Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:05

Omdat hij geen toespraak heeft gehouden over groepsimmuniteit. In die bewuste toespraak is onder andere groepsimmuniteit ter sprake gekomen, dat is heel wat anders en bovendien gerectificeerd.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:07

Nouja hij ontkende het hele “groepsiminuteit” waarom dan? Dat hele idee er achter werd netjes uitgelegd via persconferentie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:09

Janinevv schreef:
Nouja hij ontkende het hele “groepsiminuteit” waarom dan? Dat hele idee er achter werd netjes uitgelegd via persconferentie.

Nee, hij ontkende dat hij een toespraak heeft gehouden over groepsimmuniteit. En dat klopt. Want die hele toespraak ging niet over groepsimmuniteit, maar over de strategie waarmee we het virus te lijf zouden gaan.

Groepsimmuniteit is toen wel ter sprake gekomen, en hij heeft gezegd dat dat jaren zou gaan duren. En hij heeft daarna gezegd dat dat niet het doel is omdat dat geen goede strategie is omdat dat teveel levens kost en onze IC’s daar niet tegen bestand zijn.
Maar ja, dat laten ze dan weer niet zien in dat filmpje.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:09

nynke55 schreef:
Je zal toch maar, helemaal in het begin van een onbekende ziekte, als niet-medisch opgeleid persoon 1 ding niet helemaal juist verkondigen, dat word je jaaaaren later nog nagedragen, hoewel je het een paar dagen later al gerectificeerd hebt.
Ben toch blij dat ik nooit iets verkeerd zeg, overal verstand van heb en ook altijd gelijk heb. O:)

#vriendenpeople

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:11

Nee, hij ontkende in jouw video dat hij een toespraak over corona gehouden had, en dat klopt dus.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:12

Jaa maar dan kan hij dat verder zelf toch ook aanvullen dan doen alsof er nooit een woord over gezegd is.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:13

Tiggs schreef:
nynke55 schreef:
Je zal toch maar, helemaal in het begin van een onbekende ziekte, als niet-medisch opgeleid persoon 1 ding niet helemaal juist verkondigen, dat word je jaaaaren later nog nagedragen, hoewel je het een paar dagen later al gerectificeerd hebt.
Ben toch blij dat ik nooit iets verkeerd zeg, overal verstand van heb en ook altijd gelijk heb. O:)

#vriendenpeople

Leg me dat nou eens uit, ik zag het al een paar keer voorbijkomen, wat is vriendenpeople?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:14

Janinevv schreef:
Jaa maar dan kan hij dat verder zelf toch ook aanvullen dan doen alsof er nooit een woord over gezegd is.

Misschien heeft hij dat wel gedaan, maar de video bestaat uit geknipte stukjes, dus misschien is het er uit geknipt.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:15

Ben benieuwd uit welk stukje dit komt. Wel nieuwsgierig of hij er inderdaad op verder is gegaan.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:15

Ken je die filmpjes van Famke Louise e.a. waarin ze zeggen 'ik doe niet meer mee, #freethepeople'?

Er was een meisje dat/dame die het allemaal wat te ingewikkeld vond en dacht dat ze #vriendenpeople zeiden en vervolgens een filmpje heeft opgenomen waarin ze én dat zei én die hashtag in het bericht erbij zette. Helaas voor haar heeft de media dat opgepakt...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:16

Idee om eens alle persconferenties terug te gaan kijken
En dan niet de geknipte en geplakte..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:16

Tja ik zie het nut er niet van in, hij heeft het immers gerectificeerd, dus waarom er steeds op terugkomen?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:17

Janinevv schreef:

Hij heeft dat meerdere keren gezegd, alleen staan niet al die filmpjes nu nog ergens online, want het heeft gewoon geen nieuwswaarde. En de beste man heeft op moment écht wel wat beters te doen dan kijken wat er op sociale media over hem geroepen wordt en dat allemaal te ontkrachten. Ik vind het al knap dat hij nog tijd heeft om te slapen.

Weet je, Janine, ik krijg het idee dat jij gewoon vaak over Facebook zit te scrollen en bij alles wat je tegenkomt denkt 'hee ja, dat is gek. Zie je wel dat het hele verhaal niet klopt. Moet ik toch eens op Bokt vragen.' Echt, er staat véél te veel onzin op Facebook.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:19

Maar er staat ook veel “fake” nieuws in het nieuws. Net zoals dat de media de woorden van trump heel vaak verdraaid. Dus wat is dan echt nieuws? Ze maken ook de koppen over aantal besmetting nogal vreemd en niet kloppend met wat er in het artikel geschreven word.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:23

Om te beginnen is het woord 'media' meervoud. Er bestaat niet één 'media', het zijn er altijd meerdere. Dat komt omdat verschillende mensen de zaken vanuit verschillende perspectieven bekijken. De Telegraaf bericht anders over de woorden van Trump dan de Volkskrant, Fox News anders dan CNN. 'Echt nieuws' bestaat niet. Heb je weleens 4 mensen die ergens waren, over datzelfde moment horen vertellen? Je krijgt 4 verschillende versies.
Overigens, de woorden van Trump verdraaien nogal moeilijk want hij pleurt ze zelf op Twitter. De manier waarop ze geïnterpreteerd worden, dat verschilt nogal van medium tot medium.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:28

Tiggs schreef:
Ken je die filmpjes van Famke Louise e.a. waarin ze zeggen 'ik doe niet meer mee, #freethepeople'?

Er was een meisje dat/dame die het allemaal wat te ingewikkeld vond en dacht dat ze #vriendenpeople zeiden en vervolgens een filmpje heeft opgenomen waarin ze én dat zei én die hashtag in het bericht erbij zette. Helaas voor haar heeft de media dat opgepakt...

Ah, zo zat dat. Dank je wel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:28

Janinevv schreef:

Nou, er is maar 3seconden uitgeknipt, dus wie weet wat hij verder nog zei :')

Janinevv schreef:
Maar er staat ook veel “fake” nieuws in het nieuws. Net zoals dat de media de woorden van trump heel vaak verdraaid. Dus wat is dan echt nieuws? Ze maken ook de koppen over aantal besmetting nogal vreemd en niet kloppend met wat er in het artikel geschreven word.

Ik weet niet wat je achtergrond en opleiding is, maar meestal leer je op de middelbareschool en op de hbo zeker bronnen checken. Dan kun je wel redelijk nieuws en bronnen beoordelen. Op facebook zie je dat heel vaak fout gaan en er verbanden worden gelegd die niet bestaan of plaatjes compleet verkeerd uitgelegd worden.

De media hebben verder ook natuurlijk vooral als doel dat hun nieuws bekeken en gelezen wordt. Dus dat de koppen soms iets anders insinueren dan wat er in het artikel staat klopt. Daarom moet je ook altijd het bijbehorende artikel goed lezen en niet alleen maar koppensnellen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:32

verootjoo schreef:
En groepsimmuniteit kan inderdaad jaren duren. Maar dat is nooit het doel geweest vanaf het begin.

Het filmpje sla ik van harte over, maar dat groepsimmuniteit-verhaal is wel gewoon raar van Rutte en het RIVM. Want nadat het door Rutte genoemd was en er al veel kritiek was geweest, werd er door het RIVM nog een filmpje online geplaatst over hoe groepsimmuniteit dan zou werken. En er zijn diverse OMT-leden die er ook nog aan gerefereerd hebben ('het idee is ook niet dat het virus verdwijnt maar dat we het voort laten kabbelen'.)
En het belangrijkste: het beleid dat nu gevoerd wordt, lijkt nog steeds niet te gaan om het effectief opsporen en stoppen van corona, maar vooral om bij alles steeds te laat te zijn.

Ik heb nu nog steeds geen idee wat het overkoepelende doel is van het beleid. Jij wel?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:34

Nee, het is polderen, daar zijn we heel goed in.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:39

Ik snap ook wel om bronnen na te checken. Maar als alle media’s de zelfde richting hebben. Wat is dan fake als je meerdere pagina’s vind waar wat andere informatie is ? Waarom mag dat niet op Facebook dan? Waarom mogen we daar niet naar kijken is alles daarvan fout ?

Ik heb het idee dat iedereen dat geen moet geloven wat allemaal het zelfde is. Als het al iets “afwijkt” is het per definitie fout of fake. Nouja ik kijk liever verder ook op andere sites dan alleen wat de media’s ons te melden hebben. Want veel word ook gewoon niet verteld door de media’s.

Want er speelt momenteel nog veel meer wereld wijd dan alleen Corona maar daar word dus geen aandacht aan besteed. En dat is dan ook geen fake nieuws..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:46

Janinevv schreef:
Ik snap ook wel om bronnen na te checken. Maar als alle media’s de zelfde richting hebben. Wat is dan fake als je meerdere pagina’s vind waar wat andere informatie is ? Waarom mag dat niet op Facebook dan? Waarom mogen we daar niet naar kijken is alles daarvan fout ?

Ik heb het idee dat iedereen dat geen moet geloven wat allemaal het zelfde is. Als het al iets “afwijkt” is het per definitie fout of fake. Nouja ik kijk liever verder ook op andere sites dan alleen wat de media’s ons te melden hebben. Want veel word ook gewoon niet verteld door de media’s.

Want er speelt momenteel nog veel meer wereld wijd dan alleen Corona maar daar word dus geen aandacht aan besteed. En dat is dan ook geen fake nieuws..

Niet alle media hebben dezelfde richting.

Maar wat jij hier af en toe post is zo overduidelijk geen betrouwbare info. We leggen steeds uit waarom, meestal omdat het gewoon pertinent onwaar is wat er staat, maar dat lijkt niet binnen te komen?
Als iets afwijkt van wat er tot nu toe voor waar wordt aangenomen (obv onderzoeken die betrouwbaar en goed zijn uitgevoerd bv) kun je je ook afvragen waarom dat zo is.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:49

Er is genoeg ander nieuws, kijk maar eens op google nieuws, om mee te beginnen. Maar het is maar net waar je zoekt. Als ik twijfel over een bericht, ga ik bewust zoeken op het tegenovergestelde. Bijvoorbeeld: "mondkapjes bewezen effectief" of juist "mondkapjes niet effectief".

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:57

Janinevv schreef:

Omdat de mediaorganisaties flink op hun vingers worden getikt als ze (bewust dan wel onbewust) foutieve informatie verspreiden. Professionele nieuwsmedia houden zich doorgaans aan de journalistieke regels en controleren gebruikte bronnen. Zij zijn daarop aanspreekbaar, hebben redactiestatuten en veel nieuwsmedia zijn aangesloten bij de Raad van de Journalistiek. En doorgaans zal een nieuwsstuk door meerdere mensen beoordeeld worden alvorens het online geplaatst/geprint wordt. Een groep of individu op social media heeft dat niet en kan doorgaans alles roepen wat ze maar willen. Hooguit dat Facebook of twitter het bericht markeert als zijnde foutief, maar dit gebeurt lang niet altijd en bij alle onderwerpen. En als het al gebeurt, wordt al snel 'censuur' geroepen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:01

Veel media doen ook maar alleen aan "knippen en plakken ", dus niet gek dat je veel dezelfde berichten vindt.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:02

Cayenne schreef:
Pfoe, ik ben maar opgehouden met het tellen van onwaarheden in jouw bericht, want het is gewoon niet bij te houden.
Iets met de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt..
Echt, ik hoop oprecht dat jou en je familie Corona bespaard blijft!

Jij bent net zo zeker van je zaak als ik!

Hier heb je dr weer eentje om nog ff lekker door te gaan :o
https://www.facebook.com/1717488167/vid ... 256934964/