die het allemaal niet begrijpen, niet willen begrijpen of het onzin vinden blijf je tegen mutaties aan lopen. Met alle gevolgen van dien. Deze lijkt minder ziekmakend te zijn. Maar hieruit kunnen ook weer nieuwe mutaties onstaan die wel veel sterker zijn. Maar dat lijken mensen ook maar niet te begrijpen.

Heel veel anders dan boosteren kunnen ze op dit moment ook niet. Want wat zou de oplossing dan zijn Twiggy?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:20

Dinopino schreef:
Maar er is voortschrijdend inzicht,, althans hier in Duitsland. Een man had de cijfers en de besmettingen goed geanalyseerd en is natuurlijk volledig gevaccineerd. Zijn inzicht was dan ook, stel dat de mensen die zich niet laten inenten, gelijk hebben en de inenting niets verhinderd. Hoe verantwoorden we onze omgang met hun?

De vraag is gewoon hoe ga je je verantwoorden wanneer de niet gevaccineerden toch gelijk hebben?

Alsof dat in tijden van crisis de hamvraag is. Virus indammen zou de eerste prioriteit moeten zijn.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:20

Dinopino schreef:

Het gaat helemaal niet over gelijk hebben of verantwoorden.

Elkaar accepteren en elkaars keuzes wel of niet gevaccineerd respecteren.

Ik ben dat geneuzel zo zat. Uit beide hoeken.

Het is niet zwart wit. Het is niet verkeerd om te vaccineren. Ook niet om het niet te doen. M.i wel om een ander daarin na te jagen, buiten te sluiten en te weren. Zeker omdat helemaal niemand precies weet hoe het loopt. Maargoed dat heeft ook geen zin om te blijven benoemen.