Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 17:26

Nee Bigone elkaar opnaaien en horror delen is veel interessanter

Bij deze dus ook dit topic maar ontstippen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 17:35

Ik was dus niet de enige die het opviel...

Meiden, jullie moeten jezelf niet zo gekmaken. Praat met een arts op de locatie en wees ook een beetje nuchter. Jullie lijken wel alles op te zoeken en het vaccin de schuld te geven en gaan daarin écht heel ver.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 17:36

Frensje, wat ik gelezen heb mag je er idd max 12 weken tussen laten zitten... dat ga ik ook doen...
Mijn tweede prik was sowieso geannuleerd door de overstromingen hier

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 17:37

Wat een onzin, storm... waarom is het zo moeilijk om gewoon aan te nemen dat het bijwerkingen zijn.. ik maak het niet groter en ook niet kleiner dan zoals ik het ervaren heb...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 17:39

Swanzie:

Afbeelding

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 17:41

Ik heb dit soort klachten nog nooit eerder in mijn leven gehad... en hoor het van meer mensen terug..

Er is nu eenmaal een groot verschil in hoe mensen reageren op het vaccin... mijn partner en meerdere mensen die ik ken hadden nergens last van.. ik zelf en een paar mensen op mijn pensionstalling juist wel en redelijk heftig... dat mag ook gewoon gedeeld worden en heeft niks te maken met opnaaien en horror..

Ik vind het zelfs een redelijk respectloze opmerking

frensje

Het zou idd kunnen zijn dat het komt omdat we nu meer onder de mensen zijn. Het zouden ook bijwerkingen kunnen zijn. Dat moet toch besproken kunnen worden?
En ik ga ook contact opnemen met de huisarts.

Sheran

Het is oprecht heel vervelend dat jullie de bijwerkingen als zo heftig hebben ervaren. Misschien nog een kleine geruststelling: mijn vriend was van de eerste prik behoorlijk ziek, en van de tweede heeft hij geen last gehad. Dat kan dus ook. Je weet het pas als het is gebeurd.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 17:42

Storm schreef:
Swanzie:

[ [url=m/b5Ex2W.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 17:45

Dat is idd weer geruststellend sheran..

Ik ben trouwens al bij de huisarts geweest en heb bloedonderzoek laten doen waaruit geen verdere afwijkingen naar voren kwamen..conclusie.. gewoon de bijwerkingen...v

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 17:47

Dat bovenstaand stukje van je begrijp ik trouwens niet, storm?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 17:50

Sheran schreef:
Het is oprecht heel vervelend dat jullie de bijwerkingen als zo heftig hebben ervaren. Misschien nog een kleine geruststelling: mijn vriend was van de eerste prik behoorlijk ziek, en van de tweede heeft hij geen last gehad. Dat kan dus ook. Je weet het pas als het is gebeurd.

Ik vraag me steeds eigenlijk af of dat soms is omdat de mensen die bij de eerste prik flink ziek zijn, gemerkt of ongemerkt al Covid19 gehad hebben. Waardoor het voor je lijf dus min of meer gelijk staat aan een tweede enting bij nog niet besmette mensen. Zomaar een hersenspinsel hoor.
En verder is het voor mensen zeker wel goed om er rekening mee te houden dat je vatbaarder bent voor andere virussen omdat je er a) lang niet mee in aanraking bent gekomen en b) je lijf even heel druk bezig is met andere dingen waardoor andere virussen meer kans hebben.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 17:52

@Swanzie
Je moet niet steeds een nieuwe reactie plaatsen als je zelf als laatste gereageerd hebt. Je krijgt zelfs een waarschuwing in je nieuwe post die je negeert.
Klik op 'wijzig' en pas je post aan. Zet er desnoods 'edit' voor. Je kunt 45 minuten je post wijzigen.
Meerdere posts onder elkaar van jezelf is niet toegestaan.

Afbeelding

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 18:02

Ooh, dat wist ik niet, storm... ik begreep het al niet....ik ben niet zo digitaal

Zou kunnen lizy..is ook al door mijn hoofd heen geschoten.. (ongemerkt covid gehad)... andere virussen was dan wel naar voren gekomen uit afwijkingen in het bloedonderzoek...denk ik..

Ik heb het in ieder geval braaf gemeld bij lareb

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 18:08

@Lizy: zou uiteraard kunnen, maar bij mijn vriend specifiek schat ik die kans wel ontzettend laag in.

Melden is altijd goed, Lareb weet wel wat ze ermee moeten. En ik kan me voorstellen dat je tegen de tweede opziet. Ben ooit erg ziek geweest van een andere vaccinatie en als ik daar een tweede van had moeten halen had ik niet helemaal voor mezelf ingestaan :'). Maar tot nu toe hoor ik vaak óf bijwerkingen bij de eerste óf bij de tweede.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 18:09

Die denigrerende opmerkingen vind ik niet fijn overkomen.

Was dat maar zo makkelijk. Als je pech hebt zoals ik, ben ik al weken erg ziek na tweede pfizer, heb nu weer dagelijks koorts, en dit komt omdat mijn lyme die ik na maanden vechten redelijk onder controle had door het vaccin hevig is teruggekeerd! Mijn huisarts denkt dat dit komt omdat het vaccin ook aangrijpt op je immuunsysteem , net als lyme, en wat dan te verzwakt is!
En mensen die gordelroos krijgen, etc ook dat zijn bekende bijwerkingen, en dat is echt geen lolletje! Dat is heel wat anders dan wat pijn op de plek in je arm..

Daar mag best wat meer aandacht aan geschonken worden en niet enkel een papiertje mee met erop de meest voorkomende bijwerkingen..Nee, beter had erop kunnen staan dat er meer ook erge bijwerkingen kunnen voorkomen en je dan de arts en Lareb kunt bellen voor info.

Dat jij/anderen zelf nauwelijks last hebben wil niet zeggen dat je er alsnog niet nog een nare bijwerking aan kunt overhouden. Er is immers weinig bekend ook over de gevolgen op lange termijn. Bv de ziekte Guillan Barre wordt vaak als oorzaak gezien van vaccins!
Het is dat ik bij de eerste prik weinig last had, en relaxt de tweede prik ging halen omdat ik dacht dat dat ook goed zou gaan, maar ik heb wel besloten geen derde prik te halen. Mijn immuunsysteem trekt dit niet goed en gister ook weer vreselijke hoofdpijn, overgeven, buikpijn etc. Echt geen pretje!

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 18:27

Tweede prik ook gehad, wederom nergens last van gehad. Niet ziek, geen pijnlijke arm, niks. Ook dát mag wel genoemd worden want meestal hoor je alleen de horrorverhalen (en dan is het nog de vraag in vele gevallen of het wel om een bijwerking gaat of dat het toeval is).

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 18:28

Ben ik helemaal met je eens, Sabri..

Veel beterschap in ieder geval... hopelijk trekt het snel weer recht!

Hoe lang is de tweede prik nu geleden? Ik las dat het ongeveer 6 weken kan duren voordat het vaccin uit je lichaam is..wellicht dat je daarna minder klachten hebt?

Dat is oprecht fijn voor je..anoniemand....neem alleen ook gewoon de andere verhalen aan... er wordt ook nergens gezegd dat dit soort ervaringen niet gemeld mogen worden.. ik hoor ze graag :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 18:43

Mijn bericht was zeker niet denigrerend bedoelt, enkel een opmerking dat er naast de heftige bijwerkingen ook iets anders aan de hand kan zijn gezien de symptomen, zal de laatste zijn die ontkent dat er geen bijwerkingen zijn, gelukkig niemand met langdurige in de omgeving maar sommigen wel even een paar dagen gewoon ziek.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 18:43

@Swansie; het is nu 4.5 week na de tweede prik. Ja ik hou me ook vast aan dat het na 6 weken beter moet gaan. Af en toe zit er nu wel wat betere dagen tussen.

En mijn ouders hadden ook nergens last van. Zelfs geen pijn in hun arm of moe dus dat kan ook.
Toch denk ik dat het goed is te weten dat de bijwerkingen ook erbij kunnen horen. En dan niet enkel wat pijn in je arm. Vooral de systemische bijwerkingen waarbij je hele lichaam anders reageert in zijn afweer kunnen best heftig zijn. Deze komen vaak pas later tevoorschijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 18:53

En daarnaast is een chronische lymebesmetting ook geen pretje, is er een mogelijkheid om bvb na een week na de tweede prik een antibioticakuur te krijgen van je huisarts? Amoxicilline voor drie weken? Om de Lyme even weer een opdoffer te geven? Mits je weer zoveel last krijgt.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:02

Ja misschien is dat een goede optie bigone, want via antibiotica ben ik ook van de bijbehorende koorts afgekomen. Helaas moest ik weer een nieuwe verwijzing via de huisarts voor het lymecentrum, en het duurt allemaal lang nu ivm vakantie, kan nog weken duren.. Ben van plan morgen opnieuw te bellen naar de huisarts, wellicht dat de huisarts het ook via telefonisch overleg de antibiotica kan voorschrijven. Ik ga het wel vragen, dank voor je tip!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:25

Vanmorgen mn tweede pfizer gehaald, alleen weer last van n beetje zware arm maar verder voel ik me goed! Hopelijk blijft dit zo.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:33

Ik was na mijn 2e moderna van donderdag behoorlijk ziek, een dag later. Ik had verhoging, trillingen,misselijk,braken en knallende koppijn. Ook zwaar vermoeid en kon serieus niks.
Dag erna ( gisteren ) ging beter, maar wel zwakjes. Nu voel ik me weer normaal

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:52

Sabri schreef:
Die denigrerende opmerkingen vind ik niet fijn overkomen.

Was dat maar zo makkelijk. Als je pech hebt zoals ik, ben ik al weken erg ziek na tweede pfizer, heb nu weer dagelijks koorts, en dit komt omdat mijn lyme die ik na maanden vechten redelijk onder controle had door het vaccin hevig is teruggekeerd! Mijn huisarts denkt dat dit komt omdat het vaccin ook aangrijpt op je immuunsysteem , net als lyme, en wat dan te verzwakt is!
En mensen die gordelroos krijgen, etc ook dat zijn bekende bijwerkingen, en dat is echt geen lolletje! Dat is heel wat anders dan wat pijn op de plek in je arm..

Daar mag best wat meer aandacht aan geschonken worden en niet enkel een papiertje mee met erop de meest voorkomende bijwerkingen..Nee, beter had erop kunnen staan dat er meer ook erge bijwerkingen kunnen voorkomen en je dan de arts en Lareb kunt bellen voor info.

Dat jij/anderen zelf nauwelijks last hebben wil niet zeggen dat je er alsnog niet nog een nare bijwerking aan kunt overhouden. Er is immers weinig bekend ook over de gevolgen op lange termijn. Bv de ziekte Guillan Barre wordt vaak als oorzaak gezien van vaccins!
Het is dat ik bij de eerste prik weinig last had, en relaxt de tweede prik ging halen omdat ik dacht dat dat ook goed zou gaan, maar ik heb wel besloten geen derde prik te halen. Mijn immuunsysteem trekt dit niet goed en gister ook weer vreselijke hoofdpijn, overgeven, buikpijn etc. Echt geen pretje!

Toch zijn dit dingen die naar ieder medicijn etc kunnen gebruiken. Lyme is hierin ook wel ingewikkeld.
Ik kreeg gordelroos na gebruik neusspray, bedenk je ook niet.

Vraag is wat is dan op dat moment erger. Voor mij is dat 100% Corona, ook daar weet je niet wat Lyme op dat moment doet.
Voor mij was de keus dus niet moeilijk. Ik kan geen mensen ontwijken dus dan dus vaccineren.