En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:38

Wat ben je nuchter, hoe dealt je man met deze omstandigheden?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 11:39

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:42

quera schreef:
Ik wil gewoon de goedkoopste kist.
Aangezien ik gecremeerd wil worden en het enorm zonde vind om een kist van 5000 euro in de fik te steken.
Ja vind ik ook. Voor dat bedrag kunnen je man en kinderen nog fijne dingen doen! Groot gelijk.

quera schreef:
Mijn neefje en mijn kinderen mogen ook de kist kleuren :j
En ouders, schoonouders, schoonzusje , zusje en man mogen teksten er op schrijven.
Mooi idee dit. Alleen duurt dat hopelijk nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg lang voordat het zover is!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 11:45

We gaan nu eerst naar de jongste haar verjaardag eind juni
Dan mijn man en oudste begin oktober.

En hopelijk in november mijn verjaardag en dan de feestdagen.

Maar de kinderen zijn nu het belangrijkste. En me goed voelen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:46

Brok in mn keel Ro.
Hoe je hier mee omgaat... KNUFFEL!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:06

Poe wat zal het in je hoofd een rollercoaster zijn. Je wilt het zo goed doen en komt zoveel op je af. Ik volg al vanaf dag 1 en merk dat het me bezig houd, al ken ik je niet. Je volgt mee en komt in het verhaal. Ik vind je zo dapper hoe je hiermee omgaat al kan ik ook begrijpen dat je wel eens dagen zal hebben dat je er even helemaal doorheen zit. Spannend vrijdag, dan krijg je dus een beetje te horen wat ze nog voor je kunnen betekenen?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:07

Wat ben jij een enorm dapper mens zeg _/-\o_
Hoe jij hiermee omgaat, zo knap.

En ja deels moet je natuurlijk, maar toch.
Diep respect voor jou.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:08

Je bent een topper Roby :(:)
Wij hadden ook zo'n kist besteld die je zelf kon schilderen.
Zag er echt prima uit!
Mocht je hun site willen hebben, wil ik hem best naar je doorsturen.
Waren echt hele fijne mensen!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 12:10

Mijn hoofd is momenteel 1 grote chaos...

Ja vrijdag heeft de oncoloog alles uitgezocht en gaan we kijken wat er mogelijk is. Ik heb zelf ook wat dingen uitgezocht en zal dat aankaarten. Misschien is dat ook mogelijk.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:15

quera schreef:
Mijn hoofd is momenteel 1 grote chaos...

Dat begrijp ik. Zoveel onzekerheden. Geen idee wat de toekomst brengt. Dan kan het in je hoofd bijna niets anders dan chaos zijn. Hopelijk brengt het gesprek van vrijdag weer wat perspectieven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:18

quera schreef:
Mijn hoofd is momenteel 1 grote chaos..
Het is ook niet niks hé liefje waar je voor staat. Logisch dat het een chaos is. :(:) Maar alle feiten en omstandigheden in aanmerking genomen (hier het geijkte grapje bij crisis), doe je het echt heel erg goed meid. Laat dat ook maar eens gezegd worden. Ik ben echt heel trots op je. Ik kan me enorm schamen voor ons wezen als mens, en ik kan heel trots zijn (als mensen hun mooie kant laten zien) op ons wezen als mens vooral in enorme poedersuiker situaties.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 12:24

Dank je dames <3
Hoop na vrijdag weer wat rust te hebben in Mn hoofd.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:29

ja snap ik! Is gelukkig al bijna en hoef je niet nog tot bv na het weekend te wachten.
Knap ook hoe je man ermee omgaat. Hoe gaat het met je ouders&zus...voor hun ook heel heftig om dit proces mee te maken!

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:30

Ben nu bij gelezen, heb een brok in mijn keel. Hopelijk is er een studie waar je snel bij aan kunt sluiten. Maar wat goed dat je alle andere zaken al regelt, zodat je weet dat je gezin goed verzorgd (hoe kan ik dit nu eigenlijk schrijven zonder moeder |( ) achterblijft na je overlijden. Hopelijk is het de komende jaren allemaal nog niet nodig :(:) :(:)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:49

Jeetje wat heftig om dit zo te lezen.. en heb echt diep respect hoe je hiermee om gaat, zo nuchter en duidelijk wat je wel en niet wilt..
Hoe zijn je kinderen eronder?
Logisch dat alles nu een grote chaos is, daar heb je ook alle reden voor.. duim voor je dat na vrijdag de chaos een stuk meer geordend is en dat er meer duidelijkheid is!!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 15:51

Mn kinderen krijgen er weinig/niets van mee.
Omdat ik me dus niet ziek voel.
Komt ook door de leeftijd. 3.5 en 10 maanden. Die hebben niet dezelfde lading bij de ziekte als dat wij hebben.

En voor nu ga ik het ook niet uitleggen. Want qua tijd weet je nog helemaal niets. En dan is dat heel lang en verwarrend voor een kind.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:55

Oh nee dat zou ik dan inderdaad niet doen, ene kant wel fijn dat ze het nu niet allemaal mee krijgen.. (en dat jij je verdef gelukkig goed voelt!) anderzijds lijkt het me wel lastig..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:03

Ik snap dat het anders voelt maar je komt super gestructureerd over. Alsof je heel goed op een rijtje hebt wat je wilt en welke vragen e nog hebt. Kanjer ben je, zoveel kracht. En ook nu hter erin staan, ik heb diep bewondering voor je en hoop echt heel intens dat er vrijdag toch nog iets komt van een plan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:49

quera schreef:
En voor nu ga ik het ook niet uitleggen. Want qua tijd weet je nog helemaal niets. En dan is dat heel lang en verwarrend voor een kind.
+:)+ Klopt!
Als je zichtbaar ziek wordt, kun je de kinderen uitleggen dat mama ziek is en veel moet rusten. En pas als het overlijden echt dichtbij zou komen, kun jij of jullie op jullie manier, of iemand anders die jij en je man daarvoor vragen (oma, opa, zus, vriendin), wellicht met behulp van een boekje over dit onderwerp, waar het dood gaan besproken wordt op een manier die bij jullie past, het met de kinderen daarover gaan hebben.
Voor kleine kinderen is een week al heel erg lang := en daarnaast op dit moment is de scan niet hoopgevend, maar wellicht is er nog iets dat gedaan kan worden. Hoe langer je kinderen onbezorgd kind mogen zijn hoe beter het is. De race is nog niet helemaal gelopen hé!

Ik weet nog dat mij als klein kind is verteld dat een zeer geliefde tante niet meer beter zou worden. Ik stond naast haar bed, we hadden plezier en ze was al heel erg ziek. Ik heb dat toen helemaal niet gezien. Ik heb dat toen dus ook helemaal niet begrepen dat we afscheid namen van elkaar. Mijn vader heeft toen thuis uitgelegd dat tante Tonnie, die week zou overlijden. Ik kon daar toen met mijn pet niet bij en begreep er niets van. Achteraf ben ik voor haar en voor mij heel blij geweest dat ze het me zo laat hebben verteld. Voor haar, want ze had een gezellig onbezorgd vrolijke krullebol die over haar bed scharrelde en die een blij ei was en waar ze zo om moest lachen. Voor mezelf, want ik heb tot vrijwel tot op het laatste moment van deze enorme lieve vrouw mogen genieten. Ze had zelf geen kinderen en had ons zo'n beetje geadopteerd (mijn ouders hadden er 8, dus die deelden graag :D ) dus we gingen nogal eens bij haar slapen. Nog steeds krijg ik een brede grote glimlach als ik aan deze lieverd denk. Ik heb totaal geen beeld van tante Tonnie die zo ziek was, helemaal niet, terwijl ze dat toch echt wel al een tijd moet zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:52

Denk wel het beste pas laat vertellen

Maar wow respect hoe nuchter je erin staat

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:00

Als het tijd is om te vertellen, komt dat allemaal wel. Daar zijn voor Amber ook boekjes voor. Ik hoop zo dat je vrijdag iets goeds hoort.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:56

Quera ik heb de opleiding complementaire palliatieve zorg gedaan.
Mocht je er behoefte aan hebben om eens te praten stuur maar een berichtje

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 11:35

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:40

Jeetje, wat een heftig nieuws weer :(:)
Heel veel sterkte. Hopelijk hoor je vrijdag wat beter nieuws en krijg je nog wat extra tijd...

Ik ben erg fan van kinga’s muziek. Ze maakte veel christelijke liederen maar ik denk dat ook niet gelovige mensen zich erg kunnen vinden in haar muziek. Zeker als je zoals jij nu ook haar zelfde weg moet gaan. Ik vind het mooi hoe zij met haar nummers een kijkje in haar leven heeft gegeven en nu ook andere mensen kan helpen met haar muziek.
Als je de nummers die je hebt gedeeld erg mooi vindt, vind je denk ik het album ‘vandaag’ en ‘uit liefde’ ook erg mooi. Vooral het lied vandaag vind ik ook zo prachtig.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:29

Wow quera... Tranen over mijn wangen bij dat liedje!

Veel plezier bij het circus en miss montreal vandaag!