Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Het is oprecht heel vervelend dat jullie de bijwerkingen als zo heftig hebben ervaren. Misschien nog een kleine geruststelling: mijn vriend was van de eerste prik behoorlijk ziek, en van de tweede heeft hij geen last gehad. Dat kan dus ook. Je weet het pas als het is gebeurd.
Sabri schreef:Die denigrerende opmerkingen vind ik niet fijn overkomen.
Was dat maar zo makkelijk. Als je pech hebt zoals ik, ben ik al weken erg ziek na tweede pfizer, heb nu weer dagelijks koorts, en dit komt omdat mijn lyme die ik na maanden vechten redelijk onder controle had door het vaccin hevig is teruggekeerd! Mijn huisarts denkt dat dit komt omdat het vaccin ook aangrijpt op je immuunsysteem , net als lyme, en wat dan te verzwakt is!
En mensen die gordelroos krijgen, etc ook dat zijn bekende bijwerkingen, en dat is echt geen lolletje! Dat is heel wat anders dan wat pijn op de plek in je arm..
Daar mag best wat meer aandacht aan geschonken worden en niet enkel een papiertje mee met erop de meest voorkomende bijwerkingen..Nee, beter had erop kunnen staan dat er meer ook erge bijwerkingen kunnen voorkomen en je dan de arts en Lareb kunt bellen voor info.
Dat jij/anderen zelf nauwelijks last hebben wil niet zeggen dat je er alsnog niet nog een nare bijwerking aan kunt overhouden. Er is immers weinig bekend ook over de gevolgen op lange termijn. Bv de ziekte Guillan Barre wordt vaak als oorzaak gezien van vaccins!
Het is dat ik bij de eerste prik weinig last had, en relaxt de tweede prik ging halen omdat ik dacht dat dat ook goed zou gaan, maar ik heb wel besloten geen derde prik te halen. Mijn immuunsysteem trekt dit niet goed en gister ook weer vreselijke hoofdpijn, overgeven, buikpijn etc. Echt geen pretje!