Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:53

Ach, wat naar. :(
Ook al weten we dat het niet helpt, ik snap het wel.
Mocht je tips willen, opschrijven zoals je hier hebt gedaan, rondje wandelen/ fietsen of douchen helpen bij mij vaak om op zo’n moment niet te gaan eten.

Heel veel sterkte.

DideH

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:01

Sterkte Sandra! :(
Dat zijn geen leuke dingen :n

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:22

Sterkte!

Ik houd sinds zaterdag mijn voeding weer bij in MFP en dat + jullie support helpt mij wel om iets te kiezen (wat meer geluncht en op een borrel alleen een cola light, gisterochtend wel een taartje op een verjaardag maar de rest van de dag gezond en wat minder). Ipv dat ik denk vandaag was al ongezond dus nu maakt het niet meer uit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:26

Pfoe, sterkte Sandra!

Hier juist iets te veel gedaan... zaterdag bootcamp (was weer leuk!) en gisteren een wedstrijdje gelopen... zou 16km zijn, dat was al wel gewaagd gezien het feit dat ik bij bootcamp ook al ruim 6km had hardgelopen... maar het bleek uiteindelijk dus 17,3km te zijn. Dat was toch wel een beetje veel.
Dus nu een zere knie, vandaag wel een lichte workout gedaan gericht op schouders, armen, rug en buik, maar knie wel ontlast.
In beweging blijven helpt wel merk ik, dus dat doen we dan maar.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:26

Tja vraag me af is dit overbelasting door gek doen, of echt achteruitgang door zijn mankementen, hij staat nu sinds maand of vier stil en week of vier terug kwam bij nieuwe echo en onderzoek uit dat hij niet meer gereden kan worden. Maar nu ook op zachte kreupel en achterbenen loopt hij ook niet fijn. Hij heeft atactie, halsartrose en peesverklevingen in kootholte, door dat laatste is hij nu met pensioen gemoeten. Hij is normaal erg speels en actief en speelt graag, laatste vijf dagen hebben ze hem ook niet meer zien spelen en in draf loopt hij dus ook slechter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:35

Ooooh wat rot Sandra, heel veel sterkte! :(:)

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:38

He Sandra wat rot! Heel veel sterkte :(:) gezond eten is nu het laatste wat van belang is!
Wat is nu de volgende stap voor jouw paard?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:42

Ik hoop gewoon dat hij nu slechter loopt doordat hij gek gedaan heeft dus kijk het nog even aan, dokteren heeft geen zin meer bij hem, dus bij verdere achteruitgang zou ik afscheid moeten gaan nemen van hem vrees ik. Hij is in omgang nu nog wel vrolijk maar als dat ook achteruit gaat dan is het eerlijker om hem te laten gaan. Hoop gewoon dat hij van de week weer gaat spelen met zijn vriendje en weer makkelijker kan draven. Eerst was hij enkel op harde kreupel en op zachte grond niets te zien. Dat hij niet meer kan werken als een tijdje maakt me niets uit maar moet dierwaardig blijven.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:47

Wat naar Sandra, veel sterkte!

Hier weer eens lekker naar de sportschool gegaan. Deze week wordt het spannend thuis, maar ik houd hoop.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:07

Sall schreef:
Ik merk dat ik nu op een punt kom waar ik vaak nonchalant ga worden (lees afhaak/de boel weer laat versloffen)
Er zijn een paar kilo's af en slechte gewoontes sluipen er weer in en goede gewoontes sluipen er weer uit.
Zo gaat het al iets van anderhalf jaar.
Ik schrijf dit nu hier, omdat ik nu echt wil doorzetten en mijn doel (terug naar mijn oude gewicht/shape en fitheid) wil halen en dat hardnekkige ondermijnende stemmetje in mijn hoofd (joh het is zo toch ook goed, mèn ben echt te moe om te sporten, en dan die spierpijn straks, waar doe ik het toch allemaal voor, dit moet ik dus levenslang vol gaan houden blablablabla) de mond wil snoeren.

Dus ondanks mijn onvrijwillige pauze in de workouts, ga ik vandaag door met dag 3 en heb ik de motivatie video net gekeken) zodra ik thuis ben doe ik mijn sportkleding aan en ga ik hem doen . 'I will and I can')

vandaag komt mijn vader met zijn vriendin eten, dus er komen extra hapjes op tafel ik zal kijken of ik voor mijzelf iets gezonds te snacken neer kan zetten.

sorry voor het hele verhaal, maar ik dacht laat ik het nu een keer van mij af schrijven in plaats dat ik steeds stiller word en uiteindelijk afhaak of zo

Wat een mooie en eerlijke post! Had ik kunnen schrijven :j
Vooral het gedeelte 'moet ik een leven lang vol houden' benauwd mij wel eens.

Vorige week nog vol met energie bijna elke dag wezen wandelen en vandaag stond het mij tegen en had ik er echt geen zin in. Maar morgen weer een nieuwe dag!
Qua eten gaat het wel goed, dus dat is al meer dan de helft voor mij.

Renee1991 schreef:
[ [url=m/YueQx8.png]Afbeelding[/url] ]

Goed bezig allemaal dames, enorm knap :D!
Hoe houd je dit bij Renee? Doet iedereen jouw een PB?

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:33

Sterkte Sandra!

Iemand nog tips voor wat lekkers 's avonds. Ik heb vaak nog genoeg calorieën over, dus meestal is het augurk met boterhamworst of kaas. Nu net had ik er ook wat cervelaat met Philadelphia bij. Zijn er nog meer lekkere combinaties?
Voor mij helpt het echt om 's avonds wel iets te kunnen pakken en niet aan de chips of snoep te gaan. En vind deze combinaties ook echt lekker! Een cracker of rijstwafel 's avonds houd ik niet zo van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:39

Jep ik krijg op zondag allemaal pb-tjes! Aan het eind van 2020 krijgen jullie allemaal een rekening van de door mij gewerkte uren :Y)

Hoeveel pagina's mag dit topic trouwens open? :+ We zitten op 100..

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:44

SandravdB schreef:
Ik hoop gewoon dat hij nu slechter loopt doordat hij gek gedaan heeft dus kijk het nog even aan, dokteren heeft geen zin meer bij hem, dus bij verdere achteruitgang zou ik afscheid moeten gaan nemen van hem vrees ik. Hij is in omgang nu nog wel vrolijk maar als dat ook achteruit gaat dan is het eerlijker om hem te laten gaan. Hoop gewoon dat hij van de week weer gaat spelen met zijn vriendje en weer makkelijker kan draven. Eerst was hij enkel op harde kreupel en op zachte grond niets te zien. Dat hij niet meer kan werken als een tijdje maakt me niets uit maar moet dierwaardig blijven.

Verdorie wat sneu!! Nou heel erg veel sterkte hiermee ik hoop dat hij opknapt :(:)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:12

Sall: wat goed dat je de struggels zo opschrijft! En we zijn er om elkaar te steunen en motiveren! Super knap dat je het zo hebt opgepakt!

Sandra: wat een rot situatie! Heel veel sterkte! :*

Ik heb vandaag vier dropjes en een stroopwafel teveel gehad. Had er gewoon zin in. Morgen weer netjes :)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:22

Snackennnn :+

Geen idee hoelang dit topic mag lopen. Ben niet zo op de hoogte van de bokt regels wbt aantal pagina`s etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:28

Net even gekeken naar andere topics in deze subcategorie, maar het hardlooptopic zit al op pagina 272, dus volgens mij kunnen we nog wel even door beppen :Y)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:42

Sterkte Sandra!

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:49

Vorige week heb ik een mijlpaal bereikt, ik ben minus 20 kilo *\o/*
Zo blij als een aap!
Vijf jaar geleden heb ik dezelfde strijd gevoerd, echter kwam er toen de klad in omdat ik op een ‘afval plateau’ belandde. Twee maanden lang viel ik niets af en voelde de motivatie wegglippen. -O-

Na een jaar hadden alle verloren kilo’s de weg teruggevonden. |(
Het heeft maar liefst 4 jaar geduurd voordat ik er mentaal weer klaar voor was. Vorig jaar (half oktober) keek mijn man me ernstig aan en zei, ‘liefje ik wil oud met je worden en dit gaat niet goed zo. Je mag mij niet alleen laten, je MOET er echt iets aan gaan doen....
Glops! Dat kwam ff binnen.... Er sprak zoveel liefde en bezorgdheid uit, dat ik acuut besloot dat het genoeg is geweest.
Ik gebruikte nog geen medicijnen, was zelfs nog geen pre-diabeet, maar dat kon elk moment veranderen als ik geen actie zou ondernemen. Dus daar ging ik...
Man, man, man wat een strijd die eerste paar weken..... Hoofd versus hart..... Echter bleven de woorden van mijn man maar door mijn hoofd spoken en die hielpen me iedere keer weer de juiste keuzes te maken.

Mijn motto is daarom: gezonder eten, niet diëten geworden (en als je daarbij afvalt, mooi meegenomen :o)
In tegenstelling tot de vorige keer, heb ik na een moeilijke start, nu totaal geen moeite meer met de nieuwe leefstijl. Mijn lijf heeft veel moeten doorstaan met al die extra kilo’s en heeft me nog nooit in de steek gelaten, dus hoogste tijd om wat liefde terug te geven.

Op naar de volgende 10 kilo!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:53

Wauw, wat een inspirerend verhaal! Echt heel knap, 20 kilo! Ik hoop dat ook ooit te kunnen zeggen, bedankt voor het delen! :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 00:50

Wauw JJ superknap van je en inderdaad super inspirerend! :D

Haha die paginas inderdaad, zat vanmiddag nog te kijken. 2019 heeft uberhaupt maar 93 paginas gehaald :')

Monday practise: Vink!

Afbeelding

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 05:08

JJ4Photoz schreef:
Vorige week heb ik een mijlpaal bereikt, ik ben minus 20 kilo *\o/*
Zo blij als een aap!
Vijf jaar geleden heb ik dezelfde strijd gevoerd, echter kwam er toen de klad in omdat ik op een ‘afval plateau’ belandde. Twee maanden lang viel ik niets af en voelde de motivatie wegglippen. -O-

Na een jaar hadden alle verloren kilo’s de weg teruggevonden. |(
Het heeft maar liefst 4 jaar geduurd voordat ik er mentaal weer klaar voor was. Vorig jaar (half oktober) keek mijn man me ernstig aan en zei, ‘liefje ik wil oud met je worden en dit gaat niet goed zo. Je mag mij niet alleen laten, je MOET er echt iets aan gaan doen....
Glops! Dat kwam ff binnen.... Er sprak zoveel liefde en bezorgdheid uit, dat ik acuut besloot dat het genoeg is geweest.
Ik gebruikte nog geen medicijnen, was zelfs nog geen pre-diabeet, maar dat kon elk moment veranderen als ik geen actie zou ondernemen. Dus daar ging ik...
Man, man, man wat een strijd die eerste paar weken..... Hoofd versus hart..... Echter bleven de woorden van mijn man maar door mijn hoofd spoken en die hielpen me iedere keer weer de juiste keuzes te maken.

Mijn motto is daarom: gezonder eten, niet diëten geworden (en als je daarbij afvalt, mooi meegenomen :o)
In tegenstelling tot de vorige keer, heb ik na een moeilijke start, nu totaal geen moeite meer met de nieuwe leefstijl. Mijn lijf heeft veel moeten doorstaan met al die extra kilo’s en heeft me nog nooit in de steek gelaten, dus hoogste tijd om wat liefde terug te geven.

Op naar de volgende 10 kilo!

Knap hoor, wat een goede instelling!
Dit soort verhalen triggeren mij om door te zetten op moeilijke momenten.

Succes met de volgende 10!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 06:55

Sterkte Sandra.

En wauw JJ! Super knap! +:)+
Ik hoop dat ik dat straks ook een keer kan zeggen, -20 kg.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:01

Dank je wel allemaal! <3

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:15

ik ga binnenkort bananenbrood maken met appelstukjes er in! ik ben er alleen nog niet aan uit of ik dat als ontbijt/lunch moet doen of als tussendoortje :=

edit: gister weer voor het eerst in de infraroodsauna gezeten (flink zweten). zwemmen ga ik vandaag voor het eerst weer doen. rustig opbouwen.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:51

Goedemorgen!

Dank je wel voor je mooie inspirerende verhaal JJ!!

DideH jij-bikkel-jij! Geen last meer van dat ijsding in je been?

BB allemaal? :') succes met zwemmen, ik ga workout No 4 doen

Nou mensen nieuwe dag, nieuwe ronde *\%/*