Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Nee, dat is het percentage van de Nederlanders dat hun kinderen laten inenten. Zorgpersoneel is wat dat betreft een redelijke afspiegeling van de samenleving, net als de bokkers. Dus nee, het aantal antivaxxers op Bokt is uiteindelijk ook maar een klein percentage.
IMANDRA schreef:Lieve Pocca, je bent de discussie weer ontzettend aan het frustreren. Ik wil je vragen om weer even netjes te discussiëren, en anders is het misschien beter als je dit topic ontstipt? Dit is toch geen manier van beargumenteren en discussiëren?
Pocca_Locca schreef:IMANDRA schreef:Lieve Pocca, je bent de discussie weer ontzettend aan het frustreren. Ik wil je vragen om weer even netjes te discussiëren, en anders is het misschien beter als je dit topic ontstipt? Dit is toch geen manier van beargumenteren en discussiëren?
Dus als ik iets schrijf dat niet zo lekker valt hier bij jullie heerlijk homogene pro-vax clubje, dan ben ik ineens de discussie aan het frustreren? Ik reageer gewoon met feiten en inhoudelijk op de post van Karl hoor. Hij beweert dat zorgpersoneel een goede afspiegeling is van de samenleving. Ik som wat feiten op. Dat jullie constant hameren op het idee dat de griepprik hélemaal niets met vaccineren te maken heeft, zou je net zo goed frustreren van de discussie kunnen noemen..
Pocca_Locca schreef:Oke... als het zorgpersoneel een “ redelijke afspiegeling van de samenleving” is, hè..
Hoeveel % van het zorgpersoneel liet zichzelf ook al weer NIET inenten tegen griep? Er staat me iets bij van ehhh....oh ja! VIJFENZEVENTIG PROCENT.![]()
![]()
Het is dus zo, dat ze gewoon doen wat ze het beste uitkomt. Pure willekeur.
Beetje bang voor naalden? Ach jôh, doe je het gewoon niet. Die paar bejaarden die je( volgens jullie optiek dan, hè) mogelijk in gevaar brengt, die hebben dan even pech. En die moesten trouwens toch een keer dood.
Heb je het gewoon RéTe druk, dan sla je toch gewoon een keertje overdaar hebben we hier ALLE begrip voor..
Pocca_Locca schreef:Ja. Het influenza virus muteert. Dat wil zèggen: het muteert heel snel. Andere virussen muteren óók. Dus het is maar zéér de vraag of, en anders hoe lang een inenting überhaupt nog wel beschermt tegen hetgeen er beweerd wordt dat het tegen beschermd.
Pocca_Locca schreef:IMANDRA schreef:Het gaat over de manier waarop je het zegt, niet wát je zegt.
Ja, de VORM bekritiseren om de boel af te leiden van de inhoud.. dat zie ik wel vaker. Afleidingsmanoeuvres
Pocca_Locca schreef:@tmr001,Over polio: vóórdat het vaccin op de markt kwam, werden er veel meer gevallen “ polio” genoemd.
Denk bijvoorbeeld aan neurologische schade door blootstelling aan DDT. ( dat werd veel als bacteriedodend middel in openbare zwembaden gebruikt o.a.)
Na de invoering van het vaccin, zijn de criteria flink aangescherpt.
Gewoon even een wetenswaardigheid die ik even wilde delen.
Dame die polio overleefde schreef:I’ve been hearing from them ever since. Either they declare that I never really had polio, or else they insist that polio is still around and has new names because the vaccine was ineffective and that this is part of a cover-up by “big pharma.” Other people, in an effort to shut me up, angrily point out that they know someone who was permanently paralyzed by the polio vaccine or injured by it in some unspecified way, as though that should be a reason for getting rid of the vaccine altogether. Now, these same people are claiming that it was DDT that created the polio epidemics, even though there is evidence that polio existed in ancient Egypt and that more recent epidemics preceded the introduction of DDT.
The lack of compassion expressed by these people is startling. I’ve never interacted with a vaccine refuser who cared one way or the other about my life as a polio survivor. They don’t want to hear about it because I’m an inconvenient truth, just like all the other polio survivors I know. On Facebook, I’m lectured and attacked by arrogant people who claim they know a lot more than I do about polio.
Pocca_Locca schreef:Graag concreet bewijs voor vetgedrukte beweringen, die jij hier presenteert als onomstreden werkelijkheid ('natuurlijk').Hoeveel ouders ( en kinderen van ouders die bijvoorbeeld bijwerkingen van de griepprik hebben) lopen er op die manier tegen gigantische betonnen muren op van ontkenning, onwil, angst van artsen om hun nek uit te steken en hun licentie kwijt te raken etc. op? Echt, echt heel erg veel. Maar door de totale onwil en enorme arrogantie van het gevestigde medische circuit dat vooral ten dienste lijkt te staan van de farmacie, en het belachelijke gemak van een reus die de deksel van de doofpot kan lichten om er vervolgens allerlei zaken die niet zo goed uitkomen, in te flikkeren is natuurlijk zo duidelijk als wat.