Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:33

tokedri schreef:
imaudy schreef:
In de buurtsuper kun je het juist oplopen. Best kleine ruimte en lage luchtvochtigheid.
Ik voorzie een nieuwe test..
.

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd i.v.m. het niet voldoen aan de regels

En dit inderdaad :') Waarom is het zo interessant om corona te hebben? I just don't get it haha tegenwoordig krijgen 7500 mensen per dag corona. We komen vast allemaal een keer aan de beurt :D
Laatst bijgewerkt door Princesj op 16-10-20 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast i.v.m. aangepaste quote

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:04

Als iedereen nu eens op zichzelf let hoeven jullie niet een ander af te kraken.
Waarvoor? Als jullie je ergeren scroll dan door.

BigOne

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:10

En voor alle duidelijkheid, klachten betekend dat men zich onbewust toch niet goed genoeg aan de maatregelen heeft gehouden (behalve bij een verkouden schoolgaand kind in huis ) want ook deze virussen verspreiden zich op dezelfde manier . Dus wanneer er per dag 40.000 mensen testen, waarvan een aantal gewoon geen andere mensen kan ontlopen door werk , blijven er toch een hoeveelheid over die net niet voldoende hebben gedaan. Ik hoop dat ze zich daar ook van bewust zijn en niet denken , hoera negatief want de volgende keer kan het wel raak zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:18

bigone schreef:
En voor alle duidelijkheid, klachten betekend dat men zich onbewust toch niet goed genoeg aan de maatregelen heeft gehouden (behalve bij een verkouden schoolgaand kind in huis ) want ook deze virussen verspreiden zich op dezelfde manier . Dus wanneer er per dag 40.000 mensen testen, waarvan een aantal gewoon geen andere mensen kan ontlopen door werk , blijven er toch een hoeveelheid over die net niet voldoende hebben gedaan. Ik hoop dat ze zich daar ook van bewust zijn en niet denken , hoera negatief want de volgende keer kan het wel raak zijn.

Tja.. niemand vind verkouden of ziek zijn (laat staan Corona ) leuk .. dus dat dan je eigen schuld is vind ik wel heel bijzonder. Je kan helaas niet alles voorkomen. Ja als je, je opsluit in je huis en ook de deur niet meer uitgaat van de supermarkt. Het moet wel realistisch blijven.
Wees blij dat mensen zich laten testen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:32

bigone schreef:

Je kan je aan de maatregelen houden wat je wilt, als je dan bij het boodschappen doen constant andere mensen, maar vooral de kassamedewerkers moet attenderen dat jij "nog" aan 1,5m. doet en daarop bijna uitgelachen wordt want, hoe ouderwets heeft het weinig zin en wordt je alsnog besmet.

kassa medewerkers hebben er hier een handje van om snel te scannen. Klant A pakt haar boodschappen rustig in en kassamedewerker begint met scannen van klant B waardoor de boodschappen doorelkaar komen. Ik wacht dan rustig tot A klaar is, want 1,5m. Snapt de cassiere helemaal niets van, waarom pak ik niet in? Ehhh, iets met 1,5m? Ja, noem mij ouderwets maar ik houd me er nog steeds aan. Dan begint klant C te zeuren dat IK op moet schieten terwijl niemand er aan denkt om aan klant A te vragen of ze haar boodschappen op de daarvoor bestemde plek wilt inpakken. En dit gebeurt dus bij verschillende supermarkten, bijna iedere keer dat ik er kom. Dus dat JIJ je aan de maatregelen houd, betekent dan nog niet dat je het dan niet kan krijgen. Helaas ben je ook afhankelijk van het gedrag van anderen.

Edit: thuisbezorgen is hier geen optie en iemand anders boodschappen laten doen ook niet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:38

fohadie schreef:
bigone schreef:

Je kan je aan de maatregelen houden wat je wilt, als je dan bij het boodschappen doen constant andere mensen, maar vooral de kassamedewerkers moet attenderen dat jij "nog" aan 1,5m. doet en daarop bijna uitgelachen wordt want, hoe ouderwets heeft het weinig zin en wordt je alsnog besmet.

kassa medewerkers hebben er hier een handje van om snel te scannen. Klant A pakt haar boodschappen rustig in en kassamedewerker begint met scannen van klant B waardoor de boodschappen doorelkaar komen. Ik wacht dan rustig tot A klaar is, want 1,5m. Snapt de cassiere helemaal niets van, waarom pak ik niet in? Ehhh, iets met 1,5m? Ja, noem mij ouderwets maar ik houd me er nog steeds aan. Dan begint klant C te zeuren dat IK op moet schieten terwijl niemand er aan denkt om aan klant A te vragen of ze haar boodschappen op de daarvoor bestemde plek wilt inpakken. En dit gebeurt dus bij verschillende supermarkten, bijna iedere keer dat ik er kom. Dus dat JIJ je aan de maatregelen houd, betekent dan nog niet dat je het dan niet kan krijgen. Helaas ben je ook afhankelijk van het gedrag van anderen.

Edit: thuisbezorgen is hier geen optie en iemand anders boodschappen laten doen ook niet.

Merk ik hier gelukkig nog niet. Hier laten ze de klanten wachten totdat de vorige klant weg is. Vaak bieden de kassa medewerkers ook nog hun excuses aan dat het lang duurt. Helemaal niet nodig dat ze zich verontschuldigen. Ik zeg ook altijd joh doe rustig aan ik heb tijd genoeg geen enkel probleem. Als mensen achter mij zouden gaan zeuren , zou ik heel rustig mijn boodschappen pakken en betalen. De gehaaste maatschappij was er al voor Corona.... Ik denk ook als je te laat bent had je maar eerder weg moeten gaan dat is dan niet het probleem van de winkel of de andere klanten.

het respect is helaas ver te zoeken de afgelopen periode.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:55

bigone schreef:

Raakt iedereen nu helemaal van het padje af? Vind je dit niet een beetje lijken op een ouderwedse heksenjacht dat je mensen zo'n stempel opdrukt? Zou je dit over een griep ook zeggen? Daar uberhaupt zo over nadenken?

Weet je hoeveel virussen ed per jaar aan je voorbij gaan? Hoeveel je er gemerkt en ongemerkt oppikt? Dat is normaal en niets mis mee. Van Corona worden sommige mensen heel ziek. Maar verder is er niets aan de hand.

Dus ik zeg, stoppen met testen, ophouden met de onzin en verder leven. Of gaan we over een paar maanden mensen op de brandstapel zetten omdat ze Corona hebben? :D -O- Niet normaal meer dit.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:59

tokedri schreef:
Silvia schreef:

Zo is mijn vriend er ook achter gekomen dat hij COVID-19 positief is.
Het stomme is dat ik een paar dagen later getest ben, en bij mij was de uitslag negatief. Waarschijnlijk niet vaak genoeg gekust. :D

Heeft hij helemaal geen klachten gehad?

Hij heeft helemaal geen klachten gehad. Het commerciële laboratorium waar mijn vriend getest is, is goedgekeurd door het RIVM.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:32

Esperanza schreef:
bigone schreef:

Raakt iedereen nu helemaal van het padje af? Vind je dit niet een beetje lijken op een ouderwedse heksenjacht dat je mensen zo'n stempel opdrukt? Zou je dit over een griep ook zeggen? Daar uberhaupt zo over nadenken?

Weet je hoeveel virussen ed per jaar aan je voorbij gaan? Hoeveel je er gemerkt en ongemerkt oppikt? Dat is normaal en niets mis mee. Van Corona worden sommige mensen heel ziek. Maar verder is er niets aan de hand.

Dus ik zeg, stoppen met testen, ophouden met de onzin en verder leven. Of gaan we over een paar maanden mensen op de brandstapel zetten omdat ze Corona hebben? :D -O- Niet normaal meer dit.

Lees eens even, er staat heel bewust het woord ONBEWUST in en de opmerking dat veel beroepen, zal ze nog even noemen die mij zo te binnen schieten, politie onderwijs, zorg, brandweer, voor al die groepen is het niet mogelijk om zich aan de maatregelen te houden. Niks met heksenjacht te maken gewoon een observatie. Niks meer en niks minder.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:35

tokedri schreef:
Silvia schreef:

Zo is mijn vriend er ook achter gekomen dat hij COVID-19 positief is.
Het stomme is dat ik een paar dagen later getest ben, en bij mij was de uitslag negatief. Waarschijnlijk niet vaak genoeg gekust. :D

Heeft hij helemaal geen klachten gehad?

Hij heeft helemaal geen klachten gehad. Het commerciële laboratorium waar mijn vriend getest is, is goedgekeurd door het RIVM.[/quote]

Bizar he geen klachten. Lastig dat dat mogelijk is qua besmetten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:40

Degen waar ik mee werkte was alleen vermoeid, ik denk dat er weinig mensen in de zorg op dit moment NIET moe zijn dus daar hebben we eigenlijk niks achter gezocht.
Ik heb het wel genoemd als optie en ze heeft idd maandag meteen een test gedaan en een bloedonderzoek, de test ter uitsluiting. Maar dat werd een bevestiging..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:47

Esperanza schreef:
bigone schreef:

*\o/*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:57

Stoppen met testen? Tja dan ga jij verder met leven ( wat je waarschijnlijk nu ook doet) en dan donder je van je paard of stapt mis op de trap, red je maar want zonder tests/maatregelen is er over vier weken geen enkele hulp meer beschikbaar .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:58

bigone schreef:

Of je bent docent waarbij je bijna 200 leerlingen per week ziet en leerlingen het nog altijd erg moeilijk vinden om zich aan de 1,5 meter afstand te houden (wat uiteraard wel gecorrigeerd wordt, maar dan zijn ze vaak al een stap te dichtbij geweest), of je werkt in de zorg, of je werkt in de supermarkt en mensen houden geen afstand hoe hard je je best ook doet, of... Zo kun je nog wel even doorgaan. Erg kort door de bocht dit zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:00

Sluit ik mij bij aan. Ik werk in de zorg maar wil mijn moeder ook niet laten verpieteren en heb zelf ook nog een (minimaal) sociaal leven om mijn werk in de zorg te kunnen blijven doen (iets met balans).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:01

Olina , zie mijn tweede bericht en ook in dit bericht staat duidelijk aangegeven dat een groep mensen het NIET kan ontlopen door werk. Waarom is alles goed lezen zo moeilijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:19

Bigone: toch niet vergeten dat er veel mensen zijn met ontregelde immuunsystemen waardoor ze veel meer onduidelijke klachten kunnen hebben terwijl dat niet terug te leiden is op het overtreden van de regels.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:26

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:26

chanicha schreef:
Als iedereen nu eens op zichzelf let hoeven jullie niet een ander af te kraken.
Waarvoor? Als jullie je ergeren scroll dan door.

Je hebt helemaal gelijk hoor, ik erger me gewoon. Vind het gewoon zo ongepast, mensen in de zorg zijn overspannen, hele bedrijfstakken gaan kapot, mensen sterven alleen, sommige mensen worden heel ziek.. En dan zijn er mensen die het - in mijn ogen - razend interessant vinden en er de hele dag druk mee zijn. Maar, my bad, ik vind het ongepast dus ik stoor me eraan. Idd beter doorscrollen ja :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:31

bigone schreef:
Olina , zie mijn tweede bericht en ook in dit bericht staat duidelijk aangegeven dat een groep mensen het NIET kan ontlopen door werk. Waarom is alles goed lezen zo moeilijk.

Dan nog vind ik het gewoon erg kort door de bocht. Als je alle verhalen hoort dat die 1,5 meter afstand vooral gebaseerd is op als je stilstaat/stilzit, maar dat als je bijvoorbeeld loopt je eigenlijk alweer meer afstand moet hebben :o

Of dat in het onderwijs dan wel mondkapjes verplicht zijn op de gangen, maar dat ze bij mijn partner op school in de lokalen absoluut geen mondkapjes op mogen, maar ook geen spatschermen mogen ed. Ik vind het allemaal gewoon krom.

Desondanks ben ik wel iemand die zich heel erg probeert zoveel als mogelijk aan de maatregelen te houden hoor. Het klopt wel wat je zegt, dat er toch eigenlijk nog veel te veel mensen zijn die dat niet doen. Maar ik merk dat er ook toch stiekem best wat situaties zijn waarin je zelf nog zo netjes kunt zijn, maar je afhankelijk bent van andere mensen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:42

karuna schreef:
5 minuten buurtsuper. Geen 15 minuten geen 1,5 m geen risico volgens de ggd. 1 keer permaand moet ik zelf. Maar spit vooral verder in mijn berichten. :j de enige keer besmet was een zieke man uit milaan. :evaw:

In een buurtsuper loop je net zo goed risico hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:47

Ninx schreef:
Esperanza schreef:

*\o/*

Nemen jullie dan alle extra diensten van het zorgpersoneel voor je rekening? Dat kan je niet zeg je, want je hebt geen medische opleiding? Goh...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:47

IvysToeter schreef:
karuna schreef:
5 minuten buurtsuper. Geen 15 minuten geen 1,5 m geen risico volgens de ggd. 1 keer permaand moet ik zelf. Maar spit vooral verder in mijn berichten. :j de enige keer besmet was een zieke man uit milaan. :evaw:

In een buurtsuper loop je net zo goed risico hoor

Dat is niet wat ze bedoeld.
De GGD stelt dat als je korter dan 15 min binnen 1,5 m van iemand af staat/zit of loopt, dat je dan niet besmet wordt :o

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:49

safina schreef:
Ninx schreef:

*\o/*

Nemen jullie dan alle extra diensten van het zorgpersoneel voor je rekening? Dat kan je niet zeg je, want je hebt geen medische opleiding? Goh...

Maakt niet uit toch? Zolang het jouw familie niet is die de zorg nodig heeft...

Ik vind dit ook niet echt de gepaste plaats om te komen roepen dat Corona niet gevaarlijk is. Dit is een topic vol met mensen die het aan den lijve hebben ondervonden. Ga dat doen in andere topics waar discussie op zijn plaats is. Bv Viruswaanzin topic of zelfs algemeen Corona topic.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:50

Wat ik niet snap: mensen die doodleuk op vakantie gaan, al is t binnen Nederland. Over niet-noodzakelijke verplaatsingen gesproken :=