4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:13

Imay, heerlijk zo'n vakantie. En ook wel fijn om niet na te hoeven denken over je eten en daarna alsnog te merken dat je gewoon op gewicht blijft.

Leoni, mooi roadtrip gehad zo. En fijn dat eten ook netjes en gezond was. Beetje bijgekomen van het rijden in noodweer? Dat kost altijd zoveel energie. En ooooh jouw McKroket en Filet-o-fish :))

Het is hier eindelijk afgekoeld! Vorige weken heb ik mijn ochtendwandeling steeds overgeslagen omdat me veel te warm was. Vanochtend weer netjes 45 minuten gewandeld en het was heerlijk :D
Vanavond na werk gelijk door om te sporten, kan ik vanavond beetje luieren. Eens zien of het me in de planning lukt om vier keer te sporten deze week.

Lijstje van gisteren
L: 2 kaiserbroodjes met gebakken ei en kaas
T: paar wokkels, mini twister
A: domino's pizza veggi met extra gorgonzola
T: blokje chocola
Totaal 1.665 kcal

m9ara

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:02

@Aight, Ik beweeg inderdaad intensief. Ik probeer 5x per week krachttraining en 2x per week op de racefiets aan te houden. Daarnaast train ik mijn paard +/- 5x per week.
Leuk dat je weer wat actiever wil posten! Ik heb ook eens iets gelezen/gehoord over hamster in je brein en dat interesseerde me toen ook wel! Wat voor tips heb jij er bijvoorbeeld uitgehaald?
Wat betreft ruststofwisseling is het denk ik belangrijk om wat krachttraining op te gaan pakken, spieren hebben energie nodig :)

@Kimmie, Oh jeetje wat een toestand met je auto! Dat zijn echt rotsituaties die energie slurpen. Ik kan me voostellen dat je ook flink honger had toen je eenmaal thuis was ja.. Gelukkig alles goed gekomen :D

@Dilan, Heel veel plezier in Limburg!! Duimen dat het een beetje droog wil blijven :D

@Linoleum, Super dat de weegschaal weer lief was! Zo zie je maar hoeveel invloed externe factoren zoals het weer kunnen hebben. Ik vind het ook heerlijk dat het weer wat is afgekoeld. Ik heb vanochtend al gesport en dat was toch gelijk al wat comfortabeler. Jij succes vanavond :D

@Maanlicht, Looking good! *\o/* Super motiverend als je jezelf zo vooruit ziet gaan :D Goed dat je het keto dieet hebt overlegd en er toch vanaf ziet. Je moet het je lichaam ook niet moeilijker maken dan het hoeft te zijn :)

@IMAY, Kijk dat is super, op vakantie niet opletten en toch gelijk kunnen blijven in gewicht. Dat betekent dat je het juiste ritme voor jezelf hebt gevonden/op een juiste manier een gewoonte is geworden denk ik :)

@Travel_me, Klinkt als een topdag in Limburg! Ik vind Limburg zelfs altijd een beetje een vakantiegevoel geven omdat het ergens wel Zuid-Europees aandoet haha. Ook lekker dat je gewoon naar de Mac bent geweest, maar het prima in je dag paste. Dan zit je daar toch met een fijner gevoel :D

Hier ook een lekker weekend gehad met o.a. een etentje thuis en een keer grillen. Ondanks dat niet te buitensporig gegeten, wat betekent dat ik de komende 4 dagen voor mijn gevoel nog mega veel 'moet' eten. Is alleen maar een fijn gevoel vind ik :D Het is ook niet erg als ik deze week wat kcal overhoud want ik ga volgend weekend sushi eten en dan kan ik wel wat ruimte gebruiken :Y)

Dit weekend een krachttraining overgeslagen, dus vandaag zowel voor als na het werk sporten. Mijn eetplanning vandaag:
O: 250gr magere kwark met 80gr tropisch fruit
T: Appel-kaneel kwarkkoek en 100gr kersen
L: Restje paddestoel lasagne
T: 170gr Isey skyr met 10gr whey crispy
D: Kipfilet met botersausje, sperziebonen en aardappeltjes
T: Smart bar crunchy
Totaal 1521 kcal. Hier moet dus zeker nog iets bij, maar ik zie wel wanneer en waar ik zin in heb :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:27

@Emma: Thanks! Je hebt helemaal gelijk. Dingen bestempelen als gezond en ongezond doe ik wel een beetje. Ik eet nu over het algemeen best wel clean, en als de grens tussen gezond en ongezond wat meer vervaagt gaat mijn eetpatroon naar If It Fits Your Macro's (en dat wil ik niet) en van daaruit krijg ik weer eetbuien door de suikers en dan vul ik mezelf meer dan dat ik voed. Dus voor nu is dit gewoon prima. Ik zie "ongezondere" dingen niet als de duivel en ze passen ook echt wel in mijn eetpatroon, maar het moet wel iets speciaals blijven.

@Lino: Dank je wel! Ja, leuk is dat kleed he? Ik heb hem van mijn moeder gekregen, was niet eens heel duur en handgemaakt volgens mij. Wat goed die ochtendwandeling! Heb je gelijk al een deel van je beweging gehad. Je pizza klinkt heel lekker.

@IMAY: Welkom terug. Fijne ervaring dat je niet bent aangekomen op je vakanties! Waarschijnlijk heb je ook voldoende bewogen dus dat scheelt ook een hoop natuurlijk :)

@Leoni: Fijn dat je dagje Limburg zo leuk was! En best netjes gegeten (ik was sowieso voor een Limburgse vlaai gegaan :Y) )

@m9ara: Dank je! Mooi lijstje heb je en fijn dat je wat ruimte over hebt om wat meer te kunnen eten.

Ik heb mijn training afgezegd voor vanavond. Ben gister ook niet geweest maar vanavond staan er alleen roeien en burpees op het programma. Als ik cardio wil doen ga ik wel een stuk hardlopen :+.

Lijstje voor vandaag:
L: drie vezelrijke knackebrod met twee gebakken eieren, ham
T: magere kwark, appel
A: zelfgemaakte tomatensoep, salade niçoise (sperziebonen, tonijn, gekookt ei, cottage cheese)
T: magere kwark, banaan
B: stuk hardlopen, stukje wandelen, eventueel korte krachttraining thuis met resistance bands

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:39

Jullie gaan hard!!! :wow:

@Maanlicht haha groot gelijk, hoewel hardlopen mij echt verschrikkelijk lijkt :') Jouw lichaam is echt zo mooi toned, knap dat er zoveel verschil in zit in relatief korte tijd!!

@linoleum lekker om weer te kunnen wandelen. Hoeveel sport je gemiddeld per week?
Mijn vraag zat inderdaad meer op het verbranden in rust. Ik denk dat ik goed moet kijken naar de combinatie krachttraining (meer spieren = meer verbranden in rust) en conditie omhoog krijgen (meer verbranden tijdens het sporten).

@m9ara Zo dat is inderdaad echt veel! Bepaal jij je kcal doel per week?
Wat ik vooral uit het hamsterboek heb gehaald is toch wel nadrukkelijk voldoende eten, en een levensstijl zoeken die echt bij mij past en die ik de rest van m'n leven kan volhouden. Ik wist dat (stiekem) al wel, maar heb nu het idee dat ik geen grote veranderingen hoef te maken. Maar dat ik iets langer in de tijd vooruit denk, en mijn eigen valkuilen meer realiseer (zoals elke dag boodschappen doen en me teveel laten leiden door 35% kortingsstickers van de AH :') ).

@travel_me Klinkt echt superleuk je mini-roadtrip door limburg! Ik hou wel bij wat ik eet, maar zodra het ergens ''mis'' gaat, vul ik het niet meer in en laat ik alles los. Dus mijn plan is om die momenten beter in te calculeren en daar dan meer genieten van wat ik écht wil eten en niet zomaar hersenen-uit-en-eten tot ik niet meer kan. Meer naar m'n gevoel luisteren :)

@kimmie zooo dat is wel even spannend geweest zeg!! Ik hou wel bij wat ik eet, maar zoals ik hierboven heb geschreven stopt dat meteen als ik een situatie niet in de hand heb (lees: een BBQ, ongepland drankje, hapje ergens eten). Daardoor weet ik totaal niet wat ik dan meer binnenkrijg.

Maargoed een bullet journal gekocht en daar een weekplanner ingeschreven met eten. Zodat ik zogenaamde ''onverwachtse'' dingen van ver al zie aankomen :') Mijn doel is om deze week even álles te tracken en dan te kijken wat er gebeurt. In ieder geval 5 dagen rond 1600 kcal gevuld met gezonde dingen.

Vandaag:
O: yoghurt met frambozen
L: brood met tartaar en pesto
A: orzo met kabeljauw, venkel en snoeptomaatjes en pesto
Totaal: 1605
Beweging: klein rondje sportschool vooral gericht op de crosstrainer en roeien (morgen staat krachttraining op het programma)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:27

Jullie gaan weer hard!

Lino, ah op die manier. Ik ben benieuwd of de bekkenbodemfysio je verder kan helpen! Auto kwam indirect door de warmte. Doordat ik het dus heel warm had, had ik de airco lekker aan gezet en blijkbaar kon de accu dat niet helemaal meer aan. Door wat andere omstandigheden viel hij dus uit. Gelukkig was het vrij makkelijk op te lossen, maar leuk was het natuurlijk niet. Ik snap dat je met de auto bent gegaan! Superfijn dat je weer wat vocht kwijt bent! Lastig die voorspellingen idd. Lekker om weer te kunnen wandelen.

Leoni, dat begrijp ik heel goed. Dat is zo stressvol! Je bent echt gedisciplineerd bezig, supergoed! Mooie roadtrip heb je gehad zo. Klinkt als een topdag!

Je ziet er goed uit Jip! Ik miste je idd al! Welkom terug! Haha groot gelijk, hoewel ik nooit voor hardlopen zou kiezen :')

Imay, fijn die conclusie! Heerlijk zo'n vakantie. Ook echt super dat je niet hebt opgelet, maar toch gelijk gebleven bent in gewicht. Welkom terug iig.

Aight, daar had ik een tijdje ook de neiging toe idd. Nu probeer ik het steeds vaker wel bij te houden. Heel confronterend, maar ook heel goed. Denk je dat je het zo gaat redden zonder tussendoortjes? Dat ligt er natuurlijk net aan per persoon wat je fijn vindt, maar dat moet je voor jezelf inschatten.

Gisteren een leuke dag gehad. 's Ochtends eerst wat grondwerk gedaan met mijn paard. Ik wilde eigenlijk rijden, maar ik merkte dat ze heel moe was, dus even een dag wat rustiger aan gedaan. Vanaf 13 uur had ik een verjaardag van een vriend van me. Helaas weer slecht gegeten, maar wel bijgehouden dit keer. Toch maar even het lijstje delen, ondanks dat het prut is. Ik bleef ook maar eten, zelfs toen ik geen trek meer had. Wel iedere keer één ding gepakt ipv een handje, maar wel heel vaak, dus nut had het helaas niet.
O: twee boterhammen met krabsalade en philadelphia, aardbeien. (259)
L: een boterham met krabsalade en een half stokbrood met nutella, halfvolle melk. (477)
T: crispy m&ms. (200)
T: borrelnootjes. (535)
T: kaaskoekjes. (112)
T: cola zero. (18)
A: laksa. (313)
T: zoute stokjes. (381)
B: 5000 stappen, 10 minuten fietsen en 110 minuten paard verzorgen.
Totaal kcal: 2294.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:35

@kimmie over het algemeen heb ik nauwelijks zin in tussendoortjes. Maar heb een peer mee mocht ik in de trein trek krijgen! (stap 1 in het afleren van onnodige snacks en vervangen door eten waar ik wél energie uit kan halen)

Herkenbaar btw die verjaardag. Hoe schat jij de hoeveelheden van borrelnootjes etc in? Ik vind dat altijd erg lastig bepalen. Ik vind het wel knap dat je zo'n lijstje plaatst, want het biedt mij iig ook inzicht in dat het niet allemaal perfect gaat.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:49

@Linoleum: ja klopt! Ik was echt behoorlijk gesloopt van dat rijden. Vooral ook omdat ik dat deel niet ken en dus nog extra op moest letten. Ben ook mooi achter een vrachtwagen gebleven, want er was echt niets te zien... Vanochtend toen ik wakker werd, was ik ook nog best wel moe daarvan. En jaaa mac was echt lekker een keer weer. Wel bewust gekozen welke burgers. Was ook ongeveer 6 maanden geleden dat ik voor het laatst bij de Mac was (normaal altijd bij concerten).
Echt fijn dat het daar ook is afgekoeld. Wandelen met dit weer is heerlijk! Goed bezig en trainze vanavond!

@Mara: Jaa ik ook! De huizen zijn er anders en dan daarbij nog de heuvels. Vind het altijd weer bijzonder om die kant op te gaan :) Ja heb even kort getwijfeld, maar omdat we al de salade hadden gehad en opzich de calorieën van deze 2 burgers meevallen vond ik het prima. En dan ook nog mooi uitgekomen. Normaal heb ik alleen bij de Mac vaak dat het totaal niet vult, maar nu had ik sws niet echt honger, dus dat scheelde weer.
Oh dat is echt fijn ja! Lijkt mij ook zoveel fijner dan dat je denkt: oh ik mag niks meer maar heb trek. Nu moet je gewoon nog dingen. :) Lekker bezig qua sporten vandaag ook :)

@Maanlicht: Hahahaha eerlijk gezegd was dat niet eens in mij opgekomen XD Maar goed ook
Hmm ja dat is wel oliebol ja. Wij hadden vorige week een condition week en dus iedere wod was met echt veel cardio en burpees. En dat met die hitte. Nu haat ik burpees, maar na afloop voelt het dan wel altijd erg lekker XD. Gelukkig zijn wij deze week met onze nieuwe cyclus begonnen, dus het was handstand (walk) oefenen, backsquaten en de wod met veel dingen (maar die had je al gezien :))
*edit: Ik begrijp heel goed dat je heb afgezegd. Die wod ziet er gewoon echt heel stom uit ook gewoon.

@Aight: Hmm ja dat hoor je wel veel vaker idd. Wel goed dat je het deze week gaat proberen :) En mocht het 1 dag misgaan is het geen ramp natuurlijk heh! Ze zeggen dat je 7000 calorieën extra moet eten voor 1 kilo. Alleen moet het gewoon niet iedere dag verkeerdgaan.

@Kimmie: Jaa ben ik ook zeker! Als ik iets leuk vind, dan wordt ik echt fanatiek en kan ik der vol voor gaan.
Goede stap in de richting toch? Het is misschien geen goed lijstje, maar dat weet je zelf. Je houdt het alleen wel goed bij en deelt het :) Geeft je weer extra inzicht :)

--------------------------------

Hier net weer getraind. Werd vanochtend wel moe wakker, maar meestal voel ik mij na de training beter. En anders ben ik sws vrij dus ga ik nog even een dutje doen. Heb iig geen spierpijn oid. Vriendin met wie ik was wel XD Sorry..... Ik vond het een leuk plan de Cauberg op te wandelen.

Qua trainen ging het wel goed. Deden handstand oefenen en dan proberen van 1 op andere hand te gaan. Dat ging mooi. Daarna backsquat. Die was wel echt zwaar, want moesten echt de diepte op gaan zoeken. Dus moest op een wallbal aantikken. Pfieuw dat was wel net iets dieper dan ik normaal doe. Maar trainer zei ook: Ik wil je gewoon uitdagen dat je steeds sterker wordt, want je maakt echt grote stappen.

Daarna een mooie WOD gedaan:
10 x deadlift
20 x push up (of pull ups, maar die heb ik nog niet)
30 x box jump
40 cal row
100 touwtje springen (50 dubbels, maar dat kan ik niet veel achter elkaar, dus dan 100 singles)
40 cal row
30 x box jump
20 x pushups
10x deadlift.
We hadden time cap van 20 min en ik was in 14,26 klaar. 3e van de 12, dus erg tevreden. Alleen deadlift mag ik volgende keer iets zwaarder pakken.

Rest van de dag doe ik wat kleine klusjes, maar verder niet. Plus morgen een extra dagje vrij, dus das fijn!

Lijstje:
T: eiwitshake
-- trainen + 2x half uur wandelen--
O: Magere kwark met havermout, blauwe bessen en banaan
L: 2 tosti's met pindakaas en banaan
T: 2 x maiswafel met philadelphia en kipfilet
A: Lasagenette
T: Griekse yoghurt met appel

Totaal: 2097
Beweging: 1,5 uur Crossfit, 2x uur wandelen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:42

Mara, lekker bezig al met vanochtend sporten. Was vast zoveel lekkerder dan afgelopen twee weken. En lekker hè, wel genieten van je eten, maar toch netjes doen qua kcal. Heb ik dit weekend ook gedaan en heb nu komende dagen nog genoeg kcal om ook een keer wat extra's te nemen. En oooeeehhh sushi in het vooruitzicht, nice.

Jip, was heerlijk om weer ochtendwandeling te maken. Doe het normaal ook eigenlijk elke werkdag en merkte dat ik het toch ook echt wel gemist had. Plus inderdaad gelijk al wat beweging gehad en NEAT omhoog. Snap heel goed dat je een hele training roeien en burpees afzegt, wat een hel.

Aight, als er constant updates zijn, wordt je er constant aan herinnerd dat je graag op je levensstijl wil letten :+
Denk dat een combinatie van krachttraining en cardio voor jou wel fijn is inderdaad. En wat goed om in een bullet journal alles op te schrijven!
Ik vind het zelf wel fijn om ongeplande uitspattingen te tracken, met name voor de bewustwording. Maar vaak genoeg helpt juist dat ook om te stoppen. Dat ik dan een halve chocoladereep op heb, die in MFP noteer en denk van 'ok, als ik nu stop, dan valt het nog wel enigszins mee'.

Kimmie, zo heb ik met een vorige auto zomers en winters ook regelmatig stil gestaan, sinds die auto altijd standaard startkabels mee, kan ik een voorbijganger vragen om me te redden :') met die auto verscheidene keren gedaan.
Dat je steeds al maar één ding pakt is al vooruitgang. Anders had je waarschijnlijk nog meer gehad.

Leoni, ik eet altijd alleen McDonald's op terugweg van keuringen van stal :') We hebben zondag NK van stamboek, doen mee met een merrie voor kampioenschap. Dus had verwacht dat McDonald's te gaan eten, maar we zijn uitgenodigd door andere fokkers om na de tijd bij hun te komen barbecueën. Ook niet erg.
Wel knap dat je geen spierpijn had van het beklimmen van de Cauberg. Flinke WOD ook, maar wel een fijne volgens mij.

Ik ook net weer gesport. Gelijk na werk heen gegaan en erna gegeten en bevalt nog steeds goed. Dus maar mooi tijdje volhouden dit. Nu nog even boodschappen doen en op de bank lezen :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 08:09

Vandaag weer een gewone werkdag as usual. En ga vanavond denk ik weer sporten. Wel zin in! Toewerken naar dat die vier keer per week normaal wordt.

Lijstje van gisteren:
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey cripsy en cruesli chocola
T: wortels met hummus, cracotte met kaas, barebells eiwitreep
A: couscous met gegrilde groeten en feta
S: 2 blokjes chocola, 2 cracotte met kaas
Totaal 1.725 kcal en 100 gram eiwit
B: 10K stappen en uur krachttraining

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:30

@linoleum netjes lijstje!
@travel_me zooo goede routine hoor. Hoevaak doe je dat nu per week?

Vandaag rustig thuiswerkdagje:
O: frambozen + peer
L: currybloemkool/kaaskoekje
A: gyoza met garnalen en champignonsoep erbij
Totaal: 1577 kcal
Beweging: 1,5 uur fitness met focus op kracht

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:36

@Maanlicht, Die training klinkt inderdaad weinig boeiend :+ Thuis nog wat gedaan gisteren of toch maar voor een extra rustdag gegaan? Hoe gaat het trouwens met je nieuwe baan? :)

@Aight, Nee ik probeer gewoon een vast weekgemiddelde aan te houden. Ik ben alleen momenteel nog wat zoekende, omdat ik echt niet meer af moet vallen om mijn doelen (spieropbouw) goed na te streven, maar bij elke verhoging tot dusver nog wel blijf afvallen. Vandaar dat ik nu steeds mijn kcal nog wat aanpas :)
Goede inzichten uit dat boek inderdaad! Vaak weet je dat soort dingen in je achterhoofd wel, maar is het toch goed er nog eens op gewezen te worden. Ik denk dat een levensstijl die bij je past vinden echt de sleutel tot succes is inderdaad, in plaats van met tegenzin een bepaald patroon te moeten volgen.
Ik denk dat het een hele goede stap is echt alles te gaan tracken, ook wanneer het niet binnen het geplande straatje past. Zo krijg je een hoop meer inzicht :D Ik track ook altijd alles, ook mijn cheatdays. Het is soms echt om me enorm voor te schamen, maar zo weet je wel waar je aan toe bent!

@Kimmie, Wat super goed dat je je lijstje gewoon deelt! Het laat inderdaad zien dat het echt niet bij iedereen altijd perfect gaat. Ik denk dat iedereen dagen heeft die er zo uitzien. Ik vind trouwens dat je alsnog netjes bent uitgekomen qua kcal :) En ben trots op jezelf dat je steeds 1 ding hebt gepakt in plaats van een hele hand! Het is toch weer een stap, ook al had het zo voor de eerste keer op het totaal voor je gevoel nog geen invloed.

@Travel_me, Pff de Cauberg is vast een hele klim ja :7 Lekker getraind weer! Had je meer energie na je training of toch maar even geslapen? Hoe zwaar deadlift je nu?

@Linoleum, Je zit er lekker in met sporten, goed bezig :D Ook fijn dat je een ritme hebt gevonden wat bevalt qua werk/sporten/eten. Was het gisteren niet alsnog warm in de sportschool? Ik was na mijn training 's ochtends nog zo enthousiast, maar 's avonds liep het zweet toch wel weer flink over mijn lichaam van de hitte :')

Hier gisteren ook weer lekker gesport, weer gelukt om een zware training vol te houden! Ik ben van plan deze week wat dingen te bestellen om mijn thuis-gym weer wat uit te breiden en daar heb ik echt zin in :D

Voorlopig lijstje voor vandaag, er moet wederom nog wat bij. Ik wacht even af of ik voor het avondeten nog even op de racefiets stap, dan wordt het een banaan of energy bar, anders kies ik voor wat anders:
O: 40gr havermout met 75gr zomerfruit, 5gr whey vanille en 50gr magere kwark
T: Stukje gezonde chocoladecake en 75gr druiven
L: Kampioentje met avocado en 100gr gegrilde kip
T: Smart bar crunchy
D: Tomaten-orecchiette-kikkererwtensoep met wat brood
T: 200gr magere kwark aardbei met 20gr whey cripsy
Totaal 1733 kcal

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:13

@Linoleum: Haha nee bbq is ook lekker! Ik vind Mac eigenlijk niet eens super lekker. Ja voor een keer, maar regelmatig.. Mwah nee dan eet ik liever pizza ofzo.
Lekker bezig weer! Wel chill dan heh een hele avond niks meer verder :) En 4 dagen is echt netjes :)

@Aight: Ik doe 5x per week Crossfit, maar iedere training is wel totaal anders. Dat is echt fijn :) Daarnaast probeer ik sinds vorige week thuis ook wat meer te rekken en wat buikspieren te doen. Niet veel, maar gewoon 5 minuutjes iedere dag. Sinds gister probeer ik ook daar nog handstanden en diepere squats bij te doen. Dus dan heb ik iedere dag een minuut of 10 extra. :)
Heb je geen honger na de training met dit lijstje? :) Ziet er prima uit verder hoor, daar niet van. Is misschien ook omdat ik zelf nu echt veeeel eet XD

@Mara: Ja Cauberg is best ff klimmen ja XD Ik had meer energie na de training maar toch even in de middag half uurtje gaan liggen. Wel chill.
Qua deadlift heb ik geen idee. Wij moesten gister ong op 50-60 procent gaan zitten, maar weet niet hoeveel dat bij mij is. Ik had 40 kg gepakt, maar dat kon ik met gemak 10x op hoog tempo doen. Dus eigenlijk mag ik wel wat zwaarder pakken.
Mooi lijstje! Volgens mij gaat het jou goed af :)

--------------
Vandaag heb ik nog een dagje vrij, dus doe alleen boodschappen en trainen vanavond. Verder gewoon wat klusjes die nog liggen en wil even wat artikelen schrijven. Ook heb ik vanochtend even handstanden en snatch geoefend met een stok. Is niet echt trainen natuurlijk, want maar 5 minuten en geen gewicht. Alleen qua beweging en techniek wel goed.

Lijstje:
O: 3 volkoren boterhammen met avocado
L: Griekse yoghurt met havermout, appel, pindakaas, kaneel, lijnzaad, whey en blauwe bessen
T: 2 maiswafels met pindakaas
T:Eiwitshake (voor trainen rond half 6)
A:gevulde tomaten met bulgur (na trainen rond half 9)

Totaal 1967 oftewel er moet nog wat bij. Nu is mijn avondeten niet zwaar, dus misschien dat ik daarna nog wat kwark of fruit pak.
B: uur Crossfit en 2x uur wandelen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:05

Mara, het was gisteren inderdaad nog best wel benauwd in de sportschool. Niet meer zo erg als zaterdag, maar toen was het ook wel echt extreem erg. Nu ook net weer thuis van de sportschool en vandaag was heel prima te doen, niet meer zo warm en niet meer zo benauwd.
En het ritme van gelijk na werken sporten bevalt me goed. Wil ook prima zonder eerst avondeten, zorg er gewoon voor dat ik nog wat eet halfuur voor ik heen ga. Dat kan ik dus ook volhouden als ik weer naar kantoor ga, even wat simpels eten als ik vrij ben of in de auto.
Wat ben je van plan om te bestellen voor je homegym?!

Leoni, helemaal met je eens over de McDonald's :') Vaak verheug ik me er zoveel op dat het in echt dan tegenvalt.. Ga ik liever bij ander goed burgerrestaurant eten.. Of mijn eigen gemaakte burgers.
Genoten van je dagje vrij?

Ik zit nu een salade te eten na sporten, straks nog even een kaasschnitzel bakken. Verspreid mijn avondeten vandaag, scheelt straks weer een tussendoortje. Mijn avondeten viel qua kcal namelijk wat hoger uit dan verwacht :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:59

Aight, dat lijkt me een hele goede insteek, top! Ik heb een keer dingen afgewogen, waardoor ik nu ongeveer weet wat een bepaald gewicht is, zo kan ik inschatten ongeveer hoeveel iets is. Helemaal accuraat is dat natuurlijk niet, want op een verjaardag ga ik geen weegschaal naast me zetten of dingen tellen :D Zo helpt het topic je gewoon met je motivatie }>

Mara, lekker bezig met sporten.

Lino, mooi lijstje! Je zit er ook lekker in met sporten, goed bezig! Bbq is ook erg lekker!

Leoni, klinkt als een mooie routine! Helemaal met je eens over de McDonalds, ik ga altijd liever ergens anders van iets veel lekkerders genieten.

Oei jongens ik ben me toch even doodgeschrokken. Ik heb me weer gewogen en ik woog 72.1. Dat is gewoon drie kilo meer dan de vorige keer dat ik me woog. Ik merk ook gewoon dat mijn kleding niet lekker meer zit en ik me steeds minder lekker in mijn vel voel. Ik weet ook dat het geen vocht is, want ik ben wat heupen betreft in een jaar 12 cm breder geworden en in mijn taille 11 cm. Daarom heb ik mijn moeder opgedragen om wat gezonde boodschappen te doen en wil ik er echt weer tegenaan gaan. Gisteren is als het goed is mijn voorlopig laatste ongezonde dag, want ik ben hier toch wel echt van geschrokken. In ieder geval weer terug naar de 70 kilo, liefst nog wat minder.
O: krokante muesli noten met chocomel 0% suiker toegevoegd. (282)
T: koekje. (138)
L: twee boterhammen met jonge kaas en goudsalami. (260)
A: twee boterhammen met jonge kaas en goudsalami, prince choco prince, beschuit met halvarine en hagelslag en verse tomaat. Lekker gebalanceerd dit ook, not _O- (584)
T: pindarotsje en chocolate. (355)
B: 15.000 stappen, 120 minuten paard verzorgen, 35 minuten paardrijden, 60 minuten fietsen en 50 minuten Zumba Fitness.
Totaal kcal: 1618.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 00:04

Hallo :) ik kom meelezen om wat te leren. Ben sinds 2 weken aan het mfp'en omdat ik dichtgegroeid ben in de lockdown :') dus het is maar eens tijd om af te vallen.
Stap 1 op mn to do list is nog om een nieuwe weegschaal te kopen :=

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:22

@Linoleum: Ja precies dat ja! Jaa heb niet heel veel gedaan, maar was wel echt lekker. Nu komende 5 dagen weer werken.
Hahah handig! Maar wel slim opgelost dan :)

@Kimmie: oei vervelend dat je zo schrok van de weegschaal! Qua lijstje, had je helemaal geen avondeten? Succes!

@ Welkom Magrathea!

----------------------------------
Ik heb de laatste dagen niet heel veel honger (iit vorige week, waar ik mega veel honger heb). Kom dus ook iedere keer iets te laag uit. Ik laat het maar even zo en kijk het gewoon even aan hoe of wat.
Gister heerlijk getraind. De squats gingen super goed en de WOD helemaal, want was sneller dan de jongens... Echt heel blij mee!
Vandaag een dagje werken en dan gaan we vanavond weer trainen. Dit keer front squats op het programma.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:08

Kimmie, wat rot dat je geschrokken bent van de weegschaal :( Hopelijk haalt je moeder wat fijne gezonde boodschappen in huis en lukt het daarmee.
Bepaal je trouwens dan zelf wat ze haalt, of haalt ze wat denkt wat goed is? Ik zou dat zelf heel lastig vinden om dat uit handen te geven en dus niet zelf de boodschappen te doen.

Welkom Magrathea! Goed dat je bent begonnen met MFP. Heb je de OP hier al doorgenomen, daar staat best veel nuttige informatie in. Let je nog ergens speciaal op? Speciaal dieet of heel veel sporten, of gewoon kcal tellen?

Leoni, zolang je niet steeds onder je BMR zit, is het niet zo erg om af en toe wat minder te eten. Zou me er niet te druk om maken als het voor even is.

Ik ging gisteren vooral focussen op mijn armen met trainen, ik kon mijn kat nauwelijks meer optillen 's avonds :') Was een pittige training. Vandaag een dagje rust, morgen weer aan de slag.

Lijstje van gisteren
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy en cruesli chocola
T: wortels met hummus, cracotte met kaas, 2 gekookte eieren
A: salade geitenkaas en kaasschnitzel
S: blokje chocola
Totaal 1.856 kcal en 80 gram eiwitten
B: 6K stappen en uur krachttraining

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:48

@Travel_me, Ik zou jezelf inderdaad niet blijven volstoppen met eten als je geen honger hebt, als het steeds bij een kcal of 100-200 tekort blijft. Je ziet vanzelf wat het doet met je lichaam en dan kan je altijd nog bijsturen. Alleen waken dat je niet overdreven laag gaat uitvallen, omdat je natuurlijk wel veel sport.

@Linoleum, Ik wil in ieder geval een beter squatrek bestellen en wat extra gewicht. Verder nog even kijken of ik wat toevoeg. Slim om je avondeten te spreiden haha, verradelijk zijn die salade's soms :+ Hoe is het met je armen vandaag, spierpijn? :D

@Kimmie, Wat vervelend dat je bent geschrokken van de weegschaal :(:) Soms moet de knop gewoon even echt om voordat het wil lukken en misschien is dit dat moment voor jou! Hopelijk lukt het je moeder om juiste boodschappen mee te nemen. Het maakt het toch lastiger als je zelf niet 100% invloed hebt op wat je eet/kan eten.

@Magrathea, Welkom! Heb je een bepaald doel voor ogen of zie je wel hoe ver je komt?

Hier baal ik een beetje. Vorig jaar ben ik een week of 6 uit de running geweest door overbelaste rugspieren en ik voelde mijn rug de laatste tijd soms al een beetje opspelen. Gisteren een rondje gemaakt van 45km op de racefiets en voelde de laatste 10km dat het nu toch wel mis was.. Helaas nu nog steeds erg veel last.
Vorig jaar op aanraden van de dokter alleen rust gehouden, maar wil nu wel echt voorkomen dat ik weer zo lang niets kan. Daarom gelijk een afspraak gemaakt bij een sportmasseur. Dit heb ik niet eerder gedaan, maar ik hoop dat die me kan helpen!

Vandaag stond er eigenlijk een buikspiertraining op de planning en ik twijfel zo erg of ik volledig rust moet pakken, of wel gewoon licht kan doortrainen..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:54

Mara, ik zou volledige rust pakken. Buikspieren pak je altijd ook rugspieren mee en zou die niet forceren nu als ik jou was. Hopelijk kan je snel terecht bij sportmasseur en helpt dat ook!

Ik heb geen spierpijn vandaag! Dus wel erg blij mee.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:05

Na een tijdje stiekem meegelezen te hebben kom ik me hier ook maar melden. Ik merk toch dat ik behoefte heb om mee te praten. Ik heb eerst nog gekeken naar een forum wat alleen over afvallen gaat maar dat is toch niet zo actief als hier op bokt.

Ik ben na een stressvolle periode en door een langdurige blessure 20 kg aangekomen en die zou ik heel graag weer kwijt willen, voor mezelf maar ook voor mijn paard. Mijn fysiotherapeut is ook orthomoleculair therapeut en begeleid me op het gebied van voeding en beweging maar op het mentale stukje heb ik nog behoefte aan wat steun en dat hoop ik hier te vinden,

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:11

@Aight: Dank je wel! Slim, een bullet journal. Gebruik ik zelf ook veel. Mooie lijstjes heb je.

@Kim: Thanks! Verjaardagen zijn lastig he. Meestal helpt het mij om van te voren te bepalen dat ik 1 ding wil eten. Dus bijvoorbeeld alleen een stukje taart. Dan houd ik het daarbij en ga ik niet ook nog voor de borrelnootjes en andere dingen. Want als je eenmaal in die bakjes aan het graaien bent dan stop je niet meer :+. Je lijstjes hebben over het algemeen heel veel koolhydraten, en met name veel suikers. Als je dat wat kunt verlagen heb je waarschijnlijk ook minder "snaaidrang".

@Leoni: Ik vind het leuk om te lezen dat het zo goed gaat met je trainingen, fijn! Wat voor artikelen schrijf je? En goed dat je thuis ook oefent met handstand en snatch. Film je jezelf ook? Kan heel fijn zijn. Ik doe dat regelmatig en dan laat ik het beoordelen door verschillende coaches die via Instagram.

@Lino: Goed dat je je dag zo goed kan indelen. 'S ochtends wandelen en gelijk na werk trainen. Lekker bezig! Zo, dat was een pittige training! Of je hebt een hele zware kat, dat kan ook :+

@m9ara: Ik wilde dus wel gaan hardlopen en/of thuis wat met resistance bands gaan doen, maar ik had echt absoluut geen zin. Was ook even vergeten dat ik nog naar mijn ouders moest om de auto te halen. Dus ben daar maar heen gaan wandelen, en toen vond ik het wel goed. Wat ga je bestellen voor je thuisgym? Ik heb zelf een fitnessmat, een grote fitness bal, 10kg kettlebell (ze hadden niet zwaarder toen, maar prima voor met 1 arm), set mini resistance bands, foam roller en lacrosse bal. Ik zit er nog aan te denken om een pull-up rek/bar aan te schaffen. Oh, ik lees net dat je last hebt van je rug. Dat is vervelend.. Alleen rust is in mijn opinie nooit goed. Juist het trainen van de juiste spieren kunnen je heel goed helpen nu. Ik zou als ik jou was advies vragen aan de sportmasseur, misschien heeft hij goede tips. Ik zou als ik jou was toch je buikspiertraining proberen te doen, maar als je merkt dat je te veel met je rug gaat doen, stoppen. Maar dat moet je zelf even aanvoelen denk ik. Als je het gevoel hebt dat het geen goed idee is nu, niet doen.

@Magrathea: Welkom! Een weegschaal is best oké, alleen fluctueert gewicht vrij veel, dus ik raad altijd aan om ook minstens 1x per week taille, heupen en bovenbeen te meten. Heb je een goed meetlint? Ik heb zelf deze, die automatisch straktrekt (zodat er geen speling in zit over hoe los of strak je hem hebt): klik hier. Weet je ongeveer hoeveel je moet eten om af te vallen? Sport je ook?

@Petra: Welkom! Fijn dat je al begeleiding hebt omtrent voeding en beweging. Naar mijn idee kan dit topic goed helpen voor wat mentale steun.

Hier gaat het nog steeds erg goed. Ik zat gister wat hoger in calorieën, rond de 1800. Ik had overdag te weinig gegeten en ik had de neiging om dat gisteravond na mijn training te compenseren. De balans vinden is soms lastig. Gelukkig heb ik tegenwoordig niet veel te snacken in huis, dus is het bij waterijs en een paar rijstwafels met yoghurtlaagje gebleven :Y).

Vanavond weer trainen, staat een pittige training op het programma en ik voel al wat spierpijn van gister opkomen. Verder vandaag een redelijk rustige dag, aan de studie en wat wasjes wegwerken.

Lijstje voor vandaag:
L: salade van sperziebonen, cottage cheese en gerookte kip, zelfgemaakte tomatensoep
T: 250 gram magere kwark met frambozen en een banaan
A: ovenschotel kipfilet pesto pijnboompitjes, sperziebonen, mini krieltjes en een beetje ketchup
T: 200 gram volle kwark, halve galia meloen
B: 6 km wandelen en 1 uur CrossFit

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:22

m9ara schreef:
Hier baal ik een beetje. Vorig jaar ben ik een week of 6 uit de running geweest door overbelaste rugspieren en ik voelde mijn rug de laatste tijd soms al een beetje opspelen. Gisteren een rondje gemaakt van 45km op de racefiets en voelde de laatste 10km dat het nu toch wel mis was.. Helaas nu nog steeds erg veel last.
Vorig jaar op aanraden van de dokter alleen rust gehouden, maar wil nu wel echt voorkomen dat ik weer zo lang niets kan. Daarom gelijk een afspraak gemaakt bij een sportmasseur. Dit heb ik niet eerder gedaan, maar ik hoop dat die me kan helpen!

Vandaag stond er eigenlijk een buikspiertraining op de planning en ik twijfel zo erg of ik volledig rust moet pakken, of wel gewoon licht kan doortrainen..

Ik heb een heel ander rugprobleem dan waar jij mee lijkt te zitten maar het advies dat aan mij gegeven is, is alles blijven doen en je laten leiden door pijn. Je mag het best voelen, maar als het echt pijn wordt dan moet je stoppen. Helemaal stoppen met bewegen zet het ook alleen maar vaster.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:40

Dank voor de berichtjes! :)

@linoleum, jazeker die heb ik gisteren zitten lezen maar dat ga ik binnenkort nog maar eens doen want het is nogal veel :=
voorlopig ben ik vooral kcal aan het bijhouden omdat ik echt geen idee had hoeveel ik nou eigenlijk at, en ik vind het eigenlijk wel leuk ook :D
En @m9ara, ik wil wel graag afvallen maar niet met een bepaald tempo ofzo. ik merk dat alleen al door het bijhouden ik niet gedachteloos alles naar binnen schuif, en ook een beetje denk in termen van "hee ik zit wat hoog in kcal vandaag, even een extra rondje wandelen nog" en dat is al een enorme verbetering tov vroegah :D

@Maanlicht woah dat ding ziet er super handig uit! Ik wil ook wel gaan meten inderdaad, misschien koop ik die ook wel.
Elke dag op de weegschaal staan was ik sowieso niet van plan, eens per week misschien, maar ik ben ook vergeetachtig dus we gaan merken of het lukt :D
Die weegschaal heb ik sowieso nodig want mijn katten zijn te dik en ik wil wel zien of hun dieet een beetje effect heeft.
Sporten doe ik momenteel eigenlijk alleen via sportapps die je oefening-series geven enzo. Ik gebruik ook Swissball op aanraden van m'n fysio, erg fijne app maar mijn bal is eigenlijk te groot (ik zit er ook op achter mn bureau) dus de oefeningen zijn best wel moeilijk := Voor degenen die een sportbal thuishebben: echt een aanrader! je kunt het soort workout selecteren (core / full body / schouders geloof ik) en daarna hoe lang je wil (1-60 min)(handig als je even een workout ertussen wil proppen) en dan krijg je een serie van oefeningen in setjes van 30 seconden. Super fijn!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:45

@Magrathea: Wow, thanks! Super goede tip die app. Heb hem gelijk gedownload. Gebruik mijn fitnessbal nu bijna niet namelijk :o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:49

Maanlicht schreef:
@Magrathea: Wow, thanks! Super goede tip die app. Heb hem gelijk gedownload. Gebruik mijn fitnessbal nu bijna niet namelijk :o

Ja hij is super fijn! Je kunt ook tijdens de workout (in beperkte mate) alternatieven kiezen als je iets niet kan vanwege een blessure ofzo. En aan het eind mag je zeggen of je de workout precies goed / te moeilijk / te makkelijk vond en dan wordt dat voor de volgende keer meegenomen :j ik ben fan *\o/*
Edit: da's goed om te weten: het |> symbool aanklikken = alternatieve oefening krijgen, niet "door naar de volgende oefening". duurde bij mij even voor ik dat door had :=