Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:44

Ik zit hier in de bubbel van provaxxers, dus de reacties die ik krijg zijn vergelijkbaar met Imandra en dus niet van antivaxxers. Op dezelfde manier zit jij in de bubbel van de antivaxxers en is het dus niet zo raar dat jij geen reacties krijgt van mensen die het met ons eens zijn, maar wel van mensen die het met jou eens zijn. Maar onder aan de streep blijft het percentage antivaxxers zo rond de vijf procent en dat zal op Bokt echt niet heel veel anders liggen. En dat de vaccinatiegraad zo hoog is, is echt geen mening van mij maar een feitelijk gegeven.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 00:26

Karl66 schreef:
Nee, dat is het percentage van de Nederlanders dat hun kinderen laten inenten. Zorgpersoneel is wat dat betreft een redelijke afspiegeling van de samenleving, net als de bokkers. Dus nee, het aantal antivaxxers op Bokt is uiteindelijk ook maar een klein percentage.

Oke... als het zorgpersoneel een “ redelijke afspiegeling van de samenleving” is, hè..
Hoeveel % van het zorgpersoneel liet zichzelf ook al weer NIET inenten tegen griep? Er staat me iets bij van ehhh....oh ja! VIJFENZEVENTIG PROCENT. :j :')
Het is dus zo, dat ze gewoon doen wat ze het beste uitkomt. Pure willekeur.
Beetje bang voor naalden? Ach jôh, doe je het gewoon niet. Die paar bejaarden die je( volgens jullie optiek dan, hè) mogelijk in gevaar brengt, die hebben dan even pech. En die moesten trouwens toch een keer dood.
Heb je het gewoon RéTe druk, dan sla je toch gewoon een keertje over :') daar hebben we hier ALLE begrip voor..

Ja. Het influenza virus muteert. Dat wil zèggen: het muteert heel snel. Andere virussen muteren óók. Dus het is maar zéér de vraag of, en anders hoe lang een inenting überhaupt nog wel beschermt tegen hetgeen er beweerd wordt dat het tegen beschermd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 00:37

Lieve Pocca, je bent de discussie weer ontzettend aan het frustreren. Ik wil je vragen om weer even netjes te discussiëren, en anders is het misschien beter als je dit topic ontstipt? Dit is toch geen manier van beargumenteren en discussiëren?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 00:38

Dat laatste is helemaal geen vraag, dat is gewoon een weet.
De werkzaamheid wordt continu gemonitord en de vaccinaties aangepast als dat nodig is.

Bij het griepvaccin is dat anders, daar kiezen ze de variant waarvan ze verwachten dat die de kop op zal steken. Totaal ander soort vaccinatie

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 00:49

IMANDRA schreef:
Lieve Pocca, je bent de discussie weer ontzettend aan het frustreren. Ik wil je vragen om weer even netjes te discussiëren, en anders is het misschien beter als je dit topic ontstipt? Dit is toch geen manier van beargumenteren en discussiëren?

Dus als ik iets schrijf dat niet zo lekker valt hier bij jullie heerlijk homogene pro-vax clubje, dan ben ik ineens de discussie aan het frustreren? Ik reageer gewoon met feiten en inhoudelijk op de post van Karl hoor. Hij beweert dat zorgpersoneel een goede afspiegeling is van de samenleving. Ik som wat feiten op. Dat jullie constant hameren op het idee dat de griepprik hélemaal niets met vaccineren te maken heeft, zou je net zo goed frustreren van de discussie kunnen noemen..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 01:02

Pocca_Locca schreef:
IMANDRA schreef:

Dus als ik iets schrijf dat niet zo lekker valt hier bij jullie heerlijk homogene pro-vax clubje, dan ben ik ineens de discussie aan het frustreren? Ik reageer gewoon met feiten en inhoudelijk op de post van Karl hoor. Hij beweert dat zorgpersoneel een goede afspiegeling is van de samenleving. Ik som wat feiten op. Dat jullie constant hameren op het idee dat de griepprik hélemaal niets met vaccineren te maken heeft, zou je net zo goed frustreren van de discussie kunnen noemen..

Het gaat over de manier waarop je het zegt, niet wát je zegt.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 01:10

Pocca_Locca schreef:
Oke... als het zorgpersoneel een “ redelijke afspiegeling van de samenleving” is, hè..
Hoeveel % van het zorgpersoneel liet zichzelf ook al weer NIET inenten tegen griep? Er staat me iets bij van ehhh....oh ja! VIJFENZEVENTIG PROCENT. :j :')
Het is dus zo, dat ze gewoon doen wat ze het beste uitkomt. Pure willekeur.
Beetje bang voor naalden? Ach jôh, doe je het gewoon niet. Die paar bejaarden die je( volgens jullie optiek dan, hè) mogelijk in gevaar brengt, die hebben dan even pech. En die moesten trouwens toch een keer dood.
Heb je het gewoon RéTe druk, dan sla je toch gewoon een keertje over :') daar hebben we hier ALLE begrip voor..

Maar nog steeds, wat is je punt?

Pocca_Locca schreef:
Ja. Het influenza virus muteert. Dat wil zèggen: het muteert heel snel. Andere virussen muteren óók. Dus het is maar zéér de vraag of, en anders hoe lang een inenting überhaupt nog wel beschermt tegen hetgeen er beweerd wordt dat het tegen beschermd.

Klopt het dat je nu zegt dat omdat influenza muteert (bron?) alle andere vaccins van het RVP onbetrouwbaar zijn?

Wie weet wat er in de toekomst gebeurd maar voor nu zijn vaccinaties gewoon bewezen effectief tegen virussen. We enten al sinds 1976 tegen mazelen en sinds 1956 tegen polio in Nederland en dat blijkt nog steeds zeer effectief. De afgelopen 64 en 44 jaar zijn deze ziekten kennelijk niet dusdanig veranderd dat vaccins minder effectief bleken. Het ene virus is het andere niet.

Ik ben het overigens eens met Imandra, je manier van discussieren verdient naar mijn mening geen schoonheidsprijs. Heerlijk homogene pro-vax clubje? -O-

*Edit - ik begreep je verkeerd over het bovenste stuk.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 01:15

IMANDRA schreef:

Ja, de VORM bekritiseren om de boel af te leiden van de inhoud.. dat zie ik wel vaker. Afleidingsmanoeuvres

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 02:11

Pocca_Locca schreef:
IMANDRA schreef:

Ja, de VORM bekritiseren om de boel af te leiden van de inhoud.. dat zie ik wel vaker. Afleidingsmanoeuvres

Fijn dat je zulke goede zelfkennis hebt :j.
Maar als je toch nog wil discussiëren, zullen we dan het onderwerp beargumenteren op een nette manier? Anders is voor iedereen het leuke en interessante van de discussie snel klaar. TMR reageert serieus op jou maar in plaats van dat je verder gaat met een nette discussie kies je ervoor om dit te posten?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 02:13

@tmr001,Over polio: vóórdat het vaccin op de markt kwam, werden er veel meer gevallen “ polio” genoemd.
Denk bijvoorbeeld aan neurologische schade door blootstelling aan DDT. ( dat werd veel als bacteriedodend middel in openbare zwembaden gebruikt o.a.)
Na de invoering van het vaccin, zijn de criteria flink aangescherpt.
Gewoon even een wetenswaardigheid die ik even wilde delen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 02:16

@Imandra waar ergens klaag ik puur en alleen over de vorm dan?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 03:47

Als jij andere cijfers hebt over de vaccinatiegraad van zorgmedewerkers, dan hoor ik dat graag. Dus wat is volgens jou dan het percentage?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 08:18

Pocca_Locca schreef:
@tmr001,Over polio: vóórdat het vaccin op de markt kwam, werden er veel meer gevallen “ polio” genoemd.
Denk bijvoorbeeld aan neurologische schade door blootstelling aan DDT. ( dat werd veel als bacteriedodend middel in openbare zwembaden gebruikt o.a.)
Na de invoering van het vaccin, zijn de criteria flink aangescherpt.
Gewoon even een wetenswaardigheid die ik even wilde delen.

Bronnen?

Ik heb even gezocht maar vind inderdaad vooral op antivaxx sites deze theorie. Klopt het dat je zegt dat er eigenlijk helemaal niet zoveel polio was en dat het vaccin dus onzin is?

Afbeelding
Hier zien je het aantal poliogevallen in Nederland van de afgelopen eeuw (bron: RIVM). Hoeveel procent daarvan denk jij dat eigenlijk geen polio is? Polio kwam overigens voor lang voordat er DDT was.

En, omdat cijfers niks zeggen hier een ervaringsverhaal van een dame die echt polio heeft gehad: https://shotofprevention.com/2016/06/08 ... -vaccines/

Ik zal er een stuk voor je uithalen:

Dame die polio overleefde schreef:
I’ve been hearing from them ever since. Either they declare that I never really had polio, or else they insist that polio is still around and has new names because the vaccine was ineffective and that this is part of a cover-up by “big pharma.” Other people, in an effort to shut me up, angrily point out that they know someone who was permanently paralyzed by the polio vaccine or injured by it in some unspecified way, as though that should be a reason for getting rid of the vaccine altogether. Now, these same people are claiming that it was DDT that created the polio epidemics, even though there is evidence that polio existed in ancient Egypt and that more recent epidemics preceded the introduction of DDT.

The lack of compassion expressed by these people is startling. I’ve never interacted with a vaccine refuser who cared one way or the other about my life as a polio survivor. They don’t want to hear about it because I’m an inconvenient truth, just like all the other polio survivors I know. On Facebook, I’m lectured and attacked by arrogant people who claim they know a lot more than I do about polio.

Vooral dat laatste stuk - er zijn mensen met vreselijke handicaps door polio. Alsof dat totaal niet bestaat of boeiend is. Hoe sta jij daarin dan, liegt deze dame?
Laatst bijgewerkt door nps op 13-01-20 08:43, in het totaal 3 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 08:28

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 09:30

Ik vind er wel degelijk verschil tussen entingen zitten. Wanneer iedereen zich tegen griep laat enten komt er nog steeds griep voor. Wanneer iedereen zich tegen mazelen laat enten roeien we mazelen uit.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 09:45

Inderdaad bigone. Ik snap dat gedram over dat griepvaccin ook totaal niet.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 09:58

NatasjavE schreef:
DDT was toch een insectendodend middel?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dichloord ... loorethaan

En wordt daarnaast sinds 1973 niet meer gebruikt in Nederland. Toch zijn er in 1978 en in 1991-92 nog uitbraken (die laatste bij personen die zich niet lieten vaccineren wegens religie) van polio geweest. Hoe verklaar je die dan?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:01

tmr001 schreef:
NatasjavE schreef:
DDT was toch een insectendodend middel?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dichloord ... loorethaan

En wordt daarnaast sinds 1973 niet meer gebruikt in Nederland. Toch zijn er in 1978 en in 1991-92 nog uitbraken (die laatste bij personen die zich niet lieten vaccineren wegens religie) van polio geweest. Hoe verklaar je die dan?

Vraag aan mij?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:22

NatasjavE schreef:
Vraag aan mij?

Nee, sorry, aan Pocca ;). Verkeerd gequote.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:25

Pocca_Locca schreef:
Hoeveel ouders ( en kinderen van ouders die bijvoorbeeld bijwerkingen van de griepprik hebben) lopen er op die manier tegen gigantische betonnen muren op van ontkenning, onwil, angst van artsen om hun nek uit te steken en hun licentie kwijt te raken etc. op? Echt, echt heel erg veel. Maar door de totale onwil en enorme arrogantie van het gevestigde medische circuit dat vooral ten dienste lijkt te staan van de farmacie, en het belachelijke gemak van een reus die de deksel van de doofpot kan lichten om er vervolgens allerlei zaken die niet zo goed uitkomen, in te flikkeren is natuurlijk zo duidelijk als wat.
Graag concreet bewijs voor vetgedrukte beweringen, die jij hier presenteert als onomstreden werkelijkheid ('natuurlijk').

En kun je termen als hooligan buiten deze discussie houden? Dank je wel.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:46

Ik persoonlijk herken ook niet de ervaring van het oplopen tegen een betonnen muur of het behandeld worden met arrogantie bij het gevestigde medische circuit. Naast dat ik er gelukkig heel zelden hoef aan te kloppen (ondanks al mijn vaccinaties) ben ik vrijwel altijd fijn en vriendelijk geholpen en heb ik nooit het idee gehad dat er niet naar mij geluisterd werd. De laatste en enige keer dat ik in het ziekenhuis lag (10 jaar geleden) was ik aangereden en was ik maar wat blij dat er een bataljon kundige medici klaar stond om me weer op te lappen. Zijn er anderen die de ervaring hebben slecht regulier medisch geholpen te zijn? Of zich niet geholpen voelen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:51

Het enige wat ik zelf merk is dat goed te zien is dat verpleegkundigen het enorm druk hebben en nauwelijks tijd hebben voor een praatje ofzo of een keer extra vragen of alles goed is. Nu ben ik een grote meid en lukt het me allemaal wel in het ziekenhuis maar als je minder sterk in je schoenen staat kan ik me indenken dat dat niet bijdraagt aan een positieve ervaring.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:14

Dat zou best weleens een verklaring kunnen zijn voor een deel van het wantrouwen jegens de reguliere medische zorg bij een aantal mensen, dus misschien ook wel deels voor het antivaxgebeuren. Tijd en aandacht, daar ontbreekt het door de overbelasting van veel artsen, verpleegkundigen etc. nogal aan vandaag de dag. Dat werkt, volkomen begrijpelijk en terecht, onvrede in de hand.
Tel daar 'google is your best friend' en de werking van de FB-bubble nog bij op, en voilà, je hebt een hele club mensen die de reguliere medische zorg per definitie wantrouwt, met vaccineren als meest tot de verbeelding sprekende kop van Jut.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:59

Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 13-01-20 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:06

Oud nieuws.