Twiggy2008 schreef:Cer, kijk naar jouw eigen denigrerende posts. Ik heb weinig met Jomanda('s) trouwens. Voor de goede orde. Voor ik dat hokje weer ingeduwd word.
Jan, ik héb het gehad. Goed lezen. Geen IC nodig gehad en moest zelfs mijn paarden 3x daags doen (gaat gewoon door, hè). Manlief ook, 60 plusser, dezelfde ervaring. Mijn (ons) immuunstelsel werkt dus prima. Heb jij het zelf al gehad?
Wij zien het allen van een andere kant. En benaderen het duidelijk anders. Gelukkig leef ik nog in een 'vrij' land.
Babootje schreef:Er zijn ook mensen die hun hele leven zwaar roken en daar 80 mee worden. Dan wil dat nog niet zeggen dat roken gezond is of in ieder geval geen kwaad kan omdat het in de meeste gevallen longziekten veroorzaakt en het heeft al helemaal niks te maken met je immuunsysteem.
Waarom jij net als veel anderen vrij milde symptomen hebt en waarom een ander er dood aan gaat: die vraag wordt onderzocht maar is nog niet (volledig) beantwoord. Er speelt meer mee dan alleen je immuunsysteem blijkbaar. Immuunsysteem heeft er weinig mee te maken omdat het om een nieuw virus gaat waar je nog geen immuniteit voor hebt opgebouwd. (Inmiddels wel een beetje natuurlijk).
Je hebt gewoon een risico genomen met je eigen leven (en dat van anderen door geen regels in acht te nemen). Het eerste moet je zelf weten; het is jouw lijf. Het tweede vind ik wel kwalijk. Ikke, ikke en de rest kan letterlijk stikken.
Twiggy2008 schreef:Wauw, wat een valse post. Hoezo heb ik geen regels nageleefd? Je kunt goed invullen voor een ander. Dat is nou precies het probleem. Bepalen en invullen voor een ander.
Ben wel benieuwd hoe jij straks leeft, als de regels nog meer versoepeld gaan worden....
Hoezo geen regels nageleefd, lees je vooral in je eigen nogal egocentrische post hieronder.
Andere mensen zijn gestorven, misschien wel mede door jouw gedrag. Jij hebt gewoon geluk gehad.
Neem vooral risico's met je eigen lichaam. Maar niet met dat van een ander.
Ik heb er in ieder geval voor gekozen mezelf te beschermen en zoveel mogelijk te voorkomen dat ik een risico ben voor mijn omgeving. Door te vaccineren en de regels (die in NL werden gehanteerd) op te volgen).
Twiggy2008 schreef:Grappig. Bij mij is het juist precies andersom. Ik vertrouw op mijn immuunstelsel. Niet op een onzinnig vaccin, waarbij de wetenschap iets moest fabriceren binnen zeer korte tijd en met iets te veel financiële belangen.
Ik leef, ik heb al die tijd gewoon geknuffeld, gehugd en gedaan, verjaardagen gevierd, getrouwd en genoten. 1x corona gehad, gekregen via gevaccineerden. Weinig dramatische symptomen. Precies wat ik al verwacht had.
Ik neem vrijwel nooit (meer) medicatie. Bewust niet. Heb zo mijn ideeën over de reguliere farmacie. Ik leef gezond (bewuste voeding, beweging). Wat wel eng is, is dat andere mensen tot zelfs onze overheid iets gaan bepalen over mijn lichaam, mijn gezondheid. Dat is echt niet ok, nee. Maar goed, gelukkig trek ik mij weinig aan, van wat de goegemeente of de overheid vindt.
Maar voor een ieder, die verslaafd is aan pillen en prikjes.... Prima hoor. Maar kun jij er dan ook mee leven dat een ander voor een andere weg kiest?