Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 17:51

Kinke schreef:
welke gel van boucleme, de super hold styler of de curl defining gel?
Soms helpt het om 2 verschillende gels te gebruiken over elkaar

De super hold styler. Ik gebruik eigenlijk altijd 2 verschillende stylers (gel,mouse of wat dan ook) over elkaar.

Die As I am curling jelly wilde ik idd een keer proberen. Hij staat al op mijn lijstje om te proberen.

Maar ik heb vandaag wel vreselijk gelachen. Ben bij mijn moeder op bezoek, zit dr hulp er en die vraagt me toch echt of ik een nieuw permanentje heb :') En het is dag 4 ( zo uit mijn hoofd) haar.

Kinke

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 17:55

in welke regio zit je, anders kun je wel een proefje krijgen

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 18:30

Wauw, wat word ik jaloers op de bossen krullen die ik hier voorbij zie komen! Ik heb een tijd terug de CG methode weer opgepakt, naar een krullenkapper geweest en toch met teleurstellend resultaat het half losgelaten.

Ik vond laatst mijn oude gel van Scrunch It en BAM! Krullen! Helaas is die op en niet meer te vinden.
Weet iemand een goede vervanger daarvoor? Ik zoek een beetje dezelfde hold, deze van Scrunch It is best dik en plakkerig. Ik heb dun, fijn haar. Het is een grote plus als het in pompfles of tube zit.

Ik heb ook bijvoorbeeld de Extreme Hold gel van Yari (groene potje) geprobeerd, maar ik vind die vervelend in gebruik en Yari werkt eigenlijk niet voor me.
Die roze tube heb ik pas besteld, Curl Jelly van Umberto Giannini, maar die doet eigenlijk weinig in de zin van 'hold'.

Afbeelding

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 19:16

Weet iemand een cg shampoo met een ph van tussen de 3,5 en 5,5? Of een cowash, maar mijn hoofdhuid/haar wordt snel vet. Ik ben zelf ook aan het zoeken, maar heb het nog niet gevonden. Als ik kijk of het echt cg is, dan zit er meestal toch iets in wat voor build-up oid zorgt. Met caution staat er dan bij en maar 1 (of 2) keer per maand gebruiken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 20:16

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 07:51

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:11

Kinke schreef:
in welke regio zit je, anders kun je wel een proefje krijgen

Ik zit in Groningen op de grens met Drenthe. Lief maar dat hoeft echt niet hoor. Ik bestel hem vast wel een keer, maar ben op het moment best wel tevreden over de Syoss en die heeft voor mij genoeg hold.

@Eilish ik weet niet of je deze site al gevonden had. Maar mss kan je er wat mee. Er staat een lijst met CG shampoos op die PH neutraal zijn. https://hebjehaarweer.nl/haarproducten/ ... ph-waarde/

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 11:22

Rina, ja, bedankt, ook in de eerste lijst staan shampoos op die met caution zijn of niet cg. Maar de Sebamed Alledag shampoo lijkt mij een goede, ook al is het voor normaal tot droog haar. Grappig van de hulp van je moeder :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 11:52

Ik vond wel op de site van het kruidvat dat de Neutral cremespoeling tussen de 3 en 4 zit kwa PH. Maar de Shampoo, van wat ik kon vinden, neutraal is. Dus niet echt een PH aangegeven.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 12:00

De shampoo van Neutral is niet CG.
Hij is echter wel geschikt voor de final wash. Ik gebruik hem eens in de 1 á 2 maanden om eventuele build up te verwijderen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 12:35

Kruidvat heeft vanaf vandaag 25% korting op de denmanbrush.
Ik heb 'm eerder al gekocht met een persoonlijke aanbieding van Kruidvat.
Hier heb ik m voor de 2de keer gebruikt.
Ik moet er wel nog even handigheid in vinden
Afbeelding

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 13:52

Ik heb hier al eerder meegelezen (en misschien ook gepraat, dat herinner ik me eigenlijk niet) maar ik heb een beetje moeite met goede producten vinden. Ik weet wel ongeveer mijn haartype en wat ik dan dus nodig heb, dat kan ik vinden, maar ik kan dus nergens vinden hoe ik dit kan 'vertalen' in daadwerkelijke producten. Heeft iemand hier een fijne site of oplossing voor?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 19:36

Wat doet de denmanbrush dan?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:52

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:59

theadora99 schreef:
Ik heb hier al eerder meegelezen (en misschien ook gepraat, dat herinner ik me eigenlijk niet) maar ik heb een beetje moeite met goede producten vinden. Ik weet wel ongeveer mijn haartype en wat ik dan dus nodig heb, dat kan ik vinden, maar ik kan dus nergens vinden hoe ik dit kan 'vertalen' in daadwerkelijke producten. Heeft iemand hier een fijne site of oplossing voor?

https://www.cghair.nl/haartest

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:19

Kinke schreef:
theadora99 schreef:

https://www.cghair.nl/haartest

Ja, dit heb ik zelf inderdaad ook al gevonden. Het probleem zit in de producten, die zijn bij mij hetzelfde welk haar type ik ook selecteer. Dat is dus juist niet wat ik zoek, ik wil graag weten wat er specifiek voor mijn haar type zou werken :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 06:58

theadora99 schreef:
Kinke schreef:

Ja, dit heb ik zelf inderdaad ook al gevonden. Het probleem zit in de producten, die zijn bij mij hetzelfde welk haar type ik ook selecteer. Dat is dus juist niet wat ik zoek, ik wil graag weten wat er specifiek voor mijn haar type zou werken :)

Voor mij was de enige oplossing daar goed advies over te krijgen: een afspraak bij een krullenkapper. Misschien is dat iets voor je?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 08:38

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 12:44

theadora99 schreef:

Heb je hier iets aan? Zij heeft het over de soorten producten die je kan gebruiken voor welk haartype. En over merken die in India te krijgen zijn, maar bijvoorbeeld love, beauty and planet is ook hier te krijgen. https://thecuriousjalebi.com/2022/05/19 ... cts-types/

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 15:26

fotolijstje schreef:
Ook als ik de CG methode niet doe?

denk dat het eraan ligt of je ook stylingproducten gebruikt.
De Denman zorgt ervoor dat je niet van die dikke strengen krijgt en dus meer krul/waves

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 16:53

theadora99 schreef:

Wat heel belangrijk is, heb je het chemisch geverfd of geblondeerd? Dan moet je in ieder geval producten hebben met proteïne.
Heb je hier ook al gekeken?
https://www.cgproducten.nl/De-CG-Method ... -begin-ik/

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 16:55

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 16:59

theadora99 schreef:

Hm, ik haal wel veel info uit dit topic en in Facebookgroepen als ik zoek op specifieke producten.

CGTools heeft wel uitgebreide beschrijvingen bij producten staan, en bij CGProberen kun je veel kleine monstertjes bestellen om te kijken hoe je haar ergens op reageert. Dan helpt het wel om je haareigenschappen en krulsoort te weten. Bv. als je type 2B hebt zou je in dit topic/internet in general kunnen kijken wat andere mensen met type 2B doen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 17:05

inderdaad Sokje. Voor wavy haar werken lichte producten vaak het beste. Is heel anders dan wanneer je categorie 3 of 4 krullen hebt

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:09

Contemplate schreef:
Wauw, wat word ik jaloers op de bossen krullen die ik hier voorbij zie komen! Ik heb een tijd terug de CG methode weer opgepakt, naar een krullenkapper geweest en toch met teleurstellend resultaat het half losgelaten.

Ik vond laatst mijn oude gel van Scrunch It en BAM! Krullen! Helaas is die op en niet meer te vinden.
Weet iemand een goede vervanger daarvoor? Ik zoek een beetje dezelfde hold, deze van Scrunch It is best dik en plakkerig. Ik heb dun, fijn haar. Het is een grote plus als het in pompfles of tube zit.

Ik heb ook bijvoorbeeld de Extreme Hold gel van Yari (groene potje) geprobeerd, maar ik vind die vervelend in gebruik en Yari werkt eigenlijk niet voor me.
Die roze tube heb ik pas besteld, Curl Jelly van Umberto Giannini, maar die doet eigenlijk weinig in de zin van 'hold'.

[ [url=m/3icMYc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Is er trouwens iemand die de gel van Yari of of de Curl Jelly wil proberen? Ik gebruik het niet en ik vind het zonde om het weg te gooien. Zijn uiteraard wel gebruikte producten, dus bedenk even of je dat prettig vindt of niet :o