tokedri schreef:imaudy schreef:In de buurtsuper kun je het juist oplopen. Best kleine ruimte en lage luchtvochtigheid.
Ik voorzie een nieuwe test..
.Moderatoropmerking:Bericht verwijderd i.v.m. het niet voldoen aan de regels
En dit inderdaad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tokedri schreef:imaudy schreef:In de buurtsuper kun je het juist oplopen. Best kleine ruimte en lage luchtvochtigheid.
Ik voorzie een nieuwe test..
.Moderatoropmerking:Bericht verwijderd i.v.m. het niet voldoen aan de regels
bigone schreef:En voor alle duidelijkheid, klachten betekend dat men zich onbewust toch niet goed genoeg aan de maatregelen heeft gehouden (behalve bij een verkouden schoolgaand kind in huis ) want ook deze virussen verspreiden zich op dezelfde manier . Dus wanneer er per dag 40.000 mensen testen, waarvan een aantal gewoon geen andere mensen kan ontlopen door werk , blijven er toch een hoeveelheid over die net niet voldoende hebben gedaan. Ik hoop dat ze zich daar ook van bewust zijn en niet denken , hoera negatief want de volgende keer kan het wel raak zijn.
bigone schreef:En voor alle duidelijkheid, klachten betekend dat men zich onbewust toch niet goed genoeg aan de maatregelen heeft gehouden (behalve bij een verkouden schoolgaand kind in huis ) want ook deze virussen verspreiden zich op dezelfde manier . Dus wanneer er per dag 40.000 mensen testen, waarvan een aantal gewoon geen andere mensen kan ontlopen door werk , blijven er toch een hoeveelheid over die net niet voldoende hebben gedaan. Ik hoop dat ze zich daar ook van bewust zijn en niet denken , hoera negatief want de volgende keer kan het wel raak zijn.
fohadie schreef:bigone schreef:En voor alle duidelijkheid, klachten betekend dat men zich onbewust toch niet goed genoeg aan de maatregelen heeft gehouden (behalve bij een verkouden schoolgaand kind in huis ) want ook deze virussen verspreiden zich op dezelfde manier . Dus wanneer er per dag 40.000 mensen testen, waarvan een aantal gewoon geen andere mensen kan ontlopen door werk , blijven er toch een hoeveelheid over die net niet voldoende hebben gedaan. Ik hoop dat ze zich daar ook van bewust zijn en niet denken , hoera negatief want de volgende keer kan het wel raak zijn.
Je kan je aan de maatregelen houden wat je wilt, als je dan bij het boodschappen doen constant andere mensen, maar vooral de kassamedewerkers moet attenderen dat jij "nog" aan 1,5m. doet en daarop bijna uitgelachen wordt want, hoe ouderwets heeft het weinig zin en wordt je alsnog besmet.
kassa medewerkers hebben er hier een handje van om snel te scannen. Klant A pakt haar boodschappen rustig in en kassamedewerker begint met scannen van klant B waardoor de boodschappen doorelkaar komen. Ik wacht dan rustig tot A klaar is, want 1,5m. Snapt de cassiere helemaal niets van, waarom pak ik niet in? Ehhh, iets met 1,5m? Ja, noem mij ouderwets maar ik houd me er nog steeds aan. Dan begint klant C te zeuren dat IK op moet schieten terwijl niemand er aan denkt om aan klant A te vragen of ze haar boodschappen op de daarvoor bestemde plek wilt inpakken. En dit gebeurt dus bij verschillende supermarkten, bijna iedere keer dat ik er kom. Dus dat JIJ je aan de maatregelen houd, betekent dan nog niet dat je het dan niet kan krijgen. Helaas ben je ook afhankelijk van het gedrag van anderen.
Edit: thuisbezorgen is hier geen optie en iemand anders boodschappen laten doen ook niet.
tokedri schreef:Silvia schreef:
Zo is mijn vriend er ook achter gekomen dat hij COVID-19 positief is.
Het stomme is dat ik een paar dagen later getest ben, en bij mij was de uitslag negatief. Waarschijnlijk niet vaak genoeg gekust.
Heeft hij helemaal geen klachten gehad?
Esperanza schreef:bigone schreef:En voor alle duidelijkheid, klachten betekend dat men zich onbewust toch niet goed genoeg aan de maatregelen heeft gehouden (behalve bij een verkouden schoolgaand kind in huis ) want ook deze virussen verspreiden zich op dezelfde manier . Dus wanneer er per dag 40.000 mensen testen, waarvan een aantal gewoon geen andere mensen kan ontlopen door werk , blijven er toch een hoeveelheid over die net niet voldoende hebben gedaan. Ik hoop dat ze zich daar ook van bewust zijn en niet denken , hoera negatief want de volgende keer kan het wel raak zijn.
Raakt iedereen nu helemaal van het padje af? Vind je dit niet een beetje lijken op een ouderwedse heksenjacht dat je mensen zo'n stempel opdrukt? Zou je dit over een griep ook zeggen? Daar uberhaupt zo over nadenken?
Weet je hoeveel virussen ed per jaar aan je voorbij gaan? Hoeveel je er gemerkt en ongemerkt oppikt? Dat is normaal en niets mis mee. Van Corona worden sommige mensen heel ziek. Maar verder is er niets aan de hand.
Dus ik zeg, stoppen met testen, ophouden met de onzin en verder leven. Of gaan we over een paar maanden mensen op de brandstapel zetten omdat ze Corona hebben?![]()
Niet normaal meer dit.
tokedri schreef:Silvia schreef:
Zo is mijn vriend er ook achter gekomen dat hij COVID-19 positief is.
Het stomme is dat ik een paar dagen later getest ben, en bij mij was de uitslag negatief. Waarschijnlijk niet vaak genoeg gekust.
Heeft hij helemaal geen klachten gehad?
Esperanza schreef:bigone schreef:En voor alle duidelijkheid, klachten betekend dat men zich onbewust toch niet goed genoeg aan de maatregelen heeft gehouden (behalve bij een verkouden schoolgaand kind in huis ) want ook deze virussen verspreiden zich op dezelfde manier . Dus wanneer er per dag 40.000 mensen testen, waarvan een aantal gewoon geen andere mensen kan ontlopen door werk , blijven er toch een hoeveelheid over die net niet voldoende hebben gedaan. Ik hoop dat ze zich daar ook van bewust zijn en niet denken , hoera negatief want de volgende keer kan het wel raak zijn.
Raakt iedereen nu helemaal van het padje af? Vind je dit niet een beetje lijken op een ouderwedse heksenjacht dat je mensen zo'n stempel opdrukt? Zou je dit over een griep ook zeggen? Daar uberhaupt zo over nadenken?
Weet je hoeveel virussen ed per jaar aan je voorbij gaan? Hoeveel je er gemerkt en ongemerkt oppikt? Dat is normaal en niets mis mee. Van Corona worden sommige mensen heel ziek. Maar verder is er niets aan de hand.
Dus ik zeg, stoppen met testen, ophouden met de onzin en verder leven. Of gaan we over een paar maanden mensen op de brandstapel zetten omdat ze Corona hebben?![]()
Niet normaal meer dit.
chanicha schreef:Als iedereen nu eens op zichzelf let hoeven jullie niet een ander af te kraken.
Waarvoor? Als jullie je ergeren scroll dan door.
bigone schreef:Olina , zie mijn tweede bericht en ook in dit bericht staat duidelijk aangegeven dat een groep mensen het NIET kan ontlopen door werk. Waarom is alles goed lezen zo moeilijk.
Ninx schreef:Esperanza schreef:
Niet normaal meer dit.
IvysToeter schreef:karuna schreef:5 minuten buurtsuper. Geen 15 minuten geen 1,5 m geen risico volgens de ggd. 1 keer permaand moet ik zelf. Maar spit vooral verder in mijn berichten.de enige keer besmet was een zieke man uit milaan.
In een buurtsuper loop je net zo goed risico hoor
safina schreef:Ninx schreef:
Nemen jullie dan alle extra diensten van het zorgpersoneel voor je rekening? Dat kan je niet zeg je, want je hebt geen medische opleiding? Goh...